Kilka specyficznych pytań o smartfony

Data: 2010-10-13 12:04:48
Autor: Maciej Muran
Kilka specyficznych pytań o smartfony
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał
1. czy któryś z tych OSów ma problem z WIFI zabezpieczonym WPA2? Jak rozumiem w miarę sensowne klienty SIP są na każdy z nich? Ideałem byłoby np. gdyby telefon automatycznie potrafił decydować w stylu "jeśli jestem w zasięgu WIFI, to dzwonię przez SIP, jeśli nie to przez GSM" - są szanse na coś takiego?

Niedawno czytałem recenzję Nokii N8. OIDP w tym aparacie wykombinowali, że WiFi ma pierwszeństwo bezwzględne, choćby to WiFi działało "na sucho" - bez dostępu do Internetu. Dodatkowo każda aplikacja internetowa ma własne ustawienia - nie ma jednego przycisku, widgetu, który by włączał np. "teraz tylko przez GSM".

Automatyka jest dobra jak masz dużą i ciężką bramę do swojej rezydencji albo padnie zasilanie i możesz bezprzerwowo pracować z baterii. A potem z generatora spalinowego :)

2. jak wygląda kwestia łatania dziur bezpieczeństwa w tych OSach? Są jakieś ręczne lub automatyczne aktualizacje?

Nokia dla swojego Symbiana daje często aktualizacje. Służą one zamulaniu systemu, zabieraniu pamięci na niepotrzebne "Lotus Traveler" itp., oraz łataniu dziur poprzez mnożenie zabezpieczeń przed użytkownikiem a nie przed złymi chakierami.

3. najbardziej podoba mi się Android (ze względu na największą jak sądzę elastyczność i możliwość dopasowania do swoich potrzeb) ale zniechęca mnie konieczność (z tego co zrozumiałem) posiadania konta Gmail. Czy rzeczywiście jest ono niezbędne? (zdaje się że lista kontaktów jest tam trzymana i do Marketu jest potrzebne).

Zakładasz konto na Gmailu, by mieć dostęp do Marketu. Gmaila nie używasz, kontakty trzymasz w telefonie lub karcie SIM (tu trzeba zadbać o ustawienia synchronizacji, żeby kontakty nie wyjechały na zewnątrz), Market działa...
Są też "custom ROM", które z defaultu mają wycięte aplikacje "by Google" i możesz wybrać, czy chcesz je doinstalować.
A pocztę inną niż Gmail odbierasz w "normalnym" kliencie, który działa bez żadnych fochów.

Aha! Dzięki xda, systemy/aplikacje daje się prawie dowolnie wymieniać pomiędzy sprzętami. Ja już co prawda całkiem od tego zgłupiałem ale jeśli fabryczny system ci nie przypasuje, to masz możliwość szukania innych rozwiązań.

Bateria? HTC Magic i parę innych sprzętów daje radę te 2 dni ale też nie uciekniesz od konieczności częstego ładowania akumulatora - takie czasy :)

Maciek.

Kilka specyficznych pytań o smartfony