Kij w bary mbanku

Data: 2014-10-22 12:42:04
Autor: xxx
Kij w bary mbanku
Za wyłączenie starego interfejsu. Ale o tym była już mowa, zgadzam się w całej rozciągłości z przedmówcami. Dodatkowo, okazuje się, że żeby korzystać z bankomatów euronetu, muszę zapłacić dodatkowe 5 zł. (cash4u działa jak działało).
*Stąd pytanie - co w zamian?* Chodzi o bank, który oferuje bezpłatne przelewy, kartę debetową/bankomatową bez konieczności dokonywania zakupów by za nią nie płacić, wszystkie bankomaty (ze względu na "jeżdżącą" pracę korzystam z wielu, przynajmniej 8-10 razy w miesiącu w różnych miejscach, a te najbliżej domu też mam w euronecie) - ale przede wszystkim, nie zaskakuje klienta zmianami w rodzaju nowego interfejsu mbanku. Zupełnie nie interesują mnie przelewy do ZUS, inwestycje, lokaty i panienki dzwoniące z marketingowym bełkotem próbujące wciskać kolejny produkt bankowy.

Przemek

Data: 2014-10-22 05:32:27
Autor: Konfabulator
Kij w bary mbanku
Euronety były, są i pozostaną darmowe jeszcze długo. 5 zł możesz zapłacić za usługę by wszystkie inne były za darmo.

Data: 2014-10-22 19:49:44
Autor: xbartx
Kij w bary mbanku
W dniu 22.10.2014 o 14:32, Konfabulator pisze:
Euronety były, są i pozostaną darmowe jeszcze długo. 5 zł możesz zapłacić za usługę by wszystkie inne były za darmo.

No autor wątku narobił zbędnej paniki a widzę dużo osób już chce konta likwidować ;) Jak można informację z bankomatu w stylu "nieobsługiwany typ karty" powiązać z opłatą za euronet to tego nie jestem w stanie ogarnąć.

Xenocide

Data: 2014-10-23 04:33:04
Autor: Titus Atomicus
Kij w bary mbanku
In article <m28qno$ov$2@node2.news.atman.pl>,
 xbartx <bart@hashzero.net> wrote:

> [...]

No autor wątku narobił zbędnej paniki a widzę dużo osób już chce konta likwidować ;) Jak można informację z bankomatu w stylu "nieobsługiwany typ karty" powiązać z opłatą za euronet to tego nie jestem w stanie ogarnąć.

IMHO tam po prostu wyswietlila sie _reklama_ uslugi 'wszystkie bankomaty za 5zl'
--
TA

Data: 2014-10-22 12:50:27
Autor: Kamil Jońca
Kij w bary mbanku
"xxx" <xxx@wp.pl> writes:

korzystać z bankomatów euronetu, muszę zapłacić dodatkowe 5
Że jak?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-10-22 12:57:05
Autor: xxx
Kij w bary mbanku
Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87siig74zw.fsfalfa.kjonca...
"xxx" <xxx@wp.pl> writes:

korzystać z bankomatów euronetu, muszę zapłacić dodatkowe 5
Że jak?
KJ

Że tak, od przedwczoraj.

Przemek

Data: 2014-10-22 11:59:56
Autor: Budzik
Kij w bary mbanku
Użytkownik xxx xxx@wp.pl ...

korzystać z bankomatów euronetu, muszę zapłacić dodatkowe 5
Że jak?
KJ

Że tak, od przedwczoraj.

Mozesz podać jakiegoś linka?
Bo jeżeli to prawda to bedzie coraz smieszniej...

Data: 2014-10-22 13:23:40
Autor: Kamil Jońca
Kij w bary mbanku

"xxx" <xxx@wp.pl> writes:

korzystać z bankomatów euronetu, muszę zapłacić dodatkowe 5
Że jak?
KJ

Że tak, od przedwczoraj.

A jakieś odniesienie do TOiP podasz?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-10-22 14:00:45
Autor: xxx
Kij w bary mbanku

"xxx" <xxx@wp.pl> writes:

[...]

Wizyta w bankomacie tej firmy i komunikat, który sie pojawił po wsadzeniu karty. Kilka dni wcześniej jeszcze bez problemu działało. Informacja na stronie mbanku, po zalogowaniu się, że mogę korzystać ze wszystkich bankomatów po uiszczeniu 5 PLN.

Przemek

Data: 2014-10-22 14:08:08
Autor: Kamil Jońca
Kij w bary mbanku

"xxx" <xxx@wp.pl> writes:

[...]

I jesteś PEWIEN, że chodziło o Euronet?
Bo, uściślając: ja w zadnej TOiP nie widzę, żeby zasady płatności za
Euronety miały się zmienić. Ale może coś mnie ominęło.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-10-22 16:00:21
Autor: Agnieszka
Kij w bary mbanku

"xxx" <xxx@wp.pl> writes:

[...]

Prawdopodobnie trafił na taki, który wypłaca i złotówki i euro. Podobno te bankomaty nie patrzą, co sie wypłaca, tylko za wszystkie wypłaty równo naliczana jest opłata. Ktoś już kiedyś o tym pisał.

Agnieszka

Data: 2014-10-22 16:12:45
Autor: xxx
Kij w bary mbanku

"xxx" <xxx@wp.pl> writes:

[...]

To bankomat najbliżej mojego domu i wypłacam w nim od 2004 roku, i to właśnie  w nim najczęściej - o ile w miejscu zamieszkania. Zresztą, wybierałem w nim kasę chyba w piątek i wszystko poszło bez problemów. Wypluł kartę, nie informując ani o pobieraniu opłaty ani o niczym innym poza czymś w rodzaju "nieobsługiwany typ karty". Środki na koncie są, dziś pokazał mi to samo. Karta ważna do maja 2015 (visa electron).

Przemek

Data: 2014-10-22 16:30:28
Autor: Agnieszka
Kij w bary mbanku
Użytkownik "xxx" <xxx@wp.pl> napisał w wiadomości news:5447bb63$0$18072$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A to wygląda na problem z odczytem karty (problem z kartą albo problem z bankomatem), a nie złośliwość banku.

Agnieszka

Data: 2014-10-22 16:04:28
Autor: xxx
Kij w bary mbanku

"xxx" <xxx@wp.pl> writes:

[...]

Jestem pewien, że chodzi o euronet, komunikat na ekranie brzmiał "Nieobsługiwany typ karty" czy coś takiego, karta sprawna, bo w cash4u poszło bez problemu jakieś 10 minut później. Bankomat działał, bo facet przede mną odszedł z kasą. Po zalogowaniu się na stronie, zapropoonowali mi pobranie opłaty w wys. 5 PLN żeby móc korzystać. Dziś sprawdziłem - to samo (ale i bankomat ten sam, może on jest zjebaszczony). A informacja na stronie o 5 PLN nie dotyczyła konkretnie euronetu, tylko "wszystkich" bankomatów.
Możliwe zatem, że to chilowa niedyspozycja bankomatu, ale ta chwila trwa już trzeci dzień.

Przemek

Data: 2014-10-22 20:45:00
Autor: Piotr Gałka
Kij w bary mbanku

Użytkownik "xxx" <xxx@wp.pl> napisał w wiadomości news:5447b971$0$18090$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie wiem, czy bankomat jak widzi pasek magnetyczny to też go czyta, czy już tylko stykowo.
Z paskiem magnetycznym tak może być, że jedna głowica już ma kłopot z jego przeczytaniem a inna jeszcze nie.
P.G.

Data: 2014-10-22 20:44:39
Autor: animka
Kij w bary mbanku
"xxx" <xxx@wp.pl> writes:

korzystać z bankomatów euronetu, muszę zapłacić dodatkowe 5
Ĺťe jak?
KJ

Ĺťe tak, od przedwczoraj.

To z Ĺźadnego juĹź bankomatu  nie moĹźna bez opłaty pobrać pieniędzy?

--
animka

Data: 2014-10-22 13:13:00
Autor: Kapibara
Kij w bary mbanku
Dnia Wed, 22 Oct 2014 12:42:04 +0200, xxx napisał(a):

[...]

Nie wiem czy to jeszcze jest aktualne, ale wystarczyło złożyć wniosek o
przekształcenie "eKonta" na "eKonto z darmowymi bankomatami". Wniosek był
bezpłatny. Ja tak zrobiłem i mam wszystkie bankomaty bezpłatne.

Data: 2014-10-22 13:58:22
Autor: Titus Atomicus
Kij w bary mbanku
In article <1sconfipsqzs5.t424mlm3sk$.dlg@40tude.net>,
 Kapibara <xxxx@yyyyy.zzz> wrote:

Nie wiem czy to jeszcze jest aktualne, ale wystarczyło złożyć wniosek o
przekształcenie "eKonta" na "eKonto z darmowymi bankomatami". Wniosek był
bezpłatny. Ja tak zrobiłem i mam wszystkie bankomaty bezpłatne.

A co sie traci?
--
TA

Data: 2014-10-22 14:39:48
Autor: Kapibara
Kij w bary mbanku
Dnia Wed, 22 Oct 2014 13:58:22 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

[...]

No właśnie nic. Dziwne, ale prawidziwe. ;)

Data: 2014-10-22 19:46:15
Autor: xbartx
Kij w bary mbanku
W dniu 22.10.2014 o 14:39, Kapibara pisze:

No właśnie nic. Dziwne, ale prawidziwe. ;)

Rzeczywiście jest takie konto w ofercie mBanku ale nie przypominam sobie żeby na grupie coś o tym było.

<http://www.mbank.pl/indywidualny/konta/konto-osobiste/ekonto-darmowe-bankomaty/>

Xenocide

Data: 2014-10-22 21:45:30
Autor: osa
Kij w bary mbanku
W dniu 2014-10-22 19:46, xbartx pisze:
[...]

Pewnie nie było bo nie ma się czym ekscytować ;) żeby bankomaty były darmowe trzeba wyrobić limit 200zł (ale chyba wszystkimi posiadanymi kartami) więc dla szukających bezwzględnie bezpłatnych to nie jest rozwiązanie.

Data: 2014-10-22 23:54:55
Autor: J.F.
Kij w bary mbanku
Użytkownik "Kapibara"  napisał w wiadomości grup
[...]

No nie calkiem - oplata za karte 7zl/mc, lub zero jesli wydano bezgotowkowo 200zl.
Na zwyklym e-koncie jest 4 i 100zl.

Ale w tabeli prowizji nadal bezplatne  Euronet, Planet Cash i BZWBK.

J.

Data: 2014-10-23 09:37:12
Autor: Kapibara
Kij w bary mbanku
Dnia Wed, 22 Oct 2014 23:54:55 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Co to jest wydać bezgotówkowo 100 czy 200zł? Jak ktoś ma kartę to po to,
żeby z niej korzystać. Więc ten wymóg uważam za marginalny.

Data: 2014-10-23 08:41:00
Autor: Jacek Politowski
Kij w bary mbanku
In article <edbhzfokjiz6$.4rb4xu7dpnit.dlg@40tude.net>
[...]

Żeby z niej korzystać ...w bankomatach.

A ktokolwiek poza mBankiem ma rozsądną zasadę, że próg obrotu
bezgotówkowego do zwolnienia z opłaty za debetówkę wystarczy
przekroczyć dowolną ich kartą (czyli mp. kredytową)?

--
Jacek Politowski

Data: 2014-10-23 11:51:44
Autor: Wiesiaczek
Kij w bary mbanku

UĹźytkownik "Kapibara"  napisał w wiadomości grup
[...]

A co jeśli na wsi nie ma takiego sklepu, który honoruje karty?
Klient idzie do bankomatu, bierze kasę i płaci gotówką.
Czego tu nie rozumiesz?
Przecież korzysta z karty, a nie płaci bezgotówkowo.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2014-10-23 13:25:13
Autor: Kapibara
Kij w bary mbanku
Dnia Thu, 23 Oct 2014 11:51:44 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

[...]

Dobre :) Czyli nie ma sklepu honorującego karty, ale za to jest BANKOMAT. Poza tym takie wieśniaczki nie tankują aut?

Data: 2014-10-23 13:50:01
Autor: Uncle Pete
Kij w bary mbanku
Dobre :) Czyli nie ma sklepu honorującego karty, ale za to jest BANKOMAT.
Poza tym takie wieśniaczki nie tankują aut?

Nigdy nie widziałeś stacji, gdzie płaci się tylko gotówką?

Data: 2014-10-23 13:58:15
Autor: Kapibara
Kij w bary mbanku
Dnia Thu, 23 Oct 2014 13:50:01 +0200, Uncle Pete napisał(a):

Dobre :) Czyli nie ma sklepu honorującego karty, ale za to jest BANKOMAT.
Poza tym takie wieśniaczki nie tankują aut?

Nigdy nie widziałeś stacji, gdzie płaci się tylko gotówką?

Szczerze mówiąc nie, chociaż jestem w stanie uwierzyć, że takowe istnieją.

Data: 2014-10-23 14:21:07
Autor: mx
Kij w bary mbanku
On 23/10/2014 13:58, Kapibara wrote:

Nigdy nie widziałeś stacji, gdzie płaci się tylko gotówką?

Szczerze mówiąc nie, chociaż jestem w stanie uwierzyć, że takowe istnieją.

Wszystkie "partyzanckie" LPG, przepały i oszczędności. Do niedawna Biedronki nie "karciły", a bankomaty obok były.

Data: 2014-10-23 15:09:52
Autor: Kapibara
Kij w bary mbanku
Dnia Thu, 23 Oct 2014 14:21:07 +0200, mx napisał(a):

[...]

No tak, nie wziąłem pod uwagę "stacji" LPG.

Data: 2014-10-24 23:39:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kij w bary mbanku

"mx" 5448f2b3$0$12641$65785112@news.neostrada.pl

Wszystkie "partyzanckie" LPG, przepały i oszczędności. Do niedawna Biedronki nie "karciły", a bankomaty obok były.

Biedronka, Makro i Selgros...

Data: 2014-10-25 12:17:30
Autor: Piotr Gałka
Kij w bary mbanku

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:m2eh38$oqb$1node2.news.atman.pl...

"mx" 5448f2b3$0$12641$65785112@news.neostrada.pl

Wszystkie "partyzanckie" LPG, przepały i oszczędności. Do niedawna Biedronki nie "karciły", a bankomaty obok były.

Biedronka, Makro i Selgros...

W Makro (przynajmniej w Gdańsku) już chyba od roku płaci się kartą.
P.G.

Data: 2014-10-25 15:15:04
Autor: Joossef
Kij w bary mbanku
W dniu 25.10.2014 o 12:17 Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade..pl>  pisze:

UĹźytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości  news:m2eh38$oqb$1node2.news.atman.pl...

[...]

W Selgrosie rĂłwnieĹź. KaĹźdym.

--
Pozdrawiam,
Joossef

Data: 2014-10-25 15:42:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kij w bary mbanku

"Joossef" op.xoae3ergms06zs@ms

Biedronki nie "karciły", a bankomaty obok były.

Biedronka, Makro i Selgros...

W Makro (przynajmniej w Gdańsku) już chyba od roku płaci się kartą.

: W Selgrosie również. Każdym.

    nie "karciły" -- czas przeszły

[ciekawe, dlaczego nie jakiś przeminiony?
'przeszło z wiatrem', czy 'przeminęło z wiatrem'?
'Gone with the Wind' -- no, ale Wiatr był komuchem...]

Data: 2014-10-23 15:08:15
Autor: Uncle Pete
Kij w bary mbanku
Szczerze mówiąc nie, chociaż jestem w stanie uwierzyć, że takowe istnieją.

Znam miejsce wcale niedaleko od Warszawy, gdzie w żadnej z trzech stacji w okolicy nie przyjmują kart. Albo np. takie miasto Mogielnica w powiecie grójeckim (2 tys. mieszkańców): aż 4 bankomaty (czyli po 1 na 500 mieszkańców, łącznie z niemowlakami), natomiast kartami płacić można tylko w 2 miejscach - jakimś sieciowym spożywczaku i nowootwartej Biedronce.

Data: 2014-10-23 23:42:21
Autor: Alf/red/
Kij w bary mbanku

Nie żeby to zmieniało o 180, ale mnie zaciekawiło: karty.pl mówią o trzech spółdzielczych (Krakowskie Przedmieście 1, Mostowa 19, Rynek 16; wszystkie narysowane http://umapa.pl/vQ2Vb). Gdzie czwarty?

--
Alf/red/

Data: 2014-10-24 12:01:28
Autor: mx
Kij w bary mbanku
On 23/10/2014 23:42, Alf/red/ wrote:
[...]

Strzelam:
W nowo-otwartej Biedronce?

Data: 2014-10-25 08:19:03
Autor: krys
Kij w bary mbanku
Alf/red/ wrote:

[...]

Przy Mostowej są dwa banki, oddzielone kwiaciarnią i drogerią chyba.
J.

www.kontestacja.com

Data: 2014-10-24 23:37:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kij w bary mbanku

"Uncle Pete" m2aq0d$b63$1@node1.news.atman.pl

Nigdy nie widziałeś stacji, gdzie płaci się tylko gotówką?

Ja widziałem -- Orle_n dawał jakiś rabat za takie płacenie...

Data: 2014-10-23 21:01:39
Autor: J.F.
Kij w bary mbanku
[...]

Ogolnie tak, ale jak sie ma takich kart wiecej, to sie to staje uciazliwe.
I lepiej 100 niz 200. I lepiej 4 niz 7, jak sie zapomni.

A co jeśli na wsi nie ma takiego sklepu, który honoruje karty?
Klient idzie do bankomatu, bierze kasę i płaci gotówką.
Dobre :) Czyli nie ma sklepu honorującego karty, ale za to jest BANKOMAT.

Coz chcesz - niedawno banki/polcard pobieraly znaczacy % z tych kart, wiec jak sklep slyszal co mu proponuja to mowil "a w ** mamy wasze karty, ale chetnie wam wynajmiemy miejsce pod bankomat".
Tanio. Albo i drogo.

J.

Data: 2014-10-23 21:56:43
Autor: dizel
Kij w bary mbanku
On Thu, 23 Oct 2014 21:01:39 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

W mbanku zasada jest taka że te 100zlł dotyczy łącznie wszystkich kart
dołączonych do rachunku. Więc jeśli masz na przykład 2 debetówki
podłączone do ekonta to nie musisz na każdą oddzielnie wyrabiać po
100zł tylko suma z tych dwóch kart ma być równa 100zł, rozliczone do
końca danego miesiąca. Pozdrawiam

Data: 2014-10-24 08:43:44
Autor: GA
Kij w bary mbanku
W dniu 2014-10-23 21:56, dizel pisze:
[...]

Powiem więcej, wystarczy jedną kartą wydać wymaganą kwotę a liczy się na wszystkie

Data: 2014-10-23 22:32:58
Autor: Titus Atomicus
Kij w bary mbanku
In article <54495094$0$18094$65785112@news.neostrada.pl>,
 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ogolnie tak, ale jak sie ma takich kart wiecej, to sie to staje uciazliwe.
I lepiej 100 niz 200. I lepiej 4 niz 7, jak sie zapomni.

Mhm.
Ja w ogole nie place debetowka mbanku. Uzywam jej tylko bardzo sporadycznie do wyplat i wplat.
--
TA

Data: 2014-10-23 13:03:38
Autor: Czarek Grądys
Kij w bary mbanku
W dniu 23.10.2014 o 09:37, Kapibara pisze:

Co to jest wydać bezgotówkowo 100 czy 200zł? Jak ktoś ma kartę to po to,
żeby z niej korzystać. Więc ten wymóg uważam za marginalny.

O ile pamiętam, to w mBanku nie jest wydać 200 zł, ale wydać JEDNORAZOWO 200 zł.

--
Cezary Grądys
czarekgr@wa.onet.pl

Data: 2014-10-23 15:56:11
Autor: Jacek Politowski
Kij w bary mbanku
In article <5448e08a$0$11132$65785112@news.neostrada.pl>
Czarek Grądys <czarekgr@wa.onet.pl> wrote:

O ile pamiętam, to w mBanku nie jest wydać 200 zł, ale wydać JEDNORAZOWO 200 zł.

No! A w USA Murzynów biją!

Bez przesady. Oczywiście, pewnie jakiś prawnik mógłby tak spróbować to
interpretować i może nawet by mu się to udało obronić, ale w TOiP jest
mowa o dowolnej liczbie transakcji na łączną kwotę 200zł.

--
Jacek Politowski

Data: 2014-10-24 23:35:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kij w bary mbanku

"Kapibara" edbhzfokjiz6$.4rb4xu7dpnit.dlg@40tude.net

Co to jest wydać bezgotówkowo 100 czy 200zł? Jak ktoś ma kartę to po to,
żeby z niej korzystać. Więc ten wymóg uważam za marginalny.

Ty tak uważasz. :) Gdy ktoś ma plejadę kart i każdą musi coś wydać...
Ponadto to są debetówki -- łatwiej wydawać kredytówkami.

Data: 2014-10-26 14:28:21
Autor: Grzexs
Kij w bary mbanku
[...]

Dziwne, zawsze mi się wydawało, że od płacenia jest kredytówka, a debetówka do wypłacania gotówki z bankomatów. No ale może jestem dziwny.

--
Grzexs

Data: 2014-10-26 16:36:32
Autor: xbartx
Kij w bary mbanku
W dniu 26.10.2014 o 14:28, Grzexs pisze:

Dziwne, zawsze mi się wydawało, że od płacenia jest kredytówka, a
debetówka do wypłacania gotówki z bankomatów. No ale może jestem dziwny.

Nie powiedziałbym, że jest to jakiś tam standard, to mityczne "kredytówka do płacenia, debetówka do wypłacania". Wiele osób chce posiadać minimalną ilość usuług/produktów, która w zupełności spełnia ich wszystkie oczekiwania. Wiadomo, że im więcej, tym większa pewność, że gdzieś się w końcu natniesz.

Xenocide

Data: 2014-10-26 18:04:45
Autor: e-Shrek
Kij w bary mbanku
On 2014-10-26 16:36, xbartx wrote:
W dniu 26.10.2014 o 14:28, Grzexs pisze:

ich wszystkie oczekiwania. Wiadomo, że im więcej, tym większa pewność,
że gdzieś się w końcu natniesz.

Najmniej sie natniesz wydajac tyle ile masz :-)
Debetowka - podstawowa karta. Kredytowa awaryjnie, jesli wypada jaki
niespodziewany wydatek, a zasilenie "ror'a" nie jest mozliwe od razu.

Zawsze mnie zastanawiaja osoby posiadajace "talie" kart w portfelu ;-)

--
e-Shrek

Data: 2014-10-26 18:32:15
Autor: cef
Kij w bary mbanku
W dniu 2014-10-26 o 18:04, e-Shrek pisze:

ich wszystkie oczekiwania. Wiadomo, że im więcej, tym większa pewność,
że gdzieś się w końcu natniesz.

Najmniej sie natniesz wydajac tyle ile masz :-)

Święta prawda. Ja raptem z jedną kartą, która wymaga wydania 100zł,
nie wyrabiam, bo mimo, że wydaję i tak więcej, to czasem nie trafiam w miesiąc
rozliczeniowy. A co mają biedacy - łowcy promocji i gadżetów bankowych -
jak muszą wydać miesięcznie kilkaset złotych różnymi kartami.

Debetowka - podstawowa karta. Kredytowa awaryjnie, jesli wypada jaki
niespodziewany wydatek, a zasilenie "ror'a" nie jest mozliwe od razu.
Zawsze mnie zastanawiaja osoby posiadajace "talie" kart w portfelu ;-)

Łowcy promocji - kiedyś jeszcze kolekcjonerzy.

Data: 2014-10-27 10:56:35
Autor: Piotr Gałka
Kij w bary mbanku

Użytkownik "e-Shrek" <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl> napisał w wiadomości news:m2j9j9$ded$1node2.news.atman.pl...

Najmniej sie natniesz wydajac tyle ile masz :-)
Debetowka - podstawowa karta. Kredytowa awaryjnie, jesli wypada jaki
niespodziewany wydatek, a zasilenie "ror'a" nie jest mozliwe od razu.

Takie teorie to nie na tej grupie.
Tu się oszczędza każde pół grosza :).
P.G.

Data: 2014-10-27 15:31:22
Autor: J.F.
Kij w bary mbanku
Użytkownik "Grzexs"  napisał w wiadomości
[...]

Akurat w mbanku wszystko jedno ktora karta zaplacisz.

Ale nawet jesli nie - czlowiek pracy jakies tam wydatki zwykle ma i te 200zl zazwyczaj nie stanowia problemu, ale powtarzam - wiecej kart i sie robi klopot, dluzszy urlop czy choroba i sie robi oplata, wiec lepiej mniej niz wiecej.

J.

Data: 2014-10-27 17:51:59
Autor: Piotr Gałka
Kij w bary mbanku

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:544e573b$0$11148$65785112news.neostrada.pl...
Dziwne, zawsze mi się wydawało, że od płacenia jest kredytówka, a debetówka do wypłacania gotówki z bankomatów. No ale może jestem dziwny.

Akurat w mbanku wszystko jedno ktora karta zaplacisz.

Nie dostrzegasz różnicy między płaceniem swoimi pieniędzmi a pieniędzmi banku?
P.G.

Data: 2014-10-27 19:08:27
Autor: J.F.
Kij w bary mbanku
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości
[...]

Niezbyt duza :-)

Ale w mbanku to akurat wszystko jedno, bo limit wydatkow na zwolnienie debetowki z oplat mozesz wyrobic kredytowka.

J.

Data: 2014-10-27 20:12:16
Autor: Piotr Gałka
Kij w bary mbanku

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:544e8a1c$0$11147$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Wszystko jedno dopóki nie użyte dzięki temu środki zostawisz na koncie 0%.
Jak nie to różnica jest - owszem obecnie nie duża, ale kilka lat temu to według moich szacunków każdy zakup kartą kredytową a nie debetową to tak jakby dostać 0,5% zwrotu.

Jeszcze większa oszczędność wystąpi jak masz wybór - zakup kredytówką a debetówką w kredyt w rachunku (oczywiście mówię o sytuacji spłaty KK w GP).
P.G.

Data: 2014-10-27 21:20:21
Autor: J.F.
Kij w bary mbanku
[...]

Ale my nie o tym jaka roznica, tylko o tym czy warunki za "darmowe bankomaty" sa uciazliwe czy nie.
Dla Ciebie sa kompletnie nieuciazliwe, bo akurat mozna limit wyrobic kredytowka :-)

A co do oplacalnosci ...
a) 0.5% od srednich miesiecznych wydatkow, strasznie duzo, straszny grzech tak marnowac,
b) teraz juz blizej 0.3%
c) wyliczenia prawdziwe, o ile cale oszczednosci trzymasz na latwodostepnym produkcie, z ktorego mozesz je przed GP pobrac,
d) i jak sie nie zapomnisz, bo kazde spoznienie, chocby z winy "konserwacja 2 dni" moze zysk zamienic zamienic w strate
e) no i my tu o bankomatach, wiec zakladam ze pewna sume na koncie trzymamy w gotowosci, to mozna i w ramach niej manipulowac debetowka,
f) tu mowa o 100-200zl wydatkow, to mozesz sobie zaplanowac wydatek na koniec miesiaca i bedzie cie to kosztowalo ~40gr.
g) kredytowka kosztuje, choc akurat w mbanku im wieksze wydatki nia, tym wieksza szansa na zwolnienie z oplaty.

Jeszcze większa oszczędność wystąpi jak masz wybór - zakup kredytówką a debetówką w kredyt w rachunku (oczywiście mówię o sytuacji spłaty KK w GP).

No nie, bo jak masz wybor, to masz pieniadze na koncie i one nie procentuja. A jak procentuja - to nie masz wyboru :-P

J.

Data: 2014-10-28 13:09:57
Autor: Piotr Gałka
Kij w bary mbanku

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:544ea906$0$12644$65785112news.neostrada.pl...

Ale my nie o tym jaka roznica, tylko o tym czy warunki za "darmowe bankomaty" sa uciazliwe czy nie.

Nie chce mi się sprawdzać, ale wydaje mi się, że odnoga w której jesteśmy dotyczy też tej różnicy.

[...]

Nie rozumiesz. Nie masz pieniędzy na koncie, ale masz pewność, że przed terminem spłaty będziesz miał.
Jak płacisz kredytówką to nic nie kosztuje, a jak w debet to rzędu 12% w skali roku.
P.G.

Data: 2014-10-28 15:08:01
Autor: J.F.
Kij w bary mbanku
[...]

To wtedy, jak nie masz pieniedzy i jedziesz na krawedzi (choc mozesz miec np duze inwestycje na gieldzie).
Jak masz, a IMO cos tam zawsze powinien czlowiek miec pod reka, to jest kwestia ze leza sobie na koncie i czekaja na wydanie debetowka, albo mozesz je jakos ulokowac zeby procentowaly ... ale wtedy na 2-4% a nie na 12 :-(

Banki tez zreszta wiedza o tym kredycie i tez go licza. Jak starcza z prowizji to swietnie, jak nie bedzie starczac, to pomysla o innych oplatach - czy to za karte kredytowa, czy % od platnosci itp.
Na swiecie chyba zyja z % od zadluzenia - bo ludzie nie splacaja w GP.
U nas obecnie stopy niskie, a prowizje od sklepow tez niskie ... no ciekawe czy sie utrzymaja te darmowe kredytowki.

Tak czy inaczej to drobne kwoty i w dodatku w mbanku bez znaczenia ktora karta placisz.

J.

Data: 2014-10-27 21:25:35
Autor: Wojciech Bancer
Kij w bary mbanku
On 2014-10-27, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

Akurat w mbanku wszystko jedno ktora karta zaplacisz.

Nie dostrzegasz różnicy między płaceniem swoimi pieniędzmi a pieniędzmi banku?

Przy obecnym poziomie lokat? Ani trochę ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-10-22 13:22:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Kij w bary mbanku
On Wed, 22 Oct 2014, xxx wrote:

Za wyłączenie starego interfejsu.
[...]
*Stąd pytanie - co w zamian?*
Chodzi o bank, który [...] przede wszystkim, nie zaskakuje klienta
zmianami w rodzaju nowego interfejsu mbanku.

  E, tak się nie da.
  Co najwyżej JESZCZE nie zaskoczył.
  Nie znasz dnia ani godziny kiedy zarząd takiego banku dojdzie
do wniosku "wszyscy dookoła zmienili to i my powinniśmy, nie
mamy gry na stronie logowania" :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 13:51:27
Autor: Czarek Grądys
Kij w bary mbanku
W dniu 22.10.2014 o 13:22, Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Patrz mój wątek "wszystko na jedno kopyto". To typowy przykład.

--
Cezary Grądys
czarekgr@wa.onet.pl

Data: 2014-10-22 13:49:42
Autor: Czarek Grądys
Kij w bary mbanku
W dniu 22.10.2014 o 12:42, xxx pisze:
[...]

Zawsze mieli darmowe w bankomatach Euronetu. Pora bank zmieniać, muszą z czegoś sfinansować ten dziadowski nowy system. A klientów coraz mniej.

--
Cezary Grądys
czarekgr@wa.onet.pl

Data: 2014-10-22 14:02:11
Autor: Wiesiaczek
Kij w bary mbanku
W dniu 22.10.2014 o 13:49, Czarek Grądys pisze:
[...]
róşnych miejscach, a te najblişej domu teş mam w euronecie) - ale przede
[...]

Popieram.
Ja zmieniłem kilka dni temu i mam bankomaty darmowe na całym świecie.
Ciekawe tylko jak długo, ale to już inny temat :)

Data: 2014-10-22 14:15:15
Autor: Czarek Grądys
Kij w bary mbanku
W dniu 22.10.2014 o 14:02, Wiesiaczek pisze:

Popieram.
Ja zmieniłem kilka dni temu i mam bankomaty darmowe na całym świecie.
Ciekawe tylko jak długo, ale to już inny temat :)

Myślę, że trzeba się spieszyć, już na jakimś forum przeczytałem, że przy rozwiązywaniu umowy robią trudności, że im się podpis niezgadza z wzorem i za weryfikacje każą sobie płacić, nie pamiętam czy 2 dychy, czy dwie stówy ;) Pewnie będą utrudniać coraz bardziej, więc kto pierwszy, ten lepszy!

--
Cezary Grądys
czarekgr@wa.onet.pl

Data: 2014-10-22 14:55:02
Autor: wiktor
Kij w bary mbanku
Dnia Wed, 22 Oct 2014 14:15:15 +0200, Czarek Grądys napisał(a):

[...]

  Nie potwierdzam.
  O tym kręceniu nosem na podobieństwa podpisĂłw przy wypowiadaniu umowy z
mbankiem to czytałem już od wielu lat, więc to nie jest kwestia ostatnich
miesięcy.
  Jako, Ĺźe umowę z nimi podpisywałem dawno temu, nie wiedzieć czemu, nie
podpisałem się na swojej kopii, a w międzyczasie podpis na pewno mi
ewoluował, nastawiłem się na długie boje, choć w odwodzie miałem jeszcze
oddział Multibanku gdzie podobno również można rozwiązać umowę.

  Jednak zacząłem od najprostszego rozwiązania - kliknąłem "Rozwiąż umowę o
prowadzenie konta"(*) w serwisie transakcyjnym. Przeklikałem przez kilka
stron formularza, potwierdzając wszystkie dane. Na końcu wyświetliła się
wiadomość, że dyspozycja została przyjęta i że mam czekać na telefon od
pracownika banku w celu potwierdzenia. Problem w tym, Ĺźe mbankowi nigdy nie
podawałem numeru telefonu (a pole to było wygaszone na formularzach
rozwiązania umowy - nie można było nic zmodyfikować a jedynie potwierdzić).
No nic - myślę sobie - to może skontaktują się listownie, albo e-mailowo. I
czekałem. A było to 22.09.2014.
  Niemal rĂłwno miesiąc po dyspozycji - wczoraj - dostałem maila, Ĺźe:

uprzejmie informujemy, że przesłana pisemna dyspozycja wypowiedzenia
Umowy o prowadzenie bankowych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w mBanku została zrealizowana.

i rzeczywiście, już nie mogę zalogować się w ich serwisie.
Poszło łatwiej, niż myślałem. :-)

  W tym miejscu zachęcam wszystkich niezadowolonych z ostatnich zmian w
mbanku do rozwiązania umów. Po co je trzymać? Bo darmowe? Za rok przestaną
być darmowe, a was nawet o tym nie uprzedzą. Mnie skręca na każdą
wiadomość, w której chwalą się, jakich to nagród branżowych ich serwis nie
dostał. Jedni bankowcy (nie szprechający po polsku) dają nagrody drugim
bankowcom, łał. Tylko realny spadek słupków (ilość prowadzonych kont) może
pokazać tym imbecylom, gdzie mamy ich idiotyczny serwis.
    wiktor

(*) - już nie zacytuję dokładnie jak to było nazwane, z wiadomych przyczyn.

Data: 2014-10-22 15:07:04
Autor: Czarek Grądys
Kij w bary mbanku
W dniu 22.10.2014 o 14:55, wiktor pisze:

[...]

Niestety, ale sami debile w zarządach. Ja mam taką sytuację w firmie, że jest podpisany kontrakt na konkretną kwotę i ma siedzieć konkretna liczba ludzi u klienta. No ale wprowadzono nowy system do wpisywania zleceń i jak za komuny chodzi o to, żeby wpisać jak najwięcej!
A przecież każda wymiana żarówki to faktycznie mniejszy zysk dla firmy, bo takie drobiazgi jak żarówki kupuje firma. Ale ich rozliczają z ilości;)

--
Cezary Grądys
czarekgr@wa.onet.pl

Data: 2014-10-22 15:56:28
Autor: wiatrak
Kij w bary mbanku

[...]

Ja również kliknąłem wypowiedzenie w serwisie transakcyjnym. Ale z racji, że nie posiadałem już ich karty, kliknąłem okres "skrócony" wypowiedzenia. W ciągu pół minuty miałem telefon od nich z pytaniem: DLACZEGO ???????? nie chcę mieć już u nich tego "wypasionego" konta. Odpowiedziałem zgodnie z prawdą, że spowodowane jest to przymusowym przeniesieniem do nowego interfejsu, którego ja nie mam zamiaru używać. Koniec. Kropka.
Pytałem panienki ile trwa taki skrócony okres wypowiedzenia. Odpowiedziała, że nie jest dokładnie sprecyzowane jak długo taki okres trwa.

  Wypowiedzenie złoĹźone 13 paĹşdziernika, dziś jest 22 paĹşdziernik. Dalej mogę się logować i nie dostałem informacji o tym, Ĺźe wypowiedzenie się dokonało.
  Pewnie się okaĹźe, Ĺźe okres skrĂłcony to nie miesiąc tylko 29 dni. Wcale bym się nie zdziwił, bo tam nic nie jest juĹź normalnie.

Data: 2014-10-22 18:21:07
Autor: sp5it
Kij w bary mbanku
Myślę, że trzeba się spieszyć, już na jakimś forum przeczytałem, że przy rozwiązywaniu umowy robią trudności,

Wypisałem się z dziadowskiego mbanku przez telefon. Żadnych trudności. M

Data: 2014-10-31 20:56:58
Autor: WAM
Kij w bary mbanku
On Wed, 22 Oct 2014 14:15:15 +0200, Czarek Grądys
<czarekgr@wa.onet.pl> wrote:

Myślę, że trzeba się spieszyć, już na jakimś forum przeczytałem, że przy rozwiązywaniu umowy robią trudności, że im się podpis niezgadza z wzorem i za weryfikacje każą sobie płacić,
Idziesz do oddziału i za jednym zamachem składasz nowy wzór podpisu i
podpisujesz dyspozycje wypowiedzenia umowy.

WAM
--
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2014-10-22 13:56:31
Autor: Titus Atomicus
Kij w bary mbanku
In article <54478a00$0$18084$65785112@news.neostrada.pl>,
 "xxx" <xxx@wp.pl> wrote:

Za wyłączenie starego interfejsu. Ale o tym była już mowa, zgadzam się w całej rozciągłości z przedmówcami. Dodatkowo, okazuje się, że żeby korzystać z bankomatów euronetu, muszę zapłacić dodatkowe 5 zł.
O, to juz eutonet nie jest darmowy?
--
TA

Data: 2014-10-22 13:58:55
Autor: Wiesiaczek
Kij w bary mbanku
[...]

Ja się przeniosłem kilak dni temu do T-mobile bank.
Spełnia wszystkie Twoje wymagania.

https://www.t-mobilebankowe.pl/

Data: 2014-10-22 15:17:54
Autor: Mirek Ptak
Kij w bary mbanku
Dnia 2014-10-22 12:42,  *xxx* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Dodatkowo, okazuje się, że żeby korzystać z bankomatów euronetu, muszę
zapłacić dodatkowe 5 zł.

Wg tabeli opłat i prowizji to nie prawda co piszesz.
Jedyna zmiana od 4/11 to usunięcie bankomatów eCard z listy darmowych.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-10-23 13:25:07
Autor: dizel
Kij w bary mbanku
On Wed, 22 Oct 2014 12:42:04 +0200, "xxx" <xxx@wp.pl> wrote:

[...]

Nie wiem po co siać panikę. Bankomaty euronetu są dalej darmowe. Jedyne na co trzeba zwracać uwagę to to że taki bankomat musi się
znajdować na liście bankomatów na stronie mbanku.Tu:
http://www.mbank.pl/o-nas/kontakt/lokalizacja/?search=1&country=pl&wyplata=on&wplata=on&voiv=3&city=283&show=Poka%C5%BC
Bo może zdarzyć się taka sytuacja że jeżeli skorzystamy z bankomatu
euronetu który nie będzie dostępny na tej liście to zostanie pobrana
opłata. Już od kilku lat tak jest.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-23 13:51:54
Autor: Alf/red/
Kij w bary mbanku
On 23/10/14 13:25, dizel wrote:
Bo może zdarzyć się taka sytuacja że jeżeli skorzystamy z bankomatu
euronetu który nie będzie dostępny na tej liście to zostanie pobrana
opłata. Już od kilku lat tak jest.

Ale to CHORE. Niby mówią "wszystkie Euronety są darmowe", ale nie wszystkie, bo najpierw trzeba sprawdzić ten jeden konkretny?

--
Alf/red/

Data: 2014-10-23 13:03:37
Autor: jureq
Kij w bary mbanku
Dnia Thu, 23 Oct 2014 13:51:54 +0200, Alf/red/ napisał(a):

Ale to CHORE. Niby mówią "wszystkie Euronety są darmowe", ale nie
wszystkie, bo najpierw trzeba sprawdzić ten jeden konkretny?

To nie dokładnie tak. Po prostu klienci nie czytają dokładnie co jest napisane na bankomacie. Większość uważa, że "Bankomat Euronet" i "Bankomat obsługiwany przez Euronet" oznacza to samo. Niestety tylko te pierwsze są bezpłatne. I potem są pretensje, że naliczono prowizję.

Data: 2014-10-23 20:24:03
Autor: Borys Pogoreło
Kij w bary mbanku
Dnia 23 Oct 2014 13:03:37 GMT, jureq napisał(a):

[...]

Ja generalnie stoję na stanowisku "czytaj co podpisujesz", ale powyższe to
już przegięcie. Skąd statystyczny Kowalski ma wiedzieć czym to się różni?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-10-23 20:51:42
Autor: J.F.
Kij w bary mbanku
UĹźytkownik "BorysPogoreło"  napisał
[...]

Dlatego zdaje sie unia juz nakazuje wyswietlenia na bankomacie informacji o prowizji zanim jeszcze zostanie ona pobrana.

J.

Data: 2014-10-24 05:38:47
Autor: jureq
Kij w bary mbanku
Dnia Thu, 23 Oct 2014 20:51:42 +0200, J.F. napisał(a):

Dlatego zdaje sie unia juz nakazuje wyswietlenia na bankomacie
informacji o prowizji zanim jeszcze zostanie ona pobrana.

Jeśli nawet, to tylko o prowizji pobieranej przez właściciela bankomatu a nie tej przez bank - wystawcę karty.

Data: 2014-10-25 09:34:02
Autor: J.F.
Kij w bary mbanku
Dnia 24 Oct 2014 05:38:47 GMT, jureq napisał(a):
[...]

Mowisz ? Mi sie tam wydaje ze Unia co innego powinna miec na mysli,
ale kto wie ...

J.

Data: 2014-10-25 15:46:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kij w bary mbanku

"J.F." 166n6evqq6of$.s971hmfxx1ff.dlg@40tude.net

[...]

Raczej zadbajmy o to, aby wypłaty (i sprawdzania
sald) miały zawsze (i wszędzie) tę samą cenę. :)

Data: 2014-10-23 14:18:49
Autor: dizel
Kij w bary mbanku
On Thu, 23 Oct 2014 13:51:54 +0200, Alf/red/ <fake_1410@ump.waw.pl>
wrote:

On 23/10/14 13:25, dizel wrote:
[...]

Mi się raz to zdarzyło, korzystając już kilka lat z mbanku więc można
przypuszczać że jednak większość euronetów znajduje się na tej liście.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-25 02:56:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kij w bary mbanku

"Alf/red/" m2aq4q$i7$1@node2.news.atman.pl

Ale to CHORE.

Ciekawi mnie, co w mBanku jest zdrowe? :)
Chyba tylko wyłączany interfejs...

Data: 2014-10-25 16:47:16
Autor: mx
Kij w bary mbanku
On 25/10/2014 02:56, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Alf/red/"

Ale to CHORE.

Ciekawi mnie, co w mBanku jest zdrowe? :)
Chyba tylko wyłączany interfejs...

Ot to. Też zdrowy jestem, a właśnie implantowali mi kur.. (oh I'm so sorry) kardiostymulator Sensia DR. Jasne, NTG.

Kij w bary mbanku