Data: 2009-06-24 17:26:27 | |
Autor: maksWYTNIJTO | |
Kilka pytańodnośnie centrowania | |
> Czy macie jakieś sprawdzone patenty na bicie góra dół Na początek wytnij sobie taki szblon z płaskiego tworzywa z otworem w środku a drugą taką jak obok skręć je śrubką tak aby obręcz weszła w wycięcie w tej większej górnej( wycięcie powinno byc większe ok. 1 mm po obu stronach obręczy. ......... .......... . . . . . . . . . .......... . ........................... . . . . . . . . . o . . o . . . . . ........................... ........................... Wcześniej tak jak zauważyłeś rozkreć wszytkie szprychy żeby miały bardzo widoczne luzy obróć kołem( musi być zamocowane w ramie tak jakby było gotowe do jazdy,tak oby największe jajo obręczy czyli wzdłuż szprych (promienia koła)siegało wycięcia w górnej krawedzi szablonu... żeby wszystko było prosto płytki muszą być na środku np.tylnego widelca. I teraz centrujemy... tam gdzie jajo najbardziej sięga wycięcia skracamy szprychy równocześnie po obu stronach piasty tak aby boczne krawędzie obręczy nie ocierały o boczne krawędzie szblonu...potem przybliżam szablon wzdłuz promienia koła znowu do najwiekszego jej owalu i postepuje jak wyżej... w jakimś momencie owal znika i obrcz staje się idealnie okragła. Jakieś napinanie szprych jednej strony a potem drugiej wg. mnie jest niedopuszczalne. Im obroty na nyplach mniejsze tym obręcz staje sie bardziej okrągła no np 1/4 do 1/2 obrotu jednorazowo. Ponadto zasada jest taka jeżeli obręcz dotyka prawej ścianki szablonu to skracamy szprychy mocowane wyłącznie! do lewego kołnierza piasty,a jak obręcz dotyka lewej ścianki szablonu to skracamy szprychy mocowane wyłącznie! do prawego kołnierza piasty... no i trzeba jeszcze nie mylić się w którą stronę obrócić nypel żeby szprychę skrócić...oto cała wiedza tajemna na ten temat. Ja centyję z dokładnościa do 0,3 mm tak mam szablon wycięty. Przekrój poprzeczny obręczy nie może być zdeformowany np.bardzo mocno wytarty przez szczęki bo to utrudnia centrowanie. Ustawienie szablonu koryguję również w stosunku do klocków hamulcowych niewytartch lub najlepiej nowych...jasne?Po przejechaniu np. 500 km koryguję potem już tylko bicie boczne nie zakładam wtedy szablonu i nawet nie sciągam opony. Tak naprawdę to wszystko jest banalnie proste...powodzenia. pozdrawiam Ignac -- |
|
Data: 2009-07-02 16:10:41 | |
Autor: dsotO | |
Kilka pytańodnośnie centrowania | |
On 24 Cze, 17:26, maksWYTNI...@lama.net.pl wrote:
Na początek wytnij sobie taki szblon z płaskiego tworzywa z otworem Po co takie cudowanie z jakimiś szablonem ? Tak w ogóle to ciężko mi cokolwiek z tego opisu zrozumieć, bo to po polsku za bardzo nie jest. Ponadto zasada jest taka jeżeli obręcz dotyka prawej ścianki szablonu Ja bardzo proszę o nie pisanie bzdur ... |
|