Kilka irytujacych dzwiekow z Hondy CRV

Data: 2010-01-17 22:48:57
Autor: bartekkr
Kilka irytujacych dzwiekow z Hondy CRV
Witajcie! Mam mały problem z Hondą CR-V z 2004 roku (2.4l, automat).
Otóż napęd tylny działa bez zastrzeżeń - testowałem na ośnieżonym parkingu i ładnie pcha auto. Problem jest jednak inny. Przy załączaniu tyłu wydobywają się stamtąd bardzo dziwne dzwięki - głośne terkotanie (wydaje mi się, że słyszalne dość głośno nawet na zewnątrz). Dźwięk nie jest sympatyczny i nie brzmi dobrze - jakby się coś miało zaraz rozpaść. Owe terkotanie słychać najlepiej kiedy ruszam na wprost na śniegu.
Przypuśćmy, że stoję, naciskam gaz, przednie koła wpadają w lekki poślizg i wtedy załącza się tył. I w tym momencie słychać to trtrtrtrtrtrt. Podobnie jest przy skrecaniu kierownica - wtedy slychac cos jakby obcieranie opon itp. Wyczytalem, ze to objaw koniecznosci wymiany oleju w tylnym moscie.
Czy jest w Krakowie jakiś dobry i tani zakład, który podjąłby sie wymiany tego oleju?

Mam jednak jeszcze jeden rodzaj stukania. Kiedy ruszam i nabieram predkosci to zaczyna sie stuk-stuk-stuk. Miarowe stukanie - im szybciej jade tym szybsze. Slysze jakby to bylo w okolicach lewego tylnego kola. Poczatkowo wykluczylem hamulec, gdyz jakos ten stuk mi do niego nie pasuje.  Jednak gdy naciskam hamulec - stukanie znika. Gdy jade i zaciagam reczny stukanie jest dalej slyszalne - znika tylko od hamulca noznego). Co to za dziwo? Chyba nie ten most...

A jesli nie znajdzie sie tu zaden fachowiec, to poleccie jakies forum z duza liczba uzytkownikow CR-V, bo te na ktorych  sie zarejestrowalem (http://honda.auto.com.pl i http://forum.honda-klub.org.pl) nie sa zbyt pomocne ;)

Pozdrawiam
Bartek

Data: 2010-01-17 22:52:33
Autor: Lewis
Użytkownik "bartekkr" <krabar@gmail.com> napisał w wiadomości news:hj00md$feb$1news.onet.pl...
[...]

Szczelam... Przegub? U mnie to właśnie było problem.

Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-01-18 09:18:06
Autor: Agent
[...]

A kontrola trakcji ci się nie włącza. Bo ona włąsnie robi takie trtrtrtrtrrrtrtt. A przy załączonym napędzie 4x4 może masz zblokowany mechanizm różnicowy - wtedy będą koła (opony) darły o asfalt przy skrętach, zwłaszcza mocnych.

Data: 2010-01-18 09:51:22
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Kilka irytujacych dzwiekow z Hondy CRV
Witam serdecznie.

...Przy załączaniu tyłu wydobywają się stamtąd bardzo dziwne dzwięki - głośne terkotanie...
... Podobnie jest przy skrecaniu kierownica - wtedy slychac cos jakby obcieranie opon itp.
Terkotanie to wygląda na przegub albo coś mechanicznego w dyfrze. To drugie, to
sprzęgło wiskotyczne w tylnym moście. Samo hałasowanie przypominające tarcie
gumy o gumę przy uślizgu, nie jest jeszcze oznaka zużycia, ale jeśli "olej" w
nim nie był wymieniany, to trzeba to zrobić. Dobrze robić to co 50-60kkm. Jednak
nawet wtedy nie ustrzeżesz sie, że będzie tak wyło czasami jak ostro ruszysz.
Ważne czy trzyma? Jeśli tak to ok.

[...]
Chyba do 2006 roku ręczny był na małym bębnie wewnątrz tarczy, więc nie sugeruj
się. Będzie reagować inaczej niż podstawowy.
Stawiam na zapieczony, zanieczyszczony zacisk i klocek, który nie odbija.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2010-01-18 09:52:38
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Kilka irytujacych dzwiekow z Hondy CRV
....no i ciesz się, że nie masz X-Trail-a. Tam to jest dopiero irytujących
dźwięków, nawet kiedy wszystko jest w porządku ;-)

Data: 2010-01-18 10:02:08
Autor: bartekkr
Użytkownik <newsartmediaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:39da.00000101.4b542156newsgate.onet.pl...
...no i ciesz się, że nie masz X-Trail-a. Tam to jest dopiero irytujących
dźwięków, nawet kiedy wszystko jest w porządku ;-)

Najciekawsze jest to, ze jak jezdzilem nim w USA - bylo cicho. Przyjechalem tutaj, pojezdzilem i mam orkiestre :D

Data: 2010-01-18 10:21:08
Autor: newsartmedia
Kilka irytujacych dzwiekow z Hondy CRV
Najciekawsze jest to, ze jak jezdzilem nim w USA - bylo cicho. Przyjechalem tutaj, pojezdzilem i mam orkiestre :D
Może nie miałeś zimy? Ja zauważyłem, że wiskoza zaczyna hałasować kiedy jest
mocno poniżej zera. Może ten olej traci właściwości? W każdym razie kiedy już
raz zacznie to później już ciągle się to zdarza choć trzyma dobrze. Płukanie i
wymiany płynu niewiele pomagają. Przestałem się tym przejmować po 200kkm. i
tylko zlecałem wymianę co trzeci przegląd. Wyło ale trzymało do końca czyli do
300kkm. a katowałem ją ostro.

Data: 2010-01-18 16:43:16
Autor: Przemek V
[...]

Miałem takie objawy w MX-5 gdy uwaliło jeden z zębów w tylnym dyfrze. Pchać, pchała, terkotała coraz głośniej aż w końcu hałas stał się nie do zniesienia.

Kilka irytujacych dzwiekow z Hondy CRV