Kilka filmików o ... na drodze

Data: 2011-06-17 15:15:57
Autor: Tomek
Kilka filmików o ... na drodze
Data: 2011-06-17 13:22:42
Autor: AZ
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
On 2011-06-17, Tomek <kuki543@wp.pl> wrote:
No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU

Pierwszy jest straszny, podobnie jak wrzucony tu rowerzysta
przejezdzajacy po przejsciu. Na drugim pieknie sie zachowales, trzeba
bylo jeszcze w goscia wjechac. Trzecie, mogl sobie gosc odpuscic widzac
ze ktos za nim jedzie.

PS. Motocyklistom tez zajezdzasz droge w korku?
--
Artur

Data: 2011-06-17 15:39:44
Autor: marek
Kilka filmików o ... na drodze
Na drugim pieknie sie zachowales

czyli co konkretnie zlego zrobil?

Data: 2011-06-17 15:25:14
Autor: AZ
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
On 2011-06-17, marek <kbf@olndf.bn> wrote:
Na drugim pieknie sie zachowales

czyli co konkretnie zlego zrobil?

Przyspieszyl by utrudnic gosciowi wbicie sie na rondo.

--
Artur

Data: 2011-06-17 17:43:19
Autor: marek
Kilka filmików o ... na drodze
Przyspieszyl by utrudnic gosciowi wbicie sie na rondo.

to gos utrudnil jemu prawidlowa jazde. masz jakis problem z tym ?

Data: 2011-06-17 16:04:18
Autor: to
Kilka filmików o ... na drodze
begin marek
Przyspieszyl by utrudnic gosciowi wbicie sie na rondo.

to gos utrudnil jemu prawidlowa jazde. masz jakis problem z tym ?

W jaki sposób utrudnił?

Data: 2011-06-17 19:51:48
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 17:43, marek pisze:
Przyspieszyl by utrudnic gosciowi wbicie sie na rondo.
to gos utrudnil jemu prawidlowa jazde. masz jakis problem z tym ?

Myślisz, że PRAWIDŁOWA jazda to przyspieszanie byleby tylko nieprawidłowo jadącemu8 manewr się nie udał ?

Klasyczne kurwa na podwójnych ciągłych ... fotoradar na 70 ... pajac przed tobą zwalnia do 40 - huj cie strzela, bo to kolejny raz, więc "korzystasz" i wyprzedzasz na podwójnej ciągłej pojeba - i on wtedy ciśnie gaz jak popierdolony ...

--
Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
KURWA !!!

Data: 2011-06-17 22:01:30
Autor: Mikołaj Tutak
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 17:43, marek pisze:
Przyspieszyl by utrudnic gosciowi wbicie sie na rondo.

to gos utrudnil jemu prawidlowa jazde. masz jakis problem z tym ?

Ja mam problem. Czesto jeżdżę tym rondem i prawy pas jest _permanentnie_ pusty bo wszystkie ćwoki ustawiają się gęsiego na dwóch (na lewym i środkowym). Efekt jest taki, że na zmianie świateł zamiast 3*X samochodów, mieści się 2*X samochodów. Kolega kapo bez rejestratora też by się ustawił na środkowym, a tak dał po garach, żeby udowodnić swoje racje...

       Mikołaj

Data: 2011-06-17 19:50:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 17:25, AZ pisze:

Na drugim pieknie sie zachowales
czyli co konkretnie zlego zrobil?
Przyspieszyl by utrudnic gosciowi wbicie sie na rondo.

Pomijam (naprawdę), Ĺźe koleś wbijał z pasa z ktĂłrego nie mĂłgł, ale tam jeśli tak kilku nie zrobi zmniejsza się przepustowość ronda (moĹźna zająć 3 pasy na  rondzie i opróşnić rondo za sobą) .... A to, Ĺźe zachował się jak ostatnia kurwa, tj JA STOJĘ W KORKU TO TY TEĹť POSTOISZ, to fakt. Klasyczna pizda regulująca ruch "dla PORD" nawet wtedy jak skrzyĹźowanie jest Ĺşle zorganizowane.

Data: 2011-06-17 22:08:43
Autor: Mikołaj Tutak
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 17:25, AZ pisze:

Na drugim pieknie sie zachowales
czyli co konkretnie zlego zrobil?
Przyspieszyl by utrudnic gosciowi wbicie sie na rondo.

Pomijam (naprawdę), że koleś wbijał z pasa z którego nie mógł, ale tam
jeśli tak kilku nie zrobi zmniejsza się przepustowość ronda (można zająć
3 pasy na rondzie i opróżnić rondo za sobą) .... A to, że zachował się
jak ostatnia kurwa, tj JA STOJĘ W KORKU TO TY TEŝ POSTOISZ, to fakt.
Klasyczna pizda regulująca ruch "dla PORD" nawet wtedy jak skrzyżowanie
jest Ĺşle zorganizowane.

Akurat to rondo jest dobrze pomyślane i oznakowane. Środkowy pas jest w lewo i prosto, dwa pozostałe odpowiednio. Efekt jest taki, że prawy pas jest non-stop pusty gdyż jadący w lewo stoją na środkowym (mogą na środkowym i prawym), a zawracający na rondzie tylko na lewym (mogą na lewym i na środkowym). Sam często (jak jest możliwość) zmieniam przed rondem lewy pas na mniej-lewy i wbijam się jak ten Yaris - przynajmniej nie marnuje się miejsce. Z tym, że jak widzę taka ormowska mendę to puszczam ją przodem.

       Mikołaj

Data: 2011-06-17 22:09:59
Autor: Mikołaj Tutak
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
[...]

Akurat to rondo jest w miarę dobrze pomyślane i oznakowane. Dla przedstawionej sytuacji środkowy pas na rondzie jest w lewo i prosto, dwa pozostałe odpowiednio. Efekt jest taki, że prawy pas jest non-stop pusty gdyż jadący w lewo stoją na środkowym (mogą na środkowym i prawym), a zawracający na rondzie tylko na lewym (mogą na lewym i na środkowym). Sam często (jak jest możliwość) zmieniam przed rondem lewy pas na mniej-lewy i wbijam się jak ten Yaris - przynajmniej nie marnuje się miejsce. Z tym, że jak widzę taka ormowska mendę to puszczam ją przodem.

       Mikołaj

Data: 2011-06-21 10:58:28
Autor: Tomek
Kilka filmikĂłw o ... na drodze

Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:itfrkq$acj$2node2.news.atman.pl...
On 2011-06-17, marek <kbf@olndf.bn> wrote:
Na drugim pieknie sie zachowales

czyli co konkretnie zlego zrobil?

Przyspieszyl by utrudnic gosciowi wbicie sie na rondo.

-- Artur

Niektórzy maja problem z rozumieniem lub pomijaja niewygodne fakty. W opisie filmiku jest napisane - z lewego pasa mozna jechac takze prosto (i w lewo), ze srodkowego - wylacznie prosto.
Tomek

Data: 2011-06-22 15:20:57
Autor: ToMasz
Kilka filmików o ... na drodze
On 2011-06-17, marek <kbf@olndf.bn> wrote:
[...]

z jakich znaków to wynika? pionowych? nalamowanych na jezdni?

ToMasz

PS bo bez nich to "rondo" jest chore

Data: 2011-06-26 22:02:37
Autor: venioo
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-21 10:58, Tomek pisze:
Niektórzy maja problem z rozumieniem lub pomijaja niewygodne fakty. W opisie
filmiku jest napisane - z lewego pasa mozna jechac takze prosto (i w lewo),
ze srodkowego - wylacznie prosto.

z tego filmiku okrojonego na max nic nie wynika, bo nie widac zadnego oznakowania przed skrzyzowaniem, a pisac pod filmikiem to mozna nawet, ze to kosmodrom na Uralu...
--
venioo
GG:198909

Data: 2011-06-26 22:16:12
Autor: jerzu
Kilka filmików o ... na drodze
On Sun, 26 Jun 2011 22:02:37 +0200, venioo <p.wienke@onet.eu> wrote:

z tego filmiku okrojonego na max nic nie wynika, bo nie widac zadnego oznakowania przed skrzyzowaniem, a pisac pod filmikiem to mozna nawet, ze to kosmodrom na Uralu...

Tylko że opis jest zgodny z prawdą
http://www.pixhost.org/show/2594/7739666_imag0037.jpg

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-26 23:24:35
Autor: venioo
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-26 22:16, jerzu pisze:
[...]

ja tego nie neguje. (swoja droga dupiasto oznakowane, bo nie ma znakow poziomych)
a przy okazji, jakby autor filmiku jechal z tego lewego pasa prosto (bo wg znaku wolno) to ten yaris po strzale w bok zlozylby sie jak banan...

Data: 2011-06-27 05:44:36
Autor: Grejon
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-26 23:24, venioo pisze:

ja tego nie neguje. (swoja droga dupiasto oznakowane, bo nie ma znakow
poziomych)

A po co? Pasy nie są "ostrzałkowane" to z każdego można jechać prosto, a tylko ze skrajnych skręcać.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-06-27 07:04:31
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-27 05:44, Grejon pisze:
[...]

Ale niektórzy tego nie ogarniają. Nawet linie nieprzekraczalne  z lewej nie są im w stanie tego uzmysłowić.

Shrek.

Data: 2011-06-27 08:17:05
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Mon, 27 Jun 2011 05:44:36 +0200, Grejon napisał(a):

A po co? Pasy nie są "ostrzałkowane" to z każdego można jechać prosto

... dookoła ronda...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-29 18:27:17
Autor: radekp@konto.pl
Kilka filmików o ... na drodze
Mon, 27 Jun 2011 08:17:05 +0100, w <1krm5hm77er4j$.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(-a):

Dnia Mon, 27 Jun 2011 05:44:36 +0200, Grejon napisał(a):

> A po co? Pasy nie są "ostrzałkowane" to z każdego można jechać prosto

.. dookoła ronda...

Zapewne chciałeś napisać dookoła skrzyżowania o ruchu okrężnym.
Tylko, że nie widzę tam takiego skrzyżowania.

Data: 2011-06-27 15:32:08
Autor: venioo
Kilka filmików o ... na drodze
[...]

Po to zeby jedni drugim przed ryj sie nie wciskali? Jak juz nie widza linii ciaglych i znaku pionowego wczesniej to moze strzalki wymalowane 5x na asfalcie ich oswieca w jakis sposob?

--
venioo

Data: 2011-06-27 17:55:22
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-27 15:32, venioo pisze:

Po to zeby jedni drugim przed ryj sie nie wciskali? Jak juz nie widza
linii ciaglych i znaku pionowego wczesniej to moze strzalki wymalowane
5x na asfalcie ich oswieca w jakis sposob?

Raczej wątpię. Większość tych co się wciskają dokładnie wie co robi (w sensie, że nie wolno). A Godelowi wystarczy znak ronda i wszystko jest jasne - oznakowanie nie obowiązuje, można jechać jak się chce, a zmiana linii ciągłej na przerywaną, żeby kierunek poprzeczny jakoś przejechał oznacza, że można smiało skręcać. Co tam że nawet Yariska się nie mieści - to błąd projektanta.

Shrek.

Data: 2011-06-17 14:09:35
Autor: to
Kilka filmików o ... na drodze
begin Tomek
No to czekam na komentarze:

Czy jakiś admin może mu dać bana na tym forumie? ;-)

Data: 2011-06-17 15:21:44
Autor: Paul
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 15:15, Tomek pisze:
No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU
T.

chusteczki do wycierania rąk, jak się już spuścisz dali gratis do
kamery, czy musiałeś kupić osobno?

Data: 2011-06-17 15:22:18
Autor: Robson
Kilka filmików o ... na drodze
[...]

Na tym trzecim jedziesz jak cwok lewym pasem. Tym sie chciales pochwalic?

Data: 2011-06-17 13:26:05
Autor: AZ
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
On 2011-06-17, Robson <robson@z.pl> wrote:

Na tym trzecim jedziesz jak cwok lewym pasem. Tym sie chciales pochwalic?

Po prostu sie zagapil, a moze za kilometr skrecal w lewo? A moze dzielny
szeryf utrudnial szybsza jazde tym za nim? Anyway, 2 pkt i 20-500 PLN.

--
Artur

Data: 2011-06-17 14:48:11
Autor: Rafał Grzelak
Kilka filmików o ... na drodze
Robson wrote:

W dniu 2011-06-17 15:15, Tomek pisze:
> [...]

Moze chcial zawrocic? :>

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-06-17 21:47:39
Autor: Inead
Kilka filmików o ... na drodze

"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:itfkea$t2e$1news.onet.pl...
W dniu 2011-06-17 15:15, Tomek pisze:
No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU

Ruszasz jak pizda spod świateł.

Data: 2011-06-17 15:36:06
Autor: venioo
Kilka filmik�w o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 15:15, Tomek pisze:
No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU

Do pierwszych dwoch dodaj jeszcze jakis komentarz i zaznacz w google w ktorym to miejscu, bo nic z nich nie wynika.
Trzecie ewidentne.

--
venioo

Data: 2011-06-17 15:46:42
Autor: MZ
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 15:15, Tomek pisze:
No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU

Kariery jako młody ormowiec nie zrobisz, sprzęt kupiłeś zbyt kiepski.
Jedyny film na którym cokolwiek sensownego widać (nr 3) nie pozwala
odczytać tablic. Tak to już bywa, jak się za szeryfowanie biorą
konfidenci-amatorzy ....

--
MZ

Data: 2011-06-17 14:12:31
Autor: to
Kilka filmików o ... na drodze
begin MZ
Jedyny film na którym cokolwiek sensownego widać (nr 3) nie pozwala
odczytać tablic.

W dodatku sam na nim popełnia wykroczenie.

Data: 2011-06-17 16:10:29
Autor: J.F
Kilka filmików o ... na drodze
Użytkownik "Tomek"  napisał
No to czekam na komentarze:

a tu w ogole jest co komentowac ?
normalnie, jak to na drodze.

J.

Data: 2011-06-17 16:52:07
Autor: Olo
Kilka filmików o ... na drodze
[...]

Gatulacje! kópiłeś sopie lihy rejestrator, na kturym nidz nie ffidać i bendziesz teras siem spószczał na karzdym wybrykiem kierowcuf :) oby wiencej takih obyfateli... Z niecierpliwościom i mokrymi husteczkami czekam na kolejne filmiki.

Data: 2011-06-17 16:55:40
Autor: news-gazeta
Kilka filmików o ... na drodze
[...]

Nie sluchaj tych frajerów co komentują. To dzieci, jeśli nie fizycznie to umysłowo.

Co do filmików - takie sytuacje są wszędzie, niestety.
Masz farta że mogłeś to nagrać, większość z nas może tylko opowiadać.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-06-17 16:59:14
Autor: Protz
Kilka filmików o ... na drodze

Użytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@news.pl> napisał

http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU

Nie sluchaj tych frajerów co komentują. To dzieci, jeśli nie fizycznie to umysłowo.

no, no.  A najlepszy jest filmi ktory youtube proponuje jako nastepny po obejrzeniu powyzszego. ;)

Protz

Data: 2011-06-17 18:14:32
Autor: Bydlę
Kilka filmików o ... na drodze
On 2011-06-17 16:55:40 +0200, news-gazeta <news-gazeta@news.pl> said:

[...]

Notujemy, komentujący filmy to jacyś...

Co do filmików - takie...(ciach komentarz).

Czyli jesteś frajerem, bo skomentowałeś....

--
Bydlę

Data: 2011-06-17 17:20:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kilka filmików o ... na drodze

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4dfb53be$0$2447$65785112news.neostrada.pl...
No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU

ciekaw jestem co by bylo gdybyś wjechał w tego yarisa czy co to tam bylo na 2 filmie i pokazał film jako dowód.
Yaris dostał by mandat, a drugi za swiadome spowodowanie zagrożenia w ruchu.

Na 3 filmie, jakbyś jechał wlasciwym pasem to nie musiałbyś czekać. Należy sie kolejne upomnienie.

Zanim zaczniesz piętnować innych - sam jedz tak jak należy.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-06-17 15:21:39
Autor: to
Kilka filmików o ... na drodze
begin Kuba \(aka cita\)
ciekaw jestem co by bylo gdybyś wjechał w tego yarisa czy co to tam bylo
na 2 filmie i pokazał film jako dowód. Yaris dostał by mandat, a drugi
za swiadome spowodowanie zagroĹźenia w ruchu.

Raczej wypadku.

Na 3 filmie, jakbyś jechał wlasciwym pasem to nie musiałbyś czekać.
NaleĹźy sie kolejne upomnienie.

Raczej mandat.

Zanim zaczniesz piętnować innych - sam jedz tak jak należy.

Tak to zwykle jest, że ten co najwięcej poucza, sam popełnia mnóstwo błędów.

Data: 2011-06-19 18:36:37
Autor: jerzu
Kilka filmików o ... na drodze
On 17 Jun 2011 15:21:39 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

Tak to zwykle jest, że ten co najwięcej poucza, sam popełnia mnóstwo błędów.

Ale on jest usprawiedliwiony, wszak popełnia je przez nieuwagę ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-17 17:41:25
Autor: PH
Kilka filmik�w o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 15:15, Tomek pisze:
No to czekam na komentarze:
Ĺźal.pl

Data: 2011-06-17 18:07:59
Autor: Mateusz
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
[...]

Widzę, ze masz gorączę wibitną, bo kupiłem sobie nowy gadżet. OK, spoko, też tak miałem z lustrzanką niedawno. Ale weź już odpuść co ? ;) Jeździsz przeciętnie, Twoja zawiętość i szeryfowanie wyłazi każdą dziurą dosłownie (yaris), o lewym pasie już nawet nie wspominam. A co było takiego specjalnego w pierwszym filmiku ? bulwersujesz się bo ktoś śmiał Cię wyprzedzić ? ile ty masz lat człowieku ?

Znajdź sobie jakieś inne hobby, bo jeszcze się wrzodów nabawisz.

Data: 2011-06-17 18:12:23
Autor: Bydlę
Kilka filmików o ... na drodze
On 2011-06-17 15:15:57 +0200, "Tomek" <kuki543@wp.pl> said:

No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU

Ktoś zajechał (prawie) drogę samochodowi jadęcemu lewym pasem.
Ale grozy nie ma - to normalne w ruchu.

http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4

Tu ten pan z małego srebrnego jechał jak pizda, bo za wolno i dlatego stworzył kolizyjną sytuację.
Powinien jeździć szybciej.

http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU

Tu dwie pizdy jadą lewym pasem i nie zachowują dobrych odstępów, stwarzając groźną sytuację.

Poza tym we wszytkich 3 filmach nie ma głosu, a niebo jest wyżarte - gość powinien popracować nad ustawieniami kamery.

--
Bydlę

Data: 2011-06-17 18:19:54
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Fri, 17 Jun 2011 15:15:57 +0200, Tomek napisał(a):

No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU
T.

Yaris na rondzie jechał całkiem prawidłowo.

Data: 2011-06-17 19:30:38
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 19:19, Waldek Godel pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU
T.

Yaris na rondzie jechał całkiem prawidłowo.

Nie. Jechał z pasa do jazdy na wprost. Ale IMHO nie ma się czym podniecać.

Shrek.

Data: 2011-06-17 18:38:35
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Fri, 17 Jun 2011 19:30:38 +0200, Shrek napisał(a):

Yaris na rondzie jechał całkiem prawidłowo.

Nie. Jechał z pasa do jazdy na wprost. Ale IMHO nie ma się czym podniecać.

po czym wnosisz drogi Watsonie? Pisali w Bravo Girl? Bo na filmie nie ma ŻADNYCH oznakowań, że to pas do jazdy na wprost.
Jest to tym wyraźniejsze, że prawy pas (do skrętu w prawo) jest oznakowany
bardzo wyraźnie. Zatem ze środkowego pasa można skręcić zarówno w prawo jak
i w lewo. Zwłaszcza, że pasów jest więcej, więc można to zrobić bez
zajeżdżania drogi innym pojazdom (chyba, że ktoś dosyć desperacko zmienia
pasy podczas skrętu, tak jak kierownik nagrywający ten film)

Data: 2011-06-17 19:57:14
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel w <news:ax4npjx02t56.dlglepper.institute.com>:

[...]

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
pasy podczas skrętu, tak jak kierownik nagrywający ten film)

Ja wnoszę po tym, że wewnętrzny, którym jechał autor wątku ma swoja
kontynuację na wprost - co widać na filmie, oraz można o tym przeczytać w
komentarzu.

Masz Waldusiu podkreślone znakami ^^ to co sam zauważyłeś -- nie ma znaków,
w lewo tylko z najbardziej lewego, oraz podkreślone znakami ~~ to co Ci się
wydawało (znaczy autor wcale nie musiał chcieć skręcić...)h

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-17 19:35:41
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Fri, 17 Jun 2011 19:57:14 +0200, 'Tom N' napisał(a):

[...]

Piłeś - nie serfuj.

Data: 2011-06-17 20:40:03
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel w <news:ric22y90mzvk$.dlglepper.institute.com>:

[...]

Zastosuj sie Walduś w takim razie, i wróć jak wytrzeźwiejesz i przeczytasz
PoRD --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-17 19:47:44
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Fri, 17 Jun 2011 20:40:03 +0200, 'Tom N' napisał(a):

Zastosuj sie Walduś w takim razie, i wróć jak wytrzeźwiejesz i przeczytasz
PoRD

No to już zabłysnąłeś, teraz usiądź w kącie, może ktoś na ciebie wyśle SMS.

Data: 2011-06-17 21:01:02
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel w <news:1linqaz2wxh7w.dlglepper.institute.com>:

[...]

Właśnie potwierdziłeś, że piszesz w stanie pomroczności jasnej -- co to
znaczy "ktoś na ciebie wyśle SMS"?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-17 20:04:51
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Fri, 17 Jun 2011 21:01:02 +0200, 'Tom N' napisał(a):

[...]

Włącz dowolną dużą telewizję w jakiś wieczór, znajdziesz takie dziwne
programy z takimi dziwnymi ludzmi. Oni najpierw za wszelką cenę usiłują
zabłysnąć, tak jak ty. A później ktoś na nich sms-y wysyła.
Nie wiem po jaką cholerę cały ten cyrk, ale skoro tak usilnie ich
naśladujesz, to pewnie wiesz po co.

Data: 2011-06-17 21:12:31
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel w <news:oft06tz78tgv.dlglepper.institute.com>:

[...]

Przeczytaj Walduś PoRD zamiast oglądać dużą telewizję.

A później ktoś na nich sms-y wysyła

Nic na to nie poradzę, że sie identyfikujesz z takimi osobnikami

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-21 14:35:50
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
'Tom N' wrote:
[...]

Tomuś sam przeczytaj PoRD -- już jego nieznajomością tu błyszczysz. Czas najwyższy to naprawić.

A później ktoś na nich sms-y wysyła

Nic na to nie poradzę, że sie identyfikujesz z takimi osobnikami

Nie. On identyfikuje Ciebie nie siebie :)

\SK

Data: 2011-06-21 16:23:37
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Sebastian Kaliszewski w <news:0qf6d8-dd1.ln1bozon.softax.pl>:

'Tom N' wrote:
[...]

No masz ci babka, ja w przeciwieństwie do Waldusia odróżniam znaki F od
znaków P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-17 19:57:41
Autor: pavellz
Kilka filmików o ... na drodze
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:ax4npjx02t56.dlglepper.institute.com...
[...]

No tu akurat trudno by było jechać w prawo przez tą wymalowaną wysepkę...

Pzdr
Paweł

Data: 2011-06-18 17:09:11
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 19:38, Waldek Godel pisze:
[...]

Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
   1)   do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
   2)   do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

Niby jest kretyński znak "ronda", gdzie żadnego ronda nie ma, ale to chyba nie zmienia sytuacji. Chyba, że znajdziesz odpowiedni przepis, to się chętnie douczę.

Swoją drogą nie ma tam przypadkiem oznakowania pionowego z oznaczeniem które pasy do czego?

Shrek.

Data: 2011-06-18 16:35:02
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sat, 18 Jun 2011 17:09:11 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

Ależ właśnie zmienia - oni jadą już po rondzie, które ma trzy pasy dookoła
i brak wyraźnego oznakowania zjazdów. A to oznacza, że jadąc lewym pasem
powinieneś skręcać na lewy pas, jadąc środkowym możesz skręcać na środkowy
pas i nawet z prawego pasa można jechać na prawy pas.
Co z kolei oznacza, że yaris zmieniał pas na rondzie ze środkowego na
prawy, a nagrywający zmieniał dwa pasy - z lewego na prawy, przy okazji
zajeżdżając yarisowi drogę. Oznakowanie faktycznie głupie, ale ponieważ jest znak - to jest rondo.
Sprawy sporne rozstrzygnie sędzia na procesie. Ale kierowca Yarisa w razie
stłuczki z nagrywającym film miałby zdecydowanie większe szanse - nie
naruszył żadnego przepisu, nikomu nie zajechał drogi, nie przejechał linii
ciągłej, pas nie był oznakowany jako pas tylko do jazdy na wprost.

Oprócz tego zauważ łaskawie, że nawet GDYBY to NIE było rondo, to ściśle
trzymając się cytowanych przepisów, zablokowałbyś wszelkie skręty z drogi
jednokierunkowej zbudowane w ten sposób, że skręca więcej niż jeden pas.
Spójrz - pierwszy z brzegu przykład z google:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q=warszawa&ie=UTF8&hq=&hnear=Warszawa,+Mazowieckie,+Polska&ll=52.213373,21.021628&spn=0.000578,0.001367&t=h&z=20
wyraźnie skręt w lewo z dwóch pasów na środku, jezdnia identycznie
jednokierunkowa. Oznakowanie poziome wyraźnie pokazuje możliwość skrętu w
lewo z lewego oraz środkowego pasa (czyli sytuacja podobna jak na filmiku,
jedyna różnica to brak znaków poziomych na środkowym pasie na filmie).

Data: 2011-06-18 22:04:03
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-18 17:35, Waldek Godel pisze:

[...]

Przepis. Przepis, nie "oznacza, że". Zgodnie z przepisem (troszkę bez sensu, ale tak jest) rondo jest zwykłym skrzyżowaniem. Chyba, że podasz jakiś specjalny przepis.

Oznakowanie faktycznie głupie, ale ponieważ jest znak - to jest rondo.

Ano. Takie tam rondo, jak każde inne skrzyżowanie z wysepką;)

[...]

Raczej dlatego, że widać by było na filmiku celowe wjechanie w Yariska.

[...]

No i właśnie P8 robi różnicę. Gdyby nie było strzałek, to można tylko z lewego. A tu nie było.

Shrek.

Data: 2011-06-18 21:36:09
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sat, 18 Jun 2011 22:04:03 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=katowice&aq=&sll=50.117936,18.968925&sspn=0.009686,0.021865&ie=UTF8&hq=&hnear=Katowice,+%C5%9Bl%C4%85skie,+Polska&ll=50.264378,19.023648&spn=0.001207,0.002733&t=k&z=19
twierdzisz, że kierowca który pojedzie po tym rondzie dookoła prawym pasem
łamie prawo? Sytuacja jest IDENTYCZNA - tzn jest jeden pas mniej dookoła
ronda.
Tak samo jest brak strzałek na prawym pasie. tak samo jest oznakowanie, że
to rondo.
Zobacz ciężarówkę na "górze" ronda. Jest ona w DOKŁADNIE takiej samej
sytuacji jak yaris. Może zgodnie z prawem zjechać z ronda, może pojechać
dalej dookoła ronda.
Podasz jaki przepis łamie? Bo jeżeli nie łamie, to yaris również nie łamie
żadnych przepisów.

Oznakowanie faktycznie głupie, ale ponieważ jest znak - to jest rondo.

Ano. Takie tam rondo, jak każde inne skrzyżowanie z wysepką;)

Na ilu skrzyżowaniach nie będących rondem możesz sobie legalnie pojeździć w
kółko nie narażając się na mandat za tamowanie ruchu?

Raczej dlatego, że widać by było na filmiku celowe wjechanie w Yariska.

Również. Ale też nieustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa.

No i właśnie P8 robi różnicę. Gdyby nie było strzałek, to można tylko z lewego. A tu nie było.

uuuu.. takie elementarne braki znajomości PoRD, wstyyyyyyyd
Strzałka P-8a i P8b działa jak znak nakazu. Brak nakazu nie oznacza obecności zakazu. Nie wiem skąd takie wnioski
wyciągasz, ale przestań, bo to żenujące.

Czy w takim razie brak znaku C-5 jest dla ciebie tożsamy z obecnością
znaków B-21 i B-22? Serio? Ale masz jakieś wsparcie?

Data: 2011-06-19 08:36:14
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-18 22:36, Waldek Godel pisze:

[...]

Nie jest identyczna. Pomijając, że to rondo, a nie skrzyżowanie z wyspą centralną, to pasy są malowane linią przerywaną, a nie przekraczalną z lewej strony. Ale tak - złamie znaki p8 wskazują, że z prawego pasa można tylko w prawo i na wprost.

[...]

Nie jest. Linia przerywana.

Podasz jaki przepis łamie? Bo jeżeli nie łamie, to yaris również nie łamie
żadnych przepisów.

Już podałem, który przepis yariska łamie.Dodatkowo przejeżdza przez linię przekraczalną z lewej jadąc z prawej.

Ano. Takie tam rondo, jak każde inne skrzyżowanie z wysepką;)

Na ilu skrzyżowaniach nie będących rondem możesz sobie legalnie pojeździć w
kółko nie narażając się na mandat za tamowanie ruchu?

A co to ma za znaczenie w tym przypadku?

Raczej dlatego, że widać by było na filmiku celowe wjechanie w Yariska.

Również. Ale też nieustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa.

Nie wydaje mnie się, ale wyroki sądów są niezbadane;)

No i właśnie P8 robi różnicę. Gdyby nie było strzałek, to można tylko z
lewego. A tu nie było.

uuuu.. takie elementarne braki znajomości PoRD, wstyyyyyyyd
Strzałka P-8a i P8b działa jak znak nakazu.

Ano.

Brak nakazu nie oznacza obecności zakazu. Nie wiem skąd takie wnioski
wyciągasz, ale przestań, bo to żenujące.

Ty wyciągasz żenujące wnioski. Normalnie możesz skręcić w lewo z lewego pasa, bo tak stanowią przepisy ogólne. Jak masz strzałki na lewym i środkowym, to mają noe wyższość nad ogólnymi. Jak nie masz, to nie znaczy, że możesz skręcić ze środkowego, bo na innym skrzyżowaniu, z innymi znakami, mógłbyś. Nie masz strzałek, badź innych znaków (lub świateł), możesz tylko z lewego.

Czy w takim razie brak znaku C-5 jest dla ciebie tożsamy z obecnością
znaków B-21 i B-22? Serio? Ale masz jakieś wsparcie?

Nie. Ale nie ma to znaczenia.

Shrek.

Data: 2011-06-19 09:20:43
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sun, 19 Jun 2011 08:36:14 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

eee.. a czym się różni znak ronda dla ronda od znaku ronda dla skrzyżowania
z wyspą centralną oraz przepisy dla nich? tak się wpatrywałem, wpatrywałem
i nie widzę różnicy. Pokażesz paluszkiem, proszę?

Już podałem, który przepis yariska łamie.Dodatkowo przejeżdza przez linię przekraczalną z lewej jadąc z prawej.

podałeś przepisy dla normalnego skrzyżowania a nie ronda

Na ilu skrzyżowaniach nie będących rondem możesz sobie legalnie pojeździć w
kółko nie narażając się na mandat za tamowanie ruchu?

A co to ma za znaczenie w tym przypadku?

W zasadzie ma - hint - jazda dookoła. Mozna zmieniać pasy i jednocześnie
pozostać na pasie

[...]

ale jadąc po rondzie możesz jednocześnie zmieniać pas i pozostać na pasie.
Przy czym w przypadku tej drugiej części nie ma mowy o skręcie, skoro to
pas skręca a nie pojazd.

Jeżeli tego nie widzisz, wróć do fotki ronda w Katowicach. Wbrew temu co
twierdzisz, obydwa przypadki są równorzędne wobec prawa.

Data: 2011-06-19 11:22:50
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 10:20, Waldek Godel pisze:
[...]

Znak się nie różni niczym. I generalnie IMHO nie powinien być stawiany przed skrzyżowaniami z wyspą centralna, które są zwykłymi skrzyżowaniami. Potem właśnie prowadzi to do nieporozumień. Takie jak "skoro na rondzie (i podajesz przykład "klasycznego ronda) można, to czemu na tym skrzyżowaniu nie"? Otóż dlatego nie, bo mimo, że znak jest ten sam, to oznakowanie poziome różni się zasadniczo.

Już podałem, który przepis yariska łamie.Dodatkowo przejeżdza przez
linię przekraczalną z lewej jadąc z prawej.

podałeś przepisy dla normalnego skrzyżowania a nie ronda

Nie, nie, nie. Podałem przepis dotyczący skrzyżowania. Rondo jest skrzyżowaniem i żaden przepis tutaj tego nie zmienia. Na klasycznym rondzie istotnie czasem jest inaczej, ale dlatego, że oznakowanie poziome jest inne. Tu nie jest - na rondzie kontynuując jazdę wokół wyspy nie zmieniasz pasa. Tu zmieniasz, a to, że ze środkowego zmieniasz przez ciągłą jest dodatkową przesłanką, że niewolno.

[...]

Podkręć jasność wypowiedzi.

[...]

Znów podreśl jasność. Zawsze zostajesz na (jakimś tam) pasie. Nie rozumiem o co ci biega.

Przy czym w przypadku tej drugiej części nie ma mowy o skręcie, skoro to
pas skręca a nie pojazd.

Który? Srodkowy? Przyjrzyj się jeszcze raz.

Jeżeli tego nie widzisz, wróć do fotki ronda w Katowicach. Wbrew temu co
twierdzisz, obydwa przypadki są równorzędne wobec prawa.

A co mam tam zobaczyć?

Shrek.

Data: 2011-06-19 11:09:51
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sun, 19 Jun 2011 11:22:50 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

Ależ nie różni się tak bardzo. Jakbyś na rondzie z filmu domalował pasy
zarówno takie jakie są, oraz pasy dookoła ronda, zeby była taka sytuacja
jak w Katowicach, miałbys identyczną sytuację. Jedyny problem w tym, że
pasów jest trzy, a samo rondo mniejsze, w efekcie otrzymałbyś mętlik w
którym nikt by się nie wyznał i byłoby jeszcze gorzej. Więc tego nie ma.
Ale to nie zmienia sytuacji - jeżeli znaki nie mówią co innego, możesz
jechać dookoła ronda i zajmowac po każdym "skręcie" (bo to nie jest skręt)
tak samo swój pas. Yaris powinien wjechać więc na środkowy pas, zeby nie
było zmiany pasa
Co zresztą widać na zdjęciu tego ronda - kolejny wjazd na to rondo ma
oznakowane wszystkie pasy i oznakowanie mówi dokładnie to samo.

[...]

Skup się - masz znak C-12. TO JEST RONDO. Nie wolno ci sobie tego interpretować inaczej, jakieś skrzyżowanie z wyspą
itp.  Jak każdy sobie zacznie interpretować dowolnie znaki i przepisy to
zrobi się jeszcze gorzej na drogach niż jest. To jest rondo, bo znak tak mówi. Wiec yaris może "skręcić" w lewo ze
środkowego pasa i zająć środkowy pas - będzie to jazda wzdłuż pasa i nie
będzie manewru zmiany pasa.

W zasadzie ma - hint - jazda dookoła. Mozna zmieniać pasy i jednocześnie
pozostać na pasie

Podkręć jasność wypowiedzi.

Zobacz na fotkę ronda w Katowicach. Przy kazdym zjeździe, niezależnie od
tego czy będziesz opuszczał rondo czy nie będziesz i zmieniał pas i na nim
pozostawał. Ponieważ masz też wyrysowane zjazdy z lewego pasa, sytuacja
jest trudna, bo pojazdy mogą się zderzyć pozostając na swoim pasie, czyli
teoretycznie sytuacja patowa (oczywiście nie jest, ale dyskusja może
powstać kto de facto miał pierwszeństwo)
Dlatego właśnie ronda turbinowe są prostsze i bezpiecziejsze, bo nie ma
dwuznacznych sytuacji.

Znów podreśl jasność. Zawsze zostajesz na (jakimś tam) pasie. Nie rozumiem o co ci biega.

jw.

Przy czym w przypadku tej drugiej części nie ma mowy o skręcie, skoro to
pas skręca a nie pojazd.

Który? Srodkowy? Przyjrzyj się jeszcze raz.

nie muszę.

Data: 2011-06-19 13:15:15
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 12:09, Waldek Godel pisze:
[...]

Jakbyś... Jakbyś domalował, to byłyby domalowane i sytuacja byłaby inna. Jakbyś na osiedlówce zrobił po dwa pasy z barierką po środku i poboczem oraz dostawił znak, to była by ekspresówka. Ale nie jest.

Jedyny problem w tym, że
pasów jest trzy, a samo rondo mniejsze, w efekcie otrzymałbyś mętlik w
którym nikt by się nie wyznał i byłoby jeszcze gorzej.

Jedyny problem w tym, że porównujesz zupełnie inne skrzyżowania i wyciągasz na tej podstawie bzdurne wnioski.

[...]

Oczywiście, że jest to zmiana pasa - na zupełnie inny, bo na drodze poprzecznej.

Co zresztą widać na zdjęciu tego ronda - kolejny wjazd na to rondo ma
oznakowane wszystkie pasy i oznakowanie mówi dokładnie to samo.

To rzeczywiście ciekawe, czemu P8 na tym odcinku nie ma a na innych jest. Ciekawe czy tabliczka pionowa jest i ci pokazuje. Tak czy owak bez znaczenia - nie ma P8 w lewo na pozostałych pasach - możesz w lewo tylko i wyłącznie z lewego pasa.

[...]

No jest. I skrzyżowanie również. Nawet w nazwie znaku jest to wyraźnie stwiedzone, a teraz znajdź przepis, że na rondzie art 22.2 nie obowiązuje.

Nie wolno ci sobie tego interpretować inaczej, jakieś skrzyżowanie z wyspą
itp.

Ano nie wolno. Ale dlatego, że ludzie interpretują, znaków ronda przed zwykłymi skrzyżowaniami nie powinno być (bo nic nie wnosi, a ludzie głupieją) - jeden z drugim potem twierdzą, że "to nie skrzyżowanie, tylko rondo".

Jak każdy sobie zacznie interpretować dowolnie znaki i przepisy to
zrobi się jeszcze gorzej na drogach niż jest.

No właśnie ty interpretujesz. Widzisz znak ronda, to interpretujesz to "a na rondzie w Katowicach wolno". Widzisz gdzies w PoRD albo rozpoerządzeniach wykonawczych "jak na rondzie w Katowicach"? Czy znak nazywa się "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" czy "jedź jak na rondzie w Katowicach"?

W zasadzie ma - hint - jazda dookoła. Mozna zmieniać pasy i jednocześnie
pozostać na pasie

Podkręć jasność wypowiedzi.

Zobacz na fotkę ronda w Katowicach.

Bosh. Coś się tak tego ronda w Katowicach czepnął? Rondo w Katowicach nie ma nic do rzeczy. Tam skręcając kontynujesz jazdę swoim pasem, tu skręcasz na pas jedni poprzecznej. Porównujesz nieporównywalne - znak ronda nie ma tu nic do rzeczy.

Shrek.

Data: 2011-06-19 13:12:14
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sun, 19 Jun 2011 13:15:15 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

Po pierwsze byłby chaos, bo nawet ze zdjęcia lotniczego ciężko byłoby się
rozeznać, a zza kierownicy samochodu byłoby to niemożliwe, dlatego nie ma
szans na kompletne oznakowanie.

Jedyny problem w tym, że porównujesz zupełnie inne skrzyżowania i wyciągasz na tej podstawie bzdurne wnioski.

Według prawa one są identyczne.

Oczywiście, że jest to zmiana pasa - na zupełnie inny, bo na drodze poprzecznej.

nie, wciąż na tym samym rondzie. Dlaczego tak uparcie znikasz ten C-12?

[...]

może źle wyrysowali, może była tam remontowana nawierzchnia i nie
domalowali, nie ma znaczenia. Znaku nakazu jazdy prosto nie ma = mozna
skręcić

No jest. I skrzyżowanie również. Nawet w nazwie znaku jest to wyraźnie stwiedzone, a teraz znajdź przepis, że na rondzie art 22.2 nie obowiązuje.

aha.. czyli na rondzie w Katowicach jadąc prawym pasem na "wprost" (czyli
nie do najbliższego zjazdu) popełniam wykroczenie? Po czym wnosisz?

[...]

To jest inna sprawa - przepisy są niespójne, często sprzeczne ze sobą itp.
Ale dokąd jest jak jest, trzeba jakoś z tym żyć. I póki co, to skrzyżowanie
jest rondem z dwoma/trzema pasami ruchu, a w miejscu pokazanym na filmie
nie ma nakazu opuszczenia ronda na wprost, więc można kontynuować jazdę po
rondzie.
[...]

Nie widzę, i dlatego wszystkie ronda interpretuję dokładnie tak samo, Tobie
też to radzę. Rondo w Katowicach przytoczyłem, żebyś łatwiej zobaczył
absurd i sprzeczność w swoim rozumowaniu, bo właśnie twój punkt widzenia
wymaga różnych interpretacji dla różnych rond.
Bądż więc uprzejmy zastosować się do własnych argumentów - nie intrepretuj
dowolnie.
[...]

ma. Jest takim samym rondem na którym obowiązują takie same przepisy.
Tylko tam niektóre rzeczy masz wymalowane na jezdni explicite, co ułatwia
zobaczenie sprzeczności w twoim punkcie widzenia.

Data: 2011-06-19 15:13:19
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 14:12, Waldek Godel pisze:

Jedyny problem w tym, że porównujesz zupełnie inne skrzyżowania i
wyciągasz na tej podstawie bzdurne wnioski.

Według prawa one są identyczne.

Ile można. Tak, są identyczne wzgledem prawa, bo dotyczą ich te same ustawy. Nie nie mówią one, że należy się na nich zachowywać identycznie.

Oczywiście, że jest to zmiana pasa - na zupełnie inny, bo na drodze
poprzecznej.

nie, wciąż na tym samym rondzie. Dlaczego tak uparcie znikasz ten C-12?

Nie znikam, nie ma ona znaczaenia, w tej kwestii - zmieniasz pas - przecież to oczywiste.

Znaku nakazu jazdy prosto nie ma = mozna
skręcić

Taak. Jasne. Bo brak zakazu znika przepisy ogólne,

[...]

Ja pierdykam. Odczep się od ronda w Katowicach. Ono nie ma nic do rzeczy. Jak cię na 70 namierzą jadącego 120, to też będziesz się tłumaczył, że jak jechałes z DC na rondo w Katowicach, to na gierkówce można 120? Nie rozumiesz prostego pytania? Jaki przepis powoduje że niby art 22.2 jest znoszony przez C13? W jakim języku mam ci zadać to pytanie, żebyś nie odpowiedział "a na rondzie w Katowicach"? Nie interesuje mnie rondo w Katowicach, tylko konkretny przepis, który zapewne jesteś w stanie podać. Prawda?

[...]

W tym wypadku są spójne  i jasne. Nawet jak ktoś ma wątpliwości, to jednostronnie przekraczalna linia powinna je rozwiać.

[...]

To zwróć jeszcze uwagę na oznakowanie, poza "C-13 jak na rondzie w Katowicach"

Rondo w Katowicach przytoczyłem, żebyś łatwiej zobaczył
absurd i sprzeczność w swoim rozumowaniu, bo właśnie twój punkt widzenia
wymaga różnych interpretacji dla różnych rond.

A skąd - znak C-13 oznacza tylko i wyłącznie, że należy jechać dookoło wyspy. Nic więcej.

[...]

Tak, a jak będziesz miał przed dwoma skrzyżowaniami znak przejścia dla pieszych, to też będą one takie same i definiuje to z którego pasa się na nich skręca w lewo?

Shrek.

Data: 2011-06-21 14:34:04
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
Shrek wrote:
A skąd - znak C-13 oznacza tylko i wyłącznie, że należy jechać dookoło wyspy. Nic więcej.

Mylisz się. Oznacza że ruch dookoła wyspy jest ruchem domyślnym. Stąd o ile jesli przed zwykłym skrzyżowaniem na drodze z wieloma pasami nie ma F-10 to w lewo można skręcać tylko z pasa lewego a na rondzie z każdego. Namalowane pasy, jeśli są rozdzielone liniami przerywanymi określają tylko kto komu ma ustąpić ale nie zabraniają kazdy dookoła wyspy z pasa prawego.

pzdr
\SK

Data: 2011-06-21 23:09:08
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-21 14:34, Sebastian Kaliszewski pisze:
Shrek wrote:
[...]

Byłbym wdzięczny za podstawę prawną. Zwłaszcza jeśli na "rondzie" są linie nieprzekraczalne z lewej strony. Nie przeczę, że na wielu rondach jest jak napisałeś, ale to IMHO zależy od oznakowania poziomego, nie od znaku C-13.

Shrek.

Data: 2011-06-21 08:21:29
Autor: ToMasz
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel pisze:
(...)

[...]
masz racje. JEdnak malutki Yarisek, ledwo miesci sie skręcając z pasa
nr2 na3 - tam nie ma miejsca na kolejny samochód który bedzie jechał w
lewo.
Druga sprawa - co jeśli z pasa nr1 pojedzie prosto?  obojętnie czy
jesteśmy na rondzie czy nie, nie bardzo można zajechać komuś drogę!
Chyba ze jazdę prosto na rondzie traktować jako ciągły skręt w lewo,
wtedy każdy jadący fizycznie na wprost przez skrzyżowanie w Warszawie
jak na zdjęciu, powinien mieć włączony prawy kierunkowskaz (
sygnalizujący zjazd z ronda) i przepuszczać tych z prawych pasów.

Całą dyskusje powinien przeczytać zarządca tej drogi. w interesie
kierowców.

ToMasz

Data: 2011-06-21 08:41:11
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Tue, 21 Jun 2011 08:21:29 +0200, ToMasz napisał(a):

Druga sprawa - co jeśli z pasa nr1 pojedzie prosto?  obojętnie czy
jesteśmy na rondzie czy nie, nie bardzo można zajechać komuś drogę!

Złamie przepisy, bo na lewym pasie jest poziomy znak nakazu skrętu w lewo.

Data: 2011-06-21 14:30:36
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel wrote:
[...]

Akurat na tym konkretnym srzyżowaniu wcześnie jest F-10 i ten F-10 Yaris istotnie złamał.

\SK

Data: 2011-06-21 14:12:27
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Tue, 21 Jun 2011 14:30:36 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

Akurat na tym konkretnym srzyżowaniu wcześnie jest F-10 i ten F-10 Yaris istotnie złamał.

Nie ma - zobacz dobrze. Tzn jest F-10 ale tylko znaki nakazu skrętu w prawo
i lewo. Na środkowym pasie nie ma nic.
Zobacz sam: http://infobot.pl/r/1ZrY

Data: 2011-06-21 17:18:03
Autor: jerzu
Kilka filmików o ... na drodze
On Tue, 21 Jun 2011 14:12:27 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

Nie ma - zobacz dobrze. Tzn jest F-10 ale tylko znaki nakazu skrętu w prawo
i lewo. Na środkowym pasie nie ma nic.

Mylisz się. Jest dokładnie taki jak ten:
http://www.ceberd.pl/images/images/znaki_drogowe/zd_uzupelniajace/f-10.jpg
Dzisiaj tamtędy jechałem i specjalnie zwróciłem na to uwagę. Jutro
mogę zrobić zdjęcie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-21 23:14:42
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-21 17:18, jerzu pisze:
[...]

No to pozamiatane.

Shrek.

Data: 2011-06-22 11:55:06
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
Shrek wrote:
[...]

Ale co pozamiatane? Nieżależnie od tego, czy znak jest czy nie ma, nasz filmowiec-ormowiec próbował wymusić pierwszeństwo na pojeździe jadącym prawym pasem. A że ten pojazd wcześniej zanalzł się na tym pasie nielegalnie -- to bez znaczenia.

\SK

Data: 2011-06-23 00:43:56
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-22 11:55, Sebastian Kaliszewski pisze:

[...]

Zgadza się, ale jakbyś czytał wątek od początku, to ja nie o ty pisałem. Jakbyś poszukał, to odanalazłbyś, że też ORMOWcó nie popieram.

Shrek.

Data: 2011-06-23 11:46:05
Autor: jerzu
Kilka filmików o ... na drodze

Proszę bardzo: http://www.pixhost.org/show/2594/7739666_imag0037.jpg

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-22 11:42:01
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel wrote:
Dnia Tue, 21 Jun 2011 14:30:36 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

Akurat na tym konkretnym srzyżowaniu wcześnie jest F-10 i ten F-10 Yaris istotnie złamał.

Nie ma - zobacz dobrze.

Zobaczyłem naocznie. Akurat już po rozpoczęciu tej dyskusji jechałem tamtędy i specjalnie sprawdziłem. Na tym kierunku jest, na przeciwnym nie ma.

Tzn jest F-10 ale tylko znaki nakazu skrętu w prawo
i lewo. Na środkowym pasie nie ma nic.
Zobacz sam: http://infobot.pl/r/1ZrY

Tu nie widac znaków pionowych.

\SK

Data: 2011-06-23 00:45:45
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-22 11:42, Sebastian Kaliszewski pisze:

[...]

To, że nie widać na filmie, nie znaczy, że nie ma. Komuś się chciało sprawdzić, i nie ma powodów, żeby mu nie wierzyć.

Shrek

Data: 2011-06-21 23:13:04
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-21 14:30, Sebastian Kaliszewski pisze:
Waldek Godel wrote:
[...]

O. Pytałem o to wcześniej. Co jest na tym znaku? Lewy w lewo, środkowy na wprost, prawy w prawo? To by znaczyło, że po prostu części oznakowania poziomego nie wymalowali *albo projektant był wyjątkowo niekonsekwentny)

Shrek.

Data: 2011-06-21 23:10:43
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-21 09:41, Waldek Godel pisze:
[...]

IODP film, to nie ma.

Shrek.

Data: 2011-06-21 14:27:51
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
Shrek wrote:
[...]

Nie ma w prawie "klasycznego ronda" jest po prostu rondo. Znak ronda określa że głównym kierunkiem ruchu jest ruch okrężny. W szczególności nie można na rondzie skręcić w lewo -- sądy ewentualny znak F-10 interpretują jako znak wyznaczający pas jaki należy zająć aby obrać kierunek jazdy *po* *zjeździe* ze skrzyżowania o ruchu okrężnym (wynalazek wielkiego mistrza drogownictwa niejakiego Galasa popularnie zwany rondem Babka, a skutkiem wandalizmu nazewniczego uprawianego przez tych którzy rzeczonego Galasa na stanowisko wynieśli formalnie zwany Rondem Zgrupowania A.K. "Radosław", wymusił już na sądach zajęcie stanowiska).

[...]

Owszem zmienia. Zmienia dokładnie to do czego się przyczepiłeś -- że wolno skręcać tylko z lewego pasa. Otóż na rondzie wolno z każdego o ile znaki poziome tego wprost nie zabraniają (i to jest różnica którą wprowadza znak ronda). W DC jest więcej bezsensownie oznaczonych rond, szczytem jest Rondo Babka.

[...]

Bez problemu może zmienić przez przerywaną. To, że tu akurat zajechał kawałek na ciągłą nie ma specjalnego znaczenia dla ogólnej sytuacji.

BTW. W tym akurat wypadku przez tym całym rondem jest sobie znak F-10 (z tego kierunku -- z przeciwnego, co zabawne, nie ma) i to oznakowanie faktycznie Yaris łamie. Ale to też nie uprawnia naszego filmowca-ormowca do próby spowodowania kolizji poprzez wymuszenie na nim pierwszeństwa przy zmianie pasa.

\SK

Data: 2011-06-21 13:45:22
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Tue, 21 Jun 2011 14:27:51 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

[...]

błąd, akurat z tego nie ma. z innych jest. Czyli kierownik yarisa niczego
nie łamie.
Widać to zarówno na filmie jak i na fotce lotniczej w google maps, link
jest wcześniej.
Co więcej - na wjeździe po prawej ręce kierownika yarisa na środkowym pasie
jest nie F-10 a F-11, przy czym dalsza konfiguracja pasów jest IDENTYCZNA
jak tych które widać na filmie. Czyli pasy nie są żadnym problemem (co
akurat Ty potwierdzasz, inni nie bardzo)

Data: 2011-06-22 11:57:05
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel wrote:
[...]

Mylisz P z F. Tam jest znak pionowy, wcześniej, określający z którego pasa gdzie można.

\SK

Data: 2011-06-21 17:19:38
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Sebastian Kaliszewski w <news:1bf6d8-7t.ln1bozon.softax.pl>:

Znak ronda określa że głównym kierunkiem ruchu jest ruch okrężny. W szczególności nie można na rondzie skręcić w lewo
[...]
Zmienia dokładnie to do czego się przyczepiłeś -- że wolno skręcać tylko z lewego pasa. Otóż na rondzie wolno z każdego o ile znaki poziome tego wprost nie zabraniają

A teraz się pan Sebastian zdecyduje, czy można/wolno skręcać w lewo czy nie
można/nie wolno.

Dodatkowo poproszę, żeby sie pan Sebastian zastanowił na opuszczaniem ronda
(wolno/można z innego niż prawy pas, z uwzględnieniem znaków poziomych P-1)

Bez problemu może zmienić przez przerywaną.

No masz, i to pewnie jeszcze bez zmiany pasa, bo te przecież prowadzą wokoło
wyspy. A my ze szwagrem zawsze tniemy prawym wokoło, za C-12...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-21 22:05:28
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Tue, 21 Jun 2011 17:19:38 +0200, 'Tom N' napisał(a):

A teraz się pan Sebastian zdecyduje, czy można/wolno skręcać w lewo czy nie
można/nie wolno.

Ech.. im bardziej komuś trollizm odwala, tym ciekawsze teorie wymyśla.
Skręt w lewo na rondzie? Znaczy.. na wysepkę, geniuszu?

Data: 2011-06-22 09:41:33
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel w <news:1h2rc2n8f5fdt.dlglepper.institute.com>:

[...]

Aleś przywalił teraz Sebastianowi.

Skręt w lewo na rondzie?

Dlaczego mnie sie pytasz? Gdybyś przeczytał to co raczyłeś wyciąć, to byś
zobaczył, że to Sebastian napisał:

<q <news:1bf6d8-7t.ln1bozon.softax.pl>>
[...]
poziome tego wprost nie zabraniają </q>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-22 11:58:26
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
'Tom N' wrote:
[...]

To teraz pan Toamsz przeczyta to co napisałem jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem.

[pleple nie pri cziom ciach]
\SK

Data: 2011-06-21 23:19:29
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-21 14:27, Sebastian Kaliszewski pisze:

[...]

Poważnie? Masz jakieś sygnatury, gdzie to można znaleźć? Nie pytam złośliwie.

[...]

E. Skoro Yariska się nie mieści, to jak ma się zmiescić samochód;) ?

Ale to też nie uprawnia naszego filmowca-ormowca
do próby spowodowania kolizji poprzez wymuszenie na nim pierwszeństwa
przy zmianie pasa.

Oczywiście, że nie - tu się zgadzam, prezentując taki dowód w sądzie ukręciłby bicz na własną dupę.

Shrek

Data: 2011-06-19 09:19:29
Autor: ToMasz
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel pisze:
[...]
popatrz na skrzyżowanie z filmu.
http://infobot.pl/r/1ZrY

samochody na filmie jadą z prawego górnego rogu ekranu. ze względu na
pasy jezdni na których si eporuszają, nazwijmy je 1, 2, 3. w ostatnim
dyskusyjnym momencie. Pierwszy ma po lewej linie przerywaną, 2i3
ciągłą(a za nią przerywaną)  uniemożliwiającą skręt w prawo.

nasz kamerzysta z pasa nr1 skręca na pas nr3? dziwne, ale mozna by to
uzasadnić chęcią przepchnięcia przez skrzyżowanie wiekszej ilości
samochodów.
Kierownik Yarisa z pasa nr2 skręca na pas nr3, booo? Bo jak wynika z
rysunku pasów nie jest w stanie skręcić o prawie 90stopni na obszarze
wydzielonym przez pasy na jezdni. Tym bardziej gdyby na pasie 2i3 stały
dwa SUV-y - nie mają szans skręcić.
Inna sytuacja. Gdyby nasz kamerzysta nie skręcił tylko pojechał prosto?

Jak dlamnie to skrzyżowanie jest debilne. jakakolwiek stłuczka - sprawa
do sądu - przeciwko osobie która te pasy zaprojektowała. Pół lita farby
i sytuacja byłaby jednoznaczna.

ToMasz

Data: 2011-06-19 09:28:36
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sun, 19 Jun 2011 09:19:29 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Nie całkiem. Linia ciągła uniemożliwia zmianę pasa aż do kolejnego
sygnalizatora. Pózniej już jest linia przerywana więc sytuacja się zmienia.
Chcesz dowodu? zobacz na wjazd, który kierownik Yarisa ma po prawej, na
podanym linku z lewej. Sytuacja jest IDENTYCZNA, tylko na środkowym pasie
nie brakuje znaków poziomych. I co widzimy na środkowym pasie? Brawo,
strzałki nakazują jechać prosto... LUB skręcić w lewo. Dokładnie tak samo.
A ponieważ strzałka to odpowiednik znaku nakazu, brak strzałki nie oznacza
zakazu. Nie wiem jaka linia jest pod mostem, ale to w sumie nie ma
znaczenia, w miejscu skrętu jest identyczny układ linii przerywanych, a
znaki poziome expilicite pozwalają skręcić w lewo. W sumie dzięki za link, dowodzi, że mam rację.

Data: 2011-06-19 11:27:58
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 10:28, Waldek Godel pisze:

Nie całkiem. Linia ciągła uniemożliwia zmianę pasa aż do kolejnego
sygnalizatora. Pózniej już jest linia przerywana więc sytuacja się zmienia.

Jest przerywana, bo inna być nie może. Chyba, że masz pomysł jak narysować ciągłą tak, żeby można było przejechać z Popularnej na wprost.

[...]

Brak strzałki nie. Ale przepis ogólny nakazuje jazdę ze środkowego tylko na wprost, jeśli dodatkowe znaki nie wskazują inaczej. A nie wskazują.

Shrek.

Data: 2011-06-19 11:11:12
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sun, 19 Jun 2011 11:27:58 +0200, Shrek napisał(a):

Brak strzałki nie. Ale przepis ogólny nakazuje jazdę ze środkowego tylko na wprost, jeśli dodatkowe znaki nie wskazują inaczej. A nie wskazują.

jazda dookoła ronda jest jazdą na wprost, chyba, że rondo jest wyraźnie
oznakowane inaczej (np. rondo turbinowe).
Po raz kolejny przypominam - tam jest znak C-12, więc daruj sobie jakieś
dziwne interpretacje.

Data: 2011-06-19 13:19:51
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 12:11, Waldek Godel pisze:
[...]

No i tu jest wyraźnie oznakowane. Dla niekumatych nawet linie nie przekraczalną namalowano.

Po raz kolejny przypominam - tam jest znak C-12, więc daruj sobie jakieś
dziwne interpretacje.

No i co z tego, że jest znak. Znajdź teraz jakieś przepisy, że na C-12 znosi oznakowanie poziome. Wogole znajdź jakiekolwiek przepisy, że C-12 znaczy cokolwiek więcej, niż że ruch odbywa się dookoła wyspy.

Shrek.

Data: 2011-06-19 13:13:56
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sun, 19 Jun 2011 13:19:51 +0200, Shrek napisał(a):

No i tu jest wyraźnie oznakowane. Dla niekumatych nawet linie nie przekraczalną namalowano.

Tak, dokładnie, żeby się nie pchać na inny pas tam gdzie nie ma na to
miejsca. Natomiast po minięciu świateł jest już przerywana i w pełnej
zgodzie z literą prawa mozna sobie konynuować jazdę po rondzie (w tym
przypadku w lewo)

No i co z tego, że jest znak. Znajdź teraz jakieś przepisy, że na C-12 znosi oznakowanie poziome. Wogole znajdź jakiekolwiek przepisy, że C-12 znaczy cokolwiek więcej, niż że ruch odbywa się dookoła wyspy.

DOOKOŁA WYSPY. dziękuję, o to chodziło. Dobrze, że wreszcie zaczynasz to
widzieć. --

Data: 2011-06-19 15:16:11
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 14:13, Waldek Godel pisze:

[...]

Jest, bo inna być nie może. Nie dało by się na wprost przejechać Popularną. A skręcić na (pomijając inne przepisy) się fizycznie nie bardzo da, bo nawet miniaturowa Yariska się nie zmieściła.

[...]

ROTFL:P I tam jest napisane, że z kazdego pasa i po ciągłych?

Shrek.

Data: 2011-06-19 14:18:53
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sun, 19 Jun 2011 15:16:11 +0200, Shrek napisał(a):

DOOKOŁA WYSPY. dziękuję, o to chodziło. Dobrze, że wreszcie zaczynasz to
widzieć.

ROTFL:P I tam jest napisane, że z kazdego pasa i po ciągłych?

z każdego pasa z którego nie jest to zabronione i po przerywanych

Data: 2011-06-19 15:57:01
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 15:18, Waldek Godel pisze:
[...]

A z tego jest zabronione, i w dodatku po ciągłych.

Shrek.

Data: 2011-06-19 14:59:14
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sun, 19 Jun 2011 15:57:01 +0200, Shrek napisał(a):

z każdego pasa z którego nie jest to zabronione i po przerywanych

A z tego jest zabronione, i w dodatku po ciągłych.

nie dogadamy się. Sugeruję najpierw do okulisty. I to szybko!

Data: 2011-06-19 16:43:22
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 15:59, Waldek Godel pisze:
[...]

I na wzajem. Yariska najechała na linie nieprzekraczalną z prawej strony. Niewiele, ale jednak.

Shrek.

Data: 2011-06-23 14:04:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Kilka filmików o ... na drodze
On Sun, 19 Jun 2011, Shrek wrote:

[...]

  Nie wtykam się.

Wogole znajdź jakiekolwiek przepisy, że C-12 znaczy cokolwiek więcej, niż że ruch odbywa się dookoła wyspy.

  A owszem, ustala jednolite zasady pierwszeństwa wjeżdżających
wobec znajdujących się na rondzie. Polecam uwadze opis do A-7.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-17 19:55:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 19:30, Shrek pisze:

[...]

Dokładnie - przejechał, nie zabił, nie potrącił, nie przerysował, a jakiegoś frustrata huj strzelił, Ĺźe skrzyĹźowanie (nieszczęśnie zorganizowane) opuścił na jednym cyklu  jeden pojazd więcej.

Data: 2011-06-17 20:29:58
Autor: 'Tom N'
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
"Rafał \"SP\" Gil" w <news:itg4eh$j74$3node2.news.atman.pl>:

skrzyżowanie (nieszczęśnie zorganizowane) opuścił na jednym cyklu  jeden pojazd więcej.

Ale jesteś pewien, że jeden więcej a nie na przykład tyle samo, albo dwa
mniej? :D

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-17 21:55:21
Autor: MZ
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 20:29, 'Tom N' pisze:
[...]

Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością można przyjąć, że jest tak
jak napisał Rafał. Jeżdżę tam często i faktycznie:
1. pas z którego skręcała Yariska jest do jazdy na wprost
2. skrzyżowanie jest zorganizowane do d..

Tak samo zresztą jest np. pod wiaduktem na Żwirki i Wigury/Hynka, gdzie
jadąc od centrum i skręcając w lewo w kierunku Galerii Mokotów też
często korkuje się, mimo że prawy pas pozostaje pusty, bo wszyscy się
próbują wcisnąć na środkowy i lewy. I często zwłaszcza autobusiarze i
złotówy skręcają tam w lewo na ten skrajny prawy z pasa do jazdy na
wprost w kierunku lotniska. Myślę że takich przykładów można znaleźć więcej.

--
MZ

Data: 2011-06-18 14:35:55
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 21:55, MZ pisze:

[...]

A proszę bardzo - to samo rondo o którym piszesz, jadąc od janek chce skręcić w lewo , a że ruch tirowy też tam idzie - jak sie tiry nie ustawią obok siebie a ustawią się gęsiego - rondo opuszczą tylko 2pojazdy ... znam to z około 3 w nocy bo regularnie o tej porze tam jeżdżę ... jeszcze dodatkowo mniej pojazdów się zmieści bo tirmeni często zakładają, że o 3 w nocy zara sto tramwajów ich zaatakuje i dopóki nie zaświeci się zjazdowe zielone - stoją przed torami. Zawsze objeżdżam wtedy taki zatwardzenie prawym, i ustawiam się na skrajnie prawym (którego żaden tir nie zajmie bo za rondem ten pas się kończy) .... Za dnia jednak przy dużo większym ruchu prawdopodobieństwo spotkania kogoś kto tak alergicznie zareaguje, jak nasz hollyłódowiec jest znaczne. Jednak nie stresuję się z pewnych względów (OC+AC). Ja mam czas i mnie jeszcze za to płacą :)

Data: 2011-06-21 09:18:18
Autor: MZ
Kilka filmikĂłw o ... na drodze

A proszę bardzo - to samo rondo o którym piszesz, jadąc od janek chce
No nie, jednak nie to samo, ale podobna sytuacja, one wszystkie są
zaprojektowane na jedno kopyto. Ja pisałem o rondzie Żwirki i Wigury i
Hynka/Sasanki, a Ty o rondzie Al. Krakowska i Hynka, czyli jedno rondo
wcześniej/później, zależy czy lecisz Hynka/Marynarską od Ursusa czy od
Galerii MokotĂłw.

--
MZ

Data: 2011-06-23 14:17:45
Autor: Gotfryd Smolik news
OT, bylo: Kilka filmików
On Sat, 18 Jun 2011, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

około 3 w nocy bo regularnie o tej porze tam jeżdżę ... jeszcze dodatkowo mniej pojazdów się zmieści bo tirmeni często zakładają, że o 3 w nocy zara sto tramwajów ich zaatakuje

  Wiesz, ale ja im się nie dziwię.
  Też byłem zaskoczony, że w W-wie w nocy tramwaje nie jeżdżą WCALE.
  Inna sprawa iż na tym rondzie widać kilometry torów w obie strony, więc
Twoje narzekanie jakieś podstawy ma :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-17 19:03:07
Autor: JK
Kilka filmików o ... na drodze
[...]

No cóż, sfilmowałeś trzech kutasów (trzy pizdy).
Nowość żadna. Zgłaszaj policji.

JK

Data: 2011-06-17 20:17:54
Autor: Protz
Kilka filmików o ... na drodze

Użytkownik "JK" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał

Nowość żadna. Zgłaszaj policji.

LOL, juz widze jak policja sie tym przejmie.

Szczegolnie ze takie nagranie to pewnie nie jest zaden material dowodowy.

Protz

Data: 2011-06-17 19:08:13
Autor: Stefan Szczygielski
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 17.06.2011 15:15, Tomek pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4 (filmik 2)

Szczerze? Ja tu widzę Yarisa zmieniającego pas na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną, sygnalizującego dużo wcześniej swój zamiar, następnie skręcającego i Ciebie próbującego nie wiedzieć czemu wjechać mu w bok nawet już całkiem po zajęciu przez niego pasa ruchu.

Skręcanie w ten sposób nie jest może najszczęśliwsze ale w tej konkretnej sytuacji miał by klepany bok za Twoje pieniądze i nawet nie widzę podstawy wlepienia mu za coś mandatu. Już abstrahując od tego, że jeśli bardzo Ci zależało na zajęciu prawego pasa trzeba było po prostu pojechać za nim...

S.

Data: 2011-06-17 19:20:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kilka filmików o ... na drodze

Użytkownik "Stefan Szczygielski" <groups@siospammoomean.eu.org> napisał w wiadomości news:itg1lu$et4$1news.onet.pl...
[...]

oznakowanie poziome dla Ciebie nie ma większe znaczenia, prawda?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-06-17 19:25:13
Autor: Stefan Szczygielski
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 17.06.2011 19:20, Kuba (aka cita) pisze:
W dniu 17.06.2011 15:15, Tomek pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4 (filmik 2)
Szczerze? Ja tu widzę Yarisa zmieniającego pas na skrzyżowaniu
oznakowanie poziome dla Ciebie nie ma większe znaczenia, prawda?

Przyjrzyj się uważnie - zmienia pas w miejscu przerywanych kresek.

S.

Data: 2011-06-17 19:41:32
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Stefan Szczygielski w <news:itg2lp$ibd$1news.onet.pl>:

[...]

I te przerywane kreski maja pierwszeństwo przed wszystkimi innymi znakami i
przepisami, a jedynie nie maja pierwszeństwa przed poleceniami osób
uprawnionych do kierowania ruchem

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-17 19:44:45
Autor: radekp@konto.pl
Kilka filmików o ... na drodze
Fri, 17 Jun 2011 19:41:32 +0200, w
<110617.194132.pms.2257@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'
<news@int.dyndns.org.invalid> napisał(-a):

I te przerywane kreski maja pierwszeństwo przed wszystkimi innymi znakami i
przepisami,

Według czego mają pierwszeństwo?

Data: 2011-06-17 19:59:03
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
radekp@konto.pl w <news:4k4nv65fvr6u1520s4mbd9i6mpjngt4s2v4ax.com>:

[...]

A dlaczego mnie się pytacie (Ty i Kuba) -- nic was w dupę nie gryzie?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-17 20:05:16
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kilka filmików o ... na drodze

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:110617.195903.pms.2259int.dyndns.org.invalid...
[...]

bo to Ty wysunąłeż teze, która mnie zaciekawiła :P

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-06-17 20:17:32
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Kuba (aka cita) w <news:itg50v$lrd$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Nienienie, to Stefana teza, ja tylko rozwinąłem to co on napisał :O

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-20 16:57:47
Autor: radekp@konto.pl
Kilka filmików o ... na drodze
Fri, 17 Jun 2011 19:59:03 +0200, w
<110617.195903.pms.2259@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'

> Według czego mają pierwszeństwo?

A dlaczego mnie się pytacie (Ty i Kuba) -- nic was w dupę nie gryzie?

Pytam, bo mnie tutaj nic nie dziwi :).

Data: 2011-06-17 19:52:56
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kilka filmików o ... na drodze

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:110617.194132.pms.2257int.dyndns.org.invalid...
[...]

znaczy sie co masz na mysli?
Jeśli przed rondem było oznakowanie kierunkowe dla danych pasów to wtedy żadne kreski na rondzie tego nie zmieniają.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-06-17 19:51:12
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kilka filmików o ... na drodze

Użytkownik "Stefan Szczygielski" <groups@siospammoomean.eu.org> napisał w wiadomości news:itg2lp$ibd$1news.onet.pl...
[...]

hmm, no przyglądnąłem sie uważnie i faktycznie są przerywane kreski, ale IMO rozstrzygające byłyby tu znaki pionowe przed rondem wskazujące na to które pasy służą do jazdy w któym kierunku, bo wg mnie te przerywane kreski nie są po nic innego jak po to, zeby umożliwić wjazd na rondo dla pojazdów nadjeżdzających z prawej. Yariska jedzie i ma cały czas linie ciągłą i tylko na tym pasie ruchu jest przerywana bo nie możnaby wjechac na rondo z prawj strony inaczej niż skręcając w prawo. Wg mnie nie upoważnia to yariski do zmiany pasa - ale pytanie czy bylo coś namalowane przed rondem, bo faktycznie sytuacja chyba nie jest jednoznaczna.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-06-18 12:03:33
Autor: Excite
Kilka filmików o ... na drodze
ale pytanie czy bylo coś
namalowane przed rondem, bo faktycznie sytuacja chyba nie jest
jednoznaczna.

Nawet jeśli nie było znaków poziomych to jadąc jezdnią jednokierunkową musi zbliżyć się do jej lewej krawędzi gdy chce skręcić w lewo.

Data: 2011-06-18 13:07:48
Autor: gazeta.pl
Kilka filmików o ... na drodze
musi zbliżyć się do jej lewej krawędzi gdy chce skręcić w lewo.

Ale on nie skrenca w lewo ino wjezdza na rądo (są znaki o ruchu okrężnicy)

Ania

Data: 2011-06-18 13:14:22
Autor: Excite
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-18 13:07, gazeta.pl pisze:
Ale on nie skrenca w lewo ino wjezdza na rądo (są znaki o ruchu okrężnicy)

Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również skrzyżowanie.

Data: 2011-06-18 13:49:31
Autor: gazeta.pl
Kilka filmików o ... na drodze
Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również skrzyżowanie.

Absolutnie nie twwierdzem inaczej. Skrzyżowanie specyficzne nak torym obowiazuje roch okrerznicy. Co oznacza ze przy 2 pasach w szczegolnosci mozesz drugim/prawym pasem jeździć dookoła (wlewo) o ile inne znaki nie zabryniajo. Elementarny PORD niestety.....\

Gosia

Data: 2011-06-18 14:14:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kilka filmików o ... na drodze
Hello Excite,

Saturday, June 18, 2011, 1:14:22 PM, you wrote:

Ale on nie skrenca w lewo ino wjezdza na rądo (są znaki o ruchu okrężnicy)
Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również
skrzyżowanie.

Rondo to droga ze skrzyżowaniami, na których można skręcić tylko w
prawo. Jazda drogą zgdnie z jej przebiegiem nie wymaga sygnalizacji,
skręt w prawo w inną drogę wymaga.

--
Best regards,

Data: 2011-06-18 15:27:07
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Sat, 18 Jun 2011 13:14:22 +0200, Excite napisał(a):

W dniu 2011-06-18 13:07, gazeta.pl pisze:
Ale on nie skrenca w lewo ino wjezdza na rądo (są znaki o ruchu okrężnicy)

Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również skrzyżowanie.

A twój rozmówca to również Kolina

Data: 2011-06-21 14:37:43
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
Excite wrote:
W dniu 2011-06-18 13:07, gazeta.pl pisze:
Ale on nie skrenca w lewo ino wjezdza na rądo (są znaki o ruchu okrężnicy)

Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również skrzyżowanie.

Nie tylko z niego zjeżdżając. Na rondzie domyślnym, głównym, podstawowym, oznaczającym brak zmiany kierunku jazdy wg przepisów, jest kierunek jaszy *w okół* ronda.

pzdr
\SK

Data: 2011-06-22 10:10:43
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Sebastian Kaliszewski w <news:gtf6d8-dd1.ln1bozon.softax.pl>:

Excite wrote:
[...]

Pobudka:

<http://strony.aster.pl/mkasprzak/fotolog/259/foto1.jpg>
<http://www.ochrona.pl/pliki/Przeglad_prasy/Superexpress/2007-02-15/2007-02-15_Rondo_bezprawia_2268x1564.jpg>

Bardzo chętnie posłucham teorii Pana Sebastiana ze wsparciem Waldusia, co
tam robią znaki zakazu skrętu w lewo, nakazu jazdy prosto, skoro prosto to
wokoło wyspy...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-22 09:37:17
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Wed, 22 Jun 2011 10:10:43 +0200, 'Tom N' napisał(a):

[...]

Bardzo słabo ci to trollowanie wychodzi...
To klasyczny przykład desperackiego szukania prawidłowego oznakowania.
Dowodem tego jest, że jeszcze bardzo niedawno zamiast C5 stał B21
Jeszcze kilka lat i wpadną na pomysł jak prawidłowo to rondo oznakować. Jak
dobrze pójdzie. --

Data: 2011-06-22 11:08:15
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel w <news:8g4c4fyjrnq4$.dlglepper.institute.com>:

[...]

                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
wokoło wyspy...

Bardzo słabo ci to trollowanie wychodzi...

Ano Ci Waldusiu nie wychodzi kompletnie

Jeszcze kilka lat i wpadną na pomysł jak prawidłowo to rondo oznakować.

Cały Walduś -- on wie ale nie powie...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-22 10:43:34
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Wed, 22 Jun 2011 11:08:15 +0200, 'Tom N' napisał(a):

Jeszcze kilka lat i wpadną na pomysł jak prawidłowo to rondo oznakować.

Cały Walduś -- on wie ale nie powie...

o proszę, przerosło?
Znaku P8a się nie zna? Znaku F-10 (w odmianie bez strzałki w lewo) też nie?
Można jeszcze poprzeć odpowiednią formą znaku F-11 nad każdym z pasów i
sprawa będzie prosta i - co najważniejsza - bezdyskusyjna i nie dająca
okazji do sprzecznych z sobą interpretacji.
Na dodatek zostaje jeszcze kawałek asfaltu do pracowitego wykreskowania w
miejscu dawnego pasa do skrętu w lewo. Nieduży, ale zawsze trochę pomoże.

A rozwiązanie najskuteczniejsze - z uwagi na światła i zakazy, należałoby w
ogóle zdjąć znak ronda i zrobić z tego zwykłe skrzyżowanie - przez
większość dnia nie zmieni się dokładnie nic, samochody będą jeździły tak
jak jeździły do tej pory. Tyle, że bezpieczniej. No ale miasto nie zarobi
tyle na mandatach, więc nikt nie jest zainteresowany.

Data: 2011-06-22 12:42:01
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel w <news:1f9za9d8i2w2g$.dlglepper.institute.com>:

[...]

Czekaj, strzałka kierunkowa na wprost P-8a (czy też F-10) w połączeniu ze
znakiem C-12 co ma wg Ciebie oznaczać -- jazdę na wprost wokoło wysypy -- bo
przecież taką teorię tu propagujesz, i tymi znakami chcesz zabronić jazdy w
kierunku Nowy Świat z Jerozolimskich od strony Marszałkowskiej?

Przyparty do muru gubisz się Waldusiu w zeznaniach...

[...]

WOW. No to słucham mistrzu organizacji ruchu jakie znaki tam ustawisz po
zdjęciu C-12 (i A-7), tak, żeby było bezpieczniej w razie wyłączenia
sygnalizacji i uwzględniając priorytet komunikacji miejskiej (zarówno tramwaje jak i autobusy)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-22 11:51:39
Autor: Waldek Godel
Kilka filmików o ... na drodze
Dnia Wed, 22 Jun 2011 12:42:01 +0200, 'Tom N' napisał(a):

[...]

o.. nie odróżniamy znaków obowiązujących dla pasa od znaków obowiązujących
dla skrzyżowania? No proszę, żenada rośnie.
Za chwilę stwierdzisz, że znak P-8b na pasie ze skrzyżowania z filmiku na
początku nakazuje wjazd na wysepkę.

[...]

o.. i znów teorie z dupy wzięte.. a kto powiedział, że wszystkie A-7 trzeba
zdjąć? Zresztą biorąc pod uwagę, że sygnalizacja jest wyłączana tylko w
nocy skrzyżowanie równorzędne to nie jest takie złe rozwiązanie. Ale
powiedzmy że pozostawienie A-7 na "w razie awarii" na Nowym Świecie
wielkiej tragedii nie zrobi, przynajmniej w normalnym ruchu.

Zanim zaczniesz się pienić i rzucać do innych, doucz się, poczytaj, pomyśl
(fantastyczne uczucie, naprawdę powinieneś kiedyś spróbować), będzie milej
i mniej żenująco.
Poziom wiedzy, inteligencji i sposobu podejścia do dyskutanta póki co masz
na poziomie dziesięciolatka (w porywach)

Data: 2011-06-22 13:27:12
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Waldek Godel w <news:1tzljsem3s6z0.dlglepper.institute.com>:

[...]

Wy, to znaczy te od SMS-ów?

No proszę, żenada rośnie.

Ano rośnie:
W <news:ax4npjx02t56.dlglepper.institute.com> Walduś miał problemy z
widocznością i przez kilka kolejnych wiadomości nie do końca wytrzeźwiał.

W <news:bad1071i2ucb15s9gmdn46p35ri5detejh4ax.com> pokazano Waldusiowi jak
wygląda oznakowanie na rzeczonym skrzyżowaniu, i czym się różni znak P od
znaku F.

W <news:1f9za9d8i2w2g$.dlglepper.institute.com> Walduś już wie, że stosując
odpowiednie znaki F i P można wymusić jazdę na wprost przez skrzyżowanie
oznakowane C-12 i że jazda na wprost niekoniecznie jest jazdą wokoło wyspy

Poziom wiedzy, inteligencji i sposobu podejścia do dyskutanta póki co masz
na poziomie dziesięciolatka (w porywach)

Staram się tak prowadzić dyskusję by i dziesięciolatek zrozumiał -- co jak
widać powyżej udało mi sie wyśmienicie w Twoim przypadku -- i zrozumiałeś to
co powinieneś wiedzieć wcześnie, bez potrzeby wyjaśniania z mojej (i nie
tylko) strony.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-22 10:25:12
Autor: Excite
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-22 10:10, 'Tom N' pisze:
[...]

Po prostu ludzie zapominają że istotna jest pozycja pojazdu przed i po wyjeździe ze skrzyżowania. To że ruch odbywa się dokoła wyspy nie przeczy temu że na rondzie wykonuje się skręt w lewo i zawracanie. To co podałeś jako przykład jest jednym z dowodów na to że rondo nie jest żadnym wyjątkiem od całej reszty skrzyżowań pod tym względem, tak samo jak istnienie rond turbinowych potwierdza że nawet ruch dokoła wyspy może wiązać się ze mianami kierunku jazdy, wyjazd z ronda może być jazdą na wprost a na rondzie jak na każdym skrzyżowaniu jest możliwy (o ile nie zabroniony) skręt w lewo, prawo, zawracanie i jazda na wprost.
http://www.agnieszka.owczarczak.pl/wp-content/uploads/2009/12/rondo-turbinowe.JPG

Data: 2011-06-22 10:18:13
Autor: Excite
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-21 14:37, Sebastian Kaliszewski pisze:
Nie tylko z niego zjeżdżając. Na rondzie domyślnym, głównym,
podstawowym, oznaczającym brak zmiany kierunku jazdy wg przepisów, jest
kierunek jaszy *w okół* ronda.

Ruch odbywa się dokoła wyspy, to oczywiste Czy wjeżdżając na takie rondo i zjeżdżając z niego np. 3 wyjazdem (przy założeniu że rondo jest 4 wlotowe i symetryczne) wykonuję skręt w lewo na skrzyżowaniu czy też według Ciebie wykonuje się skręt w prawo (zjazd z ronda) ? Co więc jeśli zawrócę na klasycznym rondzie, jaki manewr wtedy zostanie wykonany ? Zawracania (biorąc pod uwagę pozycje pojazdu przed wjazdem na skrzyżowanie i po wyjeździe ze skrzyżowania) czy skrętu w prawo (biorąc pod uwagę tylko zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu) ?

Data: 2011-06-22 16:53:10
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
Excite wrote:
[...]

Wyjaśnij zatem jakim cudem w większości krajów uznających Konwencję Wiedeńską wymagha się, że gdy na wyspie (mamy dowolne skrzyżowanie z wyspą) jest czerwnoe światło to trzeba bezwarunkowo czekać, podczas gdy konwencja explicite pozwala na zjechanie ze skrzyżowania na którym już się jest na czerwonym świetle.

pzdr
\SK

Data: 2011-06-22 21:33:18
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Sebastian Kaliszewski w <news:c7c9d8-lbk.ln1bozon.softax.pl>:

Excite wrote:
[...]

Jaki piękny raczek i zarazem nieudolna próba skierowania dyskusji na inny
temat ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-17 19:41:45
Autor: PlaMa
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-17 15:15, Tomek pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU
T.

zmniejszałeś jakość do yt? Bo ciężko odczytać tablice w tych filmików

Data: 2011-06-17 20:27:27
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
Tomek wrote:
No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU

Najpierw poznaj PoRD i odróżnij skrzyżowanie od wjazdu na parking.

http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4

Jeździsz w sposób niebezpieczny i stwarzający zagrożenie. I ty chcesz jeszcze kogoś pouczać?

http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU

Należy ci się mandat i 2pkt za jazdę lewym pasem gdy możesz jechać prawym,

T.

Twierdziłeś (tu, na twej grupie), że jeździsz zawsze zgodnie z przepisami. Otóż nie -- złamałeś przepisy na 2 z 3 ww filmików przy czym jeden raz w zdecydowanie poważny i chamski sposób.

\SK

Data: 2011-06-17 20:37:32
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Sebastian Kaliszewski w <news:mtisc8-ces.ln1bozon.softax.pl>:

Tomek wrote:
No to czekam na komentarze:
http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
Najpierw poznaj PoRD i odróżnij skrzyżowanie od wjazdu na parking.

Ciekawe, co tam robił mały D-1

http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
Jeździsz w sposób niebezpieczny i stwarzający zagrożenie. I ty chcesz jeszcze kogoś pouczać?

Bo my ze szwagrem to zawsze ze środkowego pasa tniemy w lewo, bo jesteśmy z
prawej strony w stosunku do tego z lewego pasa i w razie czego to
pierwszeństwo z prawej jest przecież

http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU
Należy ci się mandat i 2pkt za jazdę lewym pasem gdy możesz jechać prawym,

Taaa, przepisy mówią co innego -- jezdnie są rozdzielone

Twierdziłeś (tu, na twej grupie), że jeździsz zawsze zgodnie z przepisami. Otóż nie -- złamałeś przepisy na 2 z 3 ww filmików przy czym jeden raz w zdecydowanie poważny i chamski sposób.

No to pokaż które przepisy zostały złamane i przez kogo -- możesz skupić sie
na drugim filmiku

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-21 14:01:20
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze

Tomek wrote:
No to czekam na komentarze:
http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
Najpierw poznaj PoRD i odróżnij skrzyżowanie od wjazdu na parking.

Ciekawe, co tam robił mały D-1

Ty, podobnie jak nasz filmowiec-ormowiec, też doucz się przepisów.
D-1 nie musi stać przy skrzyżowaniu. Może być znakiem przypominającym.

[...]

Nie ma znaczenia co zrobiła tamta toyota tylko jak jedzie nasz filmowiec-ormowiec.

Dla przykładu nie wolno ci rozjechać pieszego który wszedł na czerwone jeśli jesteś w stanie się zatrzymać.

http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU
Należy ci się mandat i 2pkt za jazdę lewym pasem gdy możesz jechać prawym,

Taaa, przepisy mówią co innego -- jezdnie są rozdzielone

Cóż,  widzę (na podsiawie również wcześniejszych "występów"), że jesteś kolejnym "świątobliwym" który opowiada o sobie jaki to jest dobry, tylko nie zna przepisów o których respektowaniu ma tyle do powiedzenia.

Czego nie rozumiesz z "możliwie blisko prawej strony"?  Prawy pas był wolny? Był. To koledzy "świątobliwi, zawsze jeżdżący przepisowo" wynocha na prawy.

[...]

Przeczytaj sobie Art.3 PoRD

Chuligaństwo drogowe połączone z próbą wymuszenia pierwszeństwa na jadącym po rondzie prawym pasem. To że tamten wcześniej znalazł się na tym pasie ignorując znak F-10 nie uprawnia do wymuszania na nim pierwszeństwa kiedy już na tym pasie jest.

Przeczytaj też KW. Takie "działania nauczycielskie" kwalifikują się od razu do skierowania wniosku o ukaranie do właściwego sądu.

\SK

Data: 2011-06-21 16:57:03
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze

Tomek wrote:
[...]

"Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż
trasy z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt 5.2.1.1);
można ich nie powtarzać, jeśli odległość między skrzyżowaniami jest nie
wieksza od 50 m"

A teraz Sebastian pokaże przepis, że D-1 o zmniejszonych wymiarach można
stawiać /gdziekolwiek/ na drodze z pierwszeństwem

[ciach wycieczki ad personam]

[...]
                                ^^^^^^^^
[...]

Ależ to jest piękne -- nie znajduję w KW zapisu, że za nagrywanie, i pisanie
na usenecie o tym nagraniu jest jakaś kara -- tylko nie pisz o /próbie/
zabójstwa, bo to z KK jest ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-22 11:19:10
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze

Tomek wrote:
[...]

Czego nie zrozumiałeś z powyższego? "Jako zasadę" to jest rekomenadcja, zresztą nagminnie nierespektowana (brak przypomnień, oznakowanie miejsce które nie są skrzyżowaniami -- np. skrzyżowanie z drogą nieutwardzoną nie jest skrzyżowaniem w myśl przepisów a bardzo często stoją przed nim znaki oznaczające skrzyżowania).

[...]

Nie udawaj głupiego. Nie chodzi o nagrywanie tylko usiłowanie wymuszenia pierwszeństwa (podczas zmiany pasa).

\SK

Data: 2011-06-22 17:08:38
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze

Tomek wrote:
[...]

Czy można czy nie można nie ma tu znaczenia. To miejsce można znaleźć na zdjęciach lotniczych -- no i z tych rzekomych dwu skrzyżowań jedno jest zwykłym wjazdem na posesję a drugie z drogą nieutwardzoną (kawałek utwardzony ma mniej niż 20m).

[...]

Nie udawaj że nie rozumiesz. Nie chodzi o nagrywanie tylko wpieprzani się na nie swój pas pod nadjeżdżający samochód i usiłowanie wymuszenia na nim pierwszeństwa. Masz wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu w ruchu lądowym.

\SK

Data: 2011-06-22 20:29:57
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze

Tomek wrote:
[...]

O nie kochaniutki, albo rozmawiamy o tym kto jest ormowcem, oraz kto się ma
douczyć przepisów, albo sobie luźno dywagujemy o rzeczach bez znaczenia --
Ty Jasiu wybrałeś najpierw bramkę A -- a teraz wybierasz bramkę B.

To miejsce można znaleźć na zdjęciach lotniczych -- no i z tych rzekomych dwu skrzyżowań jedno jest zwykłym wjazdem na posesję a drugie z drogą nieutwardzoną (kawałek utwardzony ma mniej niż 20m).

Nie mam zamiaru szukać -- pokażesz co znalazłeś czy dalej będziesz pianę
toczył w odpowiedzi na moje pytanie co tam D-1 robi?

[...]

Ejże, już się nawet Waldusiu podejście do znaków F zmieniło -- i nagle
stwierdził, że na wprost jeśli sa znaki P/F  to niekoniecznie oznacza wokoło
wyspy

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-21 22:50:20
Autor: Myjk
Kilka filmików o ... na drodze
Fri, 17 Jun 2011 20:37:32 +0200, 'Tom N'
No to pokaż które przepisy zostały złamane i przez kogo

Ej, ale ten koleś to mimo wszystko jakiś przypał i frustrat, zobacz na
kolejny film: http://youtu.be/pH5k7GO2UJo -- to ten sam typ ludzia co
Puaszczyca. :P --
Pozdor
Myjk

Data: 2011-06-22 10:04:35
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Myjk w <news:1xh3etf9ll98g.dlgmyjk.org>:

Fri, 17 Jun 2011 20:37:32 +0200, 'Tom N'

No to pokaż które przepisy zostały złamane i przez kogo

Ej, ale ten koleś to mimo wszystko jakiś przypał i frustrat, zobacz na
kolejny film: http://youtu.be/pH5k7GO2UJo

I?  Nie pytałem o ocenę psychiki autora wątku, tylko o to jaki przepis złamał
nie uderzając w yarisa.

<http://www.youtube.com/watch?v=S0k77KyhSLQ>

A ten "frustrat" jaki przepis złamał nie uderzając w peugeota?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-22 11:34:23
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kilka filmików o ... na drodze
'Tom N' wrote:
[...]

Usiłowanie wymuszenia pierwszeństwa, zmiana pasa ruchu bez zachowania szczególnej ostrożności.

<http://www.youtube.com/watch?v=S0k77KyhSLQ>

A ten "frustrat" jaki przepis złamał nie uderzając w peugeota?

Art.3.p.1

\SK

Data: 2011-06-22 20:35:41
Autor: 'Tom N'
Kilka filmików o ... na drodze
Sebastian Kaliszewski w <news:mhp8d8-j6n.ln1bozon.softax.pl>:

'Tom N' wrote:
[...]

Ale masz jakieś wsparcie w przepisach, że za C-12 pasy prowadzą wokoło wyspy
niezależnie od innych znaków?

<http://www.youtube.com/watch?v=S0k77KyhSLQ>
A ten "frustrat" jaki przepis złamał nie uderzając w peugeota?

Art.3.p.1

Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.
                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Masz na myśli to podkreślone, bo uniknął działania, ruchu nie utrudnił,
spokoju nie zakłócił, na szkodę nie naraził -- czyli, że zaniechał uderzenia
w peugeota...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-23 11:50:15
Autor: jerzu
Kilka filmików o ... na drodze
On Wed, 22 Jun 2011 11:34:23 +0200, Sebastian Kaliszewski
<s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> wrote:

Usiłowanie wymuszenia pierwszeństwa, zmiana pasa ruchu bez zachowania szczególnej ostrożności.

ROTFL :)))

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-24 09:08:42
Autor: Myjk
Kilka filmików o ... na drodze
Wed, 22 Jun 2011 10:04:35 +0200, 'Tom N'
Ej, ale ten koleś to mimo wszystko jakiś przypał i frustrat, zobacz na
kolejny film: http://youtu.be/pH5k7GO2UJo
Nie pytałem o ocenę psychiki autora wątku, tylko o to jaki przepis złamał nie uderzając w yarisa.

Ja natomiast, to i tylko to, właśnie oceniłem, bo poza tym dziwacznym i
niezrozumiałym dla mnie zachowaniem, w _tej_ sytuacji nie ma co mu zarzucić
(może pomijając lamerski start ze świateł). :P Ale już w kolejnym filmie
gość zapieprza na osiedlówce (ul. Czółenkowa -> Poronińska) i rozżalony
pokazuje jak to mu wymuszają pierwszeństwo -- a sam jedzie jak skończony
wariat. Dla mnie taki człowiek jest bardziej niebezpieczny niż gość jadący
Yarisem. W końcu kiedyś mu się nóżka poślizgnie, coś źle wyliczy i będzie
problem.
<http://www.youtube.com/watch?v=S0k77KyhSLQ>
A ten "frustrat" jaki przepis złamał nie uderzając w peugeota?

Żadnego, bo to nie jest przykład frustrata (trochę sie tylko czepia). :P W
tej sytuacji Honda dała najbardziej ciała, bo Peugeot niczym nie przewinił.
Nie wiem o co temu "rejestrującemu" chodzi, bo poruszał się wewnętrznym
pasem ruchu na rondzie -- tymczasem zaraz po komentarzu o kulawej jeĹşdzie
Hondy powinien był zjechać do prawej (już koło 0:37 powinien był zajmować
prawy pas). Nie zrobił tego (ergo, zostawił prawy pas wolny), więc PUG
wjechał na skrzyżowanie -- do tego nie pojechał "prosto" tylko zawinął się
w prawo -- wszystko wg mnie OK. Jazda odbyła się prawidłowo, płynnie i bez
żadnego zagrożenia. Tak się powinno jeździć by nie było korków.

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-06-24 19:22:40
Autor: Shrek
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
W dniu 2011-06-24 09:08, Myjk pisze:

[...]

Nic dodać, nic ująć.

Shrek.

Data: 2011-06-24 19:27:48
Autor: 'Tom N'
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
Shrek w <news:iu2h54$4b7$1inews.gazeta.pl>:

[...]

pasem ruchu na rondzie -- tymczasem zaraz po komentarzu o kulawej jeździe
[...]

Niestety są jeszcze Waldusie i Sebastianki -- one uważają inaczej

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-06-24 19:46:35
Autor: Shrek
Kilka filmików o ... na drodze
W dniu 2011-06-24 19:27, 'Tom N' pisze:

Niestety są jeszcze Waldusie i Sebastianki -- one uważają inaczej

Dlatego trzeba uważać;)

Shrek.

Data: 2011-06-18 07:36:35
Autor: wbk
Kilka filmik�w o ... na drodze
ale syf kamera made in china HDDDDDDDDDDDD

Data: 2011-06-18 09:05:09
Autor: Myjk
Kilka filmików o ... na drodze
Fri, 17 Jun 2011 15:15:57 +0200, Tomek
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4

Zachowałeś się jak Trzpion. heheh

--
Pozdor
Myjk

Data: 2011-06-19 18:34:32
Autor: jerzu
Kilka filmików o ... na drodze
On Fri, 17 Jun 2011 15:15:57 +0200, "Tomek" <kuki543@wp.pl> wrote:

No to czekam na komentarze:

http://www.youtube.com/watch?v=mrJRN0KE7iU
http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU
T.

Takich filmów to mógłbym dzisiaj nakręcić ze 40. Z 400 kilometrowej
trasy. Nie ma się czym tu podniecać.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-19 18:47:57
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 18:34, jerzu pisze:

Takich filmów to mógłbym dzisiaj nakręcić ze 40. Z 400 kilometrowej
trasy. Nie ma się czym tu podniecać.

A co ty w trasie robił ? :)

Data: 2011-06-19 19:00:33
Autor: jerzu
Kilka filmików o ... na drodze
On Sun, 19 Jun 2011 18:47:57 +0200, "Rafał \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

A co ty w trasie robił ? :)

Jechałem :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-06-19 19:06:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kilka filmikĂłw o ... na drodze
W dniu 2011-06-19 19:00, jerzu pisze:

A co ty w trasie robił ? :)
Jechałem :)

A ! to wszystko wyjaśnia ;)

Data: 2011-06-21 18:21:52
Autor: Mario
Kilka filmik�w o ... na drodze
http://www.youtube.com/watch?v=r-MjZ8q4QAU

w PL powinienes jechac prawym, a nie lewym pasem....

pzdr

Kilka filmików o ... na drodze