Kilka pytań dot. centrowania "na trzy krzyze", itp.

Data: 2012-10-22 09:55:39
Autor: cytawa
Kilka pytań dot. centrowania "na trzy krzyze", itp.
Vince pisze:

Mam następujące pytanie. Mam wrażenie, że dwie skrzyżowane szprychy (w
przypadku centrowania "na trzy krzyże") zamocowane są jedna mocniej druga
słabiej (na każdym węźle). W związku z powyższym mam wrażenie, że jedna (na
takim węźle") odpowiedzialna jest za pionowe odchylenie obrzęczy od osi
koła, zaś druga (ta skręcona nieco lżej) za wychylenie boczne. Dobrze
kombinuję, czy nie ma to znaczenia?

Na moj rozum szprychy po tej samej stronie musza byc (srednio biorac) tak samo naciagniete. Gdyby bylo inaczej, to kolo by sie caly czas krecilo samoistnie.

Kolejna kwestia. Wiem, że raczej nie stosuje sie na łańcuchu sprayów w
aerozolu (CX-80, WD-40, itp.), natomiast mam następujące pytanie. co się
dzieje w przypadku zetknięcia tradycyjnego oleju łańcuchowego z WD-40?

Dla mnie te szpreje to sa raczej rozpuszczalniki niz smary. One sa gleboko penetrujace, ale nie zostawiaja grubej warstwy czynnika smarujacego. Dlatego MZ moze sie zdarzyc, ze resztki tradycyjnego oleju sie nieco rozpusci i wejdzie glebiej. Po odparowaniu powinno byc lepiej, o ile te resztki byly czyste. A jesli brudne to ten brud wejdzie glebiej i bedzie gorzej.

Jan Cytawa

Kilka pytań dot. centrowania "na trzy krzyze", itp.