Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.

Data: 2009-09-15 20:41:56
Autor: Szewc
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Nie rozumiem ostroko這wc闚

Wg mnie ca造 ten "ruch" ta moda, na ostre ko這 to pozowanie na jeszcze wi瘯szych hardkorowc闚 od singlespeedowc闚. Pokazanie, 瞠 oto my niezale積i, wolni, kontrkulturowi, zdobywamy rzeczywisto嗆 b璠帷 w sta造m kontakcie z naszymi maszynami.

Mo瞠 to tylko spojrzenie cz這wieka z zewn徠rz, bo owszem dostrzegam aspekt przyci庵ania czystej idei, gratki dla puryst闚. Egzotyczno嗆 gry w polo na ostrych ko豉ch. Ale jazda czym takim, bez hamulc闚 po mie軼ie i twierdzenie, 瞠 jest bezpiecznie to dla mnie brak wyobra幡i i nieodpowiedzialno嗆. Nie jestem w stanie uwierzy, 瞠 瘸dnemu z nich nie zdarzy豉 si sytuacja w kt鏎ej hamulce by si przyda造, lub by造 wr璚z nieodzowne. W przyrodzie nie ma rzeczy niemo磧iwych s tylko ma這 prawdopodobne. Kt鏎y z nich musia sobie zrobi krzywd, tak jak robi sobie j inni. Gdyby tak nie by這 wszyscy je寮ziliby na ostrych.

Data: 2009-09-15 20:51:02
Autor: click
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Szewc pisze:
Nie rozumiem ostroko這wc闚

a co cie tak naszlo, akurat teraz?
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-09-15 21:25:45
Autor: Szewc
click pisze:
Szewc pisze:
Nie rozumiem ostroko這wc闚

a co cie tak naszlo, akurat teraz?

A bo mia貫m bliskie spotkanie z kim z czym takim :)

pozdr.
szewc

Data: 2009-09-15 20:58:35
Autor: Wojtek M.
[...]

Cze軼

Pracuj jako technik dentystyczny i jest w Krakowie jeden kurier rowerowy kt鏎y 鄉iga bardzo odwa積ie ze sztucznymi z瑿ami w plecaku. Chwa豉 mu za to, bo zawsze wozi mi prace na czas, s瘯 w tym, 瞠 zamiast kasku ma czapk z daszkiem, a dooko豉 czapki WIELKIE metalowe OSTRE 獞ieki. Kiedy zapyta貫m go, jak my郵i, co si stanie gdy tymi 3 centymetrowymi 獞iekami wyr積ie z 40 kmh o asfalt g這w. My郵, 瞠 ostre ko這 nie jest a tak durne jak te cholerne 獞ieki. To jest dopiero szczyt g逝poty.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-16 19:19:16
Autor: jacek duma
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Wojtek M. pisze:

Pozdrawiam
Wojtek

Stachu ? :-) (pytanie retoryczne) ;-)
To to najbardziej rozpoznawalny fixant w Krakowie :-)
jd

Data: 2009-09-16 21:14:33
Autor: Wojtek M.

Wojtek M. pisze:

Pozdrawiam
Wojtek

Stachu ? :-) (pytanie retoryczne) ;-)
To to najbardziej rozpoznawalny fixant w Krakowie :-)
jd

O cze嗆 :)

Ostatnio chyba si nawet mijali鄉y pod rondem mogilskim. Zbyt p騧no skojarzy貫m sk康 Ci znam

Data: 2009-09-16 21:55:58
Autor: jacek duma
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.

O cze嗆 :)

Ostatnio chyba si nawet mijali鄉y pod rondem mogilskim. Zbyt p騧no skojarzy貫m sk康 Ci znam

Ja r闚nie. Okolice oko這kolejowe zapewne ;-)
jd

Data: 2009-09-17 08:22:25
Autor: Wojtek M.
[...]

Akurat tym razem nie, raczej zwi您ane z moim zawodem

Wojtek

Data: 2009-09-17 16:06:53
Autor: jacek duma
Wojtek M. pisze:

[...]

Chyba pomy趾a. Nie mam nic wsp鏊nego z dentystyk ... z瑿y mam w komplecie - swoje w豉sne.
jd

Data: 2009-09-17 18:56:46
Autor: Wojtek M.
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.

Wojtek
Chyba pomy趾a. Nie mam nic wsp鏊nego z dentystyk ... z瑿y mam w komplecie - swoje w豉sne.
jd

Nie myj, daj zarobi.
ps.
瘸逝j, 瞠 nie by貫 na lhs camp 2009, gagary 鄉iga造 jak szalone :)

Data: 2009-09-15 20:59:46
Autor: Marcin Hy豉
Szewc wrote:

Mo瞠 to tylko spojrzenie cz這wieka z zewn徠rz, bo owszem dostrzegam aspekt przyci庵ania czystej idei, gratki dla puryst闚. Egzotyczno嗆 gry w polo na ostrych ko豉ch. Ale jazda czym takim, bez hamulc闚 po mie軼ie

Tzn. co: ostre ko這 si nie mo瞠 zatrzyma wtedy, kiedy chce tego rowerzysta? Tak uwa瘸sz?

i twierdzenie, 瞠 jest bezpiecznie to dla mnie brak wyobra幡i i nieodpowiedzialno嗆. Nie jestem w stanie uwierzy, 瞠 瘸dnemu z nich nie zdarzy豉 si sytuacja w kt鏎ej hamulce by si przyda造,

A je寮zi貫 kiedy na ostrym?

lub by造 wr璚z nieodzowne. W przyrodzie nie ma rzeczy niemo磧iwych s tylko ma這 prawdopodobne. Kt鏎y z nich musia sobie zrobi krzywd, tak jak robi sobie j inni.

Sam piszesz 瞠 krzywd kto musia zrobi sobie "tak jak robi inni" - to w czym w takim razie problem?

Ja je盥輳 na zmian na rowerze z kontr i z hamulcami r璚znymi. I nie mam z tym problemu. Natomiast wyobrazam sobie, 瞠 kto kto si康zie na rowerze z kontr je盥膨c przez 10 lat wy陰cznie na rowerze z hamulcami r璚znymi przez par dni "nie ma hamulc闚" - bo pami耩 mi窷niowa, odruchy itp.

Ale to jest do przeskoczenia. Oczywi軼ie, kontra to nie ostre, ale przyk豉d chyba jasny?

Gdyby tak nie by這 wszyscy je寮ziliby na ostrych.

Gdyby BMX-y by造 tak super jak uwa瘸j niekt鏎zy, to wszyscy by je寮zili na BMX-ach. Podobnie rowery g鏎skie, szosowe itp.

Na jamajce podobno wszyscy je盥膨 na ostrych, albo kiedy je寮zili bo nie by這 innych.

marcin ha
PS. nie jestem ostroko這wcem, na ostrym kilka razy je寮zi貫m i pewnie jeszcze je寮zi b璠. W ka盥ym razie nauczy貫m si rusza i zatrzymywa - na razie mi wystarczy :-)
PPS. zgadzam si, 瞠 ostre robi si podejrzanie szpanerskie. Ostatnio znajomi robi sobie ostre "botak" a zamiast szprych闚ek jeden nawet wk豉da wizyt闚ki swojej knajpy, a ja si 鄉iej 瞠 do "ferrari red" ramy i obr璚zy powinen sobie kupi czerwone buty :-P

--
Miasta dla rower闚 http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-15 14:20:42
Autor: Bartek
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
On 15 Wrz, 20:59, Marcin Hy豉 <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:

PPS. zgadzam si, 瞠 ostre robi si podejrzanie szpanerskie. Ostatnio
znajomi robi sobie ostre "botak"

:) To ja te jestem takim przyk豉dem. Ale dla mnie to raczej hobby.
Mam holendra, g鏎ala, szos. Zrobi貫m sobie ostre, 瞠by zobaczy jak
to jest, bo co chwil potyka貫m si o temat OK. No i szczerze m闚i帷,
jest to dla mnie najfajniejszy rower jaki mam. Nie do嗆 瞠 szybki, to
lekki i niezawodny. Na dojazdy do pracy (DC wi璚 p豉sko) pierwsza
klasa. Hamulec mam, ale w zasadzie dla awaryjnych sytuacji. Mimo dr鏬
rowerowych, zakorkowanch ulic, zamotanych spacerowicz闚, durnych
sygnalizacji 鈍ietlnych, zielonych strza貫k, przy odrobinie wyobra幡i
mo積a sobie sprawnie p造n望 przez miasto podziwiaj帷 widoki. Kwestia
do鈍iadczenia i nastawienia.

No i jak si ma kolarsk czapeczk (bo kask to wstyd ;) ) to +100 do
lansu :)

--
Pozdrawiam,
B.

Data: 2009-09-16 09:44:16
Autor: Jan Cytawa
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Bartek napisa:

[...]

i wedlug mnie to jest sedno. Rower taki na dojazdy do pracy jest prawie
idealny. Jest prawie bezobslugowy. W zimie to nieocenione. Hamulec
dodatkowy powinien byc. Prawie sie go nie uzywa ale jest. Troche problem
sie zaczyna, gdy miasto jest 3D. W takim wypadku przerzutka sie niestety
przydaje.

Jan Cytawa

Data: 2009-09-16 10:26:33
Autor: arturbac
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Jan Cytawa pisze:
Bartek napisa:

[...]

Jazda w TriCity bez przerzutek na czesci drog == prowadzenie roweru.
Za duzo u nas g鏎ek.

W W-wie trase zapewne planuje sie najkrotsza i najszybsza.

W TriCity planuje sie najkr鏒sza,najszybsza tak by podjazd闚 by這 jak najmniej i by造 mo磧iwie najkr鏒sze/strome lub naj豉godniejsze/rozwlekle.
Na czesci drog jazda na OK byla by trudna/m璚z帷a.

Data: 2009-09-16 10:48:44
Autor: Pawe Suwi雟ki
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia 鈔o, 16 wrz 2009 tako rzecze arturbac:

Troche problem  sie zaczyna,  gdy miasto jest  3D. W  takim wypadku
przerzutka sie niestety przydaje.

Jazda  w  TriCity  bez  przerzutek na  czesci  drog  ==  prowadzenie
roweru.  Za  duzo   u  nas  g鏎ek.  (...)  W   TriCity  planuje  sie
najkr鏒sza,najszybsza  tak by  podjazd闚  by這 jak  najmniej i  by造
mo磧iwie najkr鏒sze/strome lub  naj豉godniejsze/rozwlekle. Na czesci
drog jazda na OK byla by trudna/m璚z帷a.

A, nie jeste na bie膨co:
http://groups.google.pl/group/3m-na-ostro

I ludzi przybywa... Natomiast my郵, 瞠 geneza zjawiska jest troch inna. W 3M jest blisko
las (ca貫  TPK) i  generalnie du穎  teren闚 rekreacyjnych.  Nie trzeba
zbytnio szuka  alternatywnych aktywno軼i  by sobie  jako uprzyjemni
篡cie w mie軼ie. Wydaje mi si, 瞠 m.in. OK by這 cz窷ciowo odpowiedzi
na pytanie co tu robi mieszkaj帷  w betonowej d簑ngli by by這 fajnie.
No i poza tym kwestia podpatrywania innych: im wi璚ej je寮zi ludzi tym
wi璚ej je寮zi.

Pawe Suwi雟ki

Data: 2009-09-16 11:09:44
Autor: arturbac
Pawe Suwi雟ki pisze:
[...]

Zalezy kto do czego uzywa roweru i gdzie jezdzi/mieszka.
Ja przede wszystkim do transportu mojej osoby i niestety muse pokonywac czasami gorki, np jadac z Redy do Kosakoowa czy Gdynia Pogorze Gorne. Albo ludzie z Kamiennej Gory w Gdyni lub Witawy czy Karwin, Red這wa, Babich Do堯w, Oksywia tez musza sie na peda這wa na gorkach. W Gdansku jest podobnie, Morena, Osowa, Che軛.

Jak ktos sie bawi w kuriera w centrum Gdyni to OK jest ok.

A.

Data: 2009-09-16 11:25:16
Autor: Pawe Suwi雟ki
[...]

Pozdrawiam  z  Red這wa :).  Moje  ulubione  traski rekreacyjne  to  do
Centrum  przez Kamienn  G鏎 albo  jak mam  wi璚ej czasu  i chce  si
zm璚zy to robi sobi pentelk przez Pog鏎ze Babie Do造 i Oksywie. Na
ostatnim  spotkaniu  grupy  3m-na-ostro  zrobili鄉y  sobie  p皻elk  z
Centrum w豉郾ie  przez Oksywie i  Babie Do造.  W tym jeden  z zawodnik
je寮zi na  prze這瞠niu 4.0, fakt 瞠  wa篡 powy瞠uj 100kg i  ma warunki
je瞠li  chodzi o  mi窷nie oraz  u篡wa hamulc闚,  ale zawsze.  No a  na
codzie u篡tkowo to je盥輳 zazwyczaj  w okolicy centrum oraz na trasie
Gdynia - Gda雟k Oliwa.

Pawe Suwi雟ki

Data: 2009-09-16 11:53:38
Autor: arturbac
Pawe Suwi雟ki pisze:
[...]

Pozdrawiam  z  Red這wa :).

Apropos kiedy dla P馧nocnej czesci 3M ( Gdini,R螜i, R嶮a ) np w Gdyni    ludki sie zorganizuja i jakas Masesie sie zorganizuje, generalnei brakuej jakiegos forum.

Ilekroc szukam po necie ludzi to z regoly sa to ludki z WTC(wejrowo) albo Ganska ( TIR etc )

Tak jak w Gdyni i Rumi to malo gdzie Masa by sie przydala bo to co wyprawiaja urzedy z pseudo smieszkami to 瞠nada.
Rok temu spedzilem z Pania Zielinska 1h w urzedzie tlumaczac i prostujac jej poglady, ale na razie nie ma efektow podobniez z wydzialem od ruchu w UM Gdynia korespondowalem i odczytalem ta konwersjacje jak jako "daj pan nam spokoj".

Data: 2009-09-16 12:18:18
Autor: Coaster
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
arturbac wrote:
[...]
[...]( Gdini,R螜i, R嶮a ) np w Gdyni ludki sie zorganizuja i jakas Masesie sie zorganizuje, generalnei brakuej [...]

To jakis nadmorski dialekt? ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-09-16 12:40:15
Autor: arturbac
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Coaster pisze:
arturbac wrote:
[...]
[...]( Gdini,R螜i, R嶮a ) np w Gdyni ludki sie zorganizuja i jakas Masesie sie zorganizuje, generalnei brakuej [...]

To jakis nadmorski dialekt? ;-)

Kasz螖sczi ja~z螄 ?.
Gdini,R螜i, R嶮a - Kasz螖sczie miena Gdyni,Rumi,Redy

A.

Data: 2009-09-16 12:46:57
Autor: Coaster
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
arturbac wrote:
Coaster pisze:
arturbac wrote:
[...]
[...]

OK, ale co z "masesie", "generalnei" i "brakuej"? ;-)

Data: 2009-09-16 12:57:37
Autor: arturbac
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Coaster pisze:
arturbac wrote:
Coaster pisze:
arturbac wrote:
[...]
[...]

To moja u這mno嗆, sorki. ;-)

A.

Data: 2009-09-16 12:25:01
Autor: Pawe Suwi雟ki
rowerowa Gdynia [by這: Re: Kij w mrowisko?]
[...]

W Gdyni rzeczywi軼ie jest z tym s豉bo. Te zauwa篡貫m, 瞠 wyra幡ie si
jako odr騜nia  na tym polu od  reszty 3M (?). Mo瞠  ludzi mniej, albo
innego sortu (??)...

Tak jak w Gdyni i Rumi to malo gdzie Masa by sie przydala bo to co wyprawiaja urzedy z pseudo smieszkami to 瞠nada.

Zgadza  si,  ju lepiej  by  nic  nie  robiono  jak tak  maj  robi.
Przynajmniej mog sobie jecha legalnie szos.

Pawe Suwi雟ki

Data: 2009-09-16 13:03:22
Autor: arturbac
Pawe Suwi雟ki pisze:
[...]

Oni nawet og這szenia nie umiej napisa z sensem :-/

http://www.gdynia.pl/kalendarz/imprez/szczegoly/5052_58672.html

3. Zlot pojazd闚 niezmotoryzowanych
[...]
8. "Je盥輳 _autobusem_ nie korkuj ulic"
Wzorem ubieg造ch lat ZKM w Gdyni [...]
  Tegoroczn edycj zatytu這wano "Je盥輳 _samochodem_, nie korkuj ulic".

Niekt鏎ym samochody do m霩gu uderzy造 i nawet jak maj napisa autobus lub rower to pod鈍iadomie my郵 co innego.

Data: 2009-09-16 12:42:38
Autor: Wojtek Paszkowski
[OT]Re: Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by o.

"arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> wrote in message news:h8qcj2$d45$1news.task.gda.pl...

Apropos kiedy dla P馧nocnej czesci 3M ( Gdini,R螜i, R嶮a ) np w Gdyni ludki sie zorganizuja i jakas Masesie sie zorganizuje, generalnei brakuej jakiegos forum.

masa? a dajmy spok鎩 pieszym, bo pewnie masa t這czy豉by si na chodnikach ;)
 Generalnie w tej cz窷ci Tr鎩miasta albo rowerzysta porusza si tylko i wy陰cznie chodnikiem (tak na oko 98% pedalarzy), albo tylko i wy陰cznie szos (szoszoni, 軼iganci itp.) Ideowc闚 czy typowych rowerowych komuter闚 tu w zasadzie nie ma, tak jak w Gda雟ku. Ostroko這wc闚 te pewnie na palcach jednej r瘯i mo積a by tu policzy.
Msz pod wzgl璠em spo貫czno-kulturowym p馧nocna cz窷 aglomeracji jest diametralnie r騜na od po逝dniowej (a Sopot to ju zupe軟ie osobny temat do dyskusji), zreszt i sam Gdyni i MTK dzieli wiele (cho to si akurat pewnie b璠zie zmienia, bo ostatnio z racji horrendalnych cen mieszka w Gdyni Rumia i Reda staj si sypialni "miasta z morza i marze).

[...]

mo瞠 w wolnej chwili zaprezentuj nam tu jakie pr鏏ki tej korespondencji.

Data: 2009-09-16 13:33:21
Autor: arturbac
[OT]Re: Kij w mrowisko? C hyba nie, bo pewnie by這.
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

Bla bla bla , marketing po roku czasu dalej studiuja mozliwosci wykonania a wtedy jak widac z pisma uwazali ze to co jest, jest siecia drog rowerowych :-/. Ponadto pisali roku temu o poalczeniu z Sopotem a najgorzej jest i by這 na po軟ocy w kierunku Rumi, swiat豉 i krawezniki , + zmiany strony jezdni ( >=2 zmiany swiatel ), wiaty autobusowe itd itp.
W por闚naniu do Gda雟ka 3-鈍iat.

UR.RL/5541-4/ 291 /2008/3679                           Gdynia, dnia 12.09.2008 r.

Artur Ba
artur@ebasoft.com.pl

Dot. Rozwoju infrastruktury rowerowej.

Odnosz帷 si do Pana pisma przes豉nego drog elektroniczn Wydzia In篡nierii Ruchu Urz璠u Miasta Gdyni informuje, 瞠 w listopadzie 2006 r. zosta這 podpisane porozumienie pomi璠zy Gdyni, Gda雟kiem i Sopotem w sprawie wsp鏊nego przygotowania    i realizacji przedsi瞝zi璚ia polegaj帷ego na wdro瞠niu projektu pn. "Rozw鎩 Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Tr鎩miejskiej w latach 2007 -- 2013" na obszarze Gmin wchodz帷ych w sk豉d Tr鎩miasta z mo磧iwo軼i jego rozszerzenia na ca造 obszar metropolitalny. Efektem tego porozumienia jest przygotowany wniosek aplikacyjny wraz ze studium wykonalno軼i dla budowy nowych dr鏬 rowerowych.
Obecnie Gmina Gdynia przygotowuje dokumentacj projektow dla ok. 30 km nowych odcink闚 dr鏬 rowerowych. Poni瞠j przedstawiamy tabel z wybranymi do realizacji odcinkami:

Lokalizacja
D逝go嗆 w km
Droga rowerowa wzd逝 ok. Pi連udskiego od ul. Tetmajera do Bulwaru Nadmorskiego
0,4
Droga rowerowa wzd逝 ok. Zwyci瘰twa od ok. Pi連udskiego do ul. Stryjskiej
2,0
Droga rowerowa wzd逝 ul. Wielkopolskiej od al. Zwyci瘰twa do ul. υwickiej
1,0
Droga rowerowa wzd逝 ul. P趾. D帳ka od ul. Dickmana do ul. Zielonej (realizacja od ul. Belwederskiej do ul. Zielonej)
1,3
Droga rowerowa wzd逝 ul. P趾. D帳ka od ul. Zielonej do ul. Kwiatkowskiego
1,4
Droga rowerowa wzd逝 ul. P趾. D帳ka od ul. Kwiatkowskiego do ul. Czernickiego

2,2
Droga rowerowa wzd逝 ul. Zielonej od ul. Bosma雟kiej do ul. P趾. D帳ka
0,5
Droga rowerowa wzd逝    ul. Bosma雟kiej- ul. Unruga od ul. Zielonej do
ul. Kwiatkowskiego
1,6
Droga rowerowa wzd逝 ul. Unruga od ul. Kwiatkowskiego do ul. Puckiej
2,3
Droga rowerowa wzd逝 ul. Kwiatkowskiego od ul. Unruga do ul. P趾. D帳ka
1,0
Droga rowerowa wzd逝 ul. Czernickiego
1,7
Droga rowerowa wzd逝 ul. Puckiej od ul. Czernickiego do ul. Kartuskiej
1,9
Droga rowerowa wzd逝 ul. Kartuskiej od ul. Chylo雟kiej do ul. Jask馧czej
1,2
Droga rowerowa wzd逝 ul. Kartuskiej- ul. Demptowskiej od ul. Jask馧czej do ul. Sakowicza
1,3
Droga rowerowa wzd逝 ul. Jask馧czej-ul. Chabrowej od ul. Kartuskiej do ul. Borowikowej
1,3
Droga rowerowa wzd逝 Estakady Kwiatkowskiego od ul. Wi郾iewskiego do ul. Unruga

1,4
Droga rowerowa wzd逝 ul. Sportowej-ul. ㄆ篡ckiej od Drogi Gdy雟kiej do ul. Ma這kackiej
0,7
Droga rowerowa wzd逝 Klifu Nadmorskiego od Sopotu do Or這wa
1,1
Droga rowerowa wzd逝 ul. Rolniczej od ul. Witomi雟kiej do ul. Ma這kackiej
0,5
Droga rowerowa wzd逝 ul. Ma這lackiej od ul. ㄆ篡ckiej do ul. Rolniczej
1,8
Droga rowerowa wzd逝 ul Chwarznie雟kiej do ul. Wiczli雟kiej
1,2
Droga rowerowa wzd逝 ul. Nowowiczli雟kiej -- ul. Rdestowej
3,5
RAZEM                                                               29,8

Kieruj帷 si wyborem odcink闚 kierowali鄉y si zar闚no konieczno軼i zespolenia ju istniej帷ych tras rowerowych, jak r闚nie opiniami mieszka鎍闚 Gdyni, o kt鏎 pytali鄉y za po鈔ednictwem ankiety na stronie internetowej Urz璠u Miasta Gdyni w po這wie 2007 r.
Wiele pozosta造ch brakuj帷ych odcink闚 dr鏬 rowerowych realizowanych b璠zie       w ramach inwestycji miejskich takich, jak budowa lub przebudowa uk豉du drogowego.
Jednocze郾ie informujemy, 瞠 obecnie w Gdyni funkcjonuje ok. 30 km tras rowerowych. Ich lokalizacje dost瘼ne s zar闚no na stronie internetowej Urz璠u Miasta, jak r闚nie na wielu mapach przedstawiaj帷ych plan miasta.
Mamy 鈍iadomo嗆 faktu, i wi瘯szo軼i istniej帷ych dr鏬 rowerowych daleko jest do oczekiwa wszystkich u篡tkownik闚 rower闚, jednak opracowane r闚nie w ramach wsp鏊nego z Gda雟kiem i Sopotem przedsi瞝zi璚ia, Standardy techniczne dla infrastruktury rowerowej w Gda雟ku, Gdyni i Sopocie, pozwol w przysz這軼i na ich bardziej efektywn modernizacj.

Naczelnik Wydzia逝 In篡nierii Ruchu
dr in. Jacek Oskarbski

Data: 2009-09-16 10:36:50
Autor: Pawe Suwi雟ki
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia 鈔o, 16 wrz 2009 tako rzecze Jan Cytawa:

[...]

Sory, ale si nie zgodz. To jest urban legend z tym hamulcem. Jak si
przydaje to  chyba po to  by oszcz璠za si造  i kolana na  zjazdach. W
sytuacji  naprawd  awaryjnej  nawet  nie  zd捫ysz  do  niego  si璕n望
pomijaj帷 fakt, 瞠 najpierw musisz przestawi reakcje psychomotoryczne
z trybu "OK" na tryb "klasyk". Dodatkowo tylko jeden hamulec przedni w
rowerze typu szosa z oponami  slick (a jesie idzie) przy pr璠ko軼iach
powy瞠j  25km/h  to  nie  jest co  co  mi  przynajmniej  zapewnia這by
poczucie bezpiecze雟twa.

Natomiast jestem  pewien, 瞠  maj帷 taki  hamulec je寮zi  si bardziej
agresywnie i niebezpiecznie, bo przecie jest hamulec w razie czego, a
w razie  czego to patrz wy瞠j.  A jak si  je寮zi na ostrym z  r瘯 na
klamce w trybie "klasyk z  ci庵造m kr璚eniem nogami" to jeszcze daleko
do tej w豉軼iwej psychomotoryki ostro ko這wej, kt鏎a daje tyle frajdy.
Ale  co  kto  lubi.  Mo瞠  niekt鏎zy wybieraj  OK  z  powod闚  czysto
pragmatycznych i wtedy nie o filing idzie.

Troche  problem sie  zaczyna, gdy  miasto jest  3D. W  takim wypadku
przerzutka sie niestety przydaje.

E, 3M jest 3D :) i jest  nas tutaj coraz wi璚ej. Je寮zi si ca趾iem OK
;), ale z prze這瞠niem nie nale篡 przesadza.

Pawe Suwi雟ki

Data: 2009-09-16 12:08:24
Autor: Coaster
Pawe Suwi雟ki wrote:
[...]

Kto powiedzial, ze ma byc tylko jeden? ;-P

Natomiast jestem  pewien, 瞠  maj帷 taki  hamulec je寮zi  si bardziej
agresywnie i niebezpiecznie, bo przecie jest hamulec w razie czego, a
w razie  czego to patrz wy瞠j.

To nie kask ;-) Wzdy kazda kolarka/szosowka/wyscigowka ma dwa.

Data: 2009-09-16 20:24:46
Autor: dziki
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
U篡tkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisa w wiadomo軼i news:h8qe02$69h$3news.supermedia.pl...

Kto powiedzial, ze ma byc tylko jeden? ;-P

przeciez rasowe OK nie powinno miec zadnych hamulcow. Chodzi przeciez o zbicie masy i bezobslugowosc ;P

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-16 21:03:07
Autor: Coaster
dziki wrote:
[...]

Co to jest rasowe OK? Masz jakies uprzedzenia? ;-)

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-09-17 10:56:05
Autor: Micha蛄
Coaster pisze:
dziki wrote:
[...]

pewnie rasowe.... ;)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-09-17 12:53:32
Autor: Coaster
Micha蛄 wrote:
Coaster pisze:
dziki wrote:
[...]

ONLY FOR SS&MTB? ;-)

Data: 2009-09-15 21:10:43
Autor: Wojtek M.
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Tzn. co: ostre ko這 si nie mo瞠 zatrzyma wtedy, kiedy chce tego rowerzysta? Tak uwa瘸sz?

Oooo cze嗆 Marcin. Jak widzisz jeszcze je盥輳 i nawet nie przyty貫m bardzo
po tylu latach :)

Ostre to chyba tylko na tor, bo sam wiesz jak si je寮zi po 軼ie盧e na kt鏎
co chwile wchodz ludzie bez spogladania za siebie, lub mi璠zy samochodami,
gdy kto zagadany nagle przypomni sobie o skr璚ie w prawo.
Z przodu mam tarcze z ty逝 vki, nie wyobra瘸m sobie hamowa na mokrym z
tylko tylnym hamulcem. Samob鎩stwo

[...]

Je寮zi貫m pare razy, strach w oczach mia貫m.

[...]

Nied逝go ka盥y banan b璠zie 鄉iga na ostrym bo to jest KUL i TRENDI :)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-15 21:15:30
Autor: Marcin Hy豉
Wojtek M. wrote:

Oooo cze嗆 Marcin. Jak widzisz jeszcze je盥輳 i nawet nie przyty貫m bardzo
po tylu latach :)

No cze嗆 :-)

Ostre to chyba tylko na tor, bo sam wiesz jak si je寮zi po 軼ie盧e na kt鏎 co chwile wchodz ludzie bez spogladania za siebie, lub mi璠zy samochodami,
gdy kto zagadany nagle przypomni sobie o skr璚ie w prawo.

Ostre uczy przewidywania tego co przed tob, za tob, obok ciebie. Niekt鏎ym taka szko豉 si mo瞠 bardzo przyda :-)

Z przodu mam tarcze z ty逝 vki, nie wyobra瘸m sobie hamowa na mokrym z
tylko tylnym hamulcem. Samob鎩stwo

Popatrz - ja przez 17 lat je盥輳 g堯wnie (po mie軼ie znaczy si) wy陰cznie z tylnym (kontra, no: przedni te mam na wypadek wszelki ale nie u篡wam) i zero problemu.

Je寮zi貫m pare razy, strach w oczach mia貫m.

Strach jest z造m doradc :-)

Nied逝go ka盥y banan b璠zie 鄉iga na ostrym bo to jest KUL i TRENDI :)

Czemu nie. Je郵i tylko b璠zie si z tym dobrze czu to ja jestem za. Wol ostre ni kabriolety z bumcykcyk umpa umpa :-P

marcin ha
PS. Who the f**k is BANAN? Co to znaczy?
--
Miasta dla rower闚 http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-15 21:44:14
Autor: Szewc
Marcin Hy豉 pisze:

Ostre uczy przewidywania tego co przed tob, za tob, obok ciebie. Niekt鏎ym taka szko豉 si mo瞠 bardzo przyda :-)

S造sza貫m to has這. Nawet w reklamie opon by這 "Expect the unexpected".
Nie trafia to do mnie, bo nawet cz這wiek do鈍iadczony wszystkiego nie przewidzi. Przede wszystkim nie przewidzi reakcji innych. Nie wszystko mo積a kontrolowa, a najmniej innych ludzi.

[...]

Marcin, a do jakich pr璠ko軼i Ty si rozp璠zasz na swoim miejskim rowerze, bo tego nie wiem. Ale zak豉dam, 瞠 na holendrach si wolniej je寮zi ni na tor闚kach z ostrym.

Je寮zi貫m pare razy, strach w oczach mia貫m.

Strach jest z造m doradc :-)

妃iechem 豉two wszystko zbi. Jak to mawiaj "Salw 鄉iechu wykonano niejedn egzekucj" Nie ba豚ym si na zamkni皻ym torze. Ale w momencie kiedy z jednej strony mam autobus a z drugiej ci篹ar闚k, albo kiedy wjecha貫m na 鄉ieszk rowerow i dziecko mi wybiega przed ko豉, albo wiele innych sytuacji kiedy trzeba si b造skawicznie zatrzyma.

[...]

Ja kojarz tylko banana na twarzy tzn. szeroki u鄉iech.

p.s. pomijam kwesti tego 瞠 ostre nie jest kolano friendly.

pozdr.

Data: 2009-09-15 12:54:03
Autor: Saurus
On 15 Wrz, 21:44, Szewc <rock...@poczta.onet.pl> wrote:
p.s. pomijam kwesti tego 瞠 ostre nie jest kolano friendly.

Flame warning :) Ka盥y rower u篡wany bez g這wy jest szkodliwy dla
kolan. By mo瞠 cz窷ciej si o tym s造szy bo np. ostroko這wc闚 ponosi
cz窷ciej z wysokimi prze這瞠niami i wyciskaniem z siebie
wszystkiego ;)
Nie mam nic przeciwko ostremu w przypadku ludzi kt鏎zy czerpi
przyjemno嗆 z jazdy takim prostym rowerem i wiedz dobrze dlaczego
taki a nie inny, ale nie znosz traktowania tego jako modnej zabawki
dla szpaner闚, a takich pozer闚 niestety widuj wielu. Sam pr鏏owa貫m
ale nap璠 od ko豉 mnie tylko wkurza, podczas jazdy zero r騜nicy bo i
tak mam wysok kadencj i nawyk kr璚enia a jak trzeba by這 hamowa to
mi przeszkadza這 mocno. Dla mnie ostre sko鎍zy這 si kiedy wyros貫m z
mojego pierwszego BMXa z takim nap璠em, z tego co pami皻am to nie mia
innych hamulc闚 a na takich ma造ch ko豉ch 豉two si robi這 hamowanie z
piskiem na asfalcie. Na pewno to by這 ostre bo pami皻am 瞠 nieraz
pobi mnie po 造dkach ;-)  Powr鏒 po latach ju nie by taki fajny :P

Data: 2009-09-15 21:57:06
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

A ja mam 3 rowery, w豉軼iwie 4 i ostre w鈔鏚 nich.
:>

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-15 13:17:04
Autor: Saurus
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
On 15 Wrz, 21:57, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
A ja mam 3 rowery, w豉軼iwie 4 i ostre w鈔鏚 nich.
:>

A gdzie ja napisa貫m 瞠 musi to by jedyny rower? Jak akurat
decydujesz si wsi捷 na ostre to np. dlatego, 瞠 zajebi軼ie Ci si
nim je寮zi i mo瞠 jeszcze jest to rower o kt鏎y jeste
najspokojniejszy jak go gdzie zostawiasz a nie dlatego 瞠 musisz by
trendy i dobrze wygl康a na mie軼ie. No chyba 瞠 nale篡sz do takiego
towarzystwa o kt鏎ym pisz :>

Data: 2009-09-15 23:50:58
Autor: Coaster
Saurus wrote:
[...]

Starosc, nie radosc :-P

Data: 2009-09-15 15:08:53
Autor: Saurus
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
On 15 Wrz, 23:50, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Starosc, nie radosc :-P

Rado嗆, rado嗆 bo do staro軼i na szcz窷cie daleko :P

Data: 2009-09-16 00:29:07
Autor: Coaster
Saurus wrote:
On 15 Wrz, 23:50, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Starosc, nie radosc :-P

Rado嗆, rado嗆 bo do staro軼i na szcz窷cie daleko :P

Jezeli piszesz: "Powr鏒 po latach ju nie by taki fajny" to starosc i nie wazne ile masz lat w DO :-P

Data: 2009-09-15 15:32:26
Autor: Saurus
On 16 Wrz, 00:29, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Saurus wrote:

> Rado嗆, rado嗆 bo do staro軼i na szcz窷cie daleko :P

Jezeli piszesz: "Powr鏒 po latach ju nie by taki fajny" to starosc i
nie wazne ile masz lat w DO :-P

Musze sie wystrzega takich sformu這wa. Nie spojrza貫m na to w taki
spos鏏 :P

Data: 2009-09-16 09:31:22
Autor: click
Saurus wrote:
[...]

mozesz sie wystrzegac, ale PESEL jest bezwzgledny ;)

Data: 2009-09-16 01:35:05
Autor: Saurus
On 16 Wrz, 09:31, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:
Saurus pisze:

> Musze sie wystrzega takich sformu這wa. Nie spojrza貫m na to w taki
> spos鏏 :P

mozesz sie wystrzegac, ale PESEL jest bezwzgledny ;)

Teraz to ju Ci nie rozumiem. Czym si w豉軼iwie PESEL r騜ni od
informacji w DO? O ile dobrze pami皻am wci捫 zaczyna si: 89... :P

Data: 2009-09-16 11:54:22
Autor: Coaster
Saurus wrote:
[...]

[...] PESEL jest bezwzgledny ;)

Formalnie - tak. Jednak mozna spotkac i 20-letnich 'starcow' i 60-letnich 'mlodziencow'. "It's All In Your Head" :-)
No i jeszcze sa kwestie osobnicze...

Data: 2009-09-15 23:46:44
Autor: Coaster
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Szewc wrote:
[...]
p.s. pomijam kwesti tego 瞠 ostre nie jest kolano friendly.

Mantra powtarzana wystarczajaco duzo razy staje sie 'prawda objawiona'? Powiedz, jaki to 'tragiczny' wplyw ma ostre (normalne, z hamulcami/hamulcem) na kolana?

PS. http://www.sheldonbrown.com/fixed-knees.html

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-09-16 09:05:25
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Tue, 15 Sep 2009 21:44:14 +0200, Szewc napisa(a):

[...]

nie kontrolujesz innych, ale przewidujesz co taki czlowiek moze zrobic.
Wbrew pozorom samochod jadacy przed toba nie ma za wiele mozliwych manewrow
do wykonania

Z przodu mam tarcze z ty逝 vki, nie wyobra瘸m sobie hamowa na mokrym z
tylko tylnym hamulcem. Samob鎩stwo

nie wyobrazam sobie pilotowac samolotu. to samobojstwo

Je寮zi貫m pare razy, strach w oczach mia貫m.

pare razy to chyba jakby za malo, pare pierwszych razy na rowerze w
basenie, czy na treningu koszykowki tez jest ciezkie
Nie ba豚ym si na zamkni皻ym torze.

chyba na takim nie byles :) praktycznie 100% ostrokolowcow, w tym kurierow
z wieloletnim doswiadczeniem z jakimi mialem doczynienia a bylo ich calkiem
sporo, po wejsciu na tor wymiekalo. potrzeba bylo ladnych paru kilometrow
by sie przelamac

Ale w momencie kiedy z jednej strony mam autobus a z drugiej ci篹ar闚k, albo kiedy wjecha貫m na 鄉ieszk rowerow i dziecko mi wybiega przed ko豉, albo wiele innych sytuacji kiedy trzeba si b造skawicznie zatrzyma.

to sie zatrzymujesz albo omijasz. Samochodem tez sie boisz jak obok ciebie
przejezdzaja wieksze samochody?

p.s. pomijam kwesti tego 瞠 ostre nie jest kolano friendly.

urban legend, zaden sport nie jest kolano friendly, ale ostre w zaden
negatywny sposob nie odstaje od innych

--
marcin

Data: 2009-09-17 14:55:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Szewc bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje (niepotrzebne skre郵i):
i dziecko mi wybiega przed ko豉

Postawi tez, 瞠 kontrolowana selekcja naturalna za豉twi spraw - rozjed
kilkoro dzieci i matki b璠 je trzyma w parkach na smyczy, 瞠by nie wlaz造
pod ko豉.

--
Pozdrowienia,                            | Pr騜no repliki si spodziewa
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ci j***,

Data: 2009-09-15 21:47:18
Autor: Wojtek M.
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Ostre uczy przewidywania tego co przed tob, za tob, obok ciebie. Niekt鏎ym taka szko豉 si mo瞠 bardzo przyda :-)

Kilka przyg鏚 w tym kiedy na ze S豉wkowskiej juz mnie wystarczaj帷o duzo nauczy豉 :)

Strach jest z造m doradc :-)

:)

[...]

BANAN = bananowe towarzystwo = zmanierowane z馧todzioby, metroseksualne dupki z fryzurkami na irokeza, z torebkami na ramieniu, w obcis造ch spodeneczkach i szaliczkach na szyji, pij帷y drinki z parasolkami za pieni康ze taty. banan闚 mozna spotkac na kaziku pod klubem "tawa", na rynku pod cieniem. Z reszt coraz wi璚ej ich wsz璠zie :)

Data: 2009-09-15 22:01:21
Autor: Marcin Hy豉
Wojtek M. wrote:
banan闚 mozna spotkac na kaziku pod klubem "tawa", na rynku pod cieniem. Z reszt coraz wi璚ej ich wsz璠zie :)

Cie nie jest na Rynku tylko na Jana? Krowa tam zdaje si imprezowa豉 regularnie OIDP - czy Baton jest metro? :-)

BTW - ja mia貫m tam by _raz_ ale mnie nie wpuscili bo wygl康am jak wygl康am :-P

marcin ha
--
Miasta dla rower闚 http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-15 23:21:43
Autor: Wojtek M.
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.

BTW - ja mia貫m tam by _raz_ ale mnie nie wpuscili bo wygl康am jak
wygl康am :-P

marcin ha

Jak jestem w garniturze to wchodze bez problemu. Specjalnie pare razy zrobi貫m taki test, co nie oznacza 瞠 normalnie chodze w dresie. Selekcja na bramce, dla kt鏎ej jedynym kryterium jest to jak wygl康asz, nie to co reprezentujesz sob, to dno. A tam wystarczy, 瞠 豉dnie wygl康asz. Nigdy nie mia貫m problemu z wej軼iem do Prozaka :) i wszystkim polecam (schodzi OT)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-16 19:56:47
Autor: dziki
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
U篡tkownik "Wojtek M." <djmorda@tenbit.pl> napisa w wiadomo軼i news:h8p0gs$6hr$1news.agh.edu.pl...

[...]

to chyba prawo wlasciciela kogo chce widziec w swoim lokalu, a bramkarze wykonuja tylko polecenia. Zreszta nie wyobrazam sobie jak mieliby sprawdzac co kto soba reprezentuje. Maja sobie filozoficzne gadki przed wejsciem urzadzac?

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-16 20:51:37
Autor: Coaster
dziki wrote:
[...]

Jak Sfinks - zadawac zagadki do rozwiazania ;-)

Data: 2009-09-16 21:06:11
Autor: arturbac
Coaster pisze:
dziki wrote:
[...]

Moj ojeciec mi opowiadal ze na Politechnice Gdanskiej za komuny jak byly strajki to studenci weryfikowali na bramie uczelni czy ktos jest ubekiem pytajac sie o rachunek ruzniczkowy i calki.

A.

Data: 2009-09-16 19:29:01
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-16, arturbac wrote:
Coaster pisze:

[...]

Za rachunek "ru髒niczkowy" to obawiam si, 髒e by wylecia w podskokach.
;)

Data: 2009-09-16 22:34:06
Autor: Tomek Banach
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-16, arturbac wrote:
[...]

e tam to politechnika przeciez :)

Tomek

Data: 2009-09-16 21:29:06
Autor: fabian
arturbac wrote:
Coaster pisze:
dziki wrote:
[...]

Sp鎩rz mo瞠 na https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/3052

Fabian.

Data: 2009-09-16 21:39:36
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Hehe, jak mnie kto na g璕 zaczepi, a akurat mam winblowsy w陰czone, to pytam o pierwiastek z 3, drugiego stopnia, z dok豉dno軼i do 3 cyfr po przecinku.
Zajebisty weryfikator wiedzy z matematyki i/lub inteligencji.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-16 22:39:20
Autor: jacek duma
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Hehe, jak mnie kto na g璕 zaczepi, a akurat mam winblowsy w陰czone, to pytam o pierwiastek z 3, drugiego stopnia, z dok豉dno軼i do 3 cyfr po przecinku.
Zajebisty weryfikator wiedzy z matematyki i/lub inteligencji.
automaty odsiejesz, wyszukiwarki zwracaj od r瘯i :-)

http://www.google.com/search?q=sqrt+3
jd

Data: 2009-09-17 01:31:26
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Albo calc.exe.
I to jest ten test na inteligencj.
;-)

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-15 23:25:53
Autor: Wojtek M.
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.

Cie nie jest na Rynku tylko na Jana? Krowa tam zdaje si imprezowa豉
regularnie OIDP - czy Baton jest metro? :-)

Oczywi軼ie, 瞠 na Jana :) No i nawet w takich miejscach jak cie zdarzaj si normalni ludzie, niestety s w opozycji

Data: 2009-09-15 23:37:59
Autor: Rzaq
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.

U篡tkownik "Wojtek M."  napisa w wiadomo軼i

[...]

"Baton" i "normalni ludzie"? ;)

--
Rzaq

Data: 2009-09-16 09:08:06
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Tue, 15 Sep 2009 21:47:18 +0200, Wojtek M. napisa(a):

[...]

to tez, ale mi sie bardziej kojarzy z wypasionymi rowerkami mtb za 5 tys,
ciuchami za nastepny tysiac, fullwypas kaskiem i licznikem i to wszystko by
pomykac po sciezce z predkoscia 15km/h ew pobrandzlowac sie w towarzystwie
znajomych nad swoim nowym xtr'em. Obrazek zdecydowanie czestszy niz
emodzieci na ok.
--
marcin

Data: 2009-09-16 20:05:03
Autor: dziki
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
U篡tkownik "zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisa w wiadomo軼i news:1aszpf20x6ps4$.dlgpiki.fixed...

[...]

a ja nie rozumiem skad sie w ludziach biora takie dziwne negatywne emocje. Szczerze mowiac tez mnie to kiedys denerwowalo, ale z czasem doszedlem do wniosku, ze nie interesuje mnie kto na co wydaje SWOJA kase. To jego prywatna sprawa. Co Cie to obchodzi czy ktos kupil wielkie auto 4*4 i jezdzi nim tylko po Warszawie? Pomijam ekofanatykow i inne subkultury, ktore chcialyby sterowac innymi i nakazywac co wolno, a co nie wolno.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-16 20:14:58
Autor: dziki
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
U篡tkownik "Marcin Hy豉" <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisa w wiadomo軼i news:h8op4s$ia7$1inews.gazeta.pl...

Ostre uczy przewidywania tego co przed tob, za tob, obok ciebie. Niekt鏎ym taka szko豉 si mo瞠 bardzo przyda :-)

swietne podejscie. Moze wogole wymontujmy klasyczne hamulce z wszystkich rowerow. Bedzie mozna sobie wyrabiac refleks na codzien; moze nawet odruchy bezwarunkowe sie wyksztalca. W nocy np niech auta jezdza bez swiatel; kierowca jadac po ciemku dostosuje predkosc do warunkow panujacych na drodze. Niektorym taka szkola si mo瞠 bardzo przyda :-)
A wracajac do dyskusji; mnie ostrokolowcy nie ruszaja dopoki nie stwarzaja zagrozenia dla innych. Jakby jakis byl uczestnikiem wypadku to jedna z podstawowych rzeczy jaka bralbym pod uwage w pierwszej kolejnosci to, ze ma rower niezgodny z przepisami.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-16 20:24:29
Autor: Marcin Hy豉
dziki wrote:

Ostre uczy przewidywania tego co przed tob, za tob, obok ciebie. Niekt鏎ym taka szko豉 si mo瞠 bardzo przyda :-)

swietne podejscie. Moze wogole wymontujmy klasyczne hamulce z wszystkich rowerow.

Uwa瘸sz 瞠 ostre to jest rower kt鏎y nie ma hamulca? Tzn. nie da si nim zahamowa wtedy, kiedy trzeba?

stwarzaja zagrozenia dla innych. Jakby jakis byl uczestnikiem wypadku to jedna z podstawowych rzeczy jaka bralbym pod uwage w pierwszej kolejnosci to, ze ma rower niezgodny z przepisami.

Tzn. nie ma lampek? (nie widzia貫m jeszcze ostrego z o鈍ietleniem) :-)

marcin ha
--
Miasta dla rower闚 http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-16 20:51:00
Autor: dziki
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
U篡tkownik "Marcin Hy豉" <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisa w wiadomo軼i news:h8ragv$plh$1inews.gazeta.pl...

Uwa瘸sz 瞠 ostre to jest rower kt鏎y nie ma hamulca? Tzn. nie da si nim zahamowa wtedy, kiedy trzeba?

Umowmy sie, ze prawdziwi ostrokolowcy nie uznaja ich za wymog, a wrecz za zbytek ;P A to, ze w takim wypadku taki rower trudniej zatrzymac uwazam juz za oczywista oczywistosc, z ktora nie zamierzam polemizowac ;)

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-17 07:49:19
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Wed, 16 Sep 2009 20:24:29 +0200, Marcin Hy豉 napisa(a):

Uwa瘸sz 瞠 ostre to jest rower kt鏎y nie ma hamulca? Tzn. nie da si nim zahamowa wtedy, kiedy trzeba?

standartowa odpowiedz na pytanie: jak ty tym hamujesz? -sila woli

Tzn. nie ma lampek? (nie widzia貫m jeszcze ostrego z o鈍ietleniem) :-)

w dc wiekszosc ma

--
marcin

Data: 2009-09-16 21:40:21
Autor: fabian
dziki wrote:
swietne podejscie. Moze wogole wymontujmy klasyczne hamulce z wszystkich rowerow. Bedzie mozna sobie wyrabiac refleks na codzien; moze nawet

Ostre mo積a zatrzyma = ma hamulce. Ca貫 lato je寮zi貫m na oponkach 700x23 i z hamulcami canti przy wadze ja + rower zawsze >110 kg i 鄉iem twierdzi, 瞠 przeci皻ny u篡tkownik OK ma kr鏒sz drog hamowania ni ja. Przy g鏎nym chwycie tylko zwalniam, a tak raczej je盥輳 ;) Poza tym rower jest po to 瞠by je寮zi, a nie hamowa, czy to na asflacie czy w terenie :P

Fabian.

Data: 2009-09-17 07:48:08
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Wed, 16 Sep 2009 20:14:58 +0200, dziki napisa(a):

Jakby jakis byl uczestnikiem wypadku to jedna z podstawowych rzeczy jaka bralbym pod uwage w pierwszej kolejnosci to, ze ma rower niezgodny z przepisami.

i zupelnie nie bralbys pod uwage, ze np nie mialo to zadnego wplywu na
wypadek? ladnie... Np jecchal sobie taki ok glowna i z podporzadkowanej
ktos wymusil pierwszenstwo i wjechal mu w bok. Wina ok, bo mial rower
niezgodny z przepisami?

--
marcin

Data: 2009-09-17 08:24:27
Autor: Wojtek M.
[...]

Podobnie ma si sprawa z je盥瘸cymi po alkoholu i z nadmiernie przyciemnionymi szybami w aucie.

Data: 2009-09-17 08:40:12
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Thu, 17 Sep 2009 08:24:27 +0200, Wojtek M. napisa(a):

Podobnie ma si sprawa z je盥瘸cymi po alkoholu i z nadmiernie przyciemnionymi szybami w aucie.

Podobnie czyli nie korzystamy z rozsadku? Tak btw, ww przypadki nie sa
zdaje sie winnymi kolizji (moga byc, ale to zalezy od sytuacji). Moga
zostac ukarani za te 'przewinienia', ale to nie znaczy ze sa sprawcami
wypadku.
--
marcin

Data: 2009-09-17 10:47:44
Autor: Micha蛄
zly pisze:
[...]

W豉snie skrytykowa貫 wydumane przez siebie podejrzenie....

Np jecchal sobie taki ok glowna i z podporzadkowanej
ktos wymusil pierwszenstwo i wjechal mu w bok. Wina ok, bo mial rower
niezgodny z przepisami?

Udajesz, 瞠 nierozumiesz - tak dla sportu czy dla 'pooddier瘸nia razgawora'.... ? :)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-09-17 13:15:55
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Thu, 17 Sep 2009 10:47:44 +0200, Micha蛄 napisa(a):

i zupelnie nie bralbys pod uwage, ze np nie mialo to zadnego wplywu na
wypadek? ladnie...
W豉snie skrytykowa貫 wydumane przez siebie podejrzenie....

ke?

[...]

ale czego mam nie rozumiec? owszem, rowerzysta bez hamulcow pod postacia klamek i szczek, moze spowodowac wypadek. Podobnie jak rowerzysta 'tradycyjny'. A twierdzenie, ze zawsze winny jest ten co nie mial hamulca (nawet jesli jechal prawidlowo) jest lekkim debilizmem

--
marcin

Data: 2009-09-17 15:07:18
Autor: Micha蛄
zly pisze:
[...]

ale przecie tylko Ty tak twierdzisz...  ;)

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-09-17 16:29:50
Autor: fabian
Micha蛄 wrote:
zly pisze:
[...]

Mo瞠 czas douczy si czytania? Sp鎩rz poni瞠j

Fabian.

Data: 2009-09-17 17:27:54
Autor: Micha蛄
fabian pisze:

dziki wrote:
> [...]
 > jedna z podstawowych rzeczy jaka bralbym pod uwage w pierwszej
 > kolejnosci to, ze ma rower niezgodny z przepisami.

jesli z tego mozna wysnuc wniosek ze:

cyt:
> i zupelnie nie bralbys pod uwage, ze np nie mialo to zadnego wplywu na
> wypadek? ladnie...

to polecam dawanie korepetycji z demagogii politycznej.....

Pozdrawiam
Micha

Data: 2009-09-17 14:53:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Marcin Hy豉 bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje (niepotrzebne skre郵i):
Ostre uczy przewidywania tego co przed tob, za tob, obok ciebie. Niekt鏎ym taka szko豉 si mo瞠 bardzo przyda :-)

A je盥瞠nie na rowerze generalnie nie uczy tego? Nie chc przypadkiem
rozp皻a flejma na temat wy窺zo軼i istnienia wolnobieg闚 (bo przecie ta
jest oczywista!) nad nieistnieniem, ale zmierzam do tego, 瞠 jak kto nie
lubi si co 10m zatrzymywa i rozp璠za na nowo to musi si ogl康a i
przewidywa. Ergo, teza jakoby ostre uczy這 wr騜biarstwa jest tylko
cz窷ciowo prawdziwa, poniewa ostre zawieraj si w zbiorze rower闚.
Dzi瘯uj.

Data: 2009-09-15 23:29:03
Autor: Coaster
Wojtek M. wrote:
[...]

Dlaczego masz ten dziwny problem - piszac _ostre_ - myslisz _ostre bez hamulcow_? Kto Ci broni miec w ostrym hamulce? Jakis nieziemski problem?

Data: 2009-09-16 07:48:23
Autor: Wojtek M.
[...]

Przepraszam, nie u軼i郵i貫m. Rzeczywiscie chodzi mi o ostre bez hamulc闚. Po Krakowie 鄉iga ju paru takich durni.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-16 09:08:49
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Wed, 16 Sep 2009 07:48:23 +0200, Wojtek M. napisa(a):

Po Krakowie 鄉iga ju paru takich durni.

nazywasz durniami wszystkich ktorzy potrafia wiecej niz ty?

--
marcin

Data: 2009-09-16 11:20:43
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie byo.
On Wed, 16 Sep 2009 09:08:49 +0200
zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> wrote:

Dnia Wed, 16 Sep 2009 07:48:23 +0200, Wojtek M. napisa(a):

> Po > Krakowie miga ju髒 paru takich durni.

nazywasz durniami wszystkich ktorzy potrafia wiecej niz ty?

Ja nazywam durniami tych, kt籀rzy umiej mniej, ni髒 im si wydaje, 髒e
umiej. I niestety te髒 mam wra髒enie, 髒e moda na ostre powoduje, 髒e tacy
staj si bardziej widoczni, bo kompletna lama na typowym rowerze
z wolnobiegiem i hamulcami radzi sobie jednak lepiej i mniej si rzuca
w oczy ni髒 na ostrym.

W odzi ostrokoowc籀w jest mao, a przynajmniej byo tak do niedawna,
przy czym w mojej opinii je驕dzili generalnie dobrze. Prawd m籀wic
przyjemnie byo popatrze, jak taki miga midzy autami na zakorkowanym
skrzy髒owaniu, traktujc czerwone wiata jako tylko takie sugestie.
Gdyby nie to, 髒e im si zdarzao mnie wyprzedza na prostej, gdy
akurat zachwycaem si swoim pdem, to bym ich nawet lubi. ;)

Niestety od jakiego czasu (tzn. w tym roku, bo jeszcze w zeszym chyba
nie) obserwuj wysyp ostrokoowych newbies籀w, kt籀rzy zwyczajnie sobie
nie radz z takim rowerem. Doje髒d髒a taki do skrzy髒owania, to bdzie
kombinowa, wpycha si do przodu i og籀lnie przeszkadza, bo ani nie
umie si przemkn przez wsk szpar, ani st籀jki zrobi (serio, nie
umiej i to wida), a zatrzyma si te髒 nie zatrzyma, bo to przecie
niehonor dla takiego srogiego miejskiego wojownika. Do tego wszystkiego
nawet prosto jecha z przyzwoit szybkoci nie s w stanie i trzeba
ich wyprzedza.
Goym okiem wida, 髒e to nie s ludzie, kt籀rzy lubi i potrafi je驕dzi
na rowerach, tylko tacy, co o ostrym zasyszeli i koniecznie chc si
zaapa na mod, nim minie szansa na polansowanie. Generalnie ten sam
gatunek, co modzie髒 w BMW model umpaumpa. :-/

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-16 17:41:41
Autor: Wojtek M.
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.

Po
Krakowie 鄉iga ju paru takich durni.

nazywasz durniami wszystkich ktorzy potrafia wiecej niz ty?

-- marcin

oj widz 瞠 ty si do nich zaliczasz, szkoda s堯w

Data: 2009-09-16 18:09:02
Autor: Marcin Hy豉
Wojtek M. wrote:
nazywasz durniami wszystkich ktorzy potrafia wiecej niz ty?
oj widz 瞠 ty si do nich zaliczasz, szkoda s堯w

Wojtek: ale chodzi Ci o to, 瞠 zly potrafi wi璚ej ni Ty, czy o co?
:-P

MSPANC, a poza tym wyluzujcie ch這paki

marcin ha
--
Miasta dla rower闚 http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-17 07:50:42
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Wed, 16 Sep 2009 17:41:41 +0200, Wojtek M. napisa(a):

oj widz 瞠 ty si do nich zaliczasz, szkoda s堯w

zadalem proste wydawaloby sie pytanie. moglbys jednak sprobowac
odpowiedziec?
--
marcin

Data: 2009-09-17 08:25:26
Autor: Wojtek M.
[...]

Po co? Przecie je寮zisz najlepiej w Polsce

Data: 2009-09-17 08:41:05
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Thu, 17 Sep 2009 08:25:26 +0200, Wojtek M. napisa(a):

Po co? Przecie je寮zisz najlepiej w Polsce

a teraz ladnie pokaz w ktorym miejscu cos takiego zasugerowalem, albo wroc
do podstawowki i naucz sie czytac ze zrozumieniem
--
marcin

Data: 2009-09-18 08:13:44
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Thu, 17 Sep 2009 19:00:55 +0200, Wojtek M. napisa(a):

czego i tobie 篡cz

3 posty i ani razu rzeczowej odpowiedzi na konkretne zagadnienie.
gratulacje, teraz mozesz zostac politykiem
--
marcin

Data: 2009-09-18 20:53:11
Autor: Wojtek M.
[...]

ja mam tylko trzy, ty naprodukowa貫 100%

Data: 2009-09-19 00:21:31
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Fri, 18 Sep 2009 20:53:11 +0200, Wojtek M. napisa(a):

ja mam tylko trzy, ty naprodukowa貫 100%

ciezko mi dyskutowac samemu ze soba. nie miales argumentow na poczatku, nie
masz teraz. i co gorsza nie bedziesz mial, bo za przeproszeniem gowno wiesz
o temacie

--
marcin

Data: 2009-09-20 17:41:52
Autor: Wojtek M.
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.

 bo za przeproszeniem gowno wiesz
o temacie

-- marcin

dodam, 瞠 na powa積ie 鄉igam od 1991 na r霩nych rowerach, przez 8 lat startowa貫m w zawodach. Jak s康ze mam jakie do鈍iadczenie i nie zamierzam dyskutowa o rowerach z kim twojego pokroju

Data: 2009-09-20 18:38:31
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Sun, 20 Sep 2009 17:41:52 +0200, Wojtek M. napisa(a):

dodam, 瞠 na powa積ie 鄉igam od 1991 na r霩nych rowerach, przez 8 lat startowa貫m w zawodach. Jak s康ze mam jakie do鈍iadczenie i nie zamierzam dyskutowa o rowerach z kim twojego pokroju

a ja robie 50 pompek na raz :) tylko co to ma do rzeczy? ile z tego twojego
rowerowania i zawodow przejechales na ostrym kole?
--
marcin

Data: 2009-09-20 22:19:55
Autor: Wojtek M.
[...]

a potem si dziwisz 瞠 rozmawiam z tob jak z debilem

Data: 2009-09-21 08:08:28
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Sun, 20 Sep 2009 22:19:55 +0200, Wojtek M. napisa(a):

a potem si dziwisz 瞠 rozmawiam z tob jak z debilem

To po co podajesz debilne argumenty? I do tego znow znow mnie obrazasz, a
nie odpowiedziales na proste pytanie. Co mnie obchodzi jak szybko jezdzisz
na mtb, czy ile maratonow zaliczyles. To sie ma nijak do jazdy na ok, wiec
zupelnie nie wiem po co sie tym chwalisz.
--
marcin

Data: 2009-09-21 11:50:43
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Mon, 21 Sep 2009 10:07:21 +0200, Wojtek M. napisa(a):

masz racj

wiem, jakbys do kompletu ty to jeszcze zrozumial, to juz by bylo super
--
marcin

Data: 2009-09-20 18:40:45
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Sun, 20 Sep 2009 17:34:46 +0200, Wojtek M. napisa(a):

gdyby by cho troch madrzejszy od g闚na to by si zapozna z moimi postami w tym temacie.

afair, to bylo cos w stylu, wsiadlem na chwile i bylo bardzo ciezko i
niebezpiecznie, wiec wszyscy co na tym jezdza sa durniami.

chyba nie zaprzeczysz, ze rower wyposa穎ny tylko w OK (czyli hamowanie ty貫m) jest bezpieczniejszy od tego z OK i zamontowanym dodatkowo przednim.

a rower z tarczami jest bezpieczniejszy od damki z torpedo. Czy wszyscy
jezdzacy damkami to durnie?

Twoje argumenty sa debilne po prostu, i w taki spos鏏 z tob rozmawiam.

przynajmniej ja przedstawilem cos popartego doswiadczeniem, a nie madrosci
ludowe babci geni
--
marcin

Data: 2009-09-16 11:46:22
Autor: Coaster
Wojtek M. wrote:

[...]

NIe masz za co przepraszac ;-) Niestety zbytnie uogolnianie szkodzi w kazdym temacie. Podwaza tez wiarygodnosc dyskutanta.

Data: 2009-09-16 13:48:34
Autor: Adampio
Wojtek M. pisze:
A je寮zi貫 kiedy na ostrym?

Je寮zi貫m pare razy, strach w oczach mia貫m.

A ja sobie wlasnie uwiadomilem ze pierwsze dwa lata rowerowania jezdzilem tylko na ostym (i na lanych czytaj niepompowanych kolkach) bo taki rower(ek) mi kupili Rodzice. I jedyne co pamietam zlego to krecac sie stale pedaly na pochylanych zakretach, przez co poczatkowo wywinalem pare ladnych or這w jak sie zapomnialem w sciganctwie z kolegami.
Czyli ja zwykle: jak sie potrafi jezdzic to sie na wszystkim pojedzie :P

Data: 2009-09-16 14:34:32
Autor: arturbac
Adampio pisze:
Wojtek M. pisze:
[...]

Moj syn 3lata pierwsze pedalowanie ktore spowodowalo ruch jednostajnie przyspieszony  wykonal/nauczyl sie na Ostrym Trike na pelnych kolkach ;-). I najfajniejsze ze za N lat pokaze mu film z OK bo przez przypadek to nakrecilem.

A.

Data: 2009-09-16 15:42:59
Autor: Pawe Suwi雟ki
[...]

o, na trajku st鎩ki dobrze wychodza ;)

Pawe Suwi雟ki

Data: 2009-09-16 09:46:48
Autor: Miko豉j \"Miki\" Menke
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia 15.09.2009 20:59 u篡tkownik Marcin Hy豉 napisa :
Szewc wrote:

[...]

W sytuacji awaryjnej rower nigdy nie zatrzymuje si wtedy, kiedy chce tego rowerzysta. ;-) Ja mam tylko jedno zastrze瞠nie - hamowanie ostrym ko貫m jest na pewno mniej efektywne, ni hamowanie przednim hamulcem, tak samo jest zreszt z kontr. Dochodzi jeszcze ten problem, 瞠 nie w ka盥ej pozycji korb da si hamowa, co te powoduje pewne problemy. Dlatego uwa瘸m, 瞠 je郵i OK to tylko z przednim hamulcem. A og鏊nie do OK nie mam nic, sam ch皻nie bym poje寮zi i sprawdzi jak to jest, bo jeszcze nie mia貫m okazji, opr鏂z rowerka dzieci璚ego sto lat temu. ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-15 21:14:49
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ja mam przedni hamulec.
ICMPTN?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-15 22:31:08
Autor: The One
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Masz 100% mojego poparcie.
Nie wiem czy jest tu kto z Poz. ale w pasa簑 Apollo bardzo cz瘰to mijam idiot kt鏎y na ostrym popisuje si swoj mega umiej皻no軼i jazdy do ty逝 ca貫 2m. Nc wi璚ej, ca貫 lato to samo. Ju kilka razy ma這 w cz這wieka nie wjecha. Ale wida to taka mentalno嗆.

Data: 2009-09-16 08:59:09
Autor: zly
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia Tue, 15 Sep 2009 20:41:56 +0200, Szewc napisa(a):

Wg mnie ca造 ten "ruch"

nie ma czegos takiego, podobnie jak nie ma ruchu mtb czy szosowcow

ta moda, na ostre ko這

niczym sie nie rozni od mody na mtb

to pozowanie na jeszcze wi瘯szych hardkorowc闚 od singlespeedowc闚.

nie wiedzialem, ze trzeba byc hardkorem by jezdzic na ok, a juz tym
bardziej na ss

Pokazanie, 瞠 oto my niezale積i, wolni, kontrkulturowi, zdobywamy rzeczywisto嗆 b璠帷 w sta造m kontakcie z naszymi maszynami.

brednie wyssane na podstawie jakiegos durnego artykulu z Wprost

Ale jazda czym takim, bez hamulc闚 po mie軼ie i twierdzenie, 瞠 jest bezpiecznie to dla mnie brak wyobra幡i i nieodpowiedzialno嗆.

Nie wieksza niz wypowiadanie sie w temacie nie majac pojecia o tym co sie
mowi

Nie jestem w stanie uwierzy, 瞠 瘸dnemu z nich nie zdarzy豉 si sytuacja w kt鏎ej hamulce by si przyda造, lub by造 wr璚z nieodzowne.

a ktos tak mowi? tylko co z tego wynika. Znam wielu ludziach na rowerach z
hamulcami ktory tez mieli wypadki

Kt鏎y z nich musia sobie zrobi krzywd, tak jak robi sobie j inni.

no wlasnie

Gdyby tak nie by這 wszyscy je寮ziliby na ostrych.

a czemu by mieli na nich jezdzic?

--
marcin

Data: 2009-09-16 10:22:44
Autor: Pawe Suwi雟ki
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.
Dnia wto, 15 wrz 2009 tako rzecze Szewc:

[...]

A Ciebie chyba to boli... jakie kompleksy? Ka盥ego co tam kr璚i
dzi瘯i temu 鈍iat kolorowy.... i dobrze.

[...]

Owszem  jakby  wsiad  na  taki  rower  to  by豚y  brak  wyobra幡i  i
nieodpowiedzialno嗆. Natomiast wystarczy, 瞠 ten co na nim je寮zi jest
w stanie "skutecznie zatrzyma pojazd" i generalnie go  u篡wa. By je寮zi na OK nie wystarczy umie je寮zi na tradycyjnym rowerze.
Tak jak nie wystarczy umie chodzi by je寮zi na rolkach lub 造篤ach,
kt鏎e notabene pozornie te nie maj hamulc闚.

Nie  jestem w  stanie  uwierzy,  瞠 瘸dnemu  z  nich nie  zdarzy豉 si  sytuacja w  kt鏎ej hamulce  by  si przyda造,  lub by造  wr璚z nieodzowne.

Ja mam do鈍iadczenie,  瞠 w sytuacji naprawd nag貫j  hamulce na wiele
si  nie zdadz.  Jad帷 z  r瘯ami na  klamkach nawet  nie zd捫y貫m  r彗
zacisn望 jak zaliczy貫m dzwona w  innego rowerzyst, kt鏎y si wy這ni
nagle zza krzaka przecinaj帷 prostopadle moj 軼ie磬.

Pawe Suwi雟ki

Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by這.