Kilka pytań: rejestracja auta na działalność gospodarczą.

Data: 2015-02-26 10:18:48
Autor: dddddddd
Kilka pytań: rejestracja auta na działalność gospodarczą.
W dniu 2015-02-24 o 10:51, cosinus.lu2012@gmail.com pisze:
Od pewnej firmy odkupiłam na fakturę VAT "samochód ciężarowy" - Peugeot 206 z dwoma miejscami i blaszaną budą z tyłu.

Pytanie 1.
Meldunek mam z drugiej strony Polski względem miejsca, gdzie pracuję. Czy będzie duży problem, jeśli pojadę do siebie zarejestrować pojazd 5 lub 6 tygodni od daty wystawienia faktury VAT,

  czyli de facto zakupu?

nie będzie problemu, ja mam na chwilę obecną dwa auta na firmę - jedno z pełnym odliczaniem waty zarejestrowane na mnie, ale na stary adres (przeprowadziłem się 3 lata temu), drugie w ogóle nie przerejestrowane - w dowodzie wpisany poprzedni właściciel. Do DG nie ma to żadnego znaczenia

Pytanie 2.
Do Wydziału Komunikacji biorę blachy, Dowód Rejestracyny, książkę samochodu (nie pamiętam, jak to się nazywa), fakturę VAT, potwierdzenie ubezpieczenia. Jeszcze coś?

jeszcze robisz sobie dzień wolny...

Pytanie 3.
Od kilku lat nie ma już pieczątek na fakturach, nie ma podpisów. Od 1 stycznia 2014 faktury wysyła się w PDF, nie istnieje też pojęcie "oryginał" ani "kopia".

  Czy Wydział Komunikacji wie o tym? Czy uwzględni fakturę bez pieczątek i podpisów?

myślę że nie będzie miał wyjścia

Pytanie 4.
Mam działalność gospodarczą jednoosobową (usługi techniczne dla firm). Wożę stale sporo szpargałów. Stąd celuję w 100% odliczenia VAT.
Co trzeba - jeśli trzeba - złożyć do Urzędu Skarbowego? Rozliczam się Książką Przychodów i Rozchodów.

musisz pojechać na stację diagnostyczną i kupić papier o spełnianiu wymogów któregoś tam paragrafu ustawy. Jak to masz to możesz odliczać 100%

Pytanie 5.
Czy jest później możliwość odebrania stałego Dowodu Rejestracyjnego w innym Wydziale Komunikacji? Czy ewentualnie jest możliwość wskazania innej osoby (rodzina, znajomy), aby ta osoba odebrała dokument w moim imieniu?

Pytam, bo mam daleko do siebie. W przypadku zapomnienia czegoś byłby bardzo duży kłopot, aby jechać po raz kolejny.

ktoś tu chyba kiedyś pisał, że zarejestrował auto w innym miejscu niż zameldowanie, ale ja bym polecał nieprzerejestrować - za te pieniądze możesz wyjechać na wczasy (koszt przerejestrowania + koszt zmarnowanego czasu w urzędzie to przecież kilkaset zł...)
Moje regionalne tablice to DWR...., teraz mam 3 auta i motocykl -  ich tablice to DW, DSR, KR i dla motocykla DW - żadnego pojazdu już nie mam zarejestrowanego na siebie.
Problem masz jedynie jak policja zabierze dowód rejestracyjny - bo ląduje w WK w którym auto figuruje (ostatnio zatrzymali mi przy stłuczce dowód z auta z rejestracją KR bo nie miałem przeglądu (czyli 300km ode mnie) - musiałem szybko jechać zrobić przegląd żeby jeszcze od policjantów odebrać dowód...

Łukasz

Kilka pytań: rejestracja auta na działalność gospodarczą.