Kilka pytań o kredyty

Data: 2009-04-18 11:31:32
Autor: Nika
Kilka pytań o kredyty
Witam, uprzejmie proszę o poradę bardziej doświadczonych osób w następujących tematach. Szukałam w sieci, ale niestety nie udało mi się znaleźć:

1. Czy oprocentowanie kredytu na budowę domu jest niższe niż na kupno mieszkania czy na odwrót (oczywiście przy założeniu, że mowa o takiej samej kwocie kredytowania)? Czy taki kredyt łatwiej dostać czy trudniej?

2. Pracuję w branży, w której pomimo stałych i dobrych zarobków, trudno jest dostać umowę o pracę. Cały czas jestem zatrudniona na umowę zlecenie. Czy to mnie dyskwalifikuje w staraniu się o kredyt?

3. Mam jeszcze takie przewrotne pytanie, ale nie pozbawione sensu :) Która sytuacja jest preferowana przez banki przy udzielaniu kredytu?
A) samotna kobieta, zarabiająca 4000zł netto.
B) kobieta zarabiająca 2000zł netto, będąca w związku z mężczyzną, który zarabia 2000zł netto.
C) kobieta zarabiająca 3000zł netto, będąca w związku z mężczyzną, który zarabia tylko 1000zł netto.
Pytam o to, czy dwie osoby zarabiające łącznie 4000zł są większym gwarantem dla banku niż jedna osoba zarabiająca 4000zł? A może nie ma to znaczenia? A także czy osoba, która ma aktualnie trudną sytuację finansową (1000zł), jest obciążeniem dla drugiej zarabiającej 3000zł (w sensie zaciągania kredytu), czy raczej za każdym razem wychodzi to tak samo, bo suma dochodów jest identyczna?

Z góry dziękuję :)

Data: 2009-04-18 14:41:46
Autor: HANA
Kilka pytań o kredyty

Użytkownik "Nika" <natalia.s@onet.pl> napisał w wiadomości news:gsc6pm$lsp$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

oprocentowanie takie same
tyle ze na budowe domu mozesz uzyskac w banku karencje
np. pierwsza rata do splacenia po roku

2. Pracuję w branży, w której pomimo stałych i dobrych zarobków, trudno jest dostać umowę o pracę. Cały czas jestem zatrudniona na umowę zlecenie. Czy to mnie dyskwalifikuje w staraniu się o kredyt?

zaden problem wiekszosc bankow uznaje takie dochody

[...]

dla analityka finansowego w banku opcja B jest najlepiej punktowana

[...]

Prosze bardzo ;)

--
Andrzej
www.hana.com.pl