Kilka pytań laika.

Data: 2009-03-05 21:22:29
Autor: Sqeeb
Kilka pytań laika.
On Thu, 5 Mar 2009 20:08:23 +0100
Sqeeb <sqeeb@internet.community> wrote:

Coś mi się jeszcze przypomniało.
Jaki skład/czym jest dokładniej tzw. Jet-A? Przewertowałem
trochę stron ale nic nie znalazłem. Nafta lotnicza to Kerozyna,
a pamiętam jak ktoś tutaj na grupie przy okazji wątku o F-16
latających nad... Łodzią(chyba) napisał, że po awaryjnym
lądowaniu efa trzeba by całe lotnisko ewakuować bo nikt tam
nie jest przeszkolony w usuwaniu hydrazyny.

To na czym wreszcie sie lata?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-03-06 08:09:23
Autor: Michał Grzelak
Kilka pytań laika.
Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał(a):
Co=B6 mi si=EA jeszcze przypomnia=B3o.
Jaki sk=B3ad/czym jest dok=B3adniej tzw. Jet-A? Przewertowa=B3em
troch=EA stron ale nic nie znalaz=B3em.

Jet A-1 do dokładnie nafta lotnicza, czyli kerozyna. Mieszanina węglowodorów
cięższych niż typowa benzyna smaochodowa, lżejszych niż Olej napędowy. Ponoć
nie zalecana do napędu silników tłokowych diesla, ale autka znajomych śmigają
jak złoto ;-). Co więcej firmy TAE, SMA i AustroEngine zbudowały już lotnicze
silniki wysokoprężne napędzane Jetą.

Nafta lotnicza to Kerozyna,
a pami=EAtam jak kto=B6 tutaj na grupie przy okazji w=B1tku o F-16
lataj=B1cych nad... =A3odzi=B1(chyba) napisa=B3, =BFe po awaryjnym
l=B1dowaniu efa trzeba by ca=B3e lotnisko ewakuowa=E6 bo nikt tam
nie jest przeszkolony w usuwaniu hydrazyny.

Też pamiętam, bo to ja pisałem :-)
Hydrazyna to paliwo do rakiet i dopalaczy w myśliwcach. http://pl.wikipedia.org/wiki/Hydrazyna

M..M

Data: 2009-03-06 01:32:15
Autor: msmolnik.fims
Kilka pytań laika.
On 6 Mar, 09:09, "Michał Grzelak" <default_user.WYT...@gazeta.pl>
wrote:
Sqeeb <sq...@internet.community> napisał(a):

Hydrazyna to paliwo do rakiet i dopalaczy w myśliwcach.http://pl.wikipedia.org/wiki/Hydrazyna

Nie do końca, tzn. hydrazyna to paliwo do rakiet, ale nie do dopalaczy
- dopalacze jadą na podstawowe paliwo silnika.
Hydrazyna, dzięki doskonałemu stosunkowi masy do wyzwolonej energii i
dużej trwałości stosowana jest w F16 do zasilania EPU, czyli
awaryjnego agregatu zasilania elektrycznego i hydraulicznego.

Pozdrawiam,
Michał Smolnik

Data: 2009-03-06 11:06:14
Autor: Sqeeb
Kilka pytań laika.
On Fri, 6 Mar 2009 01:32:15 -0800 (PST)
msmolnik.fims@gmail.com wrote:

> [...]

dużej trwałości stosowana jest w F16 do zasilania EPU, czyli
awaryjnego agregatu zasilania elektrycznego i hydraulicznego.

Aha.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_power_unit

Wielkie dzięki.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-03-06 11:04:01
Autor: Sqeeb
Kilka pytań laika.
On Fri, 6 Mar 2009 08:09:23 +0000 (UTC)
"Michał Grzelak" <default_user.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

Też pamiętam, bo to ja pisałem :-)
Hydrazyna to paliwo do rakiet i dopalaczy w myśliwcach. http://pl.wikipedia.org/wiki/Hydrazyna

Że to paliwo do rakiet to wiedziałem.
Czyli myśliwce latają na jet-a1 a jako dopalacza używają
hydrazyny? Myślałem, że dopalacz to po prostu dodatkowy
wtrysk tego samego paliwa tylko bliżej dyszy.

No to jaki problem z lądowaniem efa? Przecież to bez
dopalaczy też wyląduje/wystartuje? Za ciężki?
Każdy pasażerski jest cięższy przecież.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-03-06 19:32:43
Autor: Gatar
Kilka pytań laika.
Sqeeb pisze:

Że to paliwo do rakiet to wiedziałem.
Czyli myśliwce latają na jet-a1 a jako dopalacza używają
hydrazyny? Myślałem, że dopalacz to po prostu dodatkowy
wtrysk tego samego paliwa tylko bliżej dyszy.

Dwa posty wcześniej napisane jest:
"Nie do końca, tzn. hydrazyna to paliwo do rakiet, ale nie do dopalaczy
- dopalacze jadą na podstawowe paliwo silnika."
Czy Ty czytasz ... ze zrozumieniem ?

pozdrawiam Gatar

Data: 2009-03-06 19:57:33
Autor: qed
Kilka pytań laika.
Gatar pisze:
Sqeeb pisze:

[...]

Pytający już zrozumiał dawno. A ty w ogóle czytasz posty czy tylko nabijasz ilość  ?

Data: 2009-03-07 01:14:13
Autor: Gatar
Kilka pytań laika.
qed pisze:
Sqeeb pisze:
[...]

Z tego co napisał wynika, że nie do końca zrozumiał.
Zadaje pytanie (znak zapytania -?)i odpowiada, że "myślał" !!!!
Od "myślenia" do zrozumienia często długa droga.
Postów nie nabijam, bo niby po co ?
Liczy je Ktoś i jakieś rangi/stopnie nadaje ?
Przepraszam, że nie na temat.

pzdr
Gatar

Data: 2009-03-07 08:33:48
Autor: Sqeeb
Kilka pytań laika.
On Sat, 07 Mar 2009 01:14:13 +0100
Gatar <gatar@wytnijtpoczta.onet.pl> wrote:

[...]

Dobra, panowie spokojnie. Nie odpisywałem na tamtego posta bo to już
nie aktualne(czyt. zrozumiałem). A jak nie macie co robić to
proponuje dom sprzątać. Sobota jest.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-03-07 11:14:53
Autor: Gatar
Kilka pytań laika.
Sqeeb pisze:

proponuje dom sprzątać. Sobota jest.

Idę poodkurzać :-)

pzdr
Gatar

Data: 2009-03-07 12:32:41
Autor: qed
Kilka pytań laika.
Gatar pisze:
Sqeeb pisze:

proponuje dom sprzątać. Sobota jest.

Idę poodkurzać :-)

pzdr
Gatar
Dobry pomysł :)

Data: 2009-03-06 11:06:09
Autor: Jacek.
Kilka pytań laika.
Michał Grzelak pisze:
[...]

Gwoli ścisłości: powszechnie używane w lotnictwie cywilnym paliwa do silników odrzutowych to Jet A, Jet A-1 i Jet B. Dwa pierwsze odpowiadają mniej więcej wojskowemu JP-8. Ciężkie paliwo Jet B jest najbardziej zbliżone do nafty.

J.

Kilka pytań laika.