Kilka pytan zdesperowanego

Data: 2011-12-02 18:04:09
Autor: problem
Kilka pytan zdesperowanego
Poszukuje prawnika w dosyć trudnej sprawie w zwiazku z tym mam kilka pytań.

Wszystkie pytania stawiam pod katem możliwości ewentualnej wygranej.

Chodzi o sprawy zarówno cywilne (gospodarcze) jak i karne.

1. W jakim stopniu wygrana w sądzie zależy od zaangażowania czy umiejętności adwokata?

2. W jakim stopniu zaangażowanie adwokata zależy od opłat?

3. Czy jest jakiś ranking adwokatów ze względu na ilość spraw którą wygrali?

4. Czy ma znaczenie kto będzie przeciwnikiem drugiej strony - tzn. czy będzie to adwokat znikąd czy jakiś adwokat który już walczył z tym konkretnym?

5. Czy w przypadku spraw cywilnych jakieś znaczenie dla sprawy może mieć czy prowadzi ją radca czy adwokat?

Czy między nimi z zasady można uznać, że jeden będzie bardziej zaangażowany od drugiego?

6. Czy ze sprawą wielowątkową czyli tak na prawdę z kilkoma sprawami lepiej iść do adwokata czy większej kancelarii działającej na zasadzie spółki?

Wszystkie sprawy są moim zdaniem ściśle powiązanie choć niekoniecznie rozstrzygnięcie w jednej może mieć wpływ na rozstrzygnięcie w drugiej.

Czy na Śląsku znajdę osobę lub kancelarię, która pociągnęłaby sprawę wielowątkowo poczynając od sprawy cywilnej poprzez karne w celu udowodnienia sprawcy, że w innych przypadkach działał podobnie? Gdzie się udać?

Data: 2011-12-02 21:04:49
Autor: moon
Dnia Fri, 2 Dec 2011 18:04:09 +0100, problem napisał(a):

1. W jakim stopniu wygrana w sądzie zależy od zaangażowania czy umiejętności adwokata?

50%

2. W jakim stopniu zaangażowanie adwokata zależy od opłat?

85%

3. Czy jest jakiś ranking adwokatów ze względu na ilość spraw którą wygrali?
 E tam. Nawet podstawówki nie mają rankingów... Ale "ludzie mówią".

4. Czy ma znaczenie kto będzie przeciwnikiem drugiej strony - tzn. czy będzie to adwokat znikąd czy jakiś adwokat który już walczył z tym konkretnym?

ma znaczenie, ale czasem lepszy ktoś z zewnątrz.

5. Czy w przypadku spraw cywilnych jakieś znaczenie dla sprawy może mieć czy prowadzi ją radca czy adwokat?

może być dobry radca i cienki adwokat.

Czy między nimi z zasady można uznać, że jeden będzie bardziej zaangażowany od drugiego?

wolałbym młodego sprytnego radcę, od starego i leniwego adwokata.
tak, czy inaczej, zaproponuj adwokatowi/radcy "success fee", to pomaga.

moon

Data: 2011-12-04 19:47:56
Autor: katarzynag
Kilka pytan zdesperowanego
moon <munip79@yahoo.com> napisał(a):  zaproponuj adwokatowi/radcy "success fee", to pomaga.

Potrafiłbyś doradzic cos w kwestii wysokości takiego success fee? Procentowo,
od kwoty wywalczonego odszkodowania - ile powinnam zaproponowac zeby takiego
młodego ambitnego dobrze zachęcić do pracy? Prawdopodobna wysokość
odszkodowania to w moim przypadku 200-300 tys.

Data: 2011-12-03 05:06:58
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Kilka pytan zdesperowanego
On 2 Gru, 18:04, "problem" <prob...@onet.pl> wrote:

Od kilku lat wycieram korytarze sądowe, w różnych sprawach, swoich i
nie tylko, więc powiem Ci z własnego doświadczenia.

1. W jakim stopniu wygrana w sądzie zależy od zaangażowania czy umiejętności
adwokata?

W Polsce nie jest ważne prawo; ważne jest to, co się sędziemu ubzdura.
Rolą strony jest doprowadzić do tego, żeby sędziemu ubzdurało się
właściwie. Tzn. po myśli danej strony. Zatem wygrana zależy od
umiejętności właściwego pokierowania sprawą, łącznie z najmniejszymi
duperelami.

2. W jakim stopniu zaangażowanie adwokata zależy od opłat?

Przeważnie w żadnym. Większość bierze kasę i nic nie robi.

4. Czy ma znaczenie kto będzie przeciwnikiem drugiej strony - tzn. czy
będzie to adwokat znikąd czy jakiś adwokat który już walczył z tym
konkretnym?

Ma znaczenie, jak obyty z sądem będzie prawnik i jak się w sprawę
zaangażuje.

6. Czy ze sprawą wielowątkową czyli tak na prawdę z kilkoma sprawami lepiej
iść do adwokata czy większej kancelarii działającej na zasadzie spółki?

Najlepiej nauczyć się jak najwięcej w zakresie prawa związanego z tą
sprawą. I warto znaleźć prawnika, który przede wszystkim będzie z
Tobą, a nie przeciwko Tobie. Duże kancelarie, ważni adwokaci, mają
dużo spraw, a każdą traktują po łebkach. Myślę, że warto poszukać
kogoś skromnego, kto ma chęć i wiedzę. Mnie kiedyś bardzo pomógł
bezinteresownie radca z tej grupy. Był bardzo kompetentny i znajdywał
prawne rozwiązania na moje pomysły. Inni mówili, że tak się nie robi,
nie ma w zwyczaju, niedasie itepe.

MP-B

Data: 2011-12-03 18:35:11
Autor: moon
Kilka pytan zdesperowanego
Dnia Sat, 3 Dec 2011 05:06:58 -0800 (PST), Maurycy Piec-Bocheński
napisał(a):

duperelami.

2. W jakim stopniu zaangażowanie adwokata zależy od opłat?

Przeważnie w żadnym. Większość bierze kasę i nic nie robi.

tylko, jeżeli zgodzisz się na stawki "z cennika".
wtedy NIC nie robią.
ale jak go powiążesz jakimś "systemem motywacyjnym" wtedy zaczyna walczyć,
zwłaszcza jak jest dosyć młody i "na dorobku".
już to przerabiałem.

moon

Data: 2011-12-03 23:58:09
Autor: problem
Kilka pytan zdesperowanego
[...]
|o, jeżeli zgodzisz się na stawki "z cennika".
| wtedy NIC nie robią. ale jak go powiążesz jakimś "systemem motywacyjnym" wtedy zaczyna walczyć,
| zwłaszcza jak jest dosyć młody i "na dorobku".

Ktoś na grupie może wskazać młodego i na dorobku z okolic Katowic, Chorzowa, Rudy Śląskiej?
Poradzcie jakiegoś adwokata.
Zależy mi aby nie migał się od spraw cywilnych ale też i karnych.

Data: 2011-12-04 01:26:54
Autor: NoTak
Kilka pytan zdesperowanego
W dniu 2011-12-03 23:58, problem pisze:
[...]
> [...]

Rudy Śląskiej?
Poradzcie jakiegoś adwokata.
Zależy mi aby nie migał się od spraw cywilnych ale też i karnych.

Pamietaj ze to dziala w 2 strony, sprawca jesli duzo nakradl to ma kase na oplacenie prawnikow a ci prawnicy na dzialki dla sedziow i potencjalnie na twojego prawnika.

Tak to dziala w polsce od lat jak znam zycie to dobry adwokat to taki co ma uklady w sadzie prokurwaturze i zyciu. Najlepiej wziac sprawdzonego z polecenia bo bardzo latwo wziac faceta z ulicy co pisma nie potrafi napisac procesowego.

Data: 2011-12-04 10:43:30
Autor: moon
Kilka pytan zdesperowanego
Dnia Sat, 3 Dec 2011 23:58:09 +0100, problem napisał(a):

[...]
> [...]

Poradzcie jakiegoś adwokata.
Zależy mi aby nie migał się od spraw cywilnych ale też i karnych.

Taki jeden był w Tychach. Uzgodniliśmy "premię za wygraną sprawę", no i
wygrał. Nieźle walczył.
Nie pamiętam nazwiska, jak sobie przypomnę to ci napiszę na priv.

moon

Data: 2011-12-04 19:39:11
Autor: wskaz_zleceniodawce

Użytkownik "moon" <munip79@yahoo.com> napisał w wiadomości news:jbffe1$9v3$1mx1.internetia.pl...

| Taki jeden był w Tychach. Uzgodniliśmy "premię za wygraną sprawę", no i
| wygrał. Nieźle walczył.
| Nie pamiętam nazwiska, jak sobie przypomnę to ci napiszę na priv.

Odpisz na grupe bo mail prywatny pomieszany

Data: 2011-12-03 23:59:31
Autor: problem
[...]

Możesz zdradzić kto to? Może masz jakiś namiar?
Jeśli możesz wyślij namiar na maila; alfa_lab(A)interia.pl

Data: 2011-12-03 14:29:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.12.2011 18:04, problem pisze:

1. W jakim stopniu wygrana w sądzie zależy od zaangażowania czy umiejętności
adwokata?

O ile przez "umiejętności" rozumiesz także "wejścia i kontakty w sądzie" - w ogromnym,

2. W jakim stopniu zaangażowanie adwokata zależy od opłat?

To jest pytanie retoryczne? ;->

Kilka pytan zdesperowanego