Kierunkowskaz

Data: 2016-12-10 02:39:54
Autor: Bolko
Kierunkowskaz
Pytanko do Ciebie:
Skrzyżowanie lokalnej drogi z baaardzo lokalną drogą:

http://tiny.pl/gczvb

Kiedy Ty włączysz i jaki kierunkowskaz?

I kolejne:
Skrzyżowanie ze światłami i wydzielonym pasami do skrętu.
Jestem na pasie TYLKO do skrętu.

Nadal masz włączony kierunkowskaz?

ps
małe zast

Data: 2016-12-10 11:51:06
Autor: Shrek
Kierunkowskaz
W dniu 10.12.2016 o 11:39, Bolko pisze:
Pytanko do Ciebie:
Skrzyżowanie lokalnej drogi z baaardzo lokalną drogą:

http://tiny.pl/gczvb

Kiedy Ty włączysz i jaki kierunkowskaz?

Jak skręcam, to włączam. Jak jadę prosto to raczej nie - choć akurat na tym skrzyżowaniu w punkcie jak na obrazku mignięcie lewym nikogo by raczej nie zmyliło. (skręt rozumiem "geograficznie").

I kolejne:
Skrzyżowanie ze światłami i wydzielonym pasami do skrętu.
Jestem na pasie TYLKO do skrętu.

Nadal masz włączony kierunkowskaz?

Tak. Nie wszyscy muszą być miejscowymi, żeby wiedzieć, że akurat ten pas skręca (a nawet jak są, to w nocy mogli zacząć kopać metro;)

Shrek

Data: 2016-12-10 12:01:37
Autor: tck
Kierunkowskaz

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:o2gmmo$4dc$1node1.news.atman.pl...
[...]

a w takiej sytuacji?
https://www.google.pl/maps/@51.2478629,22.5521865,3a,75y,158.12h,98.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1suuy0gKMAFNjjnopIw74Tdg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
jak by się nie starać to prosto nie ma gdzie

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2016-12-10 12:08:07
Autor: Shrek
Kierunkowskaz
W dniu 10.12.2016 o 12:01, tck pisze:

a w takiej sytuacji?
https://www.google.pl/maps/@51.2478629,22.5521865,3a,75y,158.12h,98.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1suuy0gKMAFNjjnopIw74Tdg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Też - w zasadzie czemu miałbym nie migać

BTW.

fajne strzałki;)
https://www.google.pl/maps/@51.2479749,22.5521798,3a,75y,33.55h,70.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqRLEyfhH6BZBeaGnGyHskQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

jak by się nie starać to prosto nie ma gdzie

Może i się nie da, ale po co kombinować - skręcasz to migasz.

Mi się zdarza nie migać czasem na pasach do skrętu, ale to mój błąd - prawie zawsze zrzucam manualnie kierunek zaraz po zakończeniu manewru (np zmiany pasa na pas dla skręcających) i czasem nie wrzucę go ponownie, choć powinienem, ale to raczej rzadko.

Shrek.

Data: 2016-12-10 19:57:49
Autor: Wiesiaczek
Kierunkowskaz
W dniu 10.12.2016 o 13:01, tck pisze:

[...]

A co to ma do rzeczy?
Jest obowiązek sygnalizowania skrętu i basta!

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-12-10 12:39:49
Autor: t-1
Kierunkowskaz
W dniu 2016-12-10 o 11:39, Bolko pisze:
[...]

Przecież w przepisach jest wyraźnie powiedziane, że kierowca powinien sygnalizować zamiar zmiany pasa lub kierunku ruchu na skrzyżowaniu.
I nie przekazują tego obowiązku malarzom pasów.
Więc w przedstawionym przypadku, skręcasz w prawo - prawy kierunkowskaz, jedziesz prosto - lewy.
Dlaczego tak dużo ludzi zachowuje się, jakby chciało oszczędzać żarówki.

Data: 2016-12-10 16:12:45
Autor: xyz
Kierunkowskaz
W dniu 10.12.2016 o 12:39, t-1 pisze:

[...]

A tu jak:
https://www.google.pl/maps/@51.7512854,19.4427332,3a,75y,266.62h,89.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF21E38ySzHAM_Kx-3iDkdw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

W przypadku gdy:
1) - skręcasz w prawo
2) - wjeżdżasz na parking przy centrum handlowym
3) - skręcasz w lewo

Według Twojej nomenklatury skręcając w lewo i jadąc prosto włączysz lewy kierunek, co jest niejednoznaczne i mylące dla innych uczestników ruchu.
A skoro tak to dlaczego przy podobnej sytuacji, tylko bez drogi w lewo,
zachowywać się inaczej?

--
-- - xyz

Data: 2016-12-10 20:01:10
Autor: Wiesiaczek
Kierunkowskaz
W dniu 10.12.2016 o 17:12, xyz pisze:
[...]

Skąd takie problemy?
Skręcasz w prawo - kierunkowskaz prawy
w lewo - lewy
na wprost - bez kierunkowskazu.

Czy już w szkole nie ucza nawet czytać?

Data: 2016-12-10 19:11:51
Autor: Shrek
Kierunkowskaz
W dniu 10.12.2016 o 19:01, Wiesiaczek pisze:

Skąd takie problemy?
Skręcasz w prawo - kierunkowskaz prawy
w lewo - lewy
na wprost - bez kierunkowskazu.

Czy już w szkole nie ucza nawet czytać?

Po prostu ludowa mądrość nakazuje niektórym wrzucić kierunek jadąc na wprost przy łamanym przebiegu drogi głównej (w tym wypadku jadąc na wprost wrzucić lewy). Ma to nawet jakieś tam uzasadnienie na gruncie PoRD, bo masz migać jak zmieniasz kierunek, bądź pas.

Kierunek odpuścmy, bo zaraz zacznie się czy skręcając w prawo na tym skrzyżowaniu istotnie skręcasz, poprzez ronda kwadratowe, podłużne i okrągłe (przy wsparciu ostatniego wyroku NSA) dojdziemy do sytuacji, że jak nie ma skrzyżowania, to przecież na zakręcie nie migasz. Pomińmy.

Ale faktycznie - jadąc prosto zmieniasz pas - na inny - na innej jezdni. Co prawda moim zdaniem ten pas nie jest przeznaczony dla ciebie, ale jakieś tam uzasadnienie jest.

Ja uważam, że jadąc prosto nie migamy, bo możemy tylko zmylić przeciwnika. Przy pierwszym linku można i migać, bo nikogo nie zmylisz - inna sprawa, że też nikomu nie pomożesz, więc i specjalnie nie ma po co;)

Shrek.

Data: 2016-12-12 12:35:03
Autor: Jacek
Kierunkowskaz
W dniu 10.12.2016 o 19:01, Wiesiaczek pisze:

Czy już w szkole nie ucza nawet czytać?
Nie bądź taki wszechwiedzący.
A tutaj, jak byś używał kierunkowskazów?
https://www.google.pl/maps/@50.1118662,19.0439766,3a,75y,128.3h,88.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3TWGs_osdwmowE-03RPeEA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Masz do wyboru: 90 stopni w prawo, 90 w lewo, lekko w prawo i lekko w lewo. Będziesz umiał zasygnalizować inaczej lekko, a inaczej 90 stopni?
Jacek

Data: 2016-12-12 12:55:11
Autor: szerszen
Kierunkowskaz
On Mon, 12 Dec 2016 12:35:03 +0100
Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:

Masz do wyboru: 90 stopni w prawo, 90 w lewo, lekko w prawo i lekko w lewo. Będziesz umiał zasygnalizować inaczej lekko, a inaczej 90 stopni?
Jacek

Nie inaczej, tylko w innym miejscu i tyle. Myślenie ma przyszłość, naprawdę. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-12 15:24:23
Autor: Wiesiaczek
Kierunkowskaz
W dniu 12.12.2016 o 12:35, Jacek pisze:
[...]

Tam nie ma "lekko w prawo", znam to skrzyżowanie a i na mapce też to widać. To jest prosto i nie włączałem tam kierunkowskazu.
Natomiast "lekko w lewo" już tego wymaga.

Data: 2016-12-12 19:08:51
Autor: Jacek
Kierunkowskaz
W dniu 12.12.2016 o 15:24, Wiesiaczek pisze:

Tam nie ma "lekko w prawo", znam to skrzyżowanie a i na mapce też to
widać. To jest prosto i nie włączałem tam kierunkowskazu.
Natomiast "lekko w lewo" już tego wymaga.
Weź pod uwagę, że "lekko w lewo" jest bez zmiany pasa ruchu, bo to cały czas DK44, a "prosto" jest zmiana pasa.
Jacek

Data: 2016-12-12 19:24:41
Autor: Wiesiaczek
Kierunkowskaz
W dniu 12.12.2016 o 19:08, Jacek pisze:
[...]

Wziąłem. I co z tego wynika?

Data: 2016-12-12 16:17:00
Autor: xyz
Kierunkowskaz
[...]

Też się dziwię bo ja ich nie mam.

--
-- - xyz

Data: 2016-12-11 10:14:25
Autor: Mateusz Bogusz
Kierunkowskaz
[...]

Shrek już wcześniej dobrze napisał. Gdy jedziesz ulicą, autostradą, wyprzedzasz, to zmianę pasa sygnalizujesz kierunkowskazem. Gdy przejeżdżasz przez skrzyżowanie, to sygnalizujesz zamiar zmiany kierunku jazdy. Jazda na wprost w wyżej przytoczonym przypadku to nie jest zmiana kierunku jazdy.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-12-11 13:18:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kierunkowskaz
Hello Mateusz,

Sunday, December 11, 2016, 10:14:25 AM, you wrote:

[...]

Na Twoim miejscu sprawdziłbym, jak są wyznaczone pasy na tej drodze.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-12-15 21:18:43
Autor: Mateusz Bogusz
Kierunkowskaz
Na Twoim miejscu sprawdziłbym, jak są wyznaczone pasy na tej drodze.

No widzę linie przerywaną między pasami. Zakazu jazdy na wprost ani nakazu w lewo lub w prawo też nie widzę.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-12-15 22:18:03
Autor: 007
Kierunkowskaz
Mateusz Bogusz w <news:o2utr3$baj$1node2.news.atman.pl>:

Na Twoim miejscu sprawdziłbym, jak są wyznaczone pasy na tej drodze.

No widzę linie przerywaną między pasami. Zakazu jazdy na wprost ani nakazu w lewo lub w prawo też nie widzę.

Jeżeli oczekujesz strzała z tył, to nie sygnalizuj jazdy "do reala". Oprócz liczenia na zdarzenie jw., to co szkodzi takie sygnalizowanie? I tak
temu od reala musisz ustąpić gdybyś nie do reala jechał, tylko w lewo. No chyba, że jesteś z takich co to lewym pasem 5 kilometrów jadą z włączonym
kierunkowskazem bo bedą w lewo skręcać za 5,3 km (ostatni kilometr około
20km/h wolniej niz prawy pas)

--
'Tom N'

Data: 2016-12-18 14:52:17
Autor: Mateusz Bogusz
Kierunkowskaz
[...]

Czekaj, rozmawiamy tutaj o możliwości jazdy na wprost. A Ty nagle coś o kierunkowskazach.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-12-18 17:07:42
Autor: 007
Kierunkowskaz
Mateusz Bogusz w <news:o364aj$bug$1node2.news.atman.pl>:

[...]

Nie widziałem w temacie [OT], więc jak najbardziej pisze o
kierunlkowskazach...

--
'Tom N'

Data: 2016-12-11 11:23:30
Autor: radekp@konto.pl
Kierunkowskaz
Sat, 10 Dec 2016 16:12:45 +0100, w <o2h61e$kj4$1@node1.news.atman.pl>, xyz
<xyz@interia.pl> napisał(-a):

[...]

Prawy.
2) - wjeżdżasz na parking przy centrum handlowym
Nic.
3) - skręcasz w lewo
Lewy.

Nie było trudne ;)

Data: 2016-12-12 16:19:53
Autor: xyz
Kierunkowskaz
<xyz@interia.pl> napisał(-a):

[...]

Ale niektórym to sprawia problemy, uwierz....

--
-- - xyz

Data: 2016-12-10 21:00:27
Autor: Akarm
Kierunkowskaz
W dniu 10.12.2016 o 12:39, t-1 pisze:
skręcasz w prawo - prawy kierunkowskaz,

Prawidłowo.

jedziesz prosto - lewy.

Co za bzdura!
Kiedyś podszedł do nas, rozmawiających w szkole jazdy obok ośrodka egzaminacyjnego, facet z pytaniem: "kiedy wyjeżdżam z parkingu tyłem w prawo, to który kierunkowskaz mam włączyć?" To jakaś rodzina?
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-12-11 07:46:45
Autor: Wiesiaczek
Kierunkowskaz
[...]

A jak w lewo to już chyba awaryjne! :D

Data: 2016-12-11 11:25:03
Autor: radekp@konto.pl
Kierunkowskaz
Sat, 10 Dec 2016 12:39:49 +0100, w <o2gphq$fng$1@node2.news.atman.pl>, t-1
<t-1@todlaspamu.pl> napisał(-a):

jedziesz prosto - lewy.

Dyskusyjne. Chociaż w opisywanym przypadku jednoznacznie mówi gdzie chcesz
jechać.

Data: 2016-12-11 14:08:56
Autor: t-1
Kierunkowskaz
<t-1@todlaspamu.pl> napisał(-a):

jedziesz prosto - lewy.

Dyskusyjne. Chociaż w opisywanym przypadku jednoznacznie mówi gdzie chcesz
jechać.

Czyli prawidłowo jest tak?

Skręcasz w prawo, nie mrugasz bo jedziesz wyznaczonym, skręcającym pasem z pierwszeństwem.

Jedziesz prosto nie mrugasz bo jedziesz prosto.

Jak to się ma do obowiązku sygnalizowania kierunku jazdy i co sobie pomyśli kierowca jadący drogą z pierwszeństwem od prawej strony, lub przechodzień pasów na drodze na wprost?

Data: 2016-12-12 10:15:51
Autor: radekp@konto.pl
Kierunkowskaz
Sun, 11 Dec 2016 14:08:56 +0100, w <o2jj4r$6dd$1@node2.news.atman.pl>, t-1
<t-1@todlaspamu.pl> napisał(-a):

> [...]
Czyli prawidłowo jest tak?

Skręcasz w prawo, nie mrugasz bo jedziesz wyznaczonym, skręcającym pasem z pierwszeństwem.

Migam, bo skręcam.

Jedziesz prosto nie mrugasz bo jedziesz prosto.

Zgadza się.

Jak to się ma do obowiązku sygnalizowania kierunku jazdy i co sobie pomyśli kierowca jadący drogą z pierwszeństwem od prawej strony, lub przechodzień pasów na drodze na wprost?

Pomyśli, że albo:
a) mrugam prawym, bo skręcam
b) nie mrugam, więc jadę prosto

W rzeczywistości pewnie nic nie pomyśli, bo go w ogóle nie będą interesowały
moje migacze, jako że żadnej wartościowej informacji dla niego nie niosą i nic
nie zmienią w jego zachowaniu.

Data: 2016-12-12 11:57:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kierunkowskaz
Hello Radekp,

Monday, December 12, 2016, 10:15:51 AM, you wrote:

> [...]
> jechać.
Czyli prawidłowo jest tak?
Skręcasz w prawo, nie mrugasz bo jedziesz wyznaczonym, skręcającym pasem

Na każdym zakręcie drogi migasz? To jest jazda zgodnie z wyznaczonym
przebiegiem drogi. Sa wymalowane linie na jezdni.

Jedziesz prosto nie mrugasz bo jedziesz prosto.
Zgadza się.

Nie zgadza się - tam są wyznaczone pasy. Zmieniasz pas - migasz.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-12-12 12:21:12
Autor: J.F.
Kierunkowskaz
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:971989439.20161212115749@pik-net.pl.invalid...
[...]

Nie migam ... ale czy to prawidlowo ?
Co prawda przy obowiazkowych zakretach co kawalek, to lepiej, zeby nie migali.
Ale to powinna ustawa sie jasno wypowiedziec :-)

To jest jazda zgodnie z wyznaczonym
przebiegiem drogi. Sa wymalowane linie na jezdni.

A jak droga w polu i zadnych linii nie ma ? :-)

Zdarza mi sie migac np na rozwidleniu drog, glowna skreca, linie tez skrecaja.

Ba, zdarza mi sie migac, jak jade prosto, w te podporzadkowana.

Jedziesz prosto nie mrugasz bo jedziesz prosto.
Zgadza się.
Nie zgadza się - tam są wyznaczone pasy. Zmieniasz pas - migasz.

No, cos w tym jest. Pas sie rozwidla .. zmieniam, nie zmieniam ?

J.

Data: 2016-12-12 13:22:23
Autor: radekp@konto.pl
Kierunkowskaz
Mon, 12 Dec 2016 11:57:49 +0100, w
<971989439.20161212115749@pik-net.pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał(-a):

> Migam, bo skręcam.

Na każdym zakręcie drogi migasz? To jest jazda zgodnie z wyznaczonym

To jest akurat skrzyżowanie, na którym skręcam.

przebiegiem drogi. Sa wymalowane linie na jezdni.

Pasa nie zmieniam, kierunek owszem.

> Zgadza się.

Nie zgadza się - tam są wyznaczone pasy. Zmieniasz pas - migasz.

[...]

Tu można. Ale są przypadki, że jest jeszcze odnoga z lewej.

Data: 2016-12-12 10:40:07
Autor: szerszen
Kierunkowskaz
On Sun, 11 Dec 2016 14:08:56 +0100
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

Jak to się ma do obowiązku sygnalizowania kierunku

No właśnie dobrze sie ma, jedziesz prosto, to nie zmieniasz kierunku jazdy, więc nie migasz.
jazdy i co sobie pomyśli kierowca jadący drogą z pierwszeństwem od prawej strony, lub przechodzień pasów na drodze na wprost?

To nie oni mają myśleć, to ty masz myśleć i jadąc prosto przepuścić tego z prawej, i ewentualnego przechodnia jak będzia na pasach na Twojej drodze. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-12 15:26:43
Autor: Wiesiaczek
Kierunkowskaz
<t-1@todlaspamu.pl> napisał(-a):

[...]

A co ma pierwszeństwo do sygnalizacji skrętu?

Data: 2016-12-12 10:32:26
Autor: szerszen
Kierunkowskaz
On Sat, 10 Dec 2016 12:39:49 +0100
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

jedziesz prosto - lewy.

Weź może Ty najpierw zdaj PJ a potem zacznij pisać. Bo po raz kolejny głupoty opowiadasz. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-10 15:57:19
Autor: Axel
Kierunkowskaz
"Bolko"  wrote in message news:0898c0cb-76ee-4d7e-b2ec-c8edafa5b8d9googlegroups.com...

Pytanko do Ciebie:
Skrzyżowanie lokalnej drogi z baaardzo lokalną drogą:

http://tiny.pl/gczvb

Kiedy Ty włączysz i jaki kierunkowskaz?

Przy wjeździe z tej strony nie ma to najmniejszego znaczenia.
Natomiast, gdybym jechał główną od strony przeciwnej, to jeśli w bocznej uliczce stałby samochód - włączyłbym kierunkowskaz (prawy lub lewy), żeby wiedział, jakie są moje zamiary.

I kolejne:
Skrzyżowanie ze światłami i wydzielonym pasami do skrętu.
Jestem na pasie TYLKO do skrętu.

Nadal masz włączony kierunkowskaz?

Tak. Jadący z innych kierunków nie muszą wiedzieć, że jestem na pasie do skrętu.

--
Axel

Data: 2016-12-11 11:20:47
Autor: radekp@konto.pl
Kierunkowskaz
Sat, 10 Dec 2016 02:39:54 -0800 (PST), w
<0898c0cb-76ee-4d7e-b2ec-c8edafa5b8d9@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

Pytanko do Ciebie:
Skrzyżowanie lokalnej drogi z baaardzo lokalną drogą:

http://tiny.pl/gczvb

Kiedy Ty włączysz i jaki kierunkowskaz?

Gdy skręcam (nawet na głównej).

I kolejne:
Skrzyżowanie ze światłami i wydzielonym pasami do skrętu.
Jestem na pasie TYLKO do skrętu.
Nadal masz włączony kierunkowskaz?

Raczej tak. Chyba, że to jakiś łagodny łuk typu:
https://www.google.pl/maps/@51.0626381,17.000079,3a,75y,71.44h,89.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIrU9XLMzjTacuOwMNjA2-w!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Ale chyba i tak włączam z przyzwyczajenia.

Data: 2016-12-12 10:36:32
Autor: szerszen
Kierunkowskaz
On Sat, 10 Dec 2016 02:39:54 -0800 (PST)
Bolko <suryga@gmail.com> wrote:

Kiedy Ty włączysz i jaki kierunkowskaz?

Tylko w prawy jak skręcasz w prawo, tylko wtedy zmieniasz kierunek jazdy, posiadanie pierwszeństwa nic w tej kwestii nie zmienia.
Jestem na pasie TYLKO do skrętu.
Nadal masz włączony kierunkowskaz?

Pamiętaj że nie migasz dla siebie, tylko dla innych, to że Ty jesteś na pasie do skrętu nie jest zawsze oczywiste dla tych z przeciwka, szczególnie ważne na lewosrkętach. Zatem zamiast zastanawiać się czy migać, migaj zawsze kiedy zmieniasz kierunek, przecinasz czyjś pas ruchu itp. --
pozdrawiam
szerszeń

Kierunkowskaz