Kijki trekkingowe Gabel (a może coś innego ?)

Data: 2010-09-12 17:03:50
Autor: Doczu
Kijki trekkingowe Gabel (a może coś innego ?)
Witam.
Miałem swego czasu Decathlonowskie kijaszki Folcraz 500 Light, lecz na
jednym ze spotkań poległy w rękach jednego z uczestników. Decathlon
bezproblemowo mi wymienił na nowe, ale już z nowej serii, która IMO ma
kilka wad (niewygodny grip i nieporęczny system blokowania pasków) więc i
te po jednej wycieczce wróciły do Decathlona.
Teraz jestem bez kijaszków, ale przyzwyczaiłem się i rozglądam się za
czymś, co zbliżone byłoby do tych starych Folcraz 500 Light, czyli czegoś,
co miałoby następujące parametry Długość po złożeniu 60 cm. Max 65.
System blokowania - nie musi być zaciskowy, ale musi być niezawodny.
Bez żadnych dziwaków AS.
Waga max 250g/kij
Widiowy grot
Cena ok. 200 zł. Absolutny max to 250 zł.
Odstępstw od maxymalnych podanych parametrów nie przewiduję.
Znajdzie się coś ?
Wstępnie się rozejrzałem i w powyższe wpisują się 3 modele Gabela (swoją
drogą mam pewne przypuszczenia że dla Decathlona właśnie Gabel robi kijki)
W sumie najbardziej odpowiadałby mi ten model (mimo że Lady)
http://www.torri.pl/p,pl,2322,gabel+escape+lite+lady+kije+trekingowe.html Niezły też jest ale ten AS mnie niepokoi:
http://streamoflight.pl/pl,product,639166,kije,trekkingowe,gabel,escape,lite.html
Te też ujdą, ale "dupy nie urywają" parametrami:
http://www.torri.pl/p,pl,2317,gabel+x-lander+lite+kij+trekingowy.html

Pytanie czy ktoś używa powyższych modeli ? Jak się spisują ?
A może ktoś wypatrzył coś innego co mieściłoby się w granicach jakie
założyłem.
Wdzięczny będę za sugestie.
--
Pozdrawiam Doczu
doczu@interia.peel

Data: 2010-09-12 11:12:54
Autor: Jacek G.
Doczu napisał(a)::
> [...]

> Pytanie czy ktoś używa powyższych modeli ? Jak się spisują ?
A może ktoś wypatrzył coś innego co mieściłoby się w granicach jakie
Żona używa od jakichś 2 lat takich:
http://www.e-horyzont.pl/kije-trekkingowe-trail-back-br-_28654t.html

Waga ciut większa, ale nie wiem, czy te 6 dkg to dużo. Długość po
złożeniu też 1 cm większa niż piszesz, ale kijki spisują bez
najmniejszych problemów. Przede wszystkim system blokowania używany
przez BD jest znaczne pewniejszy i wygodniejszy niż wszelakie
zakręcane.
--
Jacek G.

Data: 2010-09-12 20:47:07
Autor: adamer
Doczu napisał(a)::
> [...]

najmniejszych problemów. Przede wszystkim system blokowania używany
przez BD jest znaczne pewniejszy i wygodniejszy niż wszelakie
Witam,
Bodajże 3 lata temu miałem podobny problemik z wyborem niezbyt drogich kijków.
Wybrałem Masters (nie pamiętam modelu), obecnie chyba już nie produkowany, coś z nieco niższej półki niż Masters Sherpa ( oczywiście bez AS, którego jestem przeciwnikiem) - jestem z nich zadowolony - nigdy nie miałem z nimi najmniejszego problemu - niemniej mam świadomość, iż nie jest to Mercedes wśród marek "kijkowych" Nie miałem okazji oglądać na żywo BD, jednak jest to marka, do której mam wielką sympatię ( w czasie, kiedy kupiłem Mastersy, BD był dla mnie nieco zbyt drogi) - z opisu mam odczucie, że ich system blokowania bije na głowę system zaciskowy. Podzielam opinię Jacka (podkreślam, że jest to opinia czysto teoretyczna - brzmi to nieco humorystycznie, gość wypowiada się nt. modelu, którego nie widział na oczy, niemniej czytałem co nieco i wydaje mi się, że BD prezentuje b. dobry stosunek ceny do jakości.
Pozdrawiam
adamer

Data: 2010-09-12 21:24:39
Autor: szufla
Kijki trekkingowe Gabel (a może coś innego ?)

Nie miałem okazji oglądać na żywo BD, jednak jest to
marka, do której mam wielką sympatię

BD w maju zostal sprzedany, wiec oby sie nic nie zmienilo :)

sz.

Data: 2010-09-12 20:47:32
Autor: Doczu
Dnia Sun, 12 Sep 2010 11:12:54 -0700 (PDT), Jacek G. napisał(a):

Doczu napisał(a)::
> [...]

najmniejszych problemów. Przede wszystkim system blokowania używany
przez BD jest znaczne pewniejszy i wygodniejszy niż wszelakie

6,4 dkg robi mi różnicę i ten 1 cm także.
Znaleźć kijki o podobnych parametrach to żaden problem - nie zadawałbym
pytania na grupie gdybym chciał takie.
Poszukuję własnie takich, które tych parametrów nie przekraczają.
Na system blokowania w Folcrazach też nie narzekałem.
--
Pozdrawiam Doczu
doczu@interia.peel

Data: 2010-09-12 20:54:12
Autor: Wojciech Wierba
Jacek G. pisze:
 Przede wszystkim system blokowania używany
przez BD jest znaczne pewniejszy i wygodniejszy niż wszelakie
zakręcane.

Pod warunkiem umiejętności wyregulowania zacisku - tak naprawdę to banalna czynność.
Mając okazję testowania kilkunastu par kijków różnych producentów,
zacisk stosowany przez BD wypada najlepiej.
Natomiast ostatnio w Cetatile Ponorului Danka, używając kijków BD, zahaczyła zaciskiem o skałę, zacisk się odpiął i zgubiła ostatni segment kijka. Fakt, było to podczas ostrego podejścia żlebem z Doliny II, w krótkim miejscu, gdzie powinno się złożyć kijki (bo używało się rąk do utrzymania równowagi). Kijki zwisały luźno na przegubach dłoni.
Kosztowało to mnie ~100 m deniwelacji mimo, że segment leżał 15 metrów niżej (wkomponował się w suche badyle i znalazłem go dopiero podchodząc).

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-09-13 12:52:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kijki trekkingowe Gabel (a może coś innego ?)
Doczu bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
[...]

http://www.e-horyzont.pl/kije-trekkingowe-trek_34440t.html
W moich Fizanach (model "Walker") system zaciskowy (a w zasadzie:
rozporowy) zaczął szwankować po... Huh. Chyba 5 latach łażenia. Koszt
naprawy - 4,90zł. Grot starł się trochę na początku i jakoś tak mu się już
zostało, "słoneczko" nadal widoczne. Polecam.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-13 14:56:52
Autor: Doczu
Dnia Mon, 13 Sep 2010 12:52:22 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

o nie nie... Fizanów to już za darmo bym nie wziął. Miałem 2 pary i w obu
system blokowania zaczął szwankować po niecałym sezonie a niedługo potem
już wogóle nie dało się ich zblokować.
--
Pozdrawiam Doczu
doczu@interia.peel

Data: 2010-09-14 01:58:12
Autor: Mat
On 13 Wrz, 14:56, Doczu <doczuse...@gazeta.peel> wrote:
[...]

A to mnie zmartwiłeś. Miałem Fizany Trek Tour (czy coś w ten deseń) i
spisywały się super przez kilka sezonów.
Wczoraj dokonały żywota (błąd usera :-)) i planowałem kolejne
Fizany...

Pzdr
Mat

Data: 2010-09-14 12:22:17
Autor: Doczu
Dnia Tue, 14 Sep 2010 01:58:12 -0700 (PDT), Mat napisał(a):

[...]

Nie wiem jak to wytłumaczyć, że jednym działają innym nie, ale świadomie
nie poleciłbym Fizanów nikomu.

--
Pozdrawiam Doczu
doczu@interia.peel

Data: 2010-09-17 23:13:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kijki trekkingowe Gabel (a może coś innego ?)
Mat bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Wczoraj dokonały żywota (błąd usera :-)) i planowałem kolejne
Fizany...

Ja, jak pisałem, mam Fizany i pewnie kupię Fizany. Choć jak będę miał
dwa-trzy razy tyle, co na Fizany, to pójdę chyba w BD i jego niesamowicie
wygodne, korkowe (naturalny korek!) rękojeście. --
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-21 19:41:04
Autor: Doczu
A Mastersy ktoś używa ?
A może ktoś używa kijków Masters Incas ?
http://8a.pl/page,produkt,id,3703,incas.html
Wprawdzie spełniają większość moich wymagań, ale chciałbym się dowiedzieć
jak spisuje się system blokowania.

--
Pozdrawiam Doczu
doczu@interia.peel

Data: 2010-09-21 21:06:46
Autor: Grzegorz Lipnicki
A Mastersy ktoś używa ?

Użytkownik "Doczu" <doczusenet@gazeta.peel> napisał w wiadomości news:1ublykqiurlpb$.1omyqpdrldjjg$.dlg40tude.net...
A może ktoś używa kijków Masters Incas ?
http://8a.pl/page,produkt,id,3703,incas.html
Wprawdzie spełniają większość moich wymagań, ale chciałbym się dowiedzieć
jak spisuje się system blokowania.

nie używa, ale to:
http://8a.pl/produkt_gl/3703_5.jpg

na pierwszy rzut oka wygląda tak samo,
jak w innym produkcie tej firmy, ale musiałbym się udać
do garażu, aby porównać & ewentualnie dać głos;

 g.

Data: 2010-09-23 00:17:11
Autor: Grzegorz Lipnicki
A Mastersy ktoś używa ?

http://8a.pl/produkt_gl/3703_5.jpg

na pierwszy rzut oka wygląda tak samo,
jak w innym produkcie tej firmy, ale musiałbym się udać
do garażu, aby porównać & ewentualnie dać głos;

na drugi rzut oka wygląda identycznie,
nie przypominam sobie problemów;

 g.

Data: 2010-09-21 21:28:53
Autor: Basia Z.
A Mastersy ktoś używa ?

Użytkownik "Doczu" :

A może ktoś używa kijków Masters Incas ?
http://8a.pl/page,produkt,id,3703,incas.html
Wprawdzie spełniają większość moich wymagań, ale chciałbym się dowiedzieć
jak spisuje się system blokowania.

Inne mastersy miałam 5 lat, teraz Hi Mountains - produkowane przez Masters i z takim samym systemem rozporowym.

No cóż - działały bezawaryjnie przez jakieś 2-3 lata, potem ze względu chyba na "wyrobienie się" tych powierzchni oraz zapewne dostanie się piachu do środka zaczęły się drobne problemy polegajace głównie na blokowaniu się kijków tak ze nie umialam ich odkręcić.

W końcy zabkokowały się tak, ze musialam mieć cały czas w pozycji "dlugiej".

Obecne kijki mam 3 lata, rok po zakupieniu złamał się element rozporowy (było to w temperaturze ok .-25 stopni, kiedy kijki podczas noclegu w namiocie całą noc były na mrozie). Wymieniono mi go za 25 zł wraz z całą dolną częścią.

B.

Kijki trekkingowe Gabel (a może coś innego ?)