Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.

Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.

Data: 2010-03-20 15:16:30
Autor: mw
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Kierunek Wrocław -> Szczecin.
Wyznaczony pas do wyprzedzania, pytanie, co za tępa jędza ustawia w
połowie takiego pasa ograniczenie do 70km/h, chwile później 60km/h,
czy drogowców w RP do cna po*bało?
Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie.
Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
po to żeby środkowy pas nie uciekł.
Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

Data: 2010-03-20 22:47:03
Autor: to
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
mw wrote:

Przezabawny jest teĹź koniec ograniczenia do 50, tylko po to Ĺźeby za
zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie. Nie
mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że po to
żeby środkowy pas nie uciekł. Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe,
ehh...

To się nazywa "uspokajanie ruchu". Kierowca jest tak przerażony kretynizmem projektantów danej drogi, że z tego przerażenia zwalnia.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-21 11:53:47
Autor: mw
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
On 20 Mar, 23:47, to <t...@abc.xyz> wrote:
mw wrote:
> Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
> zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie. Nie
> mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że po to
> żeby środkowy pas nie uciekł. Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe,
> ehh...

To się nazywa "uspokajanie ruchu". Kierowca jest tak przerażony
kretynizmem projektantów danej drogi, że z tego przerażenia zwalnia..

--
cokolwiek

Data: 2010-03-21 11:56:58
Autor: mw
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
On 20 Mar, 23:47, to <t...@abc.xyz> wrote:
[...]
To się nazywa "uspokajanie ruchu". Kierowca jest tak przerażony
kretynizmem projektantów danej drogi, że z tego przerażenia zwalnia..
Bezapelacyjnie działa :-/, zaliczyłem taki opad kopary że hoho.

Data: 2010-03-20 23:54:40
Autor: Przemek V
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.

Użytkownik "mw" <michal.witkowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:6437525e-aa76-4fb1-8bdd-e982b6b264b0f8g2000yqn.googlegroups.com...

Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

Zgoda. Szczyt debilizmu w naszym kraju to wyrzucone pieniądze na jednopasmowe ekspresówki. Najbardziej gówniana gierkowska dwupasmówka będzie zawsze o niebo lepsza od najbardziej wypasionej jednopasmowej S-cośtam.

Data: 2010-03-22 11:49:30
Autor: Mario
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Przemek V pisze:
Użytkownik "mw" <michal.witkowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:6437525e-aa76-4fb1-8bdd-e982b6b264b0f8g2000yqn.googlegroups.com...

Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

Zgoda. Szczyt debilizmu w naszym kraju to wyrzucone pieniądze na jednopasmowe ekspresówki. Najbardziej gówniana gierkowska dwupasmówka będzie zawsze o niebo lepsza od najbardziej wypasionej jednopasmowej S-cośtam.
dokładnie.
Dlatego byłem w poważnym szoku, pozytywnie zaskoczony drogą między Przemyślem a Jarosławiem. Byłem tam pierwszy raz w życiu i co widzę? Droga powiedzmy normalnej szerokości tylko że nie ma namalowanego szeerokiego pobocza (na które i tak nikt nie zjeżdża, nie bo nie, bo teraz miszcz jedzie i mu korona spadnie) ale drugi pas. Na tej drodze są dwa pasy w każdym kierunku, a pośrodku podwójna ciągła, tylko, żadnej zieleni itp. Co jakiś czas oczywiście jest zwężenie do jednego, skręty w lewo, jakieś skrzyżowanie (wówczas ograniczenie do 70 lub 60). Jak dla mnie rozwiązanie idealne. Jedzie się normalnie około 100-110max, nikt się nie frustruje jak musi się wlec za dymiącą betoniarą z prędkością 40 a jeśli nawet to przez chwilę, bo za moment jeden pas zamieni się w dwa. Dlaczego nie można tak pomalować innych dróg?

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-21 09:56:37
Autor: J.F.
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
On Sat, 20 Mar 2010 15:16:30 -0700 (PDT),  mw wrote:
Kierunek Wrocław -> Szczecin.
Wyznaczony pas do wyprzedzania, pytanie, co za tępa jędza ustawia w
połowie takiego pasa ograniczenie do 70km/h, chwile później 60km/h,
czy drogowców w RP do cna po*bało?

Zalezy - nie mozna tak sobie nagle ograniczyc znaczaco predkosci, musi
byc stopniowo. Wiec jesli chca 60, to byc moze musi byc najpier 70.

P.S. Ciekawe ze 90/zabudowany nie musi :-)

Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie.

Bywa, choc byc moze to tez uzasadnione.

Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
po to żeby środkowy pas nie uciekł.
Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)

J.

Data: 2010-03-21 10:12:39
Autor: Grejon
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
J.F. pisze:
On Sat, 20 Mar 2010 15:16:30 -0700 (PDT),  mw wrote:

Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
po to żeby środkowy pas nie uciekł.
Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)

Tylko że mw mówi chyba właśnie o tej drugiej - vide "ekspresowa" obwodnica Kielc. Chociaż tam zaczęli ją poszerzać przy okazji modernizacji węzła "Północ".

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2010-03-21 15:08:56
Autor: Marcin Luty
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.


Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ho4nu5$nml$1@inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
On Sat, 20 Mar 2010 15:16:30 -0700 (PDT),  mw wrote:

Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
po to żeby środkowy pas nie uciekł.
Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)

Tylko że mw mówi chyba właśnie o tej drugiej - vide "ekspresowa" obwodnica Kielc. Chociaż tam zaczęli ją poszerzać przy okazji modernizacji węzła "Północ".

Przy tej okazji tylko kawalek zrobili. Ale na szczescie przetarg na druga jezdnie obwodnicy Kielc wlasnie trwa.

--
ml

Data: 2010-03-21 12:13:01
Autor: mw
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
On 21 Mar, 09:56, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Sat, 20 Mar 2010 15:16:30 -0700 (PDT),  mw wrote:
>Kierunek Wrocław -> Szczecin.
>Wyznaczony pas do wyprzedzania, pytanie, co za tępa jędza ustawia w
>połowie takiego pasa ograniczenie do 70km/h, chwile później 60km/h,
>czy drogowców w RP do cna po*bało?

Zalezy - nie mozna tak sobie nagle ograniczyc znaczaco predkosci, musi
byc stopniowo.
Wiec jesli chca 60, to byc moze musi byc najpier 70.

P.S. Ciekawe ze 90/zabudowany nie musi :-)
To rozumiem, ale sensu stawiania tego w połowie rozszeżenia drogi
(2pasy w jednym kierunku, i tu ten znak), i jeden w kierunku
przeciwnym, to nie rozumiem.
>Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
>zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie.
Bywa, choc byc moze to tez uzasadnione.
Chyba stoważyszenie producentów klocków hamulcowych, i mafia paliwowa
podpłaciły :->

>Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
>po to żeby środkowy pas nie uciekł.
>Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)
Mówię niestety o jednojezdniowej dwu pasmowej, po jednym w każdym
kierunku, dodając do tego gości przylepionych do osi jezdni, komfort
podróżowania taką drogą jest taki sam jak zwykłą.

Data: 2010-03-23 09:36:12
Autor: Massai
Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
mw wrote:

Kierunek Wrocław -> Szczecin.
Wyznaczony pas do wyprzedzania, pytanie, co za tępa jędza ustawia w
połowie takiego pasa ograniczenie do 70km/h, chwile później 60km/h,
czy drogowców w RP do cna po*bało?

To proste... ustawi się tam od czasu do czasu patrol z radarem...

--
Pozdro
Massai

Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona