Kieszen na 3 dyski

Data: 2010-02-02 12:04:58
Autor: Norbert
Kieszen na 3 dyski
Witam

Chce kupic kieszen na 3 dyski, montowana w 2 zatoki 5,25''.
Wstepnie wybralem model Lian Li HDD-Kit EX-23NB:

http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=41&cl_index=2&sc_index=5&ss_index=12&g=f

Mam tylko pytanie, bo nie moge nigdzie znalezc, czy da sie w takiej
kieszeni wlaczyc np. jeden dysk a dwa miec wylaczone? Chodzi mi o to, czy
maja jakies wlaczniki niezalezne, zeby mozliwe bylo wlaczanie tylko tego
dysku, ktory akurat jest mi potrzebny. Bo pewne rzeczy robie sporadycznie i
dane na tych dyskach sa mi niepotrzebne caly czas, wiec bez sensu, zeby
dysk sie krecil.

Norbert

Data: 2010-02-02 16:36:55
Autor: J.M.Oizo
Kieszen na 3 dyski

Uzytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:hk90sr$ku7$1@news.onet.pl...
[...]

jesli dobrze widze na zdjeciach to ta kieszen nie ma zadnego wplywu na dyski.
Do kazdego z nich musisz doprowadzic zasilanie tak jak do zwyklego dysku.

Mi to bardziej podchodzi pod "uchwyt na 3 dyski" montowany w 2 kieszeniach 5,25 cala

Data: 2010-02-03 01:15:55
Autor: Norbert
Kieszen na 3 dyski
Dnia Tue, 2 Feb 2010 16:36:55 +0100, J.M.Oizo napisał(a):

jesli dobrze widze na zdjeciach to ta kieszen nie ma zadnego wplywu na dyski.
Do kazdego z nich musisz doprowadzic zasilanie tak jak do zwyklego dysku.

W opisach na polskich stronach (sklepach) stoi:

    - Wymiary frontu: 148 x 86 mm
    - MateriaĹ‚: Aluminium
    - MontaĹĽ: 2 zatoki 5.25”
    - Miejsce na dyski: 3x 3.5”
    - Wentylator: 80 mm
    - NapiÄ™cie znamionowe wentylatora: 12 V
    - *Wtyk zasilania: 3-Pin*
    - Kompatybilność: Dyski 3.5” SATA i IDE

Norbert

Data: 2010-02-05 15:23:36
Autor: J.M.Oizo
Kieszen na 3 dyski

Użytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkaf7t$qlq$1@news.onet.pl...
[...]

jak juz pisalem , to jest tylko uchwyt na 3 dyski montowany w 2 kieszeniach 5,25 z dodatkowym wentylatorem.
o zasilaniu jest , ale tylko do wentylatora.

Data: 2010-02-02 18:08:31
Autor: Radosław Sokół
Kieszen na 3 dyski
Norbert pisze:
[...]

W takich przypadkach raczej używa się zewnętrznych kieszeni
i USB, FireWire lub eSATA. Po co montować dyski na stałe,
skoro chce się z nich korzystać tylko okazjonalnie?

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-03 01:12:15
Autor: Norbert
Kieszen na 3 dyski
Dnia Tue, 02 Feb 2010 18:08:31 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

W takich przypadkach raczej używa się zewnętrznych kieszeni
i USB, FireWire lub eSATA. Po co montować dyski na stałe,
skoro chce się z nich korzystać tylko okazjonalnie?

Zeby nie miec zawalonego biurka? Zeby miec porzadek i zero kabli? Zeby bylo
wygodnie i latwo?

Norbert

Data: 2010-02-03 13:31:33
Autor: Radosław Sokół
Kieszen na 3 dyski
Norbert pisze:
Zeby nie miec zawalonego biurka? Zeby miec porzadek i zero kabli? Zeby bylo
wygodnie i latwo?

Nieużywane możesz chować do szafy/szuflady.

Okre¶l może najpierw *dokładnie*:

1) Dlaczego musisz mieć *trzy* dyski dodatkowe, a nie wystar-
    czy Ci jeden duży?

2) Jak często korzystasz z tych dodatkowych dysków?

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-04 15:57:12
Autor: Norbert
Kieszen na 3 dyski
Dnia Wed, 03 Feb 2010 13:31:33 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

Norbert pisze:
Zeby nie miec zawalonego biurka? Zeby miec porzadek i zero kabli? Zeby bylo
wygodnie i latwo?

Nieużywane możesz chować do szafy/szuflady.

Straszna niewygoda i problem z miejscem i bezpieczenstwem (dzieci) :-)

Określ może najpierw *dokładnie*:

1) Dlaczego musisz mieć *trzy* dyski dodatkowe, a nie wystar-
    czy Ci jeden duĹĽy?

Bo to trzy zupelnie rozne kwestie, inne zastosowania, nie chce ich mieszac
razem, a takze wole miec osobno z powodow bezpieczenstwa, lepiej niech
padnie jeden dysk z trzech niz jeden ze wszystkim (btw kopie sa i tak
niemozliwe w tym wypadku, bo np. w jednym wypadku chodzi o duzy zrodlowy
material video, idacy w setki GB - ale nie jest to sprawa zawodowa, wiec
ewentualny pad bedzie tylko bolesny sentymentalnie, zatem nie stac mnie na
inwestowanie grubej kasy w streamery i inne tego typu drogie zabawki)

2) Jak często korzystasz z tych dodatkowych dysków?

Raz na 2-3 tygodnie. Taka kieszen wydaje mi sie idealnym rozwiazaniem,
tylko zeby pozwalala wlaczac pojedyncze dyski.

Norbert

Data: 2010-02-09 12:44:33
Autor: Radosław Sokół
Kieszen na 3 dyski
Norbert pisze:
Straszna niewygoda i problem z miejscem i bezpieczenstwem (dzieci) :-)

Lito¶ci. Nie wysuwaj takich argumentów bo sugeruj±, że nie
masz już innych ;) Niewygoda? Nie b±dĽ aż tak leniwy :)
Bezpieczeństwo? Dzieci równie dobrze mog± rozebrać kieszeń
na dyski (szczególnie, jeżeli ma co¶ z przodu lub wręcz jest
hot-swapowa), jak grzebać w jakiej¶ szufladzie. Pomijam to,
że istniej± szuflady zamykane na kluczyki :)

Bo to trzy zupelnie rozne kwestie, inne zastosowania, nie chce ich mieszac
razem, a takze wole miec osobno z powodow bezpieczenstwa, lepiej niech

Może NASy schowane gdzie¶, żeby nie hałasowały? S± i takie,
które wył±czaj± nieużywane dyski.

padnie jeden dysk z trzech niz jeden ze wszystkim (btw kopie sa i tak
niemozliwe w tym wypadku, bo np. w jednym wypadku chodzi o duzy zrodlowy
material video, idacy w setki GB - ale nie jest to sprawa zawodowa, wiec

BluĽnisz ;) Dysk 1 TB kosztuje dzisiaj 300 zł. Jaki problem
zrobić kopię zapasow± setek gigabajtów materiału wideo? Ow-
szem, dyski twarde nie s± dobrym medium archiwizacyjnym, sam
protestuję często przeciw ich wykorzystaniu w tym celu, ale
w ostateczno¶ci *mog±* być tak zastosowane.

Raz na 2-3 tygodnie. Taka kieszen wydaje mi sie idealnym rozwiazaniem,
tylko zeby pozwalala wlaczac pojedyncze dyski.

Ale takiej nie dostaniesz, obawiam się. Zbyt specyficzne
zastosowanie. Albo będziesz sam rzeĽbił z wył±cznikami,
albo dostosujesz do swoich zastosowań jakie¶ standardowe
kieszenie USB lub NAS (a raczej: nagniesz swoje zwyczaje
do możliwo¶ci istniej±cego sprzętu :) ).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Kieszen na 3 dyski