Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by³o.

Data: 2009-09-16 10:22:44
Autor: Pawe³ Suwiñski
Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by³o.
Dnia wto, 15 wrz 2009 tako rzecze Szewc:

Nie rozumiem ostroko³owców

Wg mnie ca³y ten "ruch" ta moda, na ostre ko³o to pozowanie na jeszcze wiêkszych hardkorowców od singlespeedowców. Pokazanie, ¿e oto my niezale¿ni, wolni, kontrkulturowi, zdobywamy rzeczywisto¶æ bêd±c w sta³ym kontakcie z naszymi maszynami.

A Ciebie chyba to boli... jakie¶ kompleksy? Ka¿dego co¶ tam krêci
dziêki temu ¶wiat kolorowy.... i dobrze.

Mo¿e to tylko spojrzenie cz³owieka z zewn±trz, bo owszem dostrzegam aspekt przyci±gania czystej idei, gratki dla purystów. Egzotyczno¶æ gry w polo na ostrych ko³ach. Ale jazda czym¶ takim, bez hamulców po mie¶cie i twierdzenie, ¿e jest bezpiecznie to dla mnie brak wyobra¼ni i nieodpowiedzialno¶æ.

Owszem  jakby¶  wsiad³  na  taki  rower  to  by³by  brak  wyobra¼ni  i
nieodpowiedzialno¶æ. Natomiast wystarczy, ¿e ten co na nim je¼dzi jest
w stanie "skutecznie zatrzymaæ pojazd" i generalnie go  u¿ywaæ. By je¼dziæ na OK nie wystarczy umieæ je¼dziæ na tradycyjnym rowerze.
Tak jak nie wystarczy umieæ chodziæ by je¼dziæ na rolkach lub ³y¿wach,
które notabene pozornie te¿ nie maj± hamulców.

Nie  jestem w  stanie  uwierzyæ,  ¿e ¿adnemu  z  nich nie  zdarzy³a siê  sytuacja w  której hamulce  by  siê przyda³y,  lub by³y  wrêcz nieodzowne.

Ja mam do¶wiadczenie,  ¿e w sytuacji naprawdê nag³ej  hamulce na wiele
siê  nie zdadz±.  Jad±c z  rêkami na  klamkach nawet  nie zd±¿y³em  r±k
zacisn±æ jak zaliczy³em dzwona w  innego rowerzystê, który siê wy³oni³
nagle zza krzaka przecinaj±c prostopadle moj± ¶cie¿kê.

Pawe³ Suwiñski

Kij w mrowisko? Chyba nie, bo pewnie by³o.