Data: 2009-03-05 20:40:12 | |
Autor: Michał Grzelak | |
Kilka pytań laika. | |
Sqeeb pisze:
Witam. Zależy od kierunku i prędkości wiatru, typu szybowca (w grę wchodzi przede wszystkim obciążenie powierzchni i miejsce zamontowania zaczepu), mocy wyciągarki (a raczej rozwijanego przez nią momentu obrotowego), długości liny, umiejętności pilota. Generalnie od 250 do 600 metrów.
Eeetam, są http://www.aerospaceweb.org/question/planes/cricri/cricri-jet.jpg http://www.pimaair.org/images/collection/Bede_BD-5J_Micro-jet_MG_2182_a.jpg http://farm1.static.flickr.com/73/170001396_8d1766af3b.jpg?v=0 http://www.centraltexasairshow.com/site/Portals/0/jet_in_flight.jpg mają tylko sakramencki apetyt na paliwo.
Jeśli sobie rezerwujący strefę narzuci ograniczenia, to obowiązują, jeśli nie, to nie. Zasada jest taka, że warunki użytkowania przestrzeni czasowo zarezerwowanej określa zamawiający. czy W klasie C obowiązują cię przede wszystkim instrukcje służby kontroli ruchu lotniczego. Domyślam się, że w klasie C bez złożenia planu lotu ani rusz W Polsce górna granica to FL460. Wyżej nie są zapewniane służby ruchu lotniczego. Pozdrawiam M..M |
|
Data: 2009-03-05 21:02:18 | |
Autor: Sqeeb | |
Kilka pytań laika. | |
On Thu, 05 Mar 2009 20:40:12 +0100
Michał Grzelak <mmgrzelak@poczta.onet.pl> wrote: Eeetam, są Wszystko ładnie pięknie tylko jak to sie nazywa? Po numerach rejestracyjnych trudno trafić. To są jakieś ull'e? > Domyślam się, że w klasie C bez złożenia planu lotu ani rusz Czyli co? Chulaj dusza? -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-03-05 21:16:19 | |
Autor: Michał Grzelak | |
Kilka pytań laika. | |
Sqeeb pisze:
On Thu, 05 Mar 2009 20:40:12 +0100 Nie wszystkie to ultralighty, choć prawie wszystkie to experimentale. Pierwszy to Cri-Cr, drugi Bede Micro, trzeci i czwarty Silent. Jest też mnóstwo innych, ale nie miałem czasu szukać. Czyli co? Chulaj dusza? A kto Cię sprawdzi? Tylko czym dasz radę tak wysoko wzlecieć? Teoretycznie, jeśli w naszej przestrzeni (która zgodnie z zapisami Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym nie ma określonej górnej granicy) zostanie wykryty jakiś obcy statek powietrzny, to będzie takowego można w majestacie prawa przechwycić i zestrzelić. W praktyce, do satelitów nikt nie strzela ;-) Pozdrawiam M..M |
|
Data: 2009-03-08 00:57:56 | |
Autor: bohateur | |
Kilka pytań laika. | |
Michał Grzelak pisze:
Teoretycznie, jeśli w naszej przestrzeni (która zgodnie z zapisami Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym nie ma określonej górnej granicy) zostanie wykryty jakiś obcy statek powietrzny, to będzie takowego można w majestacie prawa przechwycić i zestrzelić. juz chyba nie. ptrz "Lotnictwo" 2/2009 |
|
Data: 2009-03-05 21:28:56 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Kilka pytań laika. | |
Michał Grzelak <mmgrzelak@poczta.onet.pl> writes:
Eeetam, są(...) Samoróbki po jednej sztuce... 8-) MJ |
|
Data: 2009-03-05 22:19:09 | |
Autor: JJR | |
Kilka pytań laika. | |
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał
> Eeetam, są No ba, skoro są już lotnie i wózki golfowe z napędem odrzutowym... :) http://www.youtube.com/watch?v=_AXuy2-YoQY http://www.youtube.com/watch?v=Ca_BS4N-AzM -- pzdr, Jędrzej <jacuss> mnie to chociaż po politechnice do łopaty wezmą,a ty co po ASP będziesz robił? <Olo> pasy malował :) |
|
Data: 2009-03-06 08:16:19 | |
Autor: Michał Grzelak | |
Kilka pytań laika. | |
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> napisał(a):
Nie wszytskie. Nie dalej jak 8 miesięcy temu Karol Staryszak latał (tylko nie pamiętam gdzie, chyba w Pribinie) czskim HPH304 Shark z pomocniczym napędem odrzutowym. A to jak najbardziej maszyna seryjna. M..M -- |
|
Data: 2009-03-06 11:08:06 | |
Autor: Sqeeb | |
Kilka pytań laika. | |
On Fri, 6 Mar 2009 08:16:19 +0000 (UTC)
"Michał Grzelak" <default_user.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote: Nie wszytskie. Nie dalej jak 8 miesięcy temu Karol Staryszak latał (tylko nie Tylko pomocniczy napęd nie służy do pracy ciągłej. A mi cały czas się rozchodzi o taką cywilną iskre tylko lżejszą i jednoosobową. -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-03-05 22:08:25 | |
Autor: Sqeeb | |
Kilka pytań laika. | |
On Thu, 05 Mar 2009 20:40:12 +0100
Michał Grzelak <mmgrzelak@poczta.onet.pl> wrote: Eeetam, są Po zdjęciach nie chciałem od razu pisać że to jakieś samoróbki, ale po przeczytaniu kilku linijek powiem Ci, że to nie o to mi chodziło ;-] myślałem o maszynie seryjnej, projektowanej do akrobacji, a nie szybowiec z silnikiem od kosiarki ;-] Jak tak patrze po gabarytach tego, to ciężko mi uwierzyć ze to ma aż takie duże zużycie paliwa. -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-03-06 15:18:13 | |
Autor: Michał Kuświk :: Kusiu | |
Kilka pytań laika. | |
Sqeeb pisze:
Po zdjęciach nie chciałem od razu pisać że to jakieś samoróbki, Zobacz http://www.viper-aircraft.com/ Co prawda dwuosobowy, ale chyba spełnia Twoje założenia. Prywatna osoba będzie chyba mogła sobie kupić też coś takiego: http://en.wikipedia.org/wiki/ATG_Javelin -- Pozdrawiam Michał Kuświk (Kusiu) |
|
Data: 2009-03-06 15:46:01 | |
Autor: Sqeeb | |
Kilka pytań laika. | |
On Fri, 06 Mar 2009 15:18:13 +0100
Michał Kuświk :: Kusiu <kuswikSM@Mgmail.com> wrote: Prywatna osoba będzie chyba mogła sobie kupić też coś takiego: Zabija ceną i wyglądem(czyt. wygląda jak spłaszczony ef-18). Zobacz http://www.viper-aircraft.com/ A to całkiem sympatyczne. 400ktas i jakieś ~200 tys. USD to całkiem znośna cena. O ile dobrze sie doczytałem to zasięg jest w granicach 2000 km... -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-03-06 19:42:17 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Kilka pytań laika. | |
Michał Kuświk :: Kusiu <kuswikSM@Mgmail.com> writes:
Prywatna osoba będzie chyba mogła sobie kupić też coś takiego: Ten projekt zdaje sie zdechl. MJ |
|
Data: 2009-03-05 22:56:17 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Kilka pytań laika. | |
"Michał Grzelak" <mmgrzelak@poczta.onet.pl> wrote długości liny, umiejętności pilota. Generalnie od 250 do 600 metrów. a prędkość? |
|
Data: 2009-03-06 07:59:23 | |
Autor: Michał Grzelak | |
Kilka pytań laika. | |
Piotr [trzykoty] <trzykoty@NOSPAM.o2.pl> napisał(a):
Zależy od typu szybowca. Zalecana Vopt+10km/h, ale nie więcej niż dopuszczalna prędkość startu za wyciągarką zpiasana w instrukcji użytkowania w locie. Pozdrawiam M..M -- |
|