Data: 2010-06-07 15:44:49 | |
Autor: 666 | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Rowerek GF, stery Cane Creek ('aheadset semi-cartridge, sealed'), kierownica Bontrager.
Poprzedni właściciel był niewysoki więc opuścił kierę o dwie podkładki. Teraz trzeba dokonać procesu odwrotnego, powrót do stanu początkowego. Co robić krok po kroku, łopatologicznie? Od góry jest jedna pionowa dość cienka śruba z łbem (imbusowym? torx?), jakby trzymająca nakładkę. Poniżej dwie poprzeczne śruby. W jakiej kolejności rozkręcać? Nic po drodze się nie rozsypie? Czy przy okazji coś smarować w sterach (rowerek serwisowany gwarancyjnie niecały rok temu)? Jeśli smarować, to czym? Klucz manometryczny ma się w rękach od dziecka ;-) THX |
|
Data: 2010-06-07 15:48:36 | |
Autor: MadMan | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Dnia Mon, 7 Jun 2010 15:44:49 +0200, 666 napisał(a):
Od góry jest jedna pionowa dość cienka śruba z łbem (imbusowym? torx?), jakby trzymająca nakładkę. Odkręcasz śrubę z góry, odkręcasz śruby mocujące mostek, zdejmujesz kapsel/podkładki/mostek, zakładasz podkładki/mostek/kapsel, ustawiasz mostek "na wprost", wkręcasz kapsel ze śrubą z góry, dokręcasz śruby mostka. Koniecznie nie pomylić kolejności pod koniec - najpierw dokręcasz kapsel, potem mostek! Podobno dobrym pomysłem jest postukanie gumowym młotkiem po dokręceniu kapsla. W co stukać to już nie pamiętam, ale zdaje się że we wszystko :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-06-07 16:13:25 | |
Autor: MichałG | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
MadMan pisze:
Dnia Mon, 7 Jun 2010 15:44:49 +0200, 666 napisał(a): czy dodanie 2 podkładek nie spowoduje, że 'zabraknie' rury sterowej? Chodzi o ta połączoną z widelcem.. ;) Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2010-06-07 16:25:07 | |
Autor: MadMan | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Dnia Mon, 07 Jun 2010 16:13:25 +0200, MichałG napisał(a):
czy dodanie 2 podkładek nie spowoduje, że 'zabraknie' rury sterowej? Założyłem że podkładki jakieś nad mostkiem zostały... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-06-07 16:38:22 | |
Autor: MichałG | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
MadMan pisze:
Dnia Mon, 07 Jun 2010 16:13:25 +0200, MichałG napisał(a): fakt... mogły być. Jesli wcześniej nie skrócono rury wystarczy przełożyć. Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2010-06-07 16:42:57 | |
Autor: 666 | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Tak, dwie podkładki poszły z dołu na górę i sztyca teraz wystaje.
A jak z łożyskami?? THX -- -- - | Założyłem że podkładki jakieś nad mostkiem zostały. |
|
Data: 2010-06-07 17:20:51 | |
Autor: MadMan | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Dnia Mon, 7 Jun 2010 16:42:57 +0200, 666 napisał(a):
A jak z łożyskami?? Ja ostatnio przekładałem tak jak ci napisałem i nie ruszałem łożysk. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-06-07 16:18:23 | |
Autor: 666 | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Najważniejsze:
Czy w jakieś regulowanie łożysk się nie wpakuje? -- -- - | Odkręcasz śrubę z góry, odkręcasz śruby mocujące mostek, zdejmujesz kapsel/podkładki/mostek, zakładasz podkładki/mostek/kapsel, ustawiasz mostek "na wprost", wkręcasz kapsel ze śrubą z góry, dokręcasz śruby mostka. | Koniecznie nie pomylić kolejności pod koniec - najpierw dokręcasz kapsel, potem mostek! | Podobno dobrym pomysłem jest postukanie gumowym młotkiem po dokręceniu kapsla. | W co stukać to już nie pamiętam, ale zdaje się że we wszystko |
|
Data: 2010-06-07 16:17:30 | |
Autor: MichałG | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
666 pisze:
Najważniejsze: wpakuje sie. Ale jest tak proste, że kazdy da rade. Kierownica ma nie miec luzów i jeszcze sie obracać... ;) Pozdrawiam michał |
|
Data: 2010-06-07 16:45:32 | |
Autor: 666 | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Przy okazji znalazłem stronkę z instrukcjami:
www.canecreek.com/tech-headsets?view=manual -- -- - Ale jest tak proste, że kazdy da rade. |
|
Data: 2010-06-08 17:54:00 | |
Autor: 666 | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Po przełożeniu dekielka, podkładek i kiery i skręceniu (górna śruba popukana ;)).
Coś mi niestety nie idzie. Kierownica jakby "przeskakuje" (bardzo delikatnie), w pewnych położeniach zatrzymuje się, czuć poruszanie jakby skokami (bardzo delikatnymi, ale jednak) po łożyskach . Im mocniej się skręca górną śrubę, tym bardziej "perzeskakuje", im luźniej to przeskakiwanie praktycznie znika, no ale klucz 'manometryczny' w łapach mówi mi, że to sporo za słabo. Kurczę, nie sprawdzałem przed rozkręceniem, czy już tak było... -- -- - wpakuje sie. |
|
Data: 2010-06-08 18:06:55 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
666 wrote:
CoĹ mi niestety nie idzie. Nie wkrÄcaj tej Ĺruby tak mocno, ona sĹuĹźy jedynie od kasowania luzĂłw. WkrÄcasz wiÄc "wzglÄdnie lekko" (nie moĹźesz czuÄ kulek w ĹoĹźyskach...) i nastÄpnie dokrÄcasz mostek. Na koĹcu moĹźesz tÄ ĹrubÄ od kapsla trochÄ poluzowaÄ. -- KrzyĹ |
|
Data: 2010-06-09 01:35:16 | |
Autor: 666 | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Tak, tu jest ślicznie opisane i pokazane:
www.canecreek.com/tech-headsets www.canecreek.com/tech-headsets?view=video&video=HS Threadless Adjustment2.flv www.canecreek.com/tech-headsets?view=video&video=HS Serv_Maintenance 2.flv www.canecreek.com/tech-headsets?view=video -- -- - Nie wkrecaj tej sruby tak mocno, ona sluzy jedynie od kasowania luzów. -- |
|
Data: 2010-06-09 07:24:44 | |
Autor: Tomek | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
666 pisze:
Kierownica jakby "przeskakuje" (bardzo delikatnie), w pewnych położeniach zatrzymuje się, czuć poruszanie jakby skokami (bardzo Pewnie zrobiły się "ząbki" na bieżniach łożysk - te łożyska pracują przez znaczną część czasu w bardzo wąskim zakresie kątów - kulka podczas jazdy na wprost pracuje na pojedynczych milimetrach i wciska się w miskę (zwłaszcza jeśli łożysko było za mocno skręcone). Im mocniej się skręca górną śrubę, tym bardziej "perzeskakuje", im luźniej to przeskakiwanie praktycznie znika, no ale klucz Ale górnej śruby nie dokręcasz według momentu, tylko do skasowania luzów. |
|
Data: 2010-06-09 22:33:05 | |
Autor: 666 | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Może i tak, bo do przykręcania użyłem takiej siły, jaką musiałem użyć do odkręcenia, i naprawdę mocno było...
Poprzedni właściciel sam obniżał kierę :-/ -- -- - | Pewnie zrobiły się "ząbki" na bieżniach łożysk - te łożyska pracują przez znaczną część czasu w bardzo wąskim zakresie kątów - kulka podczas jazdy na wprost pracuje na pojedynczych milimetrach i wciska się w miskę (zwłaszcza jeśli łożysko było za mocno skręcone). |
|
Data: 2010-06-07 15:50:07 | |
Autor: bans | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
W dniu 2010-06-07 15:44, 666 pisze:
Klucz manometryczny ma się w rękach od dziecka ;-) Jaki klucz?! No, chyba że to jakiś hermetyczny dowcip. -- bans |
|
Data: 2010-06-07 16:15:38 | |
Autor: MichałG | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
bans pisze:
W dniu 2010-06-07 15:44, 666 pisze: a nie masz? ;) pozdr. michał |
|
Data: 2010-06-07 16:16:35 | |
Autor: 666 | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
;-))
-- -- - | Jaki klucz?! |
|
Data: 2010-06-07 20:35:20 | |
Autor: __Maciek | |
Kierownica wyzej . lopatologicznie... | |
Mon, 07 Jun 2010 15:50:07 +0200 bans <goc@o2.pl> napisał:
Klucz manometryczny ma się w rękach od dziecka ;-) Pneumatyczny z manometrem, żeby działał jak dynamometryczny ;-> |