Kierunkowskazy na rondzie

Data: 2011-12-11 17:47:30
Autor: DoQ
Kierunkowskazy na rondzie
Witam,

By³o ju¿ kilka flejmów na ten temat, a jak to widzi policja?
http://moto.onet.pl/1653970,1,rondo-a-kierunkowskazy,artykul.html?node=3

"Sytuacjê warto przeanalizowaæ w zale¿no¶ci od tego, w którym kierunku chcemy jechaæ. Skrêcaj±c w prawo w najbli¿szy wylot ze skrzy¿owania nale¿y w³±czyæ przed wjazdem na rondo prawy kierunkowskaz i wy³±czyæ go niezw³ocznie po znalezieniu siê na tym wlocie.

Jad±c prosto nie trzeba w³±czaæ ¿adnego kierunkowskazu przy wje¿d¿aniu na rondo, natomiast w³±czmy prawy kierunkowskaz przed skrêceniem w prawo w celu opuszczenia skrzy¿owania. Powinno to nast±piæ w chwili mijania wylotu poprzedzaj±cego ten, w który skrêcamy.

Skrêcaj±c w lewo nale¿y w³±czyæ lewy kierunkowskaz przed wjazdem na rondo i prze³±czyæ go na prawy b±d¼ przed zmian± pasa ruchu na jezdni ronda, b±d¼ przed skrêceniem w prawo w sposób analogiczny do jazdy na wprost po rondzie. A zmiana pasa ruchu na rondzie musi przebiegaæ zgodnie z ogólnymi zasadami zmiany pasa ruchu (art. 22 ust. 4 Prawa o ruchu drogowym).

Tak wiêc kierowca jest zobowi±zany ust±piæ pierwszeñstwa pojazdowi jad±cemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechaæ oraz pojazdowi wje¿d¿aj±cemu na ten pas z prawej strony. "

--
Pawe³

Data: 2011-12-11 16:52:07
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Witam,

Było już kilka flejmów na ten temat, a jak to widzi policja?
http://moto.onet.pl/1653970,1,rondo-a-kierunkowskazy,artykul.html?node=3

[...]

No i jak zwykle, po cholere ten lewy kierunkowskaz? W czym to ma pomoc
jadacemu za nami?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-11 18:13:04
Autor: Wódz
Kierunkowskazy na rondzie

On 2011-12-11, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Witam,

[...]

Nie, tym jadącym z innych kierunków, że nie mogą wjechać bo przejedziesz
obok... Są różne ronda... Szczególnie na małych rondach o silnym natężeniu
ruchu takie informowanie bardzo ułatwia innym przejechanie... Nawet na
dużych (kiedy można nie wiedzieć skąd wyjechałeś) będzie wiedzieć gdzie
zamierzasz jechać... A tak nie wie czy prosto czy w lewo, a może zawrócisz?

Wódz

Data: 2011-12-11 18:51:49
Autor: nazgul
Kierunkowskazy na rondzie

No i jak zwykle, po cholere ten lewy kierunkowskaz? W czym to ma pomoc
jadacemu za nami?

jadÄ…cemu za mnÄ… to nie wiem.
ale miałem takie zdarzenie:
wjeżdżam (skuterem) na rondo (małe - 1 pas)
chce jechać w lewo (ale nie sygnalizuje tego lewym kierunkiem)
jadący za mną też chce jechać w lewo, ale myśli że ja pojadę prosto i w efekcie praktycznie wjeżdża między mnie a wysepkę, właściwie ja zajeżdżam mu drogę.

jego wina jego bardzo wielka wina

ale jakbym migał w lewo to ten za mną by się nie pchał.

Data: 2011-12-11 19:24:31
Autor: Czeslawek
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 2011-12-11 18:51, nazgul pisze:

ale jakbym miga³ w lewo to ten za mn± by siê nie pcha³.
Ja mia³em dwa razy podobn± w skutkach sytuacjê, ze zmieniaj±cymi pas na lewy. Delikwenci jeszcze przed ca³kowitym zmienieniem pasa (lusterka jeszcze by³y na prawym pasie) rozmy¶lali siê i gwa³townie wracali na prawy pas, gdzie ju¿ w ich miejscu by³a maska mojego auta.

Powy¿sze sytuacje nauczy³y mnie co oznacza zasada ograniczonego zaufania i teraz czekam a¿ tacy delikwenci ustatkuj± siê na lewym pasie :-)

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2011-12-14 10:13:02
Autor: tombaz
Kierunkowskazy na rondzie
On 11 Gru, 19:24, Czeslawek <czeslawek-1Ctr...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Powy¿sze sytuacje nauczy³y mnie co oznacza zasada ograniczonego zaufania
i teraz czekam a¿ tacy delikwenci ustatkuj± siê na lewym pasie :-)

Z tego co pamiêtam, to na rondzie mo¿na zmieniaæ pas tylko z
wewnêtrznego na zewnêtrzny.

Data: 2011-12-14 19:19:58
Autor: Artur Ma¶l±g
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 2011-12-14 19:13, tombaz pisze:
[...]

A z czego to pamiêtasz?

Data: 2011-12-14 19:57:13
Autor: Bydlê
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-14 18:13:02 +0000, tombaz <bazelczuk@gmail.com> said:

Z tego co pamiêtam, to na rondzie mo¿na zmieniaæ pas tylko z
wewnêtrznego na zewnêtrzny.

¬le pamiêtasz.
Wszêdzie mo¿na zmieniaæ pas ruchu zgodnie ze znakami.

--
Bydlê

Data: 2011-12-15 09:46:37
Autor: Andrzej Lawa
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 14.12.2011 19:13, tombaz pisze:

Z tego co pamiêtam, to na rondzie mo¿na zmieniaæ pas tylko z
wewnêtrznego na zewnêtrzny.

ROTFL

To jak siê znalaz³e¶ na wewnêtrznym? Teleportacja?

Data: 2011-12-11 21:46:42
Autor: Cavallino
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:jc2qjl$bvl$1news.icpnet.pl...

[...]

No bo zajeżdżasz, skoro próbujesz nielegalnie skręcić z nie swojego pasa.

Data: 2011-12-11 21:01:06
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

jadÄ…cemu za mnÄ… to nie wiem.
[...]

Czytaj wyrazniej, "na rondo (male - 1 pas)". Samochody pewnie dwa by nie
weszly ale skuter i samochod juz tak. Dlatego skuterem najlepiej jezdzic
srodkiem pasa, bo idioci wyprzedzaja na zylete.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-11 22:03:45
Autor: Cavallino
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

jadÄ…cemu za mnÄ… to nie wiem.
[...]
mu drogÄ™.

jego wina jego bardzo wielka wina

No bo zajeżdżasz, skoro próbujesz nielegalnie skręcić z nie swojego pasa.

Czytaj wyrazniej,

Czytam i interpretuję, a że autor nie zna przepisu, to już nie moja wina.

"na rondo (male - 1 pas)". Samochody pewnie dwa by nie
weszly ale skuter i samochod juz tak.

Czyli dla samochodu i skutera są dwa pasy, a co za tym idzie z wewnętrznego (czyli przy wyspie) skręcać w lewo nie można.

Data: 2011-12-12 09:54:20
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie

"na rondo (male - 1 pas)". Samochody pewnie dwa by nie
weszly ale skuter i samochod juz tak.

Czyli dla samochodu i skutera sÄ… dwa pasy.

zajebisty wniosek
było tu już o automatycznym rozmnazaniu pasów ruchu
czyli twoim zdaniem, dla 5 rowerów jadacych obok siebie, z "mojego" ronda robi się automagicznie rondo z 5 pasami - kuriozalne.

a co za tym idzie z wewnętrznego (czyli przy wyspie) skręcać w lewo nie można.

tu przeszedłeś samego siebie
to może z tego wirtualnego "wewnętrznego" trzeba jechac prosto, a dla odmiany z "zewnętrznego" w lewo?
czyli całkiem odwrotnie niz logika nakazuje.

Data: 2011-12-12 17:38:16
Autor: Cavallino
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:jc4fg0$o4j$1mx1.internetia.pl...

[...]

Zgadzam się że przepis najmądrzejszy nie jest, ale jednak istnieje, nawet jeśli Ci się nie podoba.

a co za tym idzie z wewnętrznego (czyli przy wyspie) skręcać w lewo nie można.

tu przeszedłeś samego siebie

Miało być "w prawo nie można", na rondzie nie ma zresztą innych zjazdów, więc można się było domyślić o co biega.

Data: 2011-12-13 08:29:07
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie
czyli twoim zdaniem, dla 5 rowerów jadacych obok siebie, z "mojego" ronda (1-pasmowgo)
robi siÄ™ automagicznie rondo z 5 pasami? - kuriozalne.

Zgadzam się że przepis najmądrzejszy nie jest, ale jednak istnieje, nawet jeśli Ci się nie podoba.

ale masz jakieÅ› wsparcie???
bo chyba nie to:
pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony znakami drogowymi.

[...]

Jak masz się ciągle mylić to lepiej nic nie pisz, będzie łatwiej ;-)

Data: 2011-12-13 15:46:30
Autor: bma
Kierunkowskazy na rondzie

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:jc6usa$21r$1mx1.internetia.pl...

[...]

No przecież rower czy skuter na rondzie zostawia dwa ślady więc jest pojazdem wielośladowym.
:-)

Data: 2011-12-14 08:21:53
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie

[...]

tak szczególnie jak mu jebnie samochód z boku rower i jego pasażer pozostawi nawet wiecej śladów.
ale nie o to chodzi.
z jednego pasa ruchu nagle nie zrobią się 2 jeżeli chwilowo wjadą tam 2 smarty.

Data: 2011-12-14 16:44:25
Autor: Cavallino
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:

z jednego pasa ruchu nagle nie zrobią się 2 jeżeli chwilowo wjadą tam 2 smarty.

Smarty też nie są wielośladowe, czy może znasz jakiś wyjątek w przepisach?

Data: 2011-12-15 09:11:35
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie

z jednego pasa ruchu nagle nie zrobią się 2 jeżeli chwilowo wjadą tam 2
smarty.

Smarty też nie są wielośladowe, czy może znasz jakiś wyjątek w przepisach?

A po co wyjątek, jak po prostu są wielośladowe i już.
Ale nie o tym mowa, tylko o rozmnazaniu pasów w zalezności od tego co się na nich zmieści - otóż taki poglad jest z zasady chory gdyz mógłby prowadzić do rekurencyjnego rozmnarzania pasów ruchu.

Data: 2011-12-15 17:17:58
Autor: Cavallino
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:jcca3r$5ma$1mx1.internetia.pl...

[...]

Chory nie chory, ustawodawca tak postanowil i tak jest.
Może Ci się nie podobać, ale nic to nie zmienia.

Data: 2011-12-15 20:04:52
Autor: nazgul
Kierunkowskazy na rondzie

[...]

chodzi Ci o to że niby Smarty i inne samochody nie są wielośladowe czy o rozmnażanie pasów w zależności od tego co po nich jedzie?

pokaż gdzie tak postanowił bo ślepy i głupi jestem.
obawiam się, że tylko wydaje Ci się ze jest taka regulacja.

Data: 2011-12-16 09:05:36
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie
Było w tym wątku.

cienizna i lenistwo przez ciebie przemawia ;-)
wciÄ…z nie wiedomo o co ci chodzi
jezeli o cytat z PORD, który zresztą sam wkleiłem to dość swobodnie go interpretujesz/rozumiesz.

Data: 2011-12-16 17:35:17
Autor: Cavallino
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:jceu4j$kmd$1mx1.internetia.pl...
Było w tym wątku.

cienizna i lenistwo przez ciebie przemawia ;-)
wciÄ…z nie wiedomo o co ci chodzi
jezeli o cytat z PORD, który zresztą sam wkleiłem to dość swobodnie go interpretujesz/rozumiesz.

No to zapodaj jak Ty go interpretujesz.
Bo jeśli wymagasz miejsca dla dwóch betoniarek, to tego założenia nie spełniają nawet niektóre ulice z czterema WYZNACZONYMI pasami ruchu.

Data: 2011-12-16 17:46:16
Autor: nazgul
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 2011-12-16 17:35, Cavallino pisze:
[...]

interpretujÄ™ tak
wyznacza się pasy ruchu (np. zwykła droga ma 2 pasy po 1 w każdym kierunku niezaznaczone żadnymi znakami poziomymi)
pas ma być na tyle szeroki, że mieści się na nim pojazd wielośladowy - czyli w większości wypadków 2 śladowy.
na autostradzie (polskiej) mamy dwa pasy w każdym kierunku choć w jednym   kierunku (dwoma pasami) mogÅ‚yby tam jechać 4 to nie rozmnaża to liczby pasów.

Data: 2011-12-16 17:48:27
Autor: Cavallino
Kierunkowskazy na rondzie
[...]

Czyli 4 metry z reguły wystarczy na 2 pasy.

Data: 2011-12-12 12:10:49
Autor: Jacek Midura
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "AZ"<artur.zabronski@gmail.com>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
On 2011-12-11, Cavallino<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  wrote:

jadÄ…cemu za mnÄ… to nie wiem.
[...]

Czytam i interpretujÄ™

a co nie doczytam to zmyślę.

"na rondo (male - 1 pas)". Samochody pewnie dwa by nie
weszly ale skuter i samochod juz tak.

Czyli dla samochodu i skutera sÄ… dwa pasy,

Bo, jak wszyscy wiemy, skuter jest pojazdem wielośladowym.

a co za tym idzie z wewnętrznego (czyli przy wyspie) skręcać w lewo nie można.

Ale wewnątrz (czyli przy wyspie) był samochód.

--
Jacek Midura

Data: 2011-12-12 17:40:01
Autor: Cavallino
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:

Ale wewnątrz (czyli przy wyspie) był samochód.

No to on wymusił bez dwóch zdań.
Skuter mógłby się conajwyżej załapać na wyprzedzanie z prawej strony, jeśli nie zgadzasz się z istnieniem dwóch wirtualnych pasów na takim rondzie. ;-)

Data: 2011-12-11 20:45:40
Autor: Ukaniu
Kierunkowskazy na rondzie

U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jc2n3m$u1p$2node2.news.atman.pl...
On 2011-12-11, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Witam,

[...]

A jak odró¿niæ chêæ zmiany pasa z zewnêtrznego na wewnêtrzny?
Je¶li ja chcê zawróciæ po zewnêtrznym (bo takie mam prawo je¶li oznakowanie nie mowi inaczej) to jak mam migaæ?
Wg mnie bzdura - rondo to droga jednokierunkowa ze zjazdami po prawej i lewy kierunkowskaz powinien oznaczaæ jedynie zmianê pasa.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

Data: 2011-12-11 21:31:26
Autor: Kazimierz Uromski
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, DoQ<pawel.doq@gmail.com>  wrote:
Witam,

[...]

+1
I co to do cholery znaczy "prosto"? Czy zjazd musi być idealnie po pokonaniu połowy obwodu koła ronda, czy ten po pokonaniu 47% też jest prosto? A 44%? A 42%?
Sugestie pana władzy można zastosować na rondach, które zastąpiły standardowe skrzyżowanie X, szkoda że pominął te które problemów mogą sprawiać najwięcej.

Data: 2011-12-11 20:44:23
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, Kazimierz Uromski <legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom> wrote:

+1
[...]

To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:

http://g.co/maps/rsfms

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-11 22:16:44
Autor: mk4
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, Kazimierz Uromski<legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom>  wrote:

+1
[...]

Ta piekne oznakowanie...

Samo rondo tez ma nieco dziwne priorytety - zeby z wewnetrznego zawsze miec pierwszenstwo przy zjezdzie. Z linii patrzac nawet na 1-szy zjazd.

I teraz pytanie - jak ktos tam jedzie pierwszy raz to jak ma pojechac dobrze nie powodujac "korka". No panie, nie da sie ;)

--
mk4

Data: 2011-12-11 21:24:13
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, mk4 <mk4@dev.nul> wrote:

Ta piekne oznakowanie...

[...]

Teraz zrobili z tego pseudo turbine i juz tak nie wolno :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-11 23:34:51
Autor: Dykus
Kierunkowskazy na rondzie
Witam,

W dniu 2011-12-11 22:16, mk4 pisze:

Samo rondo tez ma nieco dziwne priorytety - zeby z wewnetrznego zawsze
miec pierwszenstwo przy zjezdzie. Z linii patrzac nawet na 1-szy zjazd.

Czy jak na dwupasmowym rondzie zjeżdżam z wewnętrznego pasa to muszę ustąpić temu, co jest na zewnętrznym, czy nie?

Rondo w Katowicach:
http://dykus.republika.pl/rondo_kce.jpg
A - pojazd niebieski jest już na rondzie (albo nie?)
B - punkt w którym występuje konflikt

Zumi:
http://www.zumi.pl/,Katowice,,19.0235882,50.2643295,2,1a,namapie.html

A propo kierunkowskazów, to oglądałem książkę do nauki na prawo jazdy i tam jasno jest opisanie, że trzeba włączać lewy kierunkowskaz przy skręcie w lewo i zawracaniu. Najgorsze jest to, że jeden z instruktorów uczy, by jednak nie włączać. Chyba ponad 95% kierowców w Katowicach nie włącza kierunkowskazów w lewo przy tych manewrach (stąd pewnie wersja instruktora). Głupio by było, gdyby egzaminowany miał polec na takiej pierdole...

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-12-12 17:34:55
Autor: Cavallino
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> napisał w wiadomości news:jc3b6f$48m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jakiś czas temu był flame na kilkaset postów na temat tego ronda, bez ostatecznych wyników, większość pozostała przy swoim zdaniu.
Poszukaj go sobie w archiwum, jeśli jesteś ciekaw tamtych opinii.

Generalnie owszem, musisz ustępować jeśli jedziesz żółtą linią.
Wtedy pytanie było bardziej skomplikowane, co zrobić z dwoma autami jadącymi równolegle.

Data: 2011-12-12 19:29:25
Autor: mk4
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11 23:34, Dykus wrote:
Witam,

[...]

O ile dobrze widze na drugim zdjeciu to wg mnie pojazd na wewnetrznym ma ustapic pierwszenstwa gdyz oba zmieniaja w pewnym sensie pas przekraczajac przerywana linie. No a badz co badz ten po wewnetrznej ma z prawej strony tego co po zewnetrznej sie porusza. A zmieniajac zajmowany pas pretenduja do tego samego kawalka jezni. Czyli ten z prawej (i na zewnatrz) jednak gora.

--
mk4

Data: 2011-12-11 22:28:12
Autor: Andrzej Lawa
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 11.12.2011 21:44, AZ pisze:

To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest
lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:

http://g.co/maps/rsfms

Teraz to ju¿ nie jest rondo, ale jaka¶ cholerna rozetka.

Data: 2011-12-11 23:53:45
Autor: Grejon
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 2011-12-11 21:44, AZ pisze:

To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest
lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:

http://g.co/maps/rsfms

Ju¿ tak nie wygl±da.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-12-11 23:06:19
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, Grejon <grejon83@gmail.com> wrote:
To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest
lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:

http://g.co/maps/rsfms

Już tak nie wygląda.

No i? Inna jest konfiguracja drog dochodzacych do ronda? Inne sa znaki
przed wjazdem? Nie. Wiec o co Ci chodzi?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 00:14:47
Autor: Grejon
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 2011-12-12 00:06, AZ pisze:
On 2011-12-11, Grejon<grejon83@gmail.com>  wrote:
[...]

Nie.

Inne sa znaki
przed wjazdem?

Tak.

Wiec o co Ci chodzi?

To, co pokaza³e¶ w linku jest nieaktualne od kilku miesiêcy.

Data: 2011-12-11 23:21:37
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, Grejon <grejon83@gmail.com> wrote:
Inne sa znaki
przed wjazdem?

Tak.

To oswiec mnie, bo OIDP stoi tam nadal lewy pas lewo/prosto, srodkowy
prosto i prawy prosto/prawo.

To, co pokazałeś w linku jest nieaktualne od kilku miesięcy.

Nie mowie o konfiguracji pasow. Pokazalem wyglad ronda jako przyklad
wyznaczania kierunku "prosto" na rondzie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 00:31:23
Autor: Grejon
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11, Grejon<grejon83@gmail.com>  wrote:
Inne sa znaki
przed wjazdem?

Tak.

To oswiec mnie, bo OIDP stoi tam nadal lewy pas lewo/prosto, srodkowy
prosto i prawy prosto/prawo.

Na niektórych wjazdach (OIDP na S³omiñskiego, JP od strony ¯oliborza) na lewym pasie jest tylko "w lewo".

Data: 2011-12-15 12:01:50
Autor: Mirek
Kierunkowskazy na rondzie
On nie, 11 gru 2011 21:44:23 in article news:<jc34n6$f5p$3@node2.news.atman.pl>
On 2011-12-11, Kazimierz Uromski <legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom> wrote:

+1
I co to do cholery znaczy "prosto"? Czy zjazd musi byæ idealnie po pokonaniu po³owy obwodu ko³a ronda, czy ten po pokonaniu 47% te¿ jest prosto? A 44%? A 42%?
Sugestie pana w³adzy mo¿na zastosowaæ na rondach, które zast±pi³y standardowe skrzy¿owanie X, szkoda ¿e pomin±³ te które problemów mog± sprawiaæ najwiêcej.

To tak jak strzalki przed rondem Radoslawa w Wawie jadac Okopowa, jest lewo/prosto, prosto, prosto/prawo tyle ze rondo wyglada tak:

http://g.co/maps/rsfms

Bardzo proste rondo, jest wiêcej takich w Polsce, a ¿e ludzie nie umiej± je¼dziæ ... :(

Zobacz na:

  http://g.co/maps/hy4zm

Jad±c z punktu A do punktu C lewym pasem zawsze siê modlê, aby ten na prawym
nie chcia³ zawin±æ siê na zachód ;)

Oprócz wymalowania pasów ruchu nic nie ¶wiadczy o organizacji ruchu.
Wprawdzie w punkcie B jest niebieska tablica, ale to ju¿ za pó¼no dla jad±cych w tej
relacji. W dodatku na samym pocz±tku po oddaniu ronda te sko¶ne pasy ko³o
punktu B nie by³y wymalowane, a tablica by³a chyba bli¿ej drzewa :(

Data: 2011-12-11 21:41:59
Autor: Artur Maśląg
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 2011-12-11 21:31, Kazimierz Uromski pisze:
On 11.12.2011 20:45, Ukaniu wrote:
(...)
Wg mnie bzdura - rondo to droga jednokierunkowa ze zjazdami po prawej
i lewy
kierunkowskaz powinien oznaczaæ jedynie zmianê pasa.

Powyższe jest bzdurą. Rondo to nie jest jakieś magiczny twór, tylko
skrzyżowanie i w zależności od jego topografii należy czytelnie
sygnalizować kierunek poruszania się.

+1

-5

I co to do cholery znaczy "prosto"? Czy zjazd musi być idealnie po
pokonaniu połowy obwodu koła ronda, czy ten po pokonaniu 47% też jest
prosto? A 44%? A 42%?

55,786% BadajÄ… alkomatem bez homologacji.

Sugestie pana władzy można zastosować na rondach, które zastąpiły
standardowe skrzyżowanie X,

Takich jest większość.

szkoda że pominął te które problemów mogą
sprawiać najwięcej.

A które to mogą sprawiać najwięcej problemów? Zresztą na takich
"dużych", "ciekawych" itd. obowiązują w sumie takie same zasady,
a sygnalizacja zależy od sytuacji, kontekstu itd. Trudno, by
sygnalizować zmianę kierunku jazdy za trzy kilometry, a są
i takie.

Data: 2011-12-11 22:23:11
Autor: Ukaniu
Kierunkowskazy na rondzie

U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jc34j3$17u$1mx1.internetia.pl...
[...]
kierunkowskaz powinien oznaczaa jedynie zmiane pasa.

Powy¿sze jest bzdur±. Rondo to nie jest jakie¶ magiczny twór, tylko
skrzy¿owanie i w zale¿no¶ci od jego topografii nale¿y czytelnie
sygnalizowaæ kierunek poruszania siê.

Pewnie, czyli jak mam rondo o promieniu ma³ym to mam migaæ w jeden sposób a jak np mia³bym rondo o promieniu baardzo du¿ym, to inaczej?
Rondo nie jest magicznym wytworem a drog± jednokierunkow± w kó³ko ze zjazdami po prawej. A ¿e teraz wiêkszo¶æ ma zmodyfikowan± organizacjê ruchu to ju¿ inna para kaloszy.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

Data: 2011-12-12 06:58:30
Autor: Shrek
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11 22:23, Ukaniu wrote:

[...]

różnie bywa - w Warszawie takich jest mniejszośc, bo większość to zwykłe skrzyżowania dróg dwujezdniowych - skrzyżowania z wyspą centralna - tam się miga normalnie, a nie prawym kierunkiem na zjeżdzie.

Shrek.

Data: 2011-12-12 08:00:25
Autor: Artur Ma¶l±g
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 2011-12-11 22:23, Ukaniu pisze:
[...]

Na to wychodzi, poniewa¿ z natury rzeczy "ronda" (a raczej skrzy¿owania
o ruchu okrê¿nym) maj± ró¿n± topografiê itd.

Rondo nie jest magicznym wytworem

Powy¿ej to napisa³em.

a drog± jednokierunkow± w kó³ko ze zjazdami po prawej.

A to ju¿ prawd± nie jest, poniewa¿ nadal jest skrzy¿owaniem.

A ¿e teraz wiêkszo¶æ ma zmodyfikowan± organizacjê ruchu
to ju¿ inna para kaloszy.

Nie wiem co masz na my¶li pisz±c "zmodyfikowan± organizacjê ruchu",
niemniej nale¿y stosowaæ siê do zasad ogólnych oraz oznakowania,
co wydaje siê byæ oczywistym.

Data: 2011-12-11 22:26:21
Autor: Andrzej Lawa
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 11.12.2011 21:41, Artur Ma¶l±g pisze:

Powy¿sze jest bzdur±. Rondo to nie jest jakie¶ magiczny twór, tylko
skrzy¿owanie i w zale¿no¶ci od jego topografii nale¿y czytelnie
sygnalizowaæ kierunek poruszania siê.

A jak zasygnalizujesz 3-krotne objechanie w ko³o i zjechanie wybranym po drodze zjazdem? ;->

Data: 2011-12-12 06:56:15
Autor: Shrek
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-11 21:31, Kazimierz Uromski wrote:

+1
I co to do cholery znaczy "prosto"? Czy zjazd musi być idealnie po
pokonaniu połowy obwodu koła ronda, czy ten po pokonaniu 47% też jest
prosto? A 44%? A 42%?

Już nie mówiąc o takich co mają pięć zjazdów;)

Shrek.

Data: 2011-12-12 09:43:13
Autor: t-1
Kierunkowskazy na rondzie

[...]

Czy jak na skrzyżowaniu skręcasz w lewo to włączasz lewy kierunkowskaz?
A po co? W czym to ma pomóc jadącemu za nami?
t-1

Data: 2011-12-12 10:10:14
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-12, t-1 <t-1@spam.pl> wrote:

Czy jak na skrzyżowaniu skręcasz w lewo to włączasz lewy kierunkowskaz?
A po co? W czym to ma pomóc jadącemu za nami?

To na rondzie sie skreca w lewo? Patrz na rondo jakbys wjezdzal na droge
jednokierunkowa ze skretami tylko w prawo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 12:01:01
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie

[...]

w poprzedniej dyskusji na temat ronda
padło stwierdzenie, że rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym
czyli można stosowac zasady dotyczace skrzyżowań ogólnie.
wtedy sygnalizacja kierunku ma sens.

Data: 2011-12-12 11:04:44
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-12, PM <xpm@wp.pl> wrote:
[...]

Czy na normalnym skrzyzowaniu skrecasz w lewo z prawego pasa (wylaczajac
w to ronda na ktorych tak mozna)? --
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 12:35:38
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie

[...]

po pierwsze na rondach nie można skręcać w lewo ;-)
po 2 to nic do sprawy nie wnosi bo pytanie sprowadziliśmy do tego czy rondo jest skrzyżowaniem)
po 3: oczywiście, że w większości wypadków na skrzyzowaniach skręcam w lewo z prawego pasa (tj jedynego)

Data: 2011-12-12 12:03:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kierunkowskazy na rondzie
Hello PM,

Czy jak na skrzy¿owaniu skrêcasz w lewo to w³±czasz lewy kierunkowskaz?
A po co? W czym to ma pomóc jad±cemu za nami?
To na rondzie sie skreca w lewo? Patrz na rondo jakbys wjezdzal na droge
jednokierunkowa ze skretami tylko w prawo.
w poprzedniej dyskusji na temat ronda
pad³o stwierdzenie, ¿e rondo to skrzy¿owanie o ruchu okrê¿nym
czyli mo¿na stosowac zasady dotyczace skrzy¿owañ ogólnie.
wtedy sygnalizacja kierunku ma sens.

Ale RZECZYWISTO¦Æ jest taka, ¿e miganie lewym nic nie znaczy a brak
prawego kierunku przy zje¼dzie powoduje nieporozumienia. Wje¿d¿aj±cego
na rondo nie obchodzi, ¿e zje¿d¿asz na trzecim wylocie - jego
interesuje, czy zjedziesz na wylocie przed nim (z lewej) czy nie. I
nie ma nic gorszego jak brak sygnalizacji ZJAZDU.

--
Best regards,

Data: 2011-12-12 11:07:53
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-12, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

Ale RZECZYWISTOŚĆ jest taka, że miganie lewym nic nie znaczy a brak
prawego kierunku przy zjeździe powoduje nieporozumienia. Wjeżdżającego
na rondo nie obchodzi, że zjeżdżasz na trzecim wylocie - jego
interesuje, czy zjedziesz na wylocie przed nim (z lewej) czy nie. I
nie ma nic gorszego jak brak sygnalizacji ZJAZDU.

No wlasnie najlepsze jest tu tlumaczenie "bo wjezdzajacy nie wie czy
zjedziesz czy pojedziesz dalej", to juz tak tlumaczacy zapomnieli ze
zjazd sygnalizuje sie prawym kierunkowskazem?

Zatrwazajace jest to, ze tak proste skrzyzowanie (rondo) sprawia wielu
osobom ogromny problem... Nie ma nic prostszego niz wjazd, jazda w kolko
i przed wyjazdem wrzucenie kierunku i zjechanie...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 10:13:26
Autor: Robert_J
Kierunkowskazy na rondzie
[...]

Dok³adnie :-). Lewy kierunek mog³by ewentualnie (choæ i z tym siê nie zgadzam) cokolwiek powiedzieæ tym z ty³u jeszcze zanim siê wjedzie na rondo, bo jak ju¿ siê na nim jest to sk±d jad±cy za nami ma wiedzieæ którym wjazdem wje¿d¿ali¶my? A skoro nie wie to na ch.... mu nasza sygnalizacja ¿e zamiarujemy "skrêcaæ" w lewo na rondzie" ;-)). Jak ja chodzi³em na kurs, jakieæ æwieræ wieku temu, to takich "u³atwieñ" nie by³o i jako¶ by³o czytelniej...

nie ma nic gorszego jak brak sygnalizacji ZJAZDU.

Absolutnie siê zgadzam. Za to powinni karaæ gliniarze a nie za brak ¶wiate³ w piêkny, s³oneczny dzieñ...

Data: 2011-12-14 10:27:41
Autor: tombaz
Kierunkowskazy na rondzie
On 12 Gru, 12:03, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:
> [...]

interesuje, czy zjedziesz na wylocie przed nim (z lewej) czy nie. I
nie ma nic gorszego jak brak sygnalizacji ZJAZDU.

 RoMan                            mailto:ro....@pik-net.pl
Nowa strona:http://www.elektronika.squadack.com(w budowie!)
Ja z kursu pamiêtam, ¿e sa 2 rodzaje rond:
- z kierowanym ruchem: tu trzeba u¿ywaæ obydwu kierunkowskazów przed
wjazdem i w trakcie
- z ruchem niekierowanym: traktujemy rondo jak drogê jednokierunkowa
ze skrêtami w prawo

pzdr
tombaz

Data: 2011-12-14 23:05:59
Autor: Bydlê
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-14 18:27:41 +0000, tombaz <bazelczuk@gmail.com> said:

[...]

A ze ¶wiat³ami staje siê dwukierunkow±?
A gdy na rondzie z zepsutymi ¶wiat³ami nagle pojawi siê kieruj±cy ruchem policjant, to najpierw bêdzie to jednokierunkowa, potem dwukierunkowa, a nastêpnie znowu jednokierunkowa?
;>>>

Co¶ pomyli³e¶ z tym kursem.

--
Bydlê

Data: 2011-12-27 14:48:36
Autor: tombaz
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-14 18:27:41 +0000, tombaz <bazelc...@gmail.com> said:

> Ja z kursu pamiêtam, ¿e sa 2 rodzaje rond:
> - z kierowanym ruchem: tu trzeba u¿ywaæ obydwu kierunkowskazów przed
> wjazdem i w trakcie

Nie.
Nie mo¿na w ogóle u¿ywaæ kierunkowskazów?

> - z ruchem niekierowanym: traktujemy rondo jak drogê jednokierunkowa
> ze skrêtami w prawo

A ze ¶wiat³ami staje siê dwukierunkow±?
Nie, ze ¶wiat³ami staje siê skrzy¿owaniem z ruchem kierowanym.
A gdy na rondzie z zepsutymi ¶wiat³ami nagle pojawi siê kieruj±cy
ruchem policjant, to najpierw bêdzie to jednokierunkowa, potem
dwukierunkowa, a nastêpnie znowu jednokierunkowa?
Nie, uszkodzenie sygnalizacji nie zmienia skrzy¿owania z ruchem
kierowanym, na takie z ruchem niekierowanym, tak samo jak nie
powoduje, ¿e przestaj± obowi±zywaæ PORD.
A tak swoja droga, czy kto¶ mo¿e podaæ przyk³ad ronda z sygnalizacja,
które ma tylko jeden pas ruchu? Bo pomijaj±c wyjazdy z remiz
stra¿ackich, pogotowia i policji, to kierowanie ruchem na takim
skrzy¿owaniu chyba nie ma sensu. I co ma wtedy sygnalizowaæ lewy
kier.? ¯e po rondzie je¼dzi siê w kierunku przeciwnym do ruchu
wskazówek zegara? To tak, jakby sygnalizowaæ prawym kier. fakt, ¿e siê
jedzie po prawej stronie drogi.
Skrzy¿owania z ruchem kierowanym maja wiêcej ni¿ jeden pas ruchu
(wyprzedzaj±c pytania, z tego co napisa³em nie wynika, ¿e jak ma
wiêcej ni¿ jeden pas ruchu to jest skrzy¿owaniem z ruchem kierowanym,
bo o tym decyduje obecno¶æ odpowiednich sygnalizatorów, znaków
poziomych i pionowych) , co wymusza ustawienie siê na odpowiednim
pasie przed wjechaniem na nie i sygnalizowanie swoich zamiarów.

;>>>

Co¶ pomyli³e¶ z tym kursem.

--
Bydlê

Data: 2011-12-28 20:56:29
Autor: Bydlê
Kierunkowskazy na rondzie

On 2011-12-14 18:27:41 +0000, tombaz <bazelc...@gmail.com> said:

[...]

Nie, nieprawd± jest, ¿e trzeba u¿ywaæ obydwu.
Bo trzeba u¿ywaæ zgodnie z przepisami - to oznacza, ¿e b. czêsto wystarczy tylko prawy.

- z ruchem niekierowanym: traktujemy rondo jak drogê jednokierunkowa
ze skrêtami w prawo

A ze ¶wiat³ami staje siê dwukierunkow±?
Nie, ze ¶wiat³ami staje siê skrzy¿owaniem z ruchem kierowanym.

To po co tam jednokierunkowa wybita, skoro przedtem te¿ taka jest?
Po co kombinowaæ i komplikowaæ?

A tak swoja droga, czy kto¶ mo¿e podaæ przyk³ad ronda z sygnalizacj
a,
które ma tylko jeden pas ruchu?

Bez tramwajów? Chyba trudno...

--
Bydlê

Data: 2011-12-29 22:40:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Kierunkowskazy na rondzie
On Tue, 27 Dec 2011, tombaz wrote:

I co ma wtedy sygnalizowaæ lewy kier.?

IMVHO, zarówno litera jak i cel przepisu s± proste jak drut
kolczasty: ma sygnalizowaæ to co *naprawdê* ma zamiar
zrobiæ kierowca.
  W szczególno¶ci, jak kierowca ma zamiar zrobiæ co¶ g³upiego,
to bez znaczenia jest czy robi to z nie¶wiadomo¶ci (strony
¶wiata mu siê myl±, znaków nie widzi) czy umy¶lnie: lepiej,
¿eby pozostali wiedzieli co *tu i teraz* ma zamiar zrobiæ.

  IMVHO, migacz w lewo w³±czony podczas jazdy dooko³a wysepki
(po lewym pasie na wielopasowym) oznacza ni mniej ni wiêcej
co zamiar wjechania na wysepkê, za¶ lewy migacz przy
wje¼dzie na rondo, sk±din±d:

¯e po rondzie je¼dzi siê w kierunku przeciwnym do ruchu
wskazówek zegara?

  Jak ju¿ siê jedzie po pasie to nic siê nie sygnalizuje,
ale jak siê wje¿d¿a, to owszem ;), IMO przepis wymaga,
aby sygnalizowaæ, ¿e kieruj±cy:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=IaFXYD8zTAM#t=11s

.... ma zamiar co¶ takiego wywin±æ.
  Jakby nie patrzeæ, kursantka SYGNALIZUJE poprawnie.

  Lepiej, ¿eby ci na rondzie o tym wiedzieli, nie uwa¿asz? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-12 12:07:42
Autor: t-1
Kierunkowskazy na rondzie

Użytkownik "AZ" > To na rondzie sie skreca w lewo? Patrz na rondo jakbys wjezdzal na droge
jednokierunkowa ze skretami tylko w prawo.

-- Artur
ZZR 1200

Mogę bezczelnie powiedzieć, że na rondzie cały czas od wjazdu aż do opuszczenia ronda skręca się w lewo. Przynajmniej tak widać po pozycji kierownicy.

Twoje postrzeganie ronda, jako ulicy jednokierunkowej powoduje różne problemy, szczególnie dla innych kierowców. To nie jest ulica a skrzyżowanie.  Twoje rozumowanie Å‚amie siÄ™ na każdym dolocie a szczególnie gdy jest kilka pasów ruchu.

t-1

Data: 2011-12-12 11:14:25
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-12, t-1 <t-1@spam.pl> wrote:

Mogę bezczelnie powiedzieć, że na rondzie cały czas od wjazdu aż do opuszczenia ronda skręca się w lewo. Przynajmniej tak widać po pozycji kierownicy.

Bo skrecanie od zmiany kierunku trzeba rozrozniac...

[...]

Powiedz mi w jaki sposob? Jade po rondzie bez wlaczonego kierunkowskazu
to znaczy ze bede jechal swoim pasem nawet i pincet razy dookola, jadac
na wewnetrznym pasie wrzucony prawy kierunek oznacza zmiane pasa na
bardziej zewnetrzny, na zewnetrznym prawy kierunek oznacza zjazd
najblizszym wyjazdem. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 14:33:00
Autor: Ukaniu
Kierunkowskazy na rondzie

U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jc4nmh$19t$4node2.news.atman.pl...
Twoje postrzeganie ronda, jako ulicy jednokierunkowej powoduje ró¿ne
problemy, szczególnie dla innych kierowców. To nie jest ulica a
skrzy¿owanie.  Twoje rozumowanie ³amie siê na ka¿dym dolocie a szczególnie
gdy jest kilka pasów ruchu.

[...]

Dok³adnie, problem niestety w tym ¿e co kierowca to swojska interpretacja tego do¶æ dobrze opisanego w przepisach skrzy¿owania.
Znajomy podes³a³ mi link o wspomnieniach m±drzejszego chyba funkconariusza MO
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/Jak_wlasciwie_jezdzic_po_rondzie,a,18035.html

--
Pozdrawiam,
£ukasz

Data: 2011-12-12 13:41:48
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-12, Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> wrote:

[...]

Prosciej sie juz nie da. Ale ludzie lubia sobie komplikowac sprawe a
szkoly mieszaja ludziom w glowach, ze zeby jezdzic w kolko trzeba jechac
na lewym kierunkowskazie...

A gadanie glupot ze na rondzie caly czas skrecamy bo mamy skrecona
kierownice to juz ciezko skomentowac. Rozumujac tak dalej powinnismy
wrzucac kierunkowskaz na kazdym zakrecie no bo "skrecamy".

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-15 18:26:38
Autor: J.F
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
On 2011-12-12, Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> wrote:
[...]

Ale nie podali podstawy prawnej.

[...]

A potrafisz uzasadnic cytatem z ustawy ze nie powinnismy ?

A teraz wez jeszcze takie nie-rondo - pl. Powstancow Slaskich we Wroclawiu, trzy pasy wjezdzaja - jedziesz troche szybciej srodkowym, ale czy ten z prawego wie ze tu pas mu skreca, czy lepiej mu zasygnalizowac ze mu zaraz "droge zajedziesz" ?

J.

Data: 2011-12-15 21:38:36
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-15, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Prosciej sie juz nie da. Ale ludzie lubia sobie komplikowac sprawe a

Ale nie podali podstawy prawnej.

Ale podstawy prawnej do czego?

Art. 22.

1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

    do prawej krawÄ™dzi jezdni - jeżeli zamierza skrÄ™cić w prawo;
    do Å›rodka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

-- -- -- --

Zmiana kierunku to skret. Jak jedziesz kreta droga przez las to tez
kierunkowskazow uzywasz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-15 22:46:52
Autor: Artur Maśląg
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 2011-12-15 22:38, AZ pisze:
On 2011-12-15, J.F<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

Z konwencji wiedeńskiej wynika, że jeżeli zmieniasz kierunek ruchu to
należałoby to sygnalizować. W przypadku drogi przez las może takiej
potrzeby nie ma, ale na skrzyżowaniu jak najbardziej - nawet jeżeli
droga jest z pierwszeństwem i skręca geometrycznie w stosunku do
drogi do niej dochodzącej. Jazda ma być czytelna dla innych. Na rondach
jak najbardziej zachodzi zmiana kierunku.

Data: 2011-12-16 09:00:04
Autor: Mirek
Kierunkowskazy na rondzie
On czw, 15 gru 2011 22:38:36 in article news:<jcdpcr$mul$1@node2.news.atman.pl>
AZ wrote:
2. Kieruj±cy pojazdem jest obowi±zany zbli¿yæ siê:

   do prawej krawêdzi jezdni - je¿eli zamierza skrêciæ w prawo;
   do ¶rodka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
krawêdzi - je¿eli zamierza skrêciæ w lewo.

Kolejny przepis nie przystaj±cy do realiów - co zrobiæ jak jest wiêcej pasów
do skrêtu ;)

Data: 2011-12-21 22:40:19
Autor: Lukasz
Kierunkowskazy na rondzie
[...]

no dobra. Weźmy na przykład Rondo przy zjeździe z obwodnicy Wrocławia na Lotnisko (pokazałbym na mapach googla ale nie ma tam obwodnicy jeszcze). Wcześniej turbinowe, teraz już nie. Jadąc od miasta dojeżdża się do ronda dwoma pasami. Czyja będzie wina stłuczki jeśli a) pojazd z prawego pasa nie zastosuje się do pkt.2 i pojedzie w lewo z prawego pasa ronda (lub zawróci), a pojazd z lewego pasa zechce jechać prosto (czyli zgodnie z przepisem)
IMO wina (w razie stłuczki) i tak będzie tego na lewym, ten na prawym ew. mógłby dostać mandat

Ale mam lepsze pytanie: Wrocław pl. Dominikański, a właściwie skrzyżowanie Traugutta i Krasińskiego http://tnij.org/oqek
Jadąc od prawego dołu(czyli od ul. Traugutta w stronę pl. Dominikańskiego) mamy dwa pasy. Za skrzyżowaniem mamy trzy, a w zasadzie prawie od razu cztery pasy. Który pas powinienem zająć wjeżdżając na krzyżówkę prawym, a który wjeżdżając lewym pasem? tyle lat tam jeżdżę a ciągle nie daje mi to spokoju - kolejność zajmowania pasów zawsze wyznacza pierwszy startujący ze świateł :P

Lukasz

Data: 2011-12-15 21:53:54
Autor: Bydlê
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-15 17:26:38 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:

A potrafisz uzasadnic cytatem z ustawy ze nie powinnismy ?

PORD nie zawiera przepisów na temat niewykonywania niepotrzebnych czynno¶ci.
Np. nie ma przepisu o opró¿nianiu popielniczki, nie ma przepisu o otwieraniu szyb, nie ma przepisu o sygnalizowaniu braku zamiaru zmienienia pasa (czy kierunku) ruchu.

Jest natomiast przepis o sygnalizowaniu takich zmian - i to jest w PORD.

"Kieruj±cy pojazdem jest obowi±zany zawczasu i wyra¼nie sygnalizowaæ zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu"

I teraz odk³adamy kredki, a w³±czamy my¶³enie: nie jest zmian± kierunku jazdy jazda po drodze tak, jak ta droga prowadzi. Gdy¿ nie zmieniamy wtedy kierunku jazdy.
;>>>

--
Bydlê

Data: 2011-12-15 22:17:28
Autor: J.F.
Kierunkowskazy na rondzie
Dnia Thu, 15 Dec 2011 21:53:54 +0100, Bydlê napisa³(a):
On 2011-12-15 17:26:38 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:
[...]

A jakies uzasadnienie cytatem z ustawy, a nie wlasnymi idiotycznymi
przemysleniami ? Idiotycznymi, bo co - jechalem na polnoc, teraz jade na zachod - ale nie,
oczywiscie nie zmienilem kierunku.

bo w ustawie mogloby pisac "nie uwaza sie za zmiane kierunku ..." J.

Data: 2011-12-15 23:46:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Kierunkowskazy na rondzie
On Thu, 15 Dec 2011, J.F. wrote:

[...]

  Nie da siê, bo implementacja ustawy jest dziurawa, a odpowiedz lezy
w dyskusjach nad pytaniem "czy na zakrecie trzeba migac".
  Scislej, lezy we wskazaniu iz zasada opisana przez Bydle zostala
zapisana w konwencji. Ta ostatnia ma zas "niepisane pierwszenstwo
wynikle z zasad prawnych" (niezgodnosc z umowa m-narodowa mozna
zaskarzyc do m-narodowych trybuna³ów, a tam pañstwo musi uznaæ
¿e do czegos siê zobowiza³o).

a nie wlasnymi idiotycznymi przemysleniami ?

  Idiotycznie w tym swietle wyglada oczekiwanie, ¿e - znajac poziom
polskiego ustawodawstwa - odpowiedzi nale¿y szukaæ w ustawie ;)
  ¯eby nie by³o - kiedys mi tê lukê wytkniêto (na tej grupie),
bo te¿ siê ustawy czepia³em :>

Idiotycznymi, bo co - jechalem na polnoc, teraz jade na zachod - ale nie,
oczywiscie nie zmienilem kierunku.

  Oczywiscie.
  W³aczasz sygnalizator przed zakrêtami czy nie?

bo w ustawie mogloby pisac "nie uwaza sie za zmiane kierunku ..."

  I tak jest - w konwencji.
  A to ze Sejm i minister o drobiazgach zapomnieli, to juz nasz lokalny
szczegó³. Ale konwencji ratyfikowaæ nie zapomniano ;)

pzdr, Gotfryd
(chwilowo bez niektórych pliterek)

Data: 2011-12-16 09:10:19
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie
 Oczywiscie.
 W³aczasz sygnalizator przed zakrêtami czy nie?

coraz czê¶ciej widzê migaj±cych w takich sytuacjach (jazda po ³uku).
jest to spowodowane tym ¿e nawigacje ka¿± "lekko skrêciæ w lewo/prawo"
jak ka¿± skrêciæ to siê wrzuca kierunek ;-)

Data: 2011-12-16 12:28:23
Autor: Bydlê
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-16 08:10:19 +0000, "PM" <xpm@wp.pl> said:

coraz czê¶ciej widzê migaj±cych w takich sytuacjach (jazda po ³uku).

Ja - na szczê¶cie - nie.
Ale widywa³em go¶ci w³±czaj±cych lewy kierunkowskaz, gdy¿ chcieli zasygnalizowaæ, ¿e nie jad± w prawo, tylko prosto.
O, tu:

<http://www.zumi.pl/,Katowice,,19.01873975,50.2423852,2,1b,namapie.html>

Jak ten bia³y pojazd.

jest to spowodowane tym ¿e nawigacje ka¿± "lekko skrêciæ w lewo/prawo"
jak ka¿± skrêciæ to siê wrzuca kierunek ;-)

Czyli wg twojej obserwacji, winni mieæ ca³y czas w³±czony prawy kierunkowskaz, gdy jad± tu:

<http://maps.google.com/maps?saddr=Dolina+S%C5%82u%C5%BCewiecka&daddr=Wincentego+Rzymowskiego&hl=en&ie=UTF8&sll=52.16757,21.0243&sspn=0.035798,0.089006&geocode=FeUaHAMdzxlBAQ%3BFZspHAMdO3lAAQ&vpsrc=0&mra=ls&t=m&z=15>

;-)))

--

Bydlê

Data: 2011-12-16 19:24:43
Autor: nazgul
Kierunkowskazy na rondzie

[...]

jak zwykle wnioski tyle zabawne, co chybione...
wed³ug mojej obserwacji powinni w³±czaæ kierunkowskaz kiedy nawigacja mówi skrêæ w prawo/lewo.
Pojed¼ z kim¶ kto ma nawigacjê i pos³uchaj co i kiedy gada
wtedy ogarniesz ;-)
w ka¿dym razie najprawdopodobniej daje komendê tu:
http://kut.as/migaj

Data: 2011-12-16 19:43:41
Autor: radekp@konto.pl
Kierunkowskazy na rondzie
Fri, 16 Dec 2011 19:24:43 +0100, w <jcg2dh$v9a$1@news.icpnet.pl>, nazgul
<xpm@wp.pl> napisa³(-a):

> [...]
Pojed¼ z kim¶ kto ma nawigacjê i pos³uchaj co i kiedy gada
wtedy ogarniesz ;-)
w ka¿dym razie najprawdopodobniej daje komendê tu:

AM mówi "prosto".

Data: 2011-12-16 19:06:18
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-16, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
jak zwykle wnioski tyle zabawne, co chybione...
według mojej obserwacji powinni włączać kierunkowskaz kiedy nawigacja mówi skręć w prawo/lewo.
Pojedź z kimś kto ma nawigację i posłuchaj co i kiedy gada
wtedy ogarniesz ;-)
w każdym razie najprawdopodobniej daje komendę tu:
http://kut.as/migaj

AM mówi "prosto".

Kiedy ktos faktycznie pojedzie prosto i pozwie producenta AM :P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-16 21:26:14
Autor: Bydlê
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-16 19:06:18 +0000, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

Kiedy ktos faktycznie pojedzie prosto i pozwie producenta AM :P

Go¶æ pozwa³ producenta samochodu za tempomat i dosta³ pieni±dze na skutek decyzji ³awy przysiêg³ych.
Uznali, ¿e by³o niczego dziwnego w tym, ¿e facet wcisn±³ guzik, po czym wsta³ od kierownicy i poszed³ na ty³ kampera zrobiæ sobie kawê.
Podczas jazdy na autostradzie...

--
Bydlê

Data: 2011-12-16 20:30:49
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kierunkowskazy na rondzie

U¿ytkownik <radekp@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fa4ne71vvtf3vpvt2783gg81cfi0g2oslm4ax.com...

AM mówi "prosto".

a Garmin mówi "zjedz drugim zjazdem w prawo"

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

U¿ywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40z³

Data: 2011-12-16 20:48:21
Autor: Artur Ma¶l±g
Kierunkowskazy na rondzie

U¿ytkownik <radekp@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

AM mówi "prosto".

a Garmin mówi "zjedz drugim zjazdem w prawo"

Na skrzy¿owaniu (na rondzie) w lewo, drugi zjazd ;)

Data: 2011-12-16 21:13:53
Autor: radekp@konto.pl
Kierunkowskazy na rondzie
Fri, 16 Dec 2011 20:30:49 +0100, w <jcg699$3d6$1@inews.gazeta.pl>, "Kuba \(aka
cita\)" <yes.or.no@wp.pl> napisa³(-a):

U¿ytkownik <radekp@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fa4ne71vvtf3vpvt2783gg81cfi0g2oslm4ax.com...

> AM mówi "prosto".

a Garmin mówi "zjedz drugim zjazdem w prawo"

Interesuj±ce, skoro droga prowadzi w lewo :).

Data: 2011-12-16 21:24:15
Autor: Bydlê
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-16 18:43:41 +0000, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> said:

AM mówi "prosto".

Ale niektórzy niegdy nie rozumiej± i chc± za wszelk± cenê sygnalizowaæ brak zmiany kierunku czy pasa.
To siê wi±¿e  z IQ - oni nawet studia miaj± pokoñczone, ale my¶leæ wci±¿ nie potrafi±.
(i nie wyobra¿aj± sobie, ¿e kto¶ mo¿e nie u¿ywaæ nawigacji (zas³aniaj±cej widok), a i tak doje¿d¿aæ do celu...)

--
Bydlê

Data: 2011-12-27 15:00:30
Autor: tombaz
Kierunkowskazy na rondzie
On 16 Gru, 12:28, Bydlê <pan.by...@gmail.com> wrote:
On 2011-12-16 08:10:19 +0000, "PM" <x...@wp.pl> said:

> [...]

Ale widywa³em go¶ci w³±czaj±cych lewy kierunkowskaz, gdy¿ chcieli
zasygnalizowaæ, ¿e nie jad± w prawo, tylko prosto.

No to wg mnie dobrze robi bo zmienia pas ruchu, ostrzega
nadje¿d¿aj±cego z prawej, ze ma zamiar przeci±æ jego tor jazdy. Ten
przypadek jest prosty. Problemy zaczynaj± siê gdy takie samo malowanie
ma skrzy¿owanie o 4 dojazdach.

Data: 2011-12-28 21:01:27
Autor: Bydlê
Kierunkowskazy na rondzie

On 2011-12-16 08:10:19 +0000, "PM" <x...@wp.pl> said:

[...]

Ach, dobrze? Czyli gdyby chcia³ skrêciæ w lewo (tak, zmieniæ pas ruchu i kierunek jazdy), to co mia³by w³±czyæ, ¿eby zasygnalizowaæ, ¿e bêdzie skrêca³? Bo proponujesz, by sygnalizowa³ lewym kierunkowskazem, ¿e... nie zmieni kierunku ani pasa ruchu i nie pojedzie w lewo, a prosto.
;>

ostrzega
nadje¿d¿aj±cego z prawej, ze ma zamiar przeci±æ jego tor jazdy

Tak, bo widok stoj±cego tam samochodu bez w³±czonego prawego kierunkowskazu nie daje nic do my¶lenia?

--
Bydlê

Data: 2011-12-28 14:59:55
Autor: tombaz
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-27 23:00:30 +0000, tombaz <bazelc...@gmail.com> said:

> [...]

Tak, bo widok stoj±cego tam samochodu bez w³±czonego prawego
kierunkowskazu nie daje nic do my¶lenia?
W tym przypadku brak kierunkowskazu mo¿e oznaczaæ:
1. Kierowca nie wie, do czego s³u¿± kierunkowskazy.
2. Kierowca bêdzie skrêca³ w prawo, ale poniewa¿ pkt 1, to nic nie
w³±czy (powinien w³±czyæ prawy, chocia¿by dla nadje¿d¿aj±cych z
prawej, informuj±c ich, ¿e nie bêdzie przecina³ toru ich jazdy.
3. Kierowca bêdzie jecha³ prosto, ale poniewa¿ pkt 1, to spowoduje
niepotrzebne spowolnienie ruchu, bo nadje¿d¿aj±cy z prawej, mimo ¿e ma
pierwszeñstwo, to zachowa szczególn± ostro¿no¶æ, bo ma ¶wiadomo¶æ
istnienia kierowców z pkt 1, lub z pkt 4.
4. Kierowca w³±czy jaki¶ kierunkowskaz dopiero wje¿d¿aj±c na
skrzy¿owanie, bo pkt 1
I tyle. Jak pisa³em wcze¶niej, problemy siê zaczynaj±, gdy takie
skrzy¿owanie ma 4 dojazdy. Sam nie jestem pewny, czy wtedy jad±c
prosto, trzeba w³±czaæ lewy kier. (zmieniamy pas ruchu). Ale to temat
na nowy topic.

--
Bydlê

Data: 2011-12-29 12:40:46
Autor: Bydlê
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-28 22:59:55 +0000, tombaz <bazelczuk@gmail.com> said:

On 28 Gru, 21:01, Bydlê <pan.by...@gmail.com> wrote:

Tak, bo widok stoj±cego tam samochodu bez w³±czonego prawego
kierunkowskazu nie daje nic do my¶lenia?
W tym przypadku brak kierunkowskazu mo¿e oznaczaæ:

Tylko jedno - ¿e nie skrêa ani w prawo, ani w lewo.
Bo to sygnalizowa³by kierunkowskazami.
;>>>

--
Bydlê

Data: 2011-12-15 21:59:15
Autor: radekp@konto.pl
Kierunkowskazy na rondzie
Thu, 15 Dec 2011 18:26:38 +0100, w <jcdakg$buf$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³(-a):

[...]

Ten poradnik wyra¼nie dotycz± takich rond, które ledwo widaæ.
To na Powstañców to hektarowe rondo -- nie liczy siê ;p.

Data: 2011-12-14 10:15:35
Autor: Robert_J
Kierunkowskazy na rondzie
...postrzeganie ronda, jako ulicy jednokierunkowej powoduje różne problemy, szczególnie dla innych kierowców.

Na przykład jakie? Bo ja szczerze mówiąc nie widzę problemów większych niż gdzie indziej...

Data: 2011-12-11 22:37:51
Autor: Andrzej Lawa
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 11.12.2011 17:47, DoQ pisze:

Skrêcaj±c w lewo nale¿y w³±czyæ lewy kierunkowskaz przed wjazdem na
rondo i prze³±czyæ go na prawy b±d¼ przed zmian± pasa ruchu na jezdni
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Zraz... Czyli je¶li chcê zmieniæ na rondzie pas ruchu na bardziej wewnêtrzny, to mam migaæ prawym kierunkowskazem? ;->

Data: 2011-12-12 12:14:20
Autor: Dman-666
Kierunkowskazy na rondzie
Tak se patrze i patrze jak Andrzej Lawa nawija makaron na uszy:

> Skręcając w lewo należy włączyć lewy kierunkowskaz przed wjazdem na
> rondo i przełączyć go na prawy bądź przed zmianą pasa ruchu na jezdni
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> ronda, bądź przed skręceniem w prawo w sposób analogiczny do jazdy na
> wprost po rondzie. A zmiana pasa ruchu na rondzie musi przebiegać
> zgodnie z ogólnymi zasadami zmiany pasa ruchu (art. 22 ust. 4 Prawa o
> ruchu drogowym).

Zraz... Czyli jeśli chcę zmienić na rondzie pas ruchu na bardziej wewnętrzny, to mam migać prawym kierunkowskazem? ;->

IMO wszystko OK.
Dojezdzajac do skrzyzowania zobowiazany jestes zajac odpowiedni pas ruchu ;>

--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG

Data: 2011-12-13 11:30:28
Autor: Dman-666
Kierunkowskazy na rondzie
Tak se patrze i patrze jak PM nawija makaron na uszy:

jajcarz ;-)

PORD a nie zycie...

--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG

Data: 2011-12-13 11:40:47
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie

> IMO wszystko OK.
> Dojezdzajac do skrzyzowania zobowiazany jestes zajac odpowiedni pas
> ruchu ;>

jajcarz ;-)

PORD a nie zycie...

chodziło mi o to, czy jesteś pewien, że na rondzie z kilkoma pasami
zawsze masz mozliwość* zajęcia takiego pasa ruchu (przed wiazdem) aby nie musieć go zmieniać.

*nawet zakładajać że jesteś tam sam.

Data: 2011-12-13 11:58:10
Autor: Dman-666
Kierunkowskazy na rondzie
> [...]

zawsze masz mozliwość* zajęcia takiego pasa ruchu (przed wiazdem) aby nie musieć go zmieniać.

Dojezdzajac do skrzyzowania masz obowiazek* zajecia odpowiedniego pasa. Celowo nie uzylem "ronda".

* A nie mozliwosc

--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG

Data: 2011-12-13 12:44:20
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie

[...]

Ahaaa... no to byłem w mylnym błędzie sądząc, że dyskutujemy o rondach.

pytanie jeszcze, co to jest odpowiedni. pas.
a tak wogóle co chesz przekazać/udowodnić?

bo np. ja chce powiedzieć, że używanie lewego kierunkowskaza na rondzie jest czasem konieczne i nie jest sprzeczne z przepisami.

Data: 2011-12-13 11:50:47
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-13, PM <xpm@wp.pl> wrote:

bo np. ja chce powiedzieć, że używanie lewego kierunkowskaza na rondzie jest czasem konieczne i nie jest sprzeczne z przepisami.
Kiedy?

PoRD, Oddział 4 Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu, Art. 22:
[...]
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
[...]

Jaki manewr sygnalizujesz lewym kierunkowskazem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-13 14:21:32
Autor: PM
Kierunkowskazy na rondzie

Jaki manewr sygnalizujesz lewym kierunkowskazem?

zmianę pasa ruchu na rondzie. z zewnętrznego na wewnętrzny

Data: 2011-12-14 10:36:58
Autor: tombaz
Kierunkowskazy na rondzie
On 13 Gru, 14:21, "PM" <x...@wp.pl> wrote:
[ciach]

zmianê pasa ruchu na rondzie. z zewnêtrznego na wewnêtrzny

Tylko ¿e wiêkszo¶æ rond (przynajmniej w Warszawie) ma tak wymalowane
pasy oddzielajace jezdnie, ¿e taki manewr jest niemo¿liwy ( linia
podwójna, lewostronnie przerywana). Jak pisa³em wcze¶niej, mnie
uczono, ¿e taki manewr w ogóle jest zabroniony.

pzdr
tombaz

Data: 2011-12-14 19:13:04
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie
On 2011-12-14, tombaz <bazelczuk@gmail.com> wrote:

Tylko że większość rond (przynajmniej w Warszawie) ma tak wymalowane
pasy oddzielajace jezdnie, że taki manewr jest niemożliwy ( linia
podwójna, lewostronnie przerywana). Jak pisałem wcześniej, mnie
uczono, że taki manewr w ogóle jest zabroniony.

Aha, to jak wiekszosc rond w Warszawie takie ma linie to znaczy ze na
rondach nie wolno? W Warszawie to malo jest rond, sa skrzyzowania z
wyspa. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 22:58:23
Autor: Dman-666
Kierunkowskazy na rondzie
Tak se patrze i patrze jak AZ nawija makaron na uszy:

On 2011-12-14, tombaz <bazelczuk@gmail.com> wrote:

> [...]
> uczono, że taki manewr w ogóle jest zabroniony.

Aha, to jak wiekszosc rond w Warszawie takie ma linie to znaczy ze na

Czego nie zalapales od kolegi tombaza?

W Warszawie to malo jest rond, sa skrzyzowania z
wyspa.

Yyy?!

--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG

Data: 2011-12-14 22:04:15
Autor: AZ
Kierunkowskazy na rondzie

On 2011-12-14, tombaz <bazelczuk@gmail.com> wrote:

> [...]
> uczono, że taki manewr w ogóle jest zabroniony.

Aha, to jak wiekszosc rond w Warszawie takie ma linie to znaczy ze na

Najpierw kolega napisal, ze na rondach mozna zmieniac tylko pasy na
bardziej zewnetrzne a pozniej uargumentowal ze wiekszosc rond tak ma
wymalowane pasy jakby to mialo wplyw na to czy mozna czy nie

W Warszawie to malo jest rond, sa skrzyzowania z
wyspa.

Yyy?!

http://g.co/maps/8dua5 Rondo Romana Dmowskiego, jest linia lewostronnie
przerywana ale ciezko to nazwac rondem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-15 10:50:21
Autor: Dman-666
Kierunkowskazy na rondzie
> [...]

bardziej zewnetrzne a pozniej uargumentowal ze wiekszosc rond tak ma
wymalowane pasy jakby to mialo wplyw na to czy mozna czy nie

Pasy sa IMO dla nieumiatych...

> Yyy?!

http://g.co/maps/8dua5 Rondo Romana Dmowskiego, jest linia lewostronnie
przerywana ale ciezko to nazwac rondem.

Ahaaaa :> --
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG
Stolec

Data: 2011-12-15 09:11:10
Autor: Artur Maśląg
Kierunkowskazy na rondzie

On 2011-12-14, tombaz<bazelczuk@gmail.com>  wrote:

[...]

ROTFL - "Rondo - skrzyżowanie z wyspą środkową".
I tłumacz tutaj ludziom, że zachowanie zależy od topologii takich
skrzyżowań, oznakowania itd. i nadal obowiązują na nich zasady
ogólne sygnalizacji itd., a nie jakieś wydumane specjalne zasady
dla rond.

Data: 2011-12-13 13:35:28
Autor: Dman-666
Kierunkowskazy na rondzie
Tak se patrze i patrze jak PM nawija makaron na uszy:

Ahaaa... no to byłem w mylnym błędzie sądząc, że dyskutujemy o rondach.

Gdzie kupiles pj?

pytanie jeszcze, co to jest odpowiedni. pas.
a tak wogóle co chesz przekazać/udowodnić?

Manewr A.L. powinien byc w swietle przepisow "niewykonalny".

--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG

Data: 2011-12-13 23:33:04
Autor: vvvvvv
Kierunkowskazy na rondzie
Użytkownik "Dman-666" <dman666topodpucha@torztofejk.o2.pl> napisał w wiadomości news:MPG.295164fadb400cbe9896ebnews.gazeta.pl...
[...]

ze sie wlacze - zjezdzanie z ronda, nawet przy jezdzie "prosto" powinno byc sygnalizowane prawym migaczem czy nie?
czy juz zawsze bede czekal i sie gapil czy gosc zjezdza z ronda czy jeszcze nie...

pzdr

Data: 2011-12-12 20:39:46
Autor: Artur Maśląg
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 2011-12-12 12:14, Dman-666 pisze:
[...]

Zgadza siÄ™.

Dojezdzajac do skrzyzowania zobowiazany jestes zajac odpowiedni pas
ruchu ;>

Tego powinni uczyć, ale zdaje się jest to pod zdechłym azorkiem.
W sumie odkÄ…d dopuszczono w Polsce (i tylko w Polsce) wyprzedzanie
prawym pasem to zdaje siÄ™ nie ma sensu jakaÅ› sensowna nauka jazdy
po mieście, czy też po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym...

Data: 2011-12-13 11:32:49
Autor: Dman-666
Kierunkowskazy na rondzie
Tak se patrze i patrze jak Artur Maśląg nawija makaron na uszy:

> [...]

prawym pasem to zdaje siÄ™ nie ma sensu jakaÅ› sensowna nauka jazdy
po mieście, czy też po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym...

Kobitka kurs skonczyla niezadawno...i faktycznie tego bylo uczona...
No ale to jedna lepszych kursantowni byla i wyjatek niestety regula jest, jak mowisz.
--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG

Data: 2011-12-15 12:21:47
Autor: Mirek
Kierunkowskazy na rondzie
On nie, 11 gru 2011 22:37:51 in article news:<4ee522b0@news.home.net.pl>
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Tak

Data: 2011-12-15 13:59:44
Autor: Andrzej Lawa
Kierunkowskazy na rondzie
W dniu 15.12.2011 13:21, Mirek pisze:

Zraz... Czyli je¶li chcê zmieniæ na rondzie pas ruchu na bardziej wewnêtrzny, to mam migaæ prawym kierunkowskazem? ;->

Tak

ROTFL

Mo¿e jednak lepiej nie siadaj za kierownicê?

Data: 2011-12-16 01:01:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Kierunkowskazy na rondzie

Andrzej Lawa wrote:
[...]

  Czyli (ju¿ jad±c po pasie) skrêcaj±c na bardziej LEWY pas ma
migaæ W PRAWO?

  Gratulujê konceptu ;), ale mam nadziejê nie spotkaæ Ciê na rondzie.

pzdr, Gotfryd

Kierunkowskazy na rondzie