Kilka pytań dot. zobowiązań

Data: 2009-07-03 01:20:32
Autor: Shreeve
Kilka pytań dot. zobowiązań
Witam serdecznie,
mam napisać odpowiedzi do poniższych pytań. Mam mało miejsca na
odpowiedź, więc byłbym wdzięczny za wskazanie najlepszych odpowiedzi.
1. Czy świadczenie jest spełnione (wykonane zobowiązanie), jeśli
dłużnik spełnił je w innej postaci; np. miał zwrócić konia, a zwraca
krowę?
Odp:
Art. 354 §1
Art. 357^1
Art. 453
Art. 365 §1
2. Czy odsetki od zapłaty, po upływie określonego terminu świadczenia
pieniężnego przysługują wierzycielowi, mimo, że umowa, zapłaty odsetek
nie przewidywała?
Art. 481. §1
Art. 359 §1 i §2
Z góry ogromnie dziękuję za pomoce

Data: 2009-07-03 14:51:53
Autor: kuba
Kilka pytań dot. zobowiązań
Shreeve pisze:
[...]

A tak z ciekawości, co to jest? To zadanie z prawa na jakimś innym kierunku studiów?

Co do pytań, to 1: nie, zobowiązanie jest jest wykonane, chyba że patrz te artykuły, które zacytowałeś
2: tak, należą się.

pozdr
kuba

Data: 2009-07-03 08:42:48
Autor: Shreeve
Kilka pytań dot. zobowiązań
On 3 Lip, 14:51, kuba <jturbanow...@gmail.com> wrote:
Shreeve pisze:

> [...]

kierunku studiów?

Co do pytań, to 1: nie, zobowiązanie jest jest wykonane, chyba że patrz

Tak, dostaliśmy takowe pytania na kierunku informatyka z przedmiotu
Elementy Prawa. Ogólnie jestem zdania, że to głupota starać się wpajać
nam elementy prawa skoro przeciętny dobry informatyk nie ma aż tyle
czasu, żeby być całkowicie na bieżąco w swojej branży :)
Niemniej bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Filip

Data: 2009-07-03 17:46:25
[...]