Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kierunek bieżnika

Kierunek bieżnika

Data: 2014-03-15 12:28:06
Autor: Poldek
Kierunek bieżnika

Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z odpowiednimi oponami. Ponieważ przód był trochę bardziej starty, to zamieniłem PP<->PT LP<->LT. Po zmianie pierwsza jazda jak najbardziej ok. Wieczorem znów potrzebowałem gdzieś jechać i coś szumi lekko bije (małe prędkości). Zacząłem się przyglądać i bieżnik po lewej stronie jest w odwrotnym kierunku niż po prawej stronie. Wszystkie opony mają "OUTSIDE" na zewnątrz. Czyli mam pewnie opony asymetryczne - Dunlop SP Fast Response. Tylko skąd ten szum / lekkie bicie - czy sam fakt zamiany tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?

Data: 2014-03-15 12:52:34
Autor: MarcinJM
Kierunek bieżnika
W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?

kiedys były to opony ciagnace, teraz sa wleczone i odwrotnie.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-03-15 13:03:34
Autor: P.B.
Kierunek bieżnika
Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:52:34 +0100, MarcinJM napisał(a):

W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?

kiedys były to opony ciagnace, teraz sa wleczone i odwrotnie.

To może pora na zmianę opon w zależności od tego czy rozpędzamy się czy
hamujemy :) Nie może być tak, żeby na tym samym komplecie opon się
rozpędzać, a potem na tych samych hamować!

A co z zakrętami? Może inne opony na prostą, a inne na zakręty? LOL

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-15 15:17:25
Autor: MarcinJM
Kierunek bieżnika
W dniu 2014-03-15 13:03, P.B. pisze:
Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:52:34 +0100, MarcinJM napisał(a):

W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?

kiedys były to opony ciagnace, teraz sa wleczone i odwrotnie.

To może pora na zmianę opon w zależności od tego czy rozpędzamy się czy
hamujemy :) Nie może być tak, żeby na tym samym komplecie opon się
rozpędzać, a potem na tych samych hamować!

A co z zakrętami? Może inne opony na prostą, a inne na zakręty? LOL

Inaczej jest "podciety" bieżnik. Bardzo dobrze widać to na zimówkach. Ręka czuć czy sie przesuwa ja "z wlosem" czy "pod wlos"


--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-03-15 19:41:24
Autor: Artur Maśląg
Kierunek bieżnika
W dniu 2014-03-15 13:03, P.B. pisze:
Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:52:34 +0100, MarcinJM napisał(a):

W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?

kiedys były to opony ciagnace, teraz sa wleczone i odwrotnie.

To może pora na zmianę opon w zależności od tego czy rozpędzamy się czy
hamujemy :) Nie może być tak, żeby na tym samym komplecie opon się
rozpędzać, a potem na tych samych hamować!

A co z zakrętami? Może inne opony na prostą, a inne na zakręty? LOL

Sądzę, że bardziej chodzi o ząbkowanie opon na tylnej, nienapędzanej
osi.

Data: 2014-03-15 20:13:42
Autor: Artur Miller
Kierunek bieĹźnika
On Sat, 2014-03-15 at 12:28 +0100, Poldek wrote:
Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z odpowiednimi oponami. Ponieważ przód był trochę bardziej starty, to zamieniłem PP<->PT LP<->LT. Po zmianie pierwsza jazda jak najbardziej ok. Wieczorem znów potrzebowałem gdzieś jechać i coś szumi lekko bije (małe prędkości). Zacząłem się przyglądać i bieżnik po lewej stronie jest w odwrotnym kierunku niż po prawej stronie. Wszystkie opony mają "OUTSIDE" na zewnątrz. Czyli mam pewnie opony asymetryczne - Dunlop SP Fast Response. Tylko skąd ten szum / lekkie bicie - czy sam fakt zamiany tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?


a śrubki dobrze przykręciłeś? :)

@

Data: 2014-03-17 13:02:57
Autor: Poldek
Kierunek bieĹźnika
Artur Miller wrote:
On Sat, 2014-03-15 at 12:28 +0100, Poldek wrote:
Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z
odpowiednimi oponami. Ponieważ przód był trochę bardziej starty, to
zamieniłem PP<->PT LP<->LT. Po zmianie pierwsza jazda jak najbardziej
ok. Wieczorem znów potrzebowałem gdzieś jechać i coś szumi lekko bije
(małe prędkości). Zacząłem się przyglądać i bieżnik po lewej stronie
jest w odwrotnym kierunku niż po prawej stronie. Wszystkie opony mają
"OUTSIDE" na zewnątrz. Czyli mam pewnie opony asymetryczne - Dunlop SP
Fast Response. Tylko skąd ten szum / lekkie bicie - czy sam fakt zamiany
tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?


a śrubki dobrze przykręciłeś? :)

Raczej tak. Tzn. na podniesionym kole dokręcam do lekkiego oporu, opuszczam koło i dokręcam wszystkie nakrętki do mocnego oporu (ale bez przesady). Po zakończeniu całej operacji na czterech kołach obchodzę jeszcze raz auto dookoła i sprawdzam, czy wszystkie nakrętki są przykręcone jak należy.

Data: 2014-03-15 20:47:10
Autor: giecik
Kierunek bieżnika
W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:

Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z
odpowiednimi oponami. Ponieważ przód był trochę bardziej starty, to
zamieniłem PP<->PT LP<->LT. Po zmianie pierwsza jazda jak najbardziej
ok. Wieczorem znów potrzebowałem gdzieś jechać i coś szumi lekko bije
(małe prędkości). Zacząłem się przyglądać i bieżnik po lewej stronie
jest w odwrotnym kierunku niż po prawej stronie. Wszystkie opony mają
"OUTSIDE" na zewnątrz. Czyli mam pewnie opony asymetryczne - Dunlop SP
Fast Response. Tylko skąd ten szum / lekkie bicie - czy sam fakt zamiany
tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?

Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK.
Jeśli opona jest asymetryczna to kierunków przeważnie już nie ma.

Data: 2014-03-15 23:46:58
Autor: Poldek
Kierunek bieżnika
giecik wrote:
W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z
odpowiednimi oponami. Ponieważ przód był trochę bardziej starty, to
zamieniłem PP<->PT LP<->LT. Po zmianie pierwsza jazda jak najbardziej
ok. Wieczorem znów potrzebowałem gdzieś jechać i coś szumi lekko bije
(małe prędkości). Zacząłem się przyglądać i bieżnik po lewej stronie
jest w odwrotnym kierunku niż po prawej stronie. Wszystkie opony mają
"OUTSIDE" na zewnątrz. Czyli mam pewnie opony asymetryczne - Dunlop SP
Fast Response. Tylko skąd ten szum / lekkie bicie - czy sam fakt zamiany
tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?

Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK.
Jeśli opona jest asymetryczna to kierunków przeważnie już nie ma.

Jest OUTSIDE z każdej strony, ale gołym okiem widać, że po lewej "jodełka" idzie do tyłu, a po prawej do przodu. Stąd moja konfuzja. Wcześniej nigdy nie zwróciłem na to uwagi.
Chyba, że są opony lewe i prawe, a mi sprzedali 4 prawe i nie zorientowałem się przez 4 lata i w serwisie Toyoty, który mi przekładał kiedyś koła też nie zauważyli.

Data: 2014-03-15 23:51:02
Autor: J.F.
Kierunek bieżnika
Dnia Sat, 15 Mar 2014 23:46:58 +0100, Poldek napisał(a):
Jest OUTSIDE z każdej strony, ale gołym okiem widać, że po lewej "jodełka" idzie do tyłu, a po prawej do przodu. Stąd moja konfuzja. Wcześniej nigdy nie zwróciłem na to uwagi.
Chyba, że są opony lewe i prawe, a mi sprzedali 4 prawe i nie zorientowałem się przez 4 lata i w serwisie Toyoty, który mi przekładał kiedyś koła też nie zauważyli.

Sa opony asymetryczne, sa opony kierunkowe, jak sa jednoczesnie jedne
i drugie, to potrzebujesz dwie prawe i dwie lewe.

Akurat te sa niby tylko asymetryczne i kierunkiem jodelki producent
sie nie przejmuje.

J.

Data: 2014-03-17 09:28:27
Autor: Jan Koval
Kierunek bieżnika

Użytkownik "giecik" <giecik@SKASUJTOo2.pl> napisał w wiadomości news:lg2aoc$1ih0$1news2.ipartners.pl...

Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK.
Jeśli opona jest asymetryczna to kierunków przeważnie już nie ma.

Ciekawe. Jak dla mnie outside nic nie oznacza. Można mieć outside na zewnątrz a strzałkę do tyłu.

J.

Data: 2014-03-20 18:39:00
Autor: t-1
Kierunek bieżnika

Użytkownik "Jan Koval" <jan.koval@oniet.pl> napisał w wiadomości news:lg6bn6$pj9$1portraits.wsisiz.edu.pl...


Ciekawe. Jak dla mnie outside nic nie oznacza. Można mieć outside na zewnątrz a strzałkę do tyłu.

To dowodzi, że brak angielskiego jest jednym z twoich mniejszych problemów..

Tu masz opisaną przez wielu specjalistów konstrukcję opon.
http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/bieznik-asymetryczny-czy-kierunkowy/?id=11

Nic nie pisza aby asymetryczne opony były lewe i prawe (miały też strzałkę).

Data: 2014-03-20 20:27:34
Autor: Artur Maśląg
Kierunek bieżnika
W dniu 2014-03-20 18:39, t-1 pisze:
"Jan Koval" <jan.koval@oniet.pl> napisał:

Ciekawe. Jak dla mnie outside nic nie oznacza. Można mieć outside na
zewnątrz a strzałkę do tyłu.

To dowodzi, że brak angielskiego jest jednym z twoich mniejszych
problemów..

Różne głupoty wypisuje, to fakt.

Tu masz opisaną przez wielu specjalistów konstrukcję opon.
http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/bieznik-asymetryczny-czy-kierunkowy/?id=11

Nic nie pisza aby asymetryczne opony były lewe i prawe (miały też
strzałkę).

Jakie źródło, takie wnioski :)

http://www.ityre.com/pl/tyres/catalog/nokian/model/2291/

Gdybyś miał wątpliwości, że mogą być opony asymetryczne kierunkowe,
a co a tym idzie - lewe i prawe.

Data: 2014-03-20 20:17:26
Autor: Axel
Kierunek bieżnika
"Jan Koval"  wrote in message news:lg6bn6$pj9$1portraits.wsisiz.edu.pl...

Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK.
Jeśli opona jest asymetryczna to kierunków przeważnie już nie ma.

Ciekawe. Jak dla mnie outside nic nie oznacza.

Bo najwyraźniej nie masz pojęcia o tym, co to jest opona asymetryczna.

Można mieć outside na zewnątrz a strzałkę do tyłu.

Można mieć też strzałkę z napisem "WC - 100m. Biegiem 50", ale to też nie dotyczy opon asymetrycznych (nie kierunkowych).

--
Axel

Kierunek bieżnika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona