Data: 2016-11-11 17:01:48 | |
Autor: maly | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Witam
Jak hamuje z dużej prędkości to drzy mi kierownica i troche pedał hamulca Tarcze i klocki wymieniałem ok 5 tys temu ATE Co to może być ? samochód audi a4 b7 |
|
Data: 2016-11-11 17:52:08 | |
Autor: gobo | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Hej,
Powodzenia - ja walcze juz pol roku - bez sukcesu. Wymienilem opony, kola, 3 zestawy tarcz, koncowki drazkow, koncowki i gumy stabilizatora, sworznie wahacza. Na szarpakach wszysto jest super - luzow brak. Zamowilem teraz wszystkie gumy na wahacz, gorne wahacze itp. Nie mam juz koncepcji. Aaa - umowiony jestem na odpowietrzenie hamulcow - one tez potrafia dawac taki objaw. Auto mam 5 lat, problem zaczal sie okolo roku temu - powoli i stopniowo. Pozdrawiam Piotrek |
|
Data: 2016-11-11 19:00:28 | |
Autor: Budzik | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Użytkownik gobo gobo007@poczta.onet.pl ...
Hej, Z cieakwości - miales je od nowosci? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów" Jan Jakub Rousseau |
|
Data: 2016-11-11 22:20:19 | |
Autor: gobo | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
hej,
Nie - nie mialem od nowosci. Kupilem auto 3-letnie w normalnej cenie rynkowej. Blachy nie byly malowane - auto tez nie jest z tych, ktore oplaca sie odbudowywac ze zgliszcz (Hyundai). Geometria robiona byla z dwa razy i nic nie wykazala. Ogolnie nie planowalem teraz zmiany auta, bo koncze budowe i mam inne wydatki, ale czasem jestem bliski zmiany stanowiska:) Piotr |
|
Data: 2016-11-11 22:34:16 | |
Autor: Maciek | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Fri, 11 Nov 2016 22:20:19 +0100, gobo napisał(a):
(Hyundai). Santa Fe? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2016-11-11 23:26:32 | |
Autor: gobo | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Sonata NF.
Cos jednak jest na rzeczy, bo kolega z ktorym pracuje kupil niedawno ix35 i mial ciagle jakies wibracje podczas jazdy. Ostatecznie oddal je do salonu - bez problemu je zabrali i zwrocili kase (Niemcy). Piotr |
|
Data: 2016-11-11 22:38:24 | |
Autor: ToMasz | |
Kierownica drĹźy przy hamowaniu | |
W dniu 11.11.2016 o 17:52, gobo pisze:
Hej,ja miałem w citroenie podobny problem. parę serwisów mialo mnie serdecznie dość, w tym norauto, które dość sumiennie zwracało kasę za niepotrzebne naprawy, nie przynoszące efektów. aż pożyczyłem od kumpli głębokościomierz, miernik zegarowy, czy jak tam się to fachowo nazywa i wyszło mi ze mam bicie na piaście/tarczy. to bicie było w granicach normy, ale w górnych granicach. i tak właściwie w przypływie rozpaczy, tam gdzie była "górka" zebrałem trochę materiału kątówką. no parę "liźnięć" tarczą. problem znikł jak za dotknięciem różdzki. Auto miałem przez dobre parę lat potem, aż po stuknięciu pojechało na złom ToMasz |
|
Data: 2016-11-12 10:03:04 | |
Autor: Maciek | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-11 o 22:38, ToMasz pisze:
ja miałem w citroenie podobny problem. parę serwisów mialo mnie serdecznie dość, w tym norauto, które dość sumiennie zwracało kasę za niepotrzebne naprawy, nie przynoszące efektów. aż pożyczyłem od kumpli głębokościomierz, miernik zegarowy, czy jak tam się to fachowo nazywa i wyszło mi ze mam bicie na piaście/tarczy. to bicie było w granicachOtóż to. Te barany w serwisach nigdy nic nie zdiagnozują do końca, tylko wymieniają co popadnie. Ja też jeździłem kiedyś do takich, co to mi wymienili mi tarcze, klocki, elastyczne fragmenty przewodów hamulcowych, zregenerowali zaciski, wreszcie na moje żądanie zmierzyli bicie na tarczach i piastach (przy okazji okazało się, że w zakamarkach warsztatu udało się znaleźć prawie nieużywany czujnik zegarowy). Wyszło bicie na piaście, po wymianie drgania ustąpiły. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2016-11-11 18:26:23 | |
Autor: Cavallino | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 11-11-2016 o 17:01, maly pisze:
Witam Może nie wymieniłeś wszystkich hamulców. |
|
Data: 2016-11-11 18:31:34 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Fri, 11 Nov 2016 17:01:48 +0100, maly napisał(a):
Co to może być ? Pękła tarcza. Obejrzyj uważnie. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2016-11-11 19:00:28 | |
Autor: Budzik | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Użytkownik maly malyuka21@op.pl ...
Witam A przed wymiana było ok? Czy wymieniałes własnie dlatego, ze drzało? Bo pierwsze skojarzenie byłoby własnie takie, ze to tarcze. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter" Karol Irzykowski |
|
Data: 2016-11-12 07:00:14 | |
Autor: maly | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
wczesniej tego nie zauwazylem, a wymieniłem bo wyskoczyła mi kontrolka od hamulcow bo klocki byly starte i przy okazji wymieniłem tarcze bo były na wyczerpaniu. jak tarcze to wymieniać pare tak ?
|
|
Data: 2016-11-12 15:00:31 | |
Autor: Budzik | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Użytkownik maly malyuka21@op.pl ...
wczesniej tego nie zauwazylem, a wymieniłem bo wyskoczyła mi kontrolka od hamulcow bo klocki byly starte i przy okazji wymieniłem tarcze bo były na wyczerpaniu. jak tarcze to wymieniać pare tak ? No to skoro problem zapoczatkowała wymiana tarcz/klockow to wina jest dośc oczywista. Moze coś zle załozone, moze zbyt ostro zaczałes uzytkowanie nowego zestawu. jedz do warsztatu gdzie ci wymieniali i niech sprawdza co i jak. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard |
|
Data: 2016-11-11 19:26:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Fri, 11 Nov 2016 17:01:48 +0100, maly napisał(a):
Witam Jest to objaw krzywej tarczy hamulcowej. Najczęściej przyczyną jest to, że od razu po wymianie tarcz/klocków ktoś "wypróbował hamulce" mocno hamując. Albo nieprawidłowy montaż tarcz (krzywo). Teoretycznie może to być też wina krzywo wyprodukowanej tarczy, albo pękniętej. |
|
Data: 2016-11-11 20:00:58 | |
Autor: Maciek | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Fri, 11 Nov 2016 19:26:51 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
(...) Podobno ruszający się klocek hamulcowy też potrafi dać taki objaw. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2016-11-11 21:22:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Fri, 11 Nov 2016 20:00:58 +0100, Maciek napisał(a):
Dnia Fri, 11 Nov 2016 19:26:51 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): A jak ten klocek hamulcowy się rusza? |
|
Data: 2016-11-11 22:32:32 | |
Autor: Maciek | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Fri, 11 Nov 2016 21:22:57 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
A jak ten klocek hamulcowy się rusza? Nie wiem dokładnie, opinia zasłyszana. Ale na chłopski rozum, to klocek może mieć luz, jeżeli się mocowanie wyrobi. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2016-11-11 21:52:36 | |
Autor: masti | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Maciek wrote:
Dnia Fri, 11 Nov 2016 21:22:57 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): a jakbyś chciał hamować nieruchomym klockiem? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-11-11 23:05:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Fri, 11 Nov 2016 22:32:32 +0100, Maciek napisał(a):
Dnia Fri, 11 Nov 2016 21:22:57 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Luz ma, może nawet drżeć w tym luzie, ale to dużo wyższe częstotliwości. Te drgania o których mówisz to np. piski przy hamowaniu. A telepanie kierownicą, zapewne zbieżne częstotliwością z obrotami koła to na pewno krzywa tarcza. |
|
Data: 2016-11-11 22:22:35 | |
Autor: gobo | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
No wlasnie zaczynam sie zastanawiac, czy u mnie nie jest to przyczyna.
Wczesniej stare klocki chodzily ciezko w prowadnicach. Nowe ladnie przygotowalem pilnikiem, posmarowalem smarem do prowadnic i... walcze z drganiami przy hamowaniu. Nie zaobserwowalem jednak tego, by te objawy pojawily sie od razu po wymianie klockow. Piotr |
|
Data: 2016-11-11 23:34:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Fri, 11 Nov 2016 22:22:35 +0100, gobo napisał(a):
No wlasnie zaczynam sie zastanawiac, czy u mnie nie jest to przyczyna. A czy aby na pewno były to prowadnice? Bo prowadnice zacisku to się czyści i smaruje, ale na pewno nie atakuje ich pilnikiem. To są prowadnice: http://freno.pl/prowadnice-zacisku-hamulcowego-przod-tyl-slizgi-p-955.html Z kolei jarzmo klocka owszem drapie się często i pilnikiem, ale smarowanie tego to generalnie słaby pomysł. Smar będzie łapał z powietrza syf, syf z kolei będzie się smażył od gorącego klocka i robił gorszą robotę niż współpraca tych powierzchni na sucho. To jest jarzmo: https://media2mi.pl/p/2/487/205/photo-186018c0-5233-4c29-8625-4d1cccd2a648-original_size.jpg Prowadnice chodzą wewnątrz jarzma, pozwalając zaciskowi pływającemu (z tłoczkiem z jednej strony) przesuwać się w lewo i prawo. Nie zaobserwowalem jednak tego, by te objawy pojawily sie od razu po wymianie klockow. Pytanie czy zgodnie z instrukcją nie hamowałeś mocno przez pierwsze 200-300km po wymianie klocków - jest to potrzebne żeby powierzchnia klocka dotarła się do powierzchni tarczy. Częstym błędem jest bezpośrednio po wymianie hamulców ich "wypróbowanie", czyli mocne zahamowanie z wysokiej prędkości. Powoduje to promieniowe, miejscowe przegrzanie tarczy, które powoduje albo jej zwichrowanie na stałe, albo taki efekt że tarcza jak jest zimna to jest prosta, ale wygina się jak tylko dostaje temperatury. Efekt jest taki, że drży kierownica przy hamowaniu. Kolejne pytanie czy zamontowałeś tarczę równo, czy mierząc bicie osiowe tarczy upewniłeś się po zamontowaniu że nie dostało się nic między tarczę a piastę? Bo jak tarcza będzie zamontowana nierówno, to będzie pracować też krzywo. A jakieś takie minimalnie krzywe tarcze nie dają żadnych efektów na kierownicy, bo małe bicie weźmie na siebie swoboda ruchu zacisku. Jak czujesz to na kierownicy, to klocki zapewne jeżdżą tam już po niezłych falach Dunaju. |
|
Data: 2016-11-11 23:48:54 | |
Autor: gobo | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Hej,
To byl skrot myslowy - oczywiscie pilowalem klocek w miejscu gdzie sie suwa. Zeskrobalem troche farby i troche aluminium. Posmarowalem ATE PLASTILUBE - on do tego sluzy. Po kilku tysiacach km jak wymienialem tarcze i klocki na kolejne te stare wciaz sie poruszaly lekko. Oczywiscie tarcze docieram. Na dodatek wybieram takie ze sredniej, lub wyzszej polki - nic to nie zmienia:( Piotr |
|
Data: 2016-11-12 00:20:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Fri, 11 Nov 2016 23:48:54 +0100, gobo napisał(a):
Hej, No jak to drugi komplet w krótkim czasie, to pewnie masz tam jakiś błąd systematyczny, no albo jakiegoś wielkiego pecha. Do sprawdzenia: - czy piasta jest prosta i płaska - czy tarcza po skręceniu z piastą na pewno nie bije (te dwa do sprawdzenia wskaźnikiem zegarowym) - czy łożysko nie ma luzu (bo między zaciskiem, a tarczą jest łożysko, które jak ma luz może pozwalać na współpracę klocka z tarczą pod różnymi kątami, albo wzbudzać jakieś wibracje) - czy klocki tyle ile Ci się zdążyły zużyć, zużyły się równo czy w jakiś klin. Czy tarcza jest równo zużyta promieniowo. Bo może być tak że zacisk pracuje pod kątem, zamiast prostopadle do tarczy. U mnie w aucie okazało się, że "uszy" zwrotnicy do których przykręca się jarzmo, są całkiem delikatne i tam prowadzenie klocka łapie "skos" - czy hamulce nie obcierają - czyli czy po jeździe są równo rozgrzane, a jak długi czas nie hamujesz to czy wszystkie hamulce są zimne - czy montowana tarcza nie jest uwalana jakimś antykorozyjnym mazidłem (wiele tarcz ma w instukcji konieczność umycia ich acetonem przed montażem) Jeszcze tak ogólnie czy w całym zawieszeniu nie ma jakiś luzów, które mogą Ci spotęgować nawet jakieś tam minimalne nierównomierności w sile hamowania. W ogóle telepie Ci z częstotliwością zgodną z ruchem koła (przy 100km/h koło robi kilkanaście obrotów na sekundę), czy jakieś wyższe częstotliwości? |
|
Data: 2016-11-12 10:09:47 | |
Autor: Maciek | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-11 o 23:48, gobo pisze:
To byl skrot myslowy - oczywiscie pilowalem klocek w miejscu gdzie sie suwa. Zeskrobalem troche farby i troche aluminium.Technologia wymiany tarcz powinna wyglądać mniej więcej tak: 1. Zdjąć stare tarcze 2. Oczyścić piasty 3. Zmierzyć bicie na piastach 4. Założyć tarcze 5. Zmierzyć bicie na tarczach 6. Obracając tarcze ustawić je w pozycji gdzie bicie jest najmniejsze (no i oczywiście mieści się w normie) Większość serwisów ogranicza się do 1, 2, 4 (czasem nawet z 2 rezygnują). -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2016-11-12 11:49:15 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-11 o 23:48, gobo pisze:
To byl skrot myslowy - oczywiscie pilowalem klocek w miejscu gdzie sie Ale tego się nie robi! Oczyszcza się gniazda w jarzmie. Te w których siedzą blaszki, w które wkładane są klocki. Blaszki, w zależności od stanu, albo się czyści, albo wymienia. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2016-11-12 12:44:12 | |
Autor: Maciek | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-12 o 11:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Ale tego się nie robi!Co nie zmienia faktu, że nie będzie to miało wpływu na drgania kierownicy przy hamowaniu. Klocek ma siedzieć luźno w jarzmie, jakieś systemy blaszek mają go najwyżej utrzymywać "sprężyście", żeby po odpuszczeniu nacisku tłoka nie telepał się, stukał, pukał itp. Spiłować można trochę blachę na starym klocku (którego się jeszcze nie wymienia), bo w tym miejscu pojawia się korozja, blacha trochę "puchnie" i jak się tego nie zeskrobie to może przestać ruszać się w jarzmie. Przy dłuższych postojach może się z jarzmem "skleić". Dlatego dobrze jest to miejsce też trochę przesmarować, ale wtedy trzeba okresowo czyścić z syfu który tam się wklei (w hamulce zresztą wypadałoby pewnie tak z raz na rok zajrzeć i przeczyścić). -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2016-11-11 22:27:59 | |
Autor: yabba | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Użytkownik "maly" <malyuka21@op.pl> napisał w wiadomości news:5825eb6f$0$15206$65785112news.neostrada.pl...
Witam Winne mogą być tarcze, opony, felgi, piasty, zarówno z przodu jak i z tyłu. Oraz błędy w montażu tych elementów: tarcze założone na brudne piasty, źle wyważone koła itp. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-11-12 10:12:56 | |
Autor: Maciek | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-11 o 22:27, yabba pisze:
Winne mogą być tarcze, opony, felgi, piasty, zarówno z przodu jak i z tyłu. Oraz błędy w montażu tych elementów: tarcze założone na brudne piasty, źle wyważone koła itp.Przy źle wyważonych kolach będzie drżenie także bez hamowania. Jeśli drżenie pojawia się przy hamowaniu, to ewidentnie jest problem z układem hamulcowym. Dodam jeszcze, że zazwyczaj wydaje się, że musi to pochodzić od przodu (bo drży kierownica), a takie efekty może powodować tył (na kierownicę przenoszą się drgania z całej budy). -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2016-11-14 12:53:50 | |
Autor: szerszen | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
On Sat, 12 Nov 2016 10:12:56 +0100
Maciek <maciek@nospam.pl> wrote: Przy źle wyważonych kolach będzie drżenie także bez hamowania. Jeśli Z tą ewidencją nie przesadzaj. Miałem podobny feket, przy pewnych prędkościach i spokojnym hamowaniu drżała mi kierownica. Dodam że tylko przy hamowaniu. Po wymianie opon jak ręką odiął. -- pozdrawiam szerszeń |
|
Data: 2016-11-11 23:43:26 | |
Autor: PiteR | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
na ** p.m.s ** maly pisze tak:
Jak hamuje z dużej prędkości to drzy mi kierownica i troche pedał https://youtu.be/2jid1zCTnQ4 -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-11-12 10:40:23 | |
Autor: Trybun | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-11 o 17:01, maly pisze:
Witam Bez względu na to jakie to auto - zwichrowane tarcze hamulcowe. |
|
Data: 2016-11-12 10:52:50 | |
Autor: maly | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-12 o 10:40, Trybun pisze:
W dniu 2016-11-11 o 17:01, maly pisze: czytałem tez że może być piasta |
|
Data: 2016-11-12 11:03:58 | |
Autor: Trybun | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-12 o 10:52, maly pisze:
W dniu 2016-11-12 o 10:40, Trybun pisze: Raczej z dnia na dzień, bez jakichś poważniejszych przygód piasta nie wypaczyłaby się. Co innego tarcza, tu wystarczy wjechać z rozgrzanymi tarczami w kałużę. Oczywiście że może i być piasta, jak i parę innych przyczyn, ale ja zacząłbym diagnostykę od sprawdzenia, i ew przetoczenia tarcz. |
|
Data: 2016-11-12 15:36:06 | |
Autor: Chris | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 11.11.2016 o 17:01, maly pisze:
Witam Krzywa felga ... -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2016-11-12 16:31:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
Dnia Sat, 12 Nov 2016 15:36:06 +0100, Chris napisał(a):
W dniu 11.11.2016 o 17:01, maly pisze: Ale tylko przy hamowaniu? Krzywe felgi to bujają niezależnie od hamulców. |
|
Data: 2016-11-13 09:34:35 | |
Autor: Chris | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 12.11.2016 o 16:31, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 12 Nov 2016 15:36:06 +0100, Chris napisał(a): Ja mam krzywe i odczuwam lekkie drżenie tylko przy hamowaniu. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2016-11-13 10:38:05 | |
Autor: Maciek | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-13 o 09:34, Chris pisze:
No to raczej poza krzywymi felgami masz jeszcze jakiś problem w samymAle tylko przy hamowaniu?Ja mam krzywe i odczuwam lekkie drżenie tylko przy hamowaniu. układzie hamowania. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2016-11-14 13:37:12 | |
Autor: Chris | |
Kierownica drży przy hamowaniu | |
W dniu 2016-11-13 o 10:38, Maciek pisze:
W dniu 2016-11-13 o 09:34, Chris pisze: Lekkie wibracje a nie tak że lata całe auto po drodze :) poza tym odczuwalne jest to jak hamuję z prędkości >autostradowych :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|