Kilka pyta艅 "dewizowych"

Data: 2009-07-30 15:45:44
Autor: Tomek
Kilka pyta艅 "dewizowych"
Dotar艂em do sprawozda艅 do NBP w zwi膮zku z kontem w PayPal,
a zaraz potem do pozwole艅 dewizowych. Wyklu艂y mi si臋 dwie niewiadome:

- czy ka偶de saldo na koncie paypal jest osobnym kontem dla NBP?
  (na formularzu jNBP jest symbol waluty, wi臋c nie da si臋 poda膰
   dw贸ch sald na jednym papierku)

- czy dla us艂ug niematerialnych z art. 27.3/4 uptu, wykonywanych
  dla firm z UE/z poza UE, musz臋 mie膰 jakies pozwolenie dewizowe?
  Przegl膮da艂em art.9 prawa dewizowego i rozporz膮dzenie o og贸lnych pozwoleniach
  dewizowych ale nie jestem w stanie stwierdzi膰 偶e na 100% nie potrzebuj臋
  zezwolenia indywidualnego, bo chwilowo nie mam czasu przedziera膰 si臋   przez s艂owniczki poj臋膰, listy kraj贸w BIT itd.   W moim przypadku najbardziej z艂o偶ona transakcja to wykonanie us艂ugi dla klienta   np w UK, USA (albo jakim艣 kraju nie-BIT), klient p艂aci USD/EUR do serwisu po艣rednicz膮cego,
  w kt贸rym mam konto rozliczeniowe "emailowe" (ale nie jest to bank), serwis ten
  sobie potr膮ca prowizj臋, to co zostanie wyp艂acam do PayPala, z paypala do banku w PL,
  na konto walutowe lub z艂ot贸wkowe.

  --
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-08-07 12:34:49
Autor: Tomek
Kilka pyta艅 "dewizowych"
Dnia 30-07-2009 o 15:45:44 Tomek <tomekziel@op.pl> napisa艂(a):

Dotar艂em do sprawozda艅 do NBP w zwi膮zku z kontem w PayPal,

.... i si臋 troch臋 z nimi sp贸藕ni艂em.

Przyda艂by si臋 zatem czynny 偶al, mam jednak dylemat do kogo go zaadresowa膰.
W KKS stoi jak byk:

Art. 16. 搂 1. Nie podlega karze za przest臋pstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe sprawca, kt贸ry po pope艂nieniu czynu zabronionego zawiadomi艂 o tym organ powo艂any do 艣cigania,                                                          ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ujawniaj膮c istotne okoliczno艣ci tego czynu, w szczeg贸lno艣ci osoby wsp贸艂dzia艂aj膮ce w jego pope艂nieniu.

- czyli czynny 偶al powinien p贸j艣膰 np. do mojego US-u a nie do NBP?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Kilka pyta艅 "dewizowych"