Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)

Data: 2018-08-09 17:24:40
Autor: Yerine Ictimai
Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)
Wpadla mi okazyjnie w lapy ladniutka, nowiutka, leciutka jak
 piorko, i mocna jak diament kierownica do roweru szosowego (tzw.
 "baranek").
Jako ze jezdze MTB i szosa mnie nie.interesuje, zastanawiam sie
 jakby wykorzystac ja wlasnie do roweru MTB/trekking.

Jak odwrocic zupelnie ja do gory nogami, zaczyna przypominac
 zmiejszona wersje kierownicy typu cruiser (do roweru
 miejskiego/turystycznego) ale znacznie WEZSZA i z chwytami
 zupelnie pod katem prostym.
Powiem szczerze, za jak przymierzam to nawet sprawia wrazenie
 wygodnej, kregoslup jest prosto, zwlaszcza jesli chwyty sie
 wezmie bardziej pionowo.

Pytanie do Was jakie babole ergonomiczne moga pojawic sie po kilku
 godzinach lub dniach uzywania takiego ukladu. Teraz moze jest
 wygodnie ale potem moga pojawic sie bole plecow, szyi, lub
 nadgarskow. Ja sobie w pelni zdaje z tego sprawe i dlatego Was
 pytam. ;)

Jeszcze dodam ze jak chwyty sa bardziej pionowo, konce chwytow na
 dole to przykrecenie tam klamkomanetek stwarza fajny efekt,
 wygodnie "prztykac" dzwignia NACIAGAJACA manetki nie-kciukiem
 (jak normalnie) lecz otwarta dlonia przy nadgarstku :) Tak wiec z
 manetkami jest ok, tylko jak z pionowymi chwytami i
 ergonomia?

Probowal ktos?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-09 17:51:13
Autor: solar
W dniu 09.08.2018 o 17:24, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Jeśli jeździsz naprawdę MTB, to chyba udajesz głupa, pisząc o wkładaniu kierownicy szosowej do roweru MTB. Albo nie masz pojęcia, co znaczy MTB i twoja jazda nie ma nic z tym wspólnego.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie."

Data: 2018-08-09 11:05:25
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 17:51:21 UTC+2 użytkownik solar napisał:
Albo nie masz pojęcia, co znaczy MTB i twoja jazda nie ma nic z tym wspólnego.

Teraźniejsze MTB do wypisz-wymaluj downhill sprzed kilkunastu laty. Teraz dla amatorów robi się takie trasy MTB, że gdyby na ich fragmentach kilkanaście lat temu zorganizować zawody downhillowe, to nikt by nie śmiał nawet bąknąć, że trasa jest zbyt łatwa...

Baranek do MTB? - do "MTB w dawnym stylu" dlaczego by nie...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-08-11 00:27:58
Autor: Yerine Ictimai
Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)
Rowerex <rowerex@op.pl> ??????? ? ?????????:

Baranek do MTB? - do "MTB w dawnym stylu" dlaczego by nie...

Ale dlaczego tak jakos watpicie w te idee? Prosze wyjasnijcie, uzasadnijcie jaka korzysc plynie z prostego  poziomego drazka jako kierownicy w MTB? Tak latwiej trzymac
 kierunek na wertepah?

Ja powiem tu jaka korzysc widze z odwrocnego baranka:
- rower jet wezszy, korzysc przy parkowaniu i przenoszeniu np na
 klatce schodowej,
- linki hamulcow i przerzutek biegna u dolu kierownicy a nie z
 przodu, mozna zamontowac przedni bagaznik , wiekszy koszyk na
 kierownicy :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-11 18:24:08
Autor: ń
Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)
A co Wy tam baco mocie w tym kosycku?

-- -- -
wiekszy koszyk na kierownicy

Data: 2018-08-11 18:33:34
Autor: Yerine Ictimai
Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)
ń <?@?.?> ??????? ? ?????????:> A co Wy tam baco mocie w tym kosycku?

PIESECZKA CUDNEGO :)
CUDNIEJSZEGO NIZ MOJA EKS :P

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-16 16:51:52
Autor: Yerine Ictimai
ń <?@?.?> Wrote in message:
A co Wy tam baco mocie w tym kosycku?

-- -- -
wiekszy koszyk na kierownicy

A w ogole to wyznam, ze wlasnie buduje drugi rower, full
 suspension, a tam NIJAK zamontowac z tylu powazniejszy
 bagaznik!
Tak wiec chce postawic na full-wypas bagaznik z przodu! A i
 jeszcze resorowany bylby, tak wiec jak kupie jajka w jakims  Tesco to nadzieja ze nie przywioze do domu JAJECZNICY na
 zimno!

W rowerach z rama tzw. "sztywna" stawia sie na bagaznik z tylu
 wsparty na wkretach przy osiach tylniego kola.
Tam tylne kolo jak nikt ma w ogole PRZESRANE (ze zacytuje Kolege z
 tej grupy)!

Ale w rowerach full suspension jest inna bajka, kiedy tylne kolo
 lata na damperze! Trzeba postawic na przednie kolo, ktore w ogole jest nie
 wykorzystane w pelni. Planuje tam dac kolo na obreczy ZTR szer
 wewn 26mm z piasta Novatec na maszynach, widelec o skoku ponad
 100mm, powinno wystarczyc aby to obciazyc bagaznikiem przednim o
 nosnosci jakies 30kg? Jak myslicie?

(Aha, opona jakas 2.3", 29", jak znajde to 2.5")

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-11 09:42:39
Autor: borsuk
W dniu 2018-08-09 o 20:05, Rowerex pisze:

Baranek do MTB? - do "MTB w dawnym stylu" dlaczego by nie...

Baranek w górach to kojarzy mi się wyłącznie z wypasem owiec na halach :)

Data: 2018-08-11 09:50:25
Autor: Yerine Ictimai
Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)
borsuk <borsukkUSUN@aster.pl> ??????? ? ?????????:> W dniu
 2018-08-09 o 20:05, Rowerex pisze:

Baranek do MTB? - do "MTB w dawnym stylu" dlaczego by nie...

Baranek w górach to kojarzy mi się wyłącznie z wypasem owiec na halach :)

Bardzo dowcipne, gratuluje poczucia humoru, ale powiedcie cos
 rzeczowego - zanim zdemontuje dotychczasowa kierownice
 :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-11 04:09:08
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 11 sierpnia 2018 09:50:28 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:

> [...]
> Bardzo dowcipne, gratuluje poczucia humoru, ale powiedcie cos
 rzeczowego - zanim zdemontuje dotychczasowa kierownice

Ależ to zmierza do tego, że baranek w rowerze MTB to wypas, no ba, nawet full wypas! ;-)

A poważniej - piszesz o czymś zupełnie niespotykanym, w dodatku ciężko wydedukować z opisu jak chcesz założyć klamki i manetki, nawet nie wiadomo czy chodzi o manetki i klamki do prostej kierownicy, czy może jakiś połączenie czegoś typowo do baranka i typowo do prostej kierownicy. W dodatku gdy używasz słowa "chwyty" w odniesieniu do szosowego baranka, to już w ogóle nie wiadomo o co chodzi - baranka owija się owijką na 80% powierzchni, niemal od mostka do samych końcówek , a wszystko co owinięte jest "chwytem"

Może zrób jakiś rysunek, najlepiej odręczny i wrzuć fotkę.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-08-11 14:00:59
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Aaa jasne, mam chwyty jakies takie dluzsze i zupelnie elastyczne z
 jakby gabki, kupione w Juli :)

Może zrób jakiś rysunek, najlepiej odręczny i wrzuć fotkę.

A gdzie by wrzucic fotke?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-11 14:05:24
Autor: Yerine Ictimai
Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> ??????? ? ?????????:> Rowerex
 <rowerex@op.pl> ??????? ? ?????????:
[...]

Podpowiedzcie bo nie mam konta na Instagramie :D

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-11 16:08:35
Autor: Yerine Ictimai
Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)
Rowerex <rowerex@op.pl> ??????? ? ?????????:> W dniu sobota, 11 >
 Może zrób jakiś rysunek, najlepiej odręczny i wrzuć
 fotkę.

https://postimg.cc/image/tdbtvdo97/

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-13 21:48:00
Autor: Yerine Ictimai
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Rowerex <rowerex@op.pl> ??????? ? ?????????:> W dniu sobota, 11 >
 Może zrób jakiś rysunek, najlepiej odręczny i wrzuć
 fotkę.

https://postimg.cc/image/tdbtvdo97/

NO I CO???

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-09 23:14:38
Autor: Yerine Ictimai
Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)
solar <solar91@opBEZTEGO.pl> ??????? ? ?????????:>
Jeśli jeździsz naprawdę MTB, to chyba udajesz głupa, pisząc o wkładaniu kierownicy szosowej do roweru MTB

Ale mowimy o baranku odwroconym, zamontowanym tak ze chwyty ida od
 gory, rozumiecie?
Jeszcze mysle aby wsadzic tam rogi na boki aby aby mozna czasem
 trzymac ten interes tradycyjnie w poprzek.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-10 15:23:00
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Yerine Ictimai" <ictimai@yandex.ru> napisał w wiadomości news:pkias0$ts2$1dont-email.me...
solar <solar91@opBEZTEGO.pl> ??????? ? ?????????:>

[...]

A nie lepiej przykręcić do śruby sterowej kierownicę od ursusa - umożliwi dowolne ułożnie dłoni!

--
Yogi(n)

Data: 2018-08-10 18:36:04
Autor: Yerine Ictimai
"Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorud.pl> Wrote in message:
A nie lepiej przykręcić do śruby sterowej kierownicę od ursusa - umożliwi dowolne ułożnie dłoni!

Jakiz orzezwiajacy pomysl! Jestes genialny! :)
Ale chyba by zawadzala o kolana przy pedalowaniu  ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-10 22:17:07
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Yerine Ictimai" <ictimai@yandex.ru> napisał w wiadomości news:pkketl$c2m$1dont-email.me...
"Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorud.pl> Wrote in message:
A nie lepiej przykręcić do śruby sterowej kierownicę od ursusa -
umożliwi dowolne ułożnie dłoni!

Jakiz orzezwiajacy pomysl! Jestes genialny! :)

To tylko twórcze rozwinięcie pomysłu z barankiem do góry nogami+ rogi ;-)

Zresztą, co konstatuję z niemałym rozczarowaniem, nie byłem pierwszy...
https://www.designboom.com/design/a-steering-wheel-becomes-this-bikes-handlebar/
https://bicyclog.wordpress.com/2009/03/05/steering-wheel-bicycle/
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Huffy_Corporation_bicycle_steering_wheel-jpg.jpg

Ale chyba by zawadzala o kolana przy pedalowaniu  ;)
W takiej pozycji wystarczy po prostu pedałować z szeroko rozstawionymi nogami, można tez zastosować mniejszą kierownicę, np. od fiata uno.

--
Yogi(n)

Data: 2018-08-11 00:14:49
Autor: Yerine Ictimai
Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)
"Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorud.pl> ??????? ? ?????????:>
[...]

Taka zabawna ciekawostka, kierownica taka jest cala w poziomie
 (znaczy w placzyznie rownoleglej do podloza), a to jednak jest
 niewygodne na dluzsza mete i spowoduje bol nadgarstkow po paru
 godzinach

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-11 22:43:55
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Yerine Ictimai" <ictimai@yandex.ru> napisał w wiadomości news:pkl2or$bj7$1dont-email.me...
"Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorud.pl> ??????? ? ?????????:>
[...]

;-)

[...]

Przecież rura sterowa nie jest prostopadła do podłoża, to i kierownica nie będzie równolegle do niego. (vide - kąt wyprzedzenia widelca).
Na kierownicy samochodowej można trzymaćr ęcę w wielu róznych pozycjach, o ile tylko elastyczność ścięgien na to pozwoli. Pomysl oczywiście jest idiotyczny, ale z trochę innego powodu - dlatego właśnie kierownice motocyklowe i rowerowe różnią się od samochodowych.

A baranek (odwrócony) + rogi jest po prostu z tej samej kategorii pomysłów. Jeśli chcesz zmienić pozycję na rowerze, to po prostu kup inny mostek, inną kierownicę (np. jaskółkę), przesuń siodełko. Albo zamontuj baranka *normalnie*, choć zapewne nie o taką zmianę Ci chodzi.
Odwróconego baranka będziesz miał o 20 cm bliżej ciała, nad kolanami, złapać normalnie tego sie nie da, (nawet za rogi), o hamowaniu nie wspominając.

--
Yogi(n)

Data: 2018-08-10 18:58:27
Autor: Gaspar
W dniu 10.08.2018 o 15:23, Yogi(n) pisze:
A nie lepiej przykręcić do śruby sterowej kierownicę od ursusa - umożliwi dowolne ułożnie dłoni!

Klasyczny Ursus, którego pamiętam jeszcze z dzieciństwa miał prędkościomierz wyskalowany do 28km/h. Szybciej pewnie nie jeździ, więc za każdym razem można takiego wyprzedzić jadąc na rowerze widząc przy tym zdziwioną minę traktorzysty. Nie wiem czy taka kierownica nie spowoduje przycięcia osiągów...

--
Gaspar

Data: 2018-08-10 22:19:05
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Gaspar" <gaspi@gmail.com> napisał w wiadomości news:5b6dc436$0$595$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W stosunku do zestawu MTB+baranek(odwrócony)+rogi? W życiu!

--
Yogi(n)

Data: 2018-08-13 20:37:33
Autor: Prot Ogenes
On 2018-08-09 17:51, solar wrote:
[...]

Nie udaje :-)
https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.sci.fizyka/Ab2wceD492Y/fqe9b07eIQAJ

Prot

Kierownica szosowa do MTB? (I dlaczego?)