Kilka pytań: rejestracja auta na działalność gospodarczą.

Data: 2015-02-26 00:49:58
Autor: Michal Tatanka
Kilka pytań: rejestracja auta na działalność gospodarczą.
W dniu wtorek, 24 lutego 2015 10:51:21 UTC+1 użytkownik cosinus...@gmail.com napisał:
Od pewnej firmy odkupiłam na fakturę VAT "samochód ciężarowy" - Peugeot 206 z dwoma miejscami i blaszaną budą z tyłu.

Pytanie 1.
Meldunek mam z drugiej strony Polski względem miejsca, gdzie pracuję. Czy > będzie duży problem, jeśli pojadę do siebie zarejestrować pojazd 5 lub 6 > > tygodni od daty wystawienia faktury VAT, czyli de facto zakupu?

Odpowiedz juz sie pojawila, mam takie samo zdanie, 30 dni ale kar o ile wiem nie ma. Jesli masz kogos na miejscu mozesz uzyc kuriera i czytaj dalej.

Pytanie 2.
Do Wydziału Komunikacji biorę blachy, Dowód Rejestracyny, książkę > samochodu (nie pamiętam, jak to się nazywa), fakturę VAT, potwierdzenie > ubezpieczenia. Jeszcze coś?

Dowod osobisty i Karte Pojazdu - (tak sie nazywa ta ksiazka samochodu).

Pytanie 3.
Od kilku lat nie ma już pieczątek na fakturach, nie ma podpisów. Od 1 stycznia 2014 faktury wysyła się w PDF, nie istnieje też pojęcie "oryginał" ani "kopia". Czy Wydział Komunikacji wie o tym? Czy uwzględni fakturę bez pieczątek i podpisów?

Rejestrowalem auto 2 tygodnie temu w Gdansku, na podstawie faktury na osobe prywatna, bez pieczatek i podpisow. Akceptacja byla, aczkolwiek Panie musialy zrobic konsultacje międzyokienkowe i wezwac kierownika. Krecily nosem (przeciez to tylko wydruk) ale przyjela.

Pytanie 4.
Mam działalność gospodarczą jednoosobową (usługi techniczne dla firm). Wożę stale sporo szpargałów. Stąd celuję w 100% odliczenia VAT. Co trzeba - jeśli trzeba - złożyć do Urzędu Skarbowego? Rozliczam się Książką Przychodów i Rozchodów.

Na pewno trzeba robić cholerna kilometrowke. Co zlozyc do US to nie wiem, ale wiem ze kilometrowka jest cholerna bo ja robie na polecenie mojego pracodwacy (jestem etatowcem). Olej to, wez 50% zwolnienia z VAT i nie pisz tego szajsu.

Pytanie 5.
Czy jest później możliwość odebrania stałego Dowodu Rejestracyjnego w innym Wydziale Komunikacji? Czy ewentualnie jest możliwość wskazania innej osoby (rodzina, znajomy), aby ta osoba odebrała dokument w moim imieniu?

Pytam, bo mam daleko do siebie. W przypadku zapomnienia czegoś byłby > bardzo duży kłopot, aby jechać po raz kolejny.

Dwa tygodnie temu w Gdansku rejestrowalem samochod dla kumpla, ktory zwyczajnie nie mial czasu. Nie trzeba upowaznienia notarialnego, wystarczy zwykle, wzor znalazlem w necie na stronach roznych starostw powiatowych. Doplaca sie 17 zl oplaty skarbowej, w tym samym okienku w ktorym placi sie 180 zl za nowe tablice, dowod, nalepki, etc.
Najpierw sciagnalem z sieci wzor upowaznienia i dalem kumplowi do podpisu. W polu "pokrewienstwo" wpisalismy brak. Nastepnie wzialem swoj dowod osobisty plus dokumentyy ktore wymienilas w punkcie 2 plus JEGO dowod osobisty (przydal sie) i pojechalem do urzedu. Tam wypelnilem reszte, podpisujac wniosek o rejestracje "z upoważnienia". Zaplacilem te 180+17 zl. Poslugujac sie jego i swoim dowodem osbistym (nalezy na glos zaznaczac "ten dowod jest moj" "ten dowod nie jest moj, tylko wlasciciela pojazdu, do wgladu") zeby sie ktos nie doczepil ze sie poslugujesz nie swoim dowodem. Teraz najfajniejsze - upowaznienie dziala takze na odbior twardego dowodu a urzad je zatrzymuje. Takze po dowod mogl pojechac kumpel sam lub moglem pojechac ja bez nowego upowaznienia i bez nowych 17 zlotych. Na odbior dowodu twardego zabiera się: pozwolenie czasowe wydanie przy rejestracji, OC, dowod osobisty (na wszelki wypadek znowu mialem oba ze soba, bo ja mu ten twardy odbieralem).
El finito de la musica.
PS. Kumpel oddal te dwie stówki ;-)

Michal

Data: 2015-02-26 15:25:45
Autor: Adam
W dniu 2015-02-26 o 09:49, Michal Tatanka pisze:
W dniu wtorek, 24 lutego 2015 10:51:21 UTC+1 użytkownik cosinus...@gmail.com napisał:
(...)
[...]

Jesteś w błędzie.

Znalazłem źródło:
Ustawa z 11.03.2004 - Dz. U. z 2011 nr 177, poz. 1054. Nowelizacja: Dz. U. z 2014 r. poz. 312 z 07.02.2014 r.

art. 86a , ust. 9: badania VAT 1a / VAT 1b / VAT 2.
Dotychczas wydawane zaświadczenia VAT-1, VAT-3 lub VAT-4 nie obowiązują od 1 kwietnia 2014r.

Pojazdy mające w/wym. badania _nie_podlegają_ kilometrówce.

Troszkę na ten temat m.in:
http://go-leasing.pl/pytania-i-odpowiedzi/vat-od-samochodow-ciezarowych/

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-02-26 07:32:40
Autor: Michal
W dniu czwartek, 26 lutego 2015 15:25:48 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]

Pojazdy mające w/wym. badania _nie_podlegają_ kilometrówce.

Ale ja mam osobowy....

Data: 2015-02-26 23:01:46
Autor: Adam
W dniu 2015-02-26 o 16:32, Michal pisze:
[...]

A widzisz, brakło precyzji.

Pytanie brzmiało:

W dniu 2015-02-24 o 10:51, cosinus.lu2012@gmail.com pisze:
> Od pewnej firmy odkupiłam na fakturę VAT "samochód ciężarowy" - Peugeot 206 z dwoma miejscami i blaszaną budą z tyłu.

A Ty napisałeś: "na pewno trzeba robić cholerną kilometrówkę".

A więc gdzieś nastąpiło niedopowiedzenie...  ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Kilka pytań: rejestracja auta na działalność gospodarczą.