Kilka pytań po stłuczce

Data: 2012-07-13 22:56:52
Autor: J.F
Kilka pytań po stłuczce
UĹĽytkownik "Mike"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Słowem wstępu: rano mały karambolik we Wrocławiu, pięć samochodów pierwszy się zatrzymał, drugi też, ja w trzecim tez wyhamowałem, a czwarty bum i piąty bum, pięć samochodów się skleiło.
Minus taki, że pan z samochodu nr 4 szedł w zaparte mimo zeznań innych i widocznych uszkodzeń, że on wyhamował, a uderzyło tylko auto nr 5, tak

A tak szczerze - jestes pewny ze najpierw on w ciebie a potem w niego a nie odwrotnie ?

Ubezpieczyciel mi auto zlawetował do mechanika, ale telefonicznie przekazał, że wszystkie czynności oględziny, wypłata odszkodowania itp. itd. dopiero po określeniu sprawcy czyli po rozprawie sądowej.

Ubezpieczyciel od AC czy twojego OC, czy jego OC ?

Ogledziny mozna by wczesniej. Tylko ze w trzech wersjach:
a) znajdujesz jego ubezpieczyciela, zglaszasz szkode mowiac jak sprawa wyglada, moze laskawie obejrza ... a wyplata kiedys tam w przyszlosci.
b) twoj ubezpieczyciel laske ci wyswiadczy, obejrzy, obfoci, i przyda sie do dochodzenia swego u innego ubezpieczyciela,
c) sciagniesz niezaleznego rzeczoznawce ktory szkode wyceni, opisze, i bedziesz mial na przyszlosc.

- czy nie ma jakiejś opcji żeby to przyśpieszyć? Policja powiedziała, że

Byla - trzeba bylo powiedziec ze nr 4 prawde mowil i wina nr 5 :-)
Pod warunkiem ze 5 sie przyzna :-)

rozprawa za 1-2 miesiące w zależności od obłożenia sadu.

Oj, zebys sie nie zdziwil ze za 4 miesiace. A jak sie delikwent uprze, to sprawa sie skonczy za poltora roku ..
Byc moze jak dostanie wyrok nakazowy to nie bedzie protestowal ... ale i tak do uprawomocnienia i zalatwienia papierkologii kolejny miesiac.

- ubezpieczenie OC mam do poniedziałku. Dowód rej. oczywiście zatrzymany. No i jak to teraz jest? Niby ubezpieczenie muszę płacić chyba że wyrejestruję auto. Z drugiej strony nie mogę go wyrejestrować aż do zakończenia postępowania sądowego. Gdzieś tam znów wygooglowałem, że jeżeli nie mam możliwości poruszania się autem, to nie mam obowiązku rejestracji, więc? Jak to jest?

Ale auto jest zarejestrowane. wiec potrzebujesz ubezpieczenie.
Jak pozniej zezlomujesz to za niewykorzystane miesiace skladke zwroca.
A za wykorzystane ... zwrot od sprawcy sie nalezy :-)

W zasadzie to mozesz od razu zdac na zlom, ale ryzykujesz ze sie potem z ubezpieczycielem nie dogadasz.

Znasz ubezpieczyciela sprawcy ? Zadzwon do nich jak najszybciej.

J.

Data: 2012-07-14 12:01:45
Autor: Mike
Kilka pytań po stłuczce
A tak szczerze - jestes pewny ze najpierw on w ciebie a potem w niego a
nie odwrotnie ?

Aha, ja i moja szyja jesteśmy pewni że dostałem dwa strzały z tyłu ;)

Ubezpieczyciel mi auto zlawetował do mechanika,

Ubezpieczyciel od AC czy twojego OC, czy jego OC ?

MĂłj ubezpieczyciel w ramach pakietu assistance. AC nie mam.

Byla - trzeba bylo powiedziec ze nr 4 prawde mowil i wina nr 5 :-)
Pod warunkiem ze 5 sie przyzna :-)

Zaczynam myśleć, że tak trzeba było robić, choć "nie ładnie" to wszystko by uprościło, szczególnie że pani w nr 5 jakoś nie stawiała oporu ;)

rozprawa za 1-2 miesiące w zależności od obłożenia sadu.

Oj, zebys sie nie zdziwil ze za 4 miesiace. A jak sie delikwent uprze,
to sprawa sie skonczy za poltora roku

Super, świetnie ;) Bo już wiem, że przez cały ten okres muszę płacić OC.

A za wykorzystane ... zwrot od sprawcy sie nalezy :-)

Z urzędu, czy żeby się o to ubiegać muszę go zaprosić do sądu?

Znasz ubezpieczyciela sprawcy ? Zadzwon do nich jak najszybciej.

Nie znam, jest szansa wyciągnąć te dane od Policji?..... choć nie wiem czy w tym całym zamieszaniu powypadkowym nie dosłyszałem, że miał ubezpieczenie tam gdzie ja (axa), może to coś ułatwi...

Foto dla ciekawskich ;)
http://img407.imageshack.us/img407/7457/dsc6106h.jpg

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2012-07-14 14:11:58
Autor: J.F.
Kilka pytań po stłuczce
Dnia Sat, 14 Jul 2012 12:01:45 +0200, Mike napisał(a):
A tak szczerze - jestes pewny ze najpierw on w ciebie a potem w niego a
nie odwrotnie ?
Aha, ja i moja szyja jeste¶my pewni że dostałem dwa strzały z tyłu ;)

Moglo sie zdarzyc 5 w 4, 4 sie odbija i w 3, 5 zwalnia i dobija za moment
drugi raz.

rozprawa za 1-2 miesi±ce w zależno¶ci od obłożenia sadu.
Oj, zebys sie nie zdziwil ze za 4 miesiace. A jak sie delikwent uprze,
to sprawa sie skonczy za poltora roku
Super, ¶wietnie ;) Bo już wiem, że przez cały ten okres muszę płacić OC.

W zasadzie nie musisz - jak pisalem - zezlomuj jutro, tylko potem moze byc
trudno dochodzic swego.
A za wykorzystane ... zwrot od sprawcy sie nalezy :-)
Z urzędu, czy żeby się o to ubiegać muszę go zaprosić do s±du?

Niby z urzedu, ale sami ci nie wyplaca, wniosek musisz zlozyc, a wtedy
wyplaca, albo i nie. W sadzie masz IMHO duze szanse, a kwota znikoma, wiec
raczej powinni wyplacic.

Znasz ubezpieczyciela sprawcy ? Zadzwon do nich jak najszybciej.
Nie znam, jest szansa wyci±gn±ć te dane od Policji?..... choć nie wiem

Chyba tak. Powinni jeszcze cie wezwac na swiadka to bedzie okazja sie
podpytac. Chyba mozesz zostac oskarzycielem posilkowym, to bedziesz mial
wglad w akta, ale nie wiem czy to dobry krok ...

Aaa - moze jeszcze jedno - obfotografuj auto, przekaz policjantom odbitki -
w razie czego to trudniej bedzie sie ubezpieczycielowi wywijac jak masz
namaszczenie "z akt Policji" :-)

czy w tym całym zamieszaniu powypadkowym nie dosłyszałem, że miał ubezpieczenie tam gdzie ja (axa), może to co¶ ułatwi...

Zadzwonic mozesz, jesli pamietasz jego numer rejestracyjny, to moze da sie
cos pogadac. W koncu im tez powinno zalezec na niskim odszkodowaniu a nie
placeniu za auto zastepcze przez poltora roku :-)

Foto dla ciekawskich ;)
http://img407.imageshack.us/img407/7457/dsc6106h.jpg

To twoje w srodku ? Nie zachowalo sie bezpiecznego odstepu, przywalilo w
audi, a teraz zwala cala wine na tego z tylu :-)

J.

Data: 2012-07-14 14:37:33
Autor: Mike
Kilka pytań po stłuczce
Moglo sie zdarzyc 5 w 4, 4 sie odbija i w 3, 5 zwalnia i dobija za moment
drugi raz.

Oj nie :) Zreszt± wtedy zniszczenia by były inne. Ewidentnie największa energia poszła w zderzenie 4 w 3, nr 5 miał tylko przód lekko puknięty chyba nawet klosze całe, a nr 4 (scenic) miał tak przód przesunięty, że drzwi mu się nie chciały za dobrze otwierać.

Zadzwonic mozesz, jesli pamietasz jego numer rejestracyjny, to moze da sie
cos pogadac. W koncu im tez powinno zalezec na niskim odszkodowaniu a nie
placeniu za auto zastepcze przez poltora roku :-)

Auto zastępcze mi się z jakiej racji należy? W moim pakiecie w axie OC+assistance (baza + midi) mam zaznaczone że w razie wypadku samochód zastępczy ale na 3 dni...

Foto dla ciekawskich ;)
http://img407.imageshack.us/img407/7457/dsc6106h.jpg

To twoje w srodku ? Nie zachowalo sie bezpiecznego odstepu, przywalilo w
audi, a teraz zwala cala wine na tego z tylu :-)

Moje w ¶rodku, z przodu jeszcze był ford ka a z tyłu ford focus. Ka zahamował, audi zahamowało, ja wyhamowałem jak pisałem w pierwszym po¶cie, więc wypraszam sobie ;P. Pan ze scenica chyba się na co¶ zapatrzył, bo ja po mocniejszym hamowaniu mam odruch zerknięcia w lusterko i zobaczyłem już tylko panikę w oczach, a potem już tylko bum ;). Pani w Focusie może i miała sensown± odległo¶ć od scenica, ale w razie hamowania, a jeżeli ten się nagle zatrzymał do 0 na odcinku dwa metry, to i tak dobiła, no i wła¶nie na tym szkopuł polega, że pan ze scenica utrzymuje, ze też zd±żył wyhamować.
Naj¶mieszniejsze jest to, że zniszczenia s± gołym okiem widoczne gdzie poszło główne uderzenie. A no i już widzę jak by focus miał przepchn±ć kolejno scenica, accenta potem ruszyć jeszcze ciężkie audi żeby się wbiło w KA ;)

Aha- ciekawostka, z KA, choć dostał już stosunkowo lekko posypało się chyba z 2kg rdzy na asfalt :) rocznik chyba co¶ koło 96-98 ;)

Data: 2012-07-14 15:00:09
Autor: Mike
Kilka pytań po stłuczce

Auto zastępcze mi się z jakiej racji należy? W moim pakiecie w axie
OC+assistance (baza + midi) mam zaznaczone że w razie wypadku samochód
zastępczy ale na 3 dni...

Ok, doczytałem sobie tu i ówdzie. Czyli należy mi się samochód zastępczy z OC sprawcy.
Problem jest tylko w tym, że sprawca na razie nie jest okre¶lony, tzn na pewno ja nim nie jestem- madnacik dostali kierowcy nr 5 i nr 4 z czego nr 4 odmówił przyjęcia.
Dzwoniłem na razie do jednej wypożyczalni i Pani też za bardzo nie wiedziała co z tym fantem zrobić i "ma się zorientować i oddzwonić"

Data: 2012-07-14 16:11:19
Autor: ToMasz
Kilka pytań po stłuczce
W dniu 14.07.2012 15:00, Mike pisze:

Problem jest tylko w tym, że sprawca na razie nie jest okre¶lony, tzn na
pewno ja nim nie jestem- madnacik dostali kierowcy nr 5 i nr 4 z czego
nr 4 odmówił przyjęcia.
więc idĽ do swojego ubezpieczyciela i to mu powiedz. czyli Ty jeste¶ niewinny, na odszkodowanie poczekasz ile trzeba, jednak chcesz odzyskać wrak. Aby go odzyskać Twój ubezpieczyciel (ew pojazdu nr 5) musi okre¶lić szkody. jak nie będ± chcieli, to na pi¶mie popro¶ takie o¶wiadczenie i wtedy zastępczy. jak sobie popstrykaj± zdjęcia to auto na złom, albo płać OC i naprawiaj sam. Byle by przed zabraniem auta było wiadomo ile zapłac±.

ToMasz

Data: 2012-07-15 09:11:43
Autor: J.F.
Kilka pytań po stłuczce
Dnia Sat, 14 Jul 2012 14:37:33 +0200, Mike napisał(a):
[...]

Nalezy, nie nalezy ... Generalnie w ramach szkody pozbawiono cie samochodu
na pewien czas, to nalezy ci sie zastepcze. Ubezpieczyciele w uzasadnionych
wypadkach zwracaja, w innych sa niechetni, rozne sady im mowia ze sie
nalezy, oni nadal sa niechetni, bo to jednak duzy koszt.

Ja tylko ostrzegam ze ta sprawa szybko nie pojdzie, a jak sie skonczy to
nie wiadomo. I moze sie okazac ze za wynajem nikt nie zaplaci.

Wiec raczej kup auto na kredyt, i o odsetki bedziesz mogl wtedy wystepowac
.... albo zaloz wypozyczalnie samochodow, bo to moze byc zloty interes z
niewielkim ryzykiem :-)

[...]

Pan ze scenika tez sobie wyprasza :-)

zapatrzył, bo ja po mocniejszym hamowaniu mam odruch zerknięcia w lusterko i zobaczyłem już tylko panikę w oczach, a potem już tylko bum ;).

Hamulca nie wcisnales, czy slady na asfalcie nie zostaly ? Co prawda niczego by nie dowodzily, bo rownie dobrze mogles ostro hamujac
zablokowac kola metr przed audi i sunac dalej :-)

[...]

Nie wiem czy niemozliwe, ale tak na oko to tez masz przod bardziej rozbity
niz tyl :-)

Aha- ciekawostka, z KA, choć dostał już stosunkowo lekko posypało się chyba z 2kg rdzy na asfalt :) rocznik chyba co¶ koło 96-98 ;)

Fordy w tym roczniku jakies takie sa - obejrzyj stare mondeo - kazde juz
dziurawe.

J.

Data: 2012-07-15 14:46:36
Autor: Mike
Kilka pytań po stłuczce
Ja tylko ostrzegam ze ta sprawa szybko nie pojdzie, a jak sie skonczy to
nie wiadomo. I moze sie okazac ze za wynajem nikt nie zaplaci.

Dokładnie. Jak podzwoniłem po firmach co wypożyczaj± "bezgotówkowo" czyli same dogaduj± się z ubezpieczycielem sprawcy, to jak powiedziałem że domniemany sprawca ma oc prawdopodobnie w axie, to powiedzieli że raczej nie wypożycz±, bo od nich się potem kasę w s±dzie dopiero da wyci±gn±ć.

> albo zaloz wypozyczalnie samochodow, bo to moze byc zloty interes z
niewielkim ryzykiem :-)

aż takim kombinatorem nie jestem ;)

Pan ze scenika tez sobie wyprasza :-)

Pan ze scenica się broni, to zrozumiałe, bo pewnie nie ma AC i po samochodzie, ew. chyba szkodę "tyln±" może pokryć OC samochodu nr 5, bo chyba tak jest. Skomplikowane to wszystko, ciekawi mnie jak rozs±dzaj± sprawców w karambolu np. 40 samochodów ;)

Hamulca nie wcisnales, czy slady na asfalcie nie zostaly ?
Co prawda niczego by nie dowodzily, bo rownie dobrze mogles ostro hamujac
zablokowac kola metr przed audi i sunac dalej :-)

Moje hamowanie nie było jakie¶ szczególnie awaryjne, ot trochę mocniejsze niż zwykłe bez blokady kół, no ale jak jad±cy z tyłu patrzy w bok/na żonę/na komórkę czy cokolwiek to było, no to już nic nie pomoże, wiem jakie uderzenie dostałem- nie było to już puknięcie na dohamowaniu końcowym, raczej pocz±tek hamowania.

Nie wiem czy niemozliwe, ale tak na oko to tez masz przod bardziej rozbity
niz tyl :-)

Scenic trochę mnie wzi±ł pod zderzak, trochę uszkodzeń od dołu- bak, tłumik itp. Natomiast z przodu pan w Audi miał zamontowany hak (swoj± droga jak jest w przepisach, bo kiedy¶ mi się obiło o uszy, że musz± być już montowane haki demontowalne i jeżeli się nie ci±gnie przyczepki, to trzeba ¶ci±gać), więc posiał spustoszenie w chłodnicy, wentylatorze itp.

Fordy w tym roczniku jakies takie sa - obejrzyj stare mondeo - kazde juz
dziurawe.

Dlatego mi mojego koreańca szkoda, niby też 96, a blachy bez rdzy zupełnie, nic się nie psuło prócz rzeczy eksploatacyjnych, przebieg lekko > 100kkm, jeszcze bym nim jeĽdził z dwa lata :(

Data: 2012-07-14 16:08:34
Autor: Laisar
Kilka pytań po stłuczce
On 14 Lip, 12:01, Mike <mike...@mail.patrz.w.sigu> wrote:

> Znasz ubezpieczyciela sprawcy ? Zadzwon do nich jak najszybciej.

Nie znam, jest szansa wyci±gn±ć te dane od Policji?

Nie ma potrzeby angażować policji - wystarczy znać numer
rejestracyjny:

https://zapytania.oi.ufg.pl/SASStoredProcess/guest?with=zpp1

Data: 2012-07-15 14:50:09
Autor: Mike
Kilka pytań po stłuczce
Nie ma potrzeby angażować policji - wystarczy znać numer
rejestracyjny:

https://zapytania.oi.ufg.pl/SASStoredProcess/guest?with=zpp1

No to nauczka na przyszło¶ć, żeby zbierać numery rej. Mam porobione zdjęcia z miejsca wypadku, ale Scenic akurat ma tablice "odpadnięte" ;)