Kilka uwag odnosnie iPhone 4

Data: 2010-12-12 18:14:52
Autor: atm
Kilka uwag odnosnie iPhone 4
WItam,

Dosc czesto pojawiaja sie krytyczne uwagi dotyczace IPhone'a.
Sam jestem daleki od zakupu tego urzadzenia, chcialbym jednak podzielic sie spostrzezeniami odnosnie tego sprzetu oraz ludzi z niego korzystajacych.

Znam kilka osob, ktore sa bardzo zadowolone z tego co oferuje Stefan w kwestii iPhone. Skupie sie na najblizszym znajomym:

1. Jest designerem i ta minimalistyczna maniera bardzo mu sie podoba, zresza drugi grafik, ktorego znam miedzy innymi z tego powodu przesiadl sie na MacOS z Windowsa (korzysta glownie z pakietu Adobe)

2. iP4 oferuje wyzsza rozdzielczosc niz konkurencja i znajomy mowi, ze faktycznie nie widac pikseli. Obraz jest ostry i czytelny

3. Integracja wszystkich mediow w iTunes; dla wielu to przeklenstwo, dla niego wprost przeciwnie. Kupuje tam muzyke, programy, sciaga podcasty video i audio. Pelnia szczescia - nie musi szukac po wielu roznych stronach.

4. Poczta, sms, mms - wszystko rozwiazane czysto i z klasa, bez zbednych bajerow.

5. Wysokiej jakosci aparat foto (przypuszczam, ze kwestia WB zostala juz rozwiazana)

6. AntennaGate wydaje sie byc historia, sciaskal iP4 na rozne sposoby zwierajac anteny reka i kreski nie spadaly Oczywiscie mozna to zrzucic na oszukany FW, faktem jest jednak ze prowadzi rozmowy bez problemu, podobnie jak to bylo z wczesniejsza Nokia.

7. Naprawde dopracowany interfejs. Zanim kupilem Nokie 5800 posiadalem ipoda touch 2gen. Wszelkie przesuwania, przewijania itd dzialaly tak jak mozna by sobie to wyobrazic - szybko, bez lagow, szarpania. 5800 przez wiele osob w sieci okreslana iPhone killerem wypada tutaj jak zaawansowana alfa, no moze wczesna beta. Pierwsze wraznie "tragedia"
Chwile pobawilem sie Nokia N8 - byc moze to taki styl ale przewijanie ekranow to nadal nieporozumienie, najpierw machniesz palcem a pozniej przeskoczy ekran. Oczekiwalbym przynajmniej dobrego skopiowania rozwiazania ktore jest na rynku od kilku lat, jesli nie czegos wiecej.

8. Kompaktowe rozmiary w stosunku do wielkosci ekranu:
http://www.youtube.com/watch?v=8l5o9r2eKGc

9. Swietnie rozwiazana instalacja programow, mozliwosc ich ladowania zarowno z poziomu komputera jak i iP. Majac porownanie z Ovi store to
jak dzien i noc.
Druga rzecz tutaj, to wyszukiwanie programow w iTunes. Nie wiem co Google tutaj wymodzilo nie dajac opcji search w Android Market.
Pewnie to bedzie przelomowy ficzer niebawem, ucza sie marketingu od Stefana ;]

10. Od dawna Stefan nie oferuje tylko konkretnego urzadzenia, klient dostaje cale srodowisko, proste i szybkie w obsludze oferujace szeroki wachlarz atrakcji. Chcialbym aby inne firmy "choc" tyle mogly zaoferowac i nie mam na mysli tutaj tylko aplikacji iOS

11. W pakiecie darmowe samodowartosciowanie i nobilitacja. Zadna inna firma chyba nie dodaje tego do swoich wyrobow. Tutaj nabywajac cokolwiek ze znakiem jablka automatycznie dostepujesz czegos niezwyklego. Mowie to polzartem oczywiscie, ale fakt faktem, ze to rowniez wplywa na postrzeganie klientow.

To tak na szybko zebrane zalety iP4. Wad celowo nie podaje, mam wrazenie ze w wielu miejscach ludzie przescigaja sie w ich wyliczaniu.
Co do mnie, mialem w/w ipoda touch, rozstalem sie z nim, polityka Apple nie przekonala mnie, sztuczne ograniczenia sprzetowe rowniez mnie nie oczarowaly, ale ja jestem dosc specyficzny w tej kwestii, mam tez specyficzne oczekiwania.
MacOSa rowniez nie uzywam, ostatnim razem gdy mialem kontkakt z tym systemem to na dwoch MacPro postawilem Winde, zamienilem w maszyny renderujace i wstawilem za smietnik.
Nie lubie jednak tego geekowego stereotypu, ze iP jest dla idiotow, koniec kropka.

Pozdrawiam.....Rafal

PS
Koncze zimowym akcentem:
http://applefobia.blox.pl/2010/11/iPod-Shuffle.html

Data: 2010-12-12 18:11:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 18:14:52 +0100, atm napisał(a):

1. Jest designerem i ta minimalistyczna maniera bardzo mu sie podoba, zresza drugi grafik, ktorego znam miedzy innymi z tego powodu przesiadl sie na MacOS z Windowsa (korzysta glownie z pakietu Adobe)

Mam nadzieję,że żaden z nich nie będzie projektował niczego w mojej
okolicy, wolę fachowców który wybieraj± po jako¶ci narzędzia a nie po
kolorze obudowy.

2. iP4 oferuje wyzsza rozdzielczosc niz konkurencja i znajomy mowi, ze faktycznie nie widac pikseli. Obraz jest ostry i czytelny

to jest trzeci rodzaj prawdy, s± telefony które maj± wyższ±. Oprócz tego
rozdzielczo¶ć iP4 jest wyj±tkowo skutecznie marnowana.

[...]

Tak, wiem, że s± tacy co s± szczę¶liwi co przepłacaj±.
http://itunes.apple.com/au/album/the-beatles-box-set/id402060584
http://www.amazon.com/Beatles-Stereo-Box-Set/dp/B002BSHWUU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1292176160&sr=8-1

4. Poczta, sms, mms - wszystko rozwiazane czysto i z klasa, bez zbednych bajerow.

zwłaszcza brak możliwo¶ci kasowania pojedyńczych sms...

5. Wysokiej jakosci aparat foto (przypuszczam, ze kwestia WB zostala juz rozwiazana)

z t± wysok± jako¶ci± nie przesadzałbym.

6. AntennaGate wydaje sie byc historia, sciaskal iP4 na rozne sposoby zwierajac anteny reka i kreski nie spadaly Oczywiscie mozna to zrzucic na oszukany FW, faktem jest jednak ze prowadzi rozmowy bez problemu,

tak, przez gumowy kondonik ciężko zewrzeć.

podobnie jak to bylo z wczesniejsza Nokia.

spadek sygnału po wzięciu w rękę ma większo¶ć telefonów, ale w żadnym nie
da się zewrzeć palcem telefonu z elementem który jest de facto mas±
urz±dzenia.

7. Naprawde dopracowany interfejs. Zanim kupilem Nokie 5800 posiadalem

masz na my¶li, że żeby móc zobaczyć najbardziej elementarn± informację
musisz odpalać aplikacje? no proszę cię...

[...]

aha... a to wła¶nie małpowanie iPhone daje t± tragedię

8. Kompaktowe rozmiary w stosunku do wielkosci ekranu:
http://www.youtube.com/watch?v=8l5o9r2eKGc

HD2/HD7/Desire HD ma 23% większy LCD będ±c tylko 19% większym
Desire Z ma praktycznie identyczne rozmiary i sporo większy LCD
Galaxy S ma identyczne rozmiary i LCD większy o ponad 15 %
itp, itd..

9. Swietnie rozwiazana instalacja programow, mozliwosc ich ladowania zarowno z poziomu komputera jak i iP. Majac porownanie z Ovi store to
jak dzien i noc.

Zademonstruj ładowanie programów z poziomu komputera, najlepiej legalnych i
bez utraty gwarancji.

Druga rzecz tutaj, to wyszukiwanie programow w iTunes. Nie wiem co Google tutaj wymodzilo nie dajac opcji search w Android Market.
Pewnie to bedzie przelomowy ficzer niebawem, ucza sie marketingu od Stefana ;]

Widziałe¶ ty kiedy¶ Android Market na oczy?

[...]

no tak.. zastanawianie się czy bateria wytrzyma do wieczora, czy ich
telefon przekraczaj±cy wartosci± wiele samochodów w Polsce będzie
porysowany po roku jak pełnoletni polonez i inne rzeczy, to rzeczywi¶cie
atrakcje. Choć nie jestem pewien, czy jestem do końca zainteresowany.

[...]

tak, wiemy
http://asset.soup.io/asset/1182/1043_07ac.gif

MacOSa rowniez nie uzywam, ostatnim razem gdy mialem kontkakt z tym systemem to na dwoch MacPro postawilem Winde, zamienilem w maszyny renderujace i wstawilem za smietnik.

może warto by co¶ się dowiedzieć o sprzętach o których się pisze? Bo na
razie to plasujesz się w okolicach poziomu Kamińskiego aka
Strybyszewskiego, czyli trudno niżej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2010-12-12 19:28:08
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-12 19:11, Waldek Godel pisze:
Mam nadzieję,że żaden z nich nie będzie projektował niczego w mojej
okolicy, wolę fachowców który wybieraj± po jako¶ci narzędzia a nie po
kolorze obudowy.

Twierdzisz, ze jakos jest kiepska? Na jakiej podstawie? Chcialbym zobaczyc jak wyglada zwykly telefon po 2 latach uzywania. Moj stary ip3g nie mial nawet porysowanego wyswietlacza, a nie oszczedzalem go.

4. Poczta, sms, mms - wszystko rozwiazane czysto i z klasa, bez zbednych
bajerow.

zwłaszcza brak możliwo¶ci kasowania pojedyńczych sms...

A to skad wyjales? Miales ten telefon w ogole w rece? Mam ci nagrac film i pokazac jak to sie robi?

[...]

To ciekawe co mowisz. Mam jakis czas ip4 bez zadnego kondona i zasiegu nie traci mimo sciskania.

7. Naprawde dopracowany interfejs. Zanim kupilem Nokie 5800 posiadalem

masz na my¶li, że żeby móc zobaczyć najbardziej elementarn± informację
musisz odpalać aplikacje? no proszę cię...

???

[...]

ROTFL! Ja za moj telefon dalem mniej niz 100zl. Nie wiedzialem, ze w Polsce takie tanie auta sa!

może warto by co¶ się dowiedzieć o sprzętach o których się pisze?

Jestes hipokryta.

Data: 2010-12-12 18:41:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 19:28:08 +0100, neoniusz napisał(a):

Twierdzisz, ze jakos jest kiepska? Na jakiej podstawie? Chcialbym zobaczyc jak wyglada zwykly telefon po 2 latach uzywania. Moj stary ip3g nie mial nawet porysowanego wyswietlacza, a nie oszczedzalem go.

Nieee.. wy¶wietlacze s± niezłe. Za to plastikowy tył rysuje się koncertowo.
Tak samo jak szklane tyły w IP4
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=949832
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=985869
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2509426
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1010762
itp...
zauważ, że to s± fora fanów apple... nawet nie musiałem szukać u
przeciwników.

A to skad wyjales? Miales ten telefon w ogole w rece? Mam ci nagrac film i pokazac jak to sie robi?

mam go w ręce prawie codziennie. I bardzo długo można było skasować
wył±cznie wszystkie wiadomo¶ci na raz. Bo tak.

To ciekawe co mowisz. Mam jakis czas ip4 bez zadnego kondona i zasiegu nie traci mimo sciskania.

dotknij go po lewej stronie tam gdzie jest ł±czenie metalowych elementów
boku. Dokładnie w miejscu gdzie zazwyczaj jest dłoń podczas rozmowy.
Aha - trzeba było to napisać do Apple wcze¶niej, zaoszczędziliby setki
tysi±ce dolarów na dawaniu ludziom darmowych kondonów.

masz na my¶li, że żeby móc zobaczyć najbardziej elementarn± informację
musisz odpalać aplikacje? no proszę cię...

???

Jakie użyteczne informacje masz na ekranie iPhone bez odpalania aplikacji
nie licz±c godziny?
Masz może listę najbliższych spotkań? Albo listę zadań do wykonania na
dzi¶? Moze pokazuje ci aktualn± pogodę? Jakby Ci to powiedzieć - to jest
jakby standard użytecznego UI. I intuicyjnego.
Dopiero jak kto¶ potrzebuje więcej informacji niż te najwazniejsze, sięga
do menu i odpala dodatkow± aplikację. U Apple to jest postawione na głowie,
st±d też w Cydii jest tyle aplikacji modyfikuj±cych główny ekran iPhone,
ł±cznie z małpowaniem Sense.

ROTFL! Ja za moj telefon dalem mniej niz 100zl. Nie wiedzialem, ze w Polsce takie tanie auta sa!

O.... gdzie s± takie tanie? Sam bym chętnie kupił z pięć od ręki. Nie był
lekko pokrwawiony? Bo gdzie bym nie patrzał, to czwórki się od 3000 zł w
górę zaczynaj±, ł±cznie z tym, że dostarczałem kilku osobom zza granicy, z
pocałowaniem ręki. Tyle zachodu się zmarnowało, no gdzie s±?

może warto by co¶ się dowiedzieć o sprzętach o których się pisze?

Jestes hipokryta.

o... rzeczowy argument..  brawo.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2010-12-12 19:56:11
Autor: atm
On 2010-12-12 19:41, Waldek Godel wrote:
[...]

Daj prosze przyklad palmofonu, do ktorego nie mozna sie o cos przyczepic.
Kilka lat temu irytowal mnie Palm ze swoimi nidorobkami;
chocby TX:
-czeste problemy z digitizerem
-problemy z wlaczniekiem w trakcie dluzszego uzytkowania
-szum w sluchawkach
-czasami ni z tego ni z owego zamienial sie w cegle

Wg mnie te przypadlosci byly o wiele bardziej uciazliwe dla uzytkownika.
HTC z zafarbem zdjec rowniez sie nie popisalo

Mysle, ze sam tez moglbys niezla liste sporzadzic.
Tyl w sprzecie jablkowym sie rysuje? A no tak, nie wiem co kierowalo Stefanem, ze zlikwidowal te male wypuklosci chroniace przed rysowaniem,
nie bede jego rzecznikiem. Dal jednak za to szmatke ;]

Data: 2010-12-12 19:00:53
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 19:56:11 +0100, atm napisał(a):

Daj prosze przyklad palmofonu, do ktorego nie mozna sie o cos przyczepic.
Kilka lat temu irytowal mnie Palm ze swoimi nidorobkami;

Problem w tym, że najwięcej rys powstaje na skutek używania kondonika, do
używania którego jeste¶ zmuszony, żeby nie mieć problemów z anten±.

Tak samo było w Nokii E71/E72 - oryginalny kondonik ¶ciera farbę z
klawiszy. Ale kondonika możesz nie używać. Moja prawie dwuletnia E71
wygl±da jak nówka, bo nigdy w tym kondoniku nie była.

Fakt, na feralne miejsce możesz sobie nakleić sticker zamiast kondonika.
Najlepiej taki z nadrukiem pasuj±cym do sytuacji:
http://www.engadget.com/2010/07/22/iphone-end-call-sticker-is-an-ironic-solution-to-your-receptio/

Data: 2010-12-12 20:06:46
Autor: Andrzej Libiszewski
Kilka uwag odnosnie iPhone 4
Dnia Sun, 12 Dec 2010 19:56:11 +0100, atm napisał(a):

Wg mnie te przypadlosci byly o wiele bardziej uciazliwe dla uzytkownika.
HTC z zafarbem zdjec rowniez sie nie popisalo

O jakim zafarbie mówisz i w którym HTC? No ale nawet zakładając, że takowy
występuje, to nie upośledza w żaden sposób funkji urządzenia.

[...]

Powinien do szmatki dorzucić pastę polerską.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

Data: 2010-12-12 19:10:06
Autor: Waldek Godel
Kilka uwag odnosnie iPhone 4
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:06:46 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

O jakim zafarbie mówisz i w którym HTC? No ale nawet zakładaj±c, że takowy
występuje, to nie upo¶ledza w żaden sposób funkji urz±dzenia.

HD2 i modele na tym samym chipsecie (HD7, Desire HD) maj± bardzo delikatny
czerwonawy zafarb w centrum zdjęcia. Trzeba zrobić fotkę białej
powierzchni, żeby to zauważyć i wiedzieć czego szukać.
Ludzie wiedz± czego szukać, bo HD2 na pocz±tku miało ten zafarb mocniejszy,
zostało to zmniejszone po update firmware.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2010-12-12 20:19:43
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Sun, 12 Dec 2010 19:10:06 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:06:46 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

O jakim zafarbie mówisz i w którym HTC? No ale nawet zakładając, że takowy
występuje, to nie upośledza w żaden sposób funkji urządzenia.

HD2 i modele na tym samym chipsecie (HD7, Desire HD) majÄ… bardzo delikatny
czerwonawy zafarb w centrum zdjęcia. Trzeba zrobić fotkę białej
powierzchni, żeby to zauważyć i wiedzieć czego szukać.

Może. Zaprzeczać nie będę, mam Desire (bez HD) i nigdy nic takiego nie
widziałem. No ale przyznam się szczerze, że ja właściwie w ogóle nie robię
zdjęć telefonem (pomijam np zdjęcie opiski od towaru w sklepie). Nie po to
chodzę z aparatem, żeby robić zdjęcia telefonem :)

Ludzie wiedzą czego szukać, bo HD2 na początku miało ten zafarb mocniejszy,
zostało to zmniejszone po update firmware.

No to nawet nie wiedziałem. --
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

Data: 2010-12-12 20:26:02
Autor: atm
On 2010-12-12 20:06, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

http://www.gsmarena.com/a_hardware_fault_causes_htc_hd2_*pink*_camera_issues_confirmed-news-1276.php

Chyba juz jest to rozwiazane przez FW. Jesli nie, to wg mnie uposledza poniewaz zdjecie z takim zafarbem to dla mnie bylaby dyskwalifikacja.

[...]

Dokladnie.
Wspomnianego ipoda touch uzywalem tylko w domu a i tak zalapal sporo rys.

Data: 2010-12-12 19:47:55
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:26:02 +0100, atm napisał(a):

[...]

patch był chwilę po napisaniu tego tekstu, który - jak wskazuje data - był
napisany 10 dni po wprowadzeniu HD2 do sprzedaży. Wtedy w Polsce nawet nie
dało się go jeszcze kupić.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

Data: 2010-12-12 21:03:03
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-12 20:47, Waldek Godel pisze:
[...]

Patch na sepsuty sprzetowo aparat jest dobry, patch na blad softowy z kreskami zasiegu w iphonie jest zly.  Ot hipokryta

Data: 2010-12-12 21:04:54
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Sun, 12 Dec 2010 21:03:03 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

patch był chwilę po napisaniu tego tekstu, który - jak wskazuje data - był
napisany 10 dni po wprowadzeniu HD2 do sprzedaĹĽy. Wtedy w Polsce nawet nie
dało się go jeszcze kupić.

Patch na sepsuty sprzetowo aparat jest dobry, patch na blad softowy z kreskami zasiegu w iphonie jest zly.  Ot hipokryta

Pomylił ci się software z hardware. Chyba że masz jakiś pomysł, jak można
popsuć matrycę żeby dawała zafarb tylko w centrum.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
“Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie.”

Data: 2010-12-14 20:33:08
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-12 21:04, Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Ja wiem ze MStrole sa lekko "rteciowi" i robia zwarcia ale to da sie wyleczyc

Data: 2010-12-12 20:43:32
Autor: Andrzej Libiszewski

On 2010-12-12 20:06, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

Dyskwalifikacja tak, ale dla aparatu fotograficznego. Dla telefonu jest to
co najwyĹĽej problem z gatunku najlĹĽejszych. No chyba, ĹĽe ty dzwonisz z
aparatu fotograficznego, a zdjęcia robisz telefonem.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
A world is supported by four things ... the learning of the wise,

Data: 2010-12-12 20:57:27
Autor: Iksinski

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości news:1a04xx2dew4o$.12v5925bgnmkn$.dlg40tude.net...

Powinien do szmatki dorzucić pastę polerską.

Spokojnie. W iP5 będzie... ;-) Trzeba coś dla fanów zostawić na później, żeby mieli na co czekać. Taki marketing ;-)

Data: 2010-12-12 20:15:06
Autor: neoniusz
Kilka uwag odnosnie iPhone 4
W dniu 10-12-12 19:41, Waldek Godel pisze
[...]

U operatorow. Niektorzy sami prosza, zeby u nich wziac. Tylko trzeba byc dla nich wartosciowym klientem. Wiec "patrzaj" dokladniej.
Sorry, nie chce mi sie juz z toba dyskutowac i marnowac czasu, bo do niczego nie mam zamiaru cie przekonywac.
Dla mnie ip jest po prostu wygodny i jakbym go nie sciskal to nie traci zasiegu - wiem, w ktorym miejscu trzeba dotykac, bo widzialem filmy. U mnie nic sie nie dzieje. Oczywiscie ty wiesz lepiej. Moze w pierwszej serii cos bylo nie tak, ale ja nie mam modelu z lipca, tylko pozniejszy.

Data: 2010-12-12 19:17:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:15:06 +0100, neoniusz napisał(a):

U operatorow. Niektorzy sami prosza, zeby u nich wziac. Tylko trzeba byc dla nich wartosciowym klientem. Wiec "patrzaj" dokladniej.

U którego? Sprawdzałem wszystkich, każdy chciał póĽniej haraczu przez dwa
albo nawet trzy lata. Co¶ przeoczyłem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2010-12-12 20:19:31
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-12 20:17, Waldek Godel pisze:
[...]

W Erze.
Tylko ja mam tam kilkadziesiat aktywacji.

Data: 2010-12-12 19:22:29
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:19:31 +0100, neoniusz napisał(a):

W Erze.
Tylko ja mam tam kilkadziesiat aktywacji.

100 zł plus kilkadziesi±t aktywacji przez dwa lata to jest tanio? Za tyle
można NOWY samochód kupić. CBDU.
Daruj sobie takie argumenty, s± żenuj±ce. Tylko jaki¶ niedorozwinięty
szczeniak wierzy jeszcze, że jest co¶ takiego jak darmowy obiad.

Data: 2010-12-12 20:27:28
Autor: atm
[...]

O tym wlasnie wczesniej wspomnialem, znajomy tez sciaskal telefon na rozne sposoby i zasieg nie spadal.

Data: 2010-12-13 10:12:07
Autor: osiek
Waldek Godel pisze:

A to skad wyjales? Miales ten telefon w ogole w rece? Mam ci nagrac film i pokazac jak to sie robi?

mam go w ręce prawie codziennie. I bardzo długo można było skasować
wył±cznie wszystkie wiadomo¶ci na raz. Bo tak.

Waldek albo Go nie masz albo.. hmm no nie wiem jak to napisać..
sposób na skasowanie pojedynczego smsa
wchodzisz w historie smsów/rozmowy z danym kontaktem, edytuj zaznaczasz ktory sms Cię interesuje i do kosza...

Kiedy¶ doceniałem Twoj poziom wiedzy ale po tym stwierdzeniu.. hmm zaczynam w to mocno w±tpić

Data: 2010-12-13 15:43:45
Autor: Titus Atomicus
Kilka uwag odnosnie iPhone 4
In article <xdkhwjpjfubg.dlg@lepper.institute.com>,
 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

> [...]

o... rzeczowy argument..  brawo.

Ja dodam - jestes fanatykiem.

TA

Data: 2010-12-13 21:48:03
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 12.12.2010 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

A to skad wyjales? Miales ten telefon w ogole w rece? Mam ci nagrac film i pokazac jak to sie robi?

mam go w ręce prawie codziennie. I bardzo długo można było skasować
wyłącznie wszystkie wiadomości na raz. Bo tak.

Taki model _nigdy_ nie był w pl sprzedawany. 3g od zawsze miał możliwość
dowolnego kasowania poszczegĂłlnych sms, czatĂłw czy wszystkich rozmĂłw z
danÄ… osobÄ….
Nie szło chyba tylko wywalić wszystkich na raz, no chyba że ustawienia
fabryczne :)

Data: 2010-12-13 15:17:22
Autor: Titus Atomicus
In article <ie347p$pd0$1@news.onet.pl>, neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:

> zwłaszcza brak możliwo¶ci kasowania pojedyńczych sms...

A to skad wyjales? Miales ten telefon w ogole w rece? Mam ci nagrac film i pokazac jak to sie robi?

 E, kolega jest po prostu zawidziony ze ten kluczowy ficzer jest znany poza Nokia i HTC.

TA

Data: 2010-12-12 19:40:40
Autor: atm
On 2010-12-12 19:11, Waldek Godel wrote:
[...]

Wiem, najlepiej sprawdzi sie tutaj poniemiecki bunkier - solidny, wytrzymaly a design wielu osobom tez przypadnie do gustu.

[...]

Nie wspominalem o cenie a o dostepnosci w jednym miejscu. Gdyby chodzilo mi o cene zasugerowalbym zbieranie makulatury z Lidla, Biedronki itp

[...]

Nie wspomnialem, ze najwyzszej a wysokiej, podaj prosze przyklad porownywalnej jakosci poza N8, ktora tutaj wyraznie wyskakuje poza konkurencje.

[...]

Nie kupil jeszcze gumki, pisalem o sciaskaniu golego iP4

[...]

Jakiego typu informacje masz na mysli?

[...]

Swiadczy tez o tym, ze to co Stefan chcial dobrze zrobic - zrobil.
User expirience jest nieporownywalnie wyzsze niz chcoby w Nokiach.

[...]

Mam na mysli ladowanie aplikacji z iTunesa

[...]

No wlasnie chyba nie, bo ten tutaj nie ma "Search"
http://www.android.com/

[...]

Sam wspominales w innym watku, ze cena iP4 nie rozni sie znaczaco od innych urzadzen o podobnych parametrach:

Sama w sobie cena nie jest aż taka straszna - mam na my¶li ceny w
cywilizowanych krajach a nie w Banana Republic of Poland. Taki np. Nexus S
jest droższy.

Kosmiczne jaja zaczynaj± się dopiero jak przychodzi do zakupu tegoż gejfona
z abonamentem. W dodatku tu już nie ma rozdziału na kraje cywilizowane i
azjatyckie - wszędzie jest to równie pop******
Dochodzi do tego, że kupuj±c iPhone 4 16 GB (który jest tańszy od Nexusa S)
i tegoż Nexusa w takim samym abonamencie, rzeczonego Nexusa dostanie się za
darmo, a za gejfona trzeba zapłacić kilkaset złotych.

[...]

Mow co chcesz, na ludzi to dziala. Podobnie gdy ktos sobie kupi Porsche zamiast czagos bardziej praktycznego w podobnej cenie.

[...]

Niewiele sie pomylilem zakladajac, ze Twoje odpowiedzi sa rzetelne.
Przyjales tez swoj punkt widzenia jako jedyny sluszny zas w wielu dziedzinach nie da sie tego zastosowac. Wiele osob woli miec iP bez mozliwosci skasowania pojedynczego smsa niz inny super wypasiony telefon, ktory nie dostarczy im tyle frajdy z uzytkowania. Znajomi, ktorzy uzywaja ten sprzet sa zadowoleni pomimo tego, ze wczesniej korzystali z innych telefonow. Oczywiscie mozesz stwierdzic, ze oni rowniez sa na poziomie Strybyszewskiego jak ja.

Data: 2010-12-12 18:53:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 19:40:40 +0100, atm napisał(a):

Wiem, najlepiej sprawdzi sie tutaj poniemiecki bunkier - solidny, wytrzymaly a design wielu osobom tez przypadnie do gustu.

wolę już bunkier od czego¶ tak wyrafinowanego jak np. to:
http://bryla.gazetadom.pl/bryla/1,85299,8671507,Najbrzydszy_i_najbardziej_tajemniczy_dom_w_Polsce.html

Nie wspominalem o cenie a o dostepnosci w jednym miejscu. Gdyby chodzilo mi o cene zasugerowalbym zbieranie makulatury z Lidla, Biedronki itp

W jednym miejscu? Proszę bardzo, drugi link, czyli Amazon zawiera w
zasadzie każd± możliw± muzykę. Nie dosć, że zapłacisz połowę ceny, to
dostaniesz jeszcze elegancko zapakowane płyty, z tekstami i róznymi
informacjami.

Nie wspomnialem, ze najwyzszej a wysokiej, podaj prosze przyklad porownywalnej jakosci poza N8, ktora tutaj wyraznie wyskakuje poza konkurencje.

Nokia 8800, E71, E51, E90
HTC HD2/Desire HD

Swiadczy tez o tym, ze to co Stefan chcial dobrze zrobic - zrobil.
User expirience jest nieporownywalnie wyzsze niz chcoby w Nokiach.

to ja dziękuję, już w E71 jest lepsze. Przynajmniej widzę na głównym
ekranie najważniejsze informacje.

No wlasnie chyba nie, bo ten tutaj nie ma "Search"
http://www.android.com/

W wielu innych miejscach tez nie ma Search, i co z tego? W Markecie jest
wyszukiwanie.

Sam wspominales w innym watku, ze cena iP4 nie rozni sie znaczaco od innych urzadzen o podobnych parametrach:

Nexus S ma akurat sporo lepsze parametry.

Mow co chcesz, na ludzi to dziala. Podobnie gdy ktos sobie kupi Porsche zamiast czagos bardziej praktycznego w podobnej cenie.

tak, wiem, różne dziwne rzeczy działały na stada ludzi, co skutkowało
faszyzmem, komunizmem.
Ludzie masowo żr± margarynę która im szkodzi, wędliny z trocin, ale za to
bez mięsa i rózne inne dziwne rzeczy. Znasz powiedzenie o miliardach much
które nie mog± się mylić?

[...]

¦wietnie. Z tego się nawet daje nieĽle żyć. Bo większo¶ć idiotów którzy
nawet godziny w mikofalówce nie umie zaprogramować kupiłoby dumbphone albo
(potrzebuj±c więcej) blackberry które jest programowane przez sprzedawcę
(prywatni) albo zdalnie przez dział IT (biznesowi).
A póĽnie jest "ratunku" jak trzeba to podpi±ć do maila czy exchange. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
"Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-12-12 20:21:43
Autor: atm
On 2010-12-12 19:53, Waldek Godel wrote:
[...]

Zdjasz sobie sprawe, ze ten przyklad przyprawilby Sfefana o skurczenie sie golfa pod szyja?
Ten przyklad bylby bardziej adekwatny:
http://www.architecturesdesign.com/2010/02/14/modern-architecture-villa-called-plus-house-in-japan/

[...]

Dla mnie pudelko i plyta to tylko nastepny problem ze skladowaniem
zbednych rzeczy. Nadal uzytkownik Appla ma to u siebie (lacznie z podatkiem na skarpetki dla Stefana) a jesli jednak bedzie chcial zaoszczedzic to przeciez nie zostanie wypisany z iTunesa za zakup w Amazon, prawda?

[...]

Ciezko znalezc jakies miarodajne zestawienie w sieci; jednak rowniez
powyzsze zestawienie pokazuje, ze iP4 jest tutaj w czolowce.

[...]

Dla Ciebie jest to kluczowa sprawa? Prosze bardzo. Inni wola jesc truskawki na swoj wlasny sposob i Twoje preferencje moga budzic u nich
usmiech.

No wlasnie chyba nie, bo ten tutaj nie ma "Search"
http://www.android.com/

W wielu innych miejscach tez nie ma Search, i co z tego? W Markecie jest
wyszukiwanie.

Pisalem, ze iTunes MA a Android Market z poziomu PC NIE MA - wszystko sie zgadza.

[...]

Nie sadzisz, ze troche zbyt skraje przyklady?

[...]

Rozumiem, ze zakup ktorejkolwiek innej platformy poza iOS i Blackberry daje automatycznie umiejetnosci szefa dzialu IT?
Przeciez taki czowiek, ktory nie bedzie dobrze radzil sobie na iOS tym bardziej polegnie w konfiguracji chocby WM.

Data: 2010-12-12 19:35:15
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:21:43 +0100, atm napisał(a):

Zdjasz sobie sprawe, ze ten przyklad przyprawilby Sfefana o skurczenie sie golfa pod szyja?
Ten przyklad bylby bardziej adekwatny:

dosyć skutecznie odchodzisz od problemu wyboru narzędzi przez
profesjonalistę na podstawie koloru pudełka.

[...]

ale wszystkie te rzeczy kosztuja - trzeba zakupić materiały, wyprodukować,
składowac, dostarczyć, ubezpieczyć. Dlatego byłoby normalne, żeby sama tre¶ć pozbawiona tego całego balastu
była o 50% tańsza a nie o 100% droższa. No ale jak wiadomo, Apple to nie
jest normalna firma.

Dla Ciebie jest to kluczowa sprawa? Prosze bardzo. Inni wola jesc truskawki na swoj wlasny sposob i Twoje preferencje moga budzic u nich
usmiech.

Tak, wiem. S± nawet ludzie, którzy wybior± iPhone, bo się nim wygodnie
gwoĽdzie wbija, albo nieĽle się z niego ¶cieżkę koki wci±ga. Wolno im.
Ja jednak mam smartphone dla informacji któr± zawiera. Im łatwiejszy dostęp
do informacji, tym lepszy smartfon. Im głębiej ukryta, tym łatwiej co¶
przeoczyć - np. wazne przypomnienie w kalendarzu. (któr± to nota bene
funkcję iPhone ma wyj±tkowo tandetn±)

Pisalem, ze iTunes MA a Android Market z poziomu PC NIE MA - wszystko sie zgadza.

No i o czym to ¶wiadczy?
Nie sadzisz, ze troche zbyt skraje przyklady?

Dlaczego? ¦wietnie obrazuj±, że większo¶ć ludzi wcale nie kieruje się
rozs±dkiem przy zakupach, co przy okazji ¶wietnie wyja¶nia sukces iPhone

[...]

Żadne inne urzadzenia nie wmawiaj± ludziom, że s± tak łatwe w obsłudze, że
wreszcie zrobi± rzeczy których nigdy nie mogli się nauczyć.
Bardzo wielu użytkowników iPhone używa go jak najdurniejszego telefonu, bo
z takich się przesiedli. 27% wszystkich iPhone nigdy nie pobrało ani jednej
aplikacji z AppStore.
Do tej pory osoby antytechniczne które musiały mieć dostęp do maila
kupowały Blackberry. Teraz sporo z nich przesiadło się na iPhone, bo im
wmówiono, że jest jeszcze łatwiejszy, piękniejszy itp... bzdura, nie jest
łatwiejszy. Statystyczny użytkownik iPhone polegnie na konfiguracji poczty.
To już nawet nowe nokie s± lepsze pod tym względem - nie podoba mi się to
rozwi±zanie, ale to działa - w 90% przypadków potrzebujesz tylko swój adres
e-mail i hasło, żeby skonfigurować pocztę.

Data: 2010-12-12 20:57:18
Autor: atm
On 2010-12-12 20:35, Waldek Godel wrote:
[...]

Osoba o ktorej wczesniej wspomnialem jest zadowolona z iP4 z powodow, o ktorych wspomnialem na w pierwszym poscie. On nie chce i nie musi stawiac na tym serwera, lamac hasel itd. Funkcjonalnosc ktora zaoferowal Stefan calkowicie go satysfakcjonuje.

[...]

Zgadzam sie. Jednak Apple ma takie zalozenia a jego uzytkownice je akceptuja. Jesli kierowaliby sie tylko wyznacznikiem ceny to kupowaliby przecenione plyty w MM lub czesali Internet wzdluz i wszerz ale chyba te osoby nie maja oporow przed przeplacaniem. Ich wybor, nie widze potrzeby zeby ich z tego powodu jakkolwiek okreslac.
Komfort Maybacha pewnie tez moze zaoferowac znacznie tanszy pojazd i co z tego?

[...]

Kalendarz byl jednym z kilku powodow, ktore mnie sklonily do podziekowania iOS. Palm pod tym wzgledem jest bezkonkurencyjny.
Jednak nadal przykladasz swoja miarke. Dla kogos kto nie uzywal kalendarza w Nokii, iOS nie zmieni tutaj wiele.

Osoba, korzysta z mediow zgromadzonych w jednym miejscu, to jest dla niej ogromna zaleta. Ekran Today nie ma dla niej zadnego znaczenia.

Pisalem, ze iTunes MA a Android Market z poziomu PC NIE MA - wszystko
sie zgadza.

No i o czym to ¶wiadczy?

Jak dla mnie o wygodzie.

Data: 2010-12-12 20:03:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:57:18 +0100, atm napisał(a):

[...]

No popatrz... to zupełnie jak w większo¶ci innych telefonów. Też nie trzeba
łamać haseł i stawiać serwerów. I to wszystko Dżobs wynalazł?

Komfort Maybacha pewnie tez moze zaoferowac znacznie tanszy pojazd i co z tego?

No nic, w końcu wszyscy jeżdża Maybachami, prawda?
Ale przykład wybrałe¶ ¶wietnie, ma wiele wspólnego z iPhone: nawet w¶ród
ludzi których stać na Maybacha, jest on często uważany za obciach.

[...]

Nokia ma akurat bardzo dobry kalendarz. I potrafi wy¶wietlić nadchodzace
zdarzenia na głównym ekranie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2010-12-12 21:08:40
Autor: atm
On 2010-12-12 21:03, Waldek Godel wrote:
[...]

Zapytaj Stefana, on jest CEO ;]
Widocznie ten sposob podania odpowiada wielu osobom.
Poczte mozna tez odebrac na najtanszych komorkach co dyskwalifikuje palmofonow.

[...]

Zgadzam sie

[...]

Nigdy z tego nie korzystal wiec nie robi mu to roznicy.

Data: 2010-12-12 23:41:31
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-12-12 20:35, Waldek Godel pisze:

Bardzo wielu użytkowników iPhone używa go jak najdurniejszego telefonu, bo
z takich się przesiedli. 27% wszystkich iPhone nigdy nie pobrało ani jednej
aplikacji z AppStore.

Tak mało? IMO powinno to być z połowa. ALe bior±c pod uwagę, że 90% użyszkodników Symbiana i z 80% WM post±piło w ten sam sposób, nalezy to traktować jako sukces.

Waldek, cały czas patrzysz na rynek urz±dzeń mobilnych swoimi oczami. Nie raz Ci tłumaczyłem, że takich jak TY, ja i podobnych jest może 5% w populacji. Wszyscy inni chc± mieć działaj±ce urz±dzenie. KOniec.Kropka.

[...]

Dopiero nowe nokie, gdzie¶ mniej więcej od roku, maj± ten ficzer. Wcze¶niej bez doktoratu z informatyki albo 20 lat w zawodzie nie skonfigurowałe¶ w symbianie klienta poczty.
A iPoo konfiguruję telefonicznie (czyli mówię misiowi co ma zrobić) przez 2 minuty. Nawet jak ma konto na wp.pl :-P

Data: 2010-12-12 23:20:17
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 12.12.2010 Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał/a:

A iPoo konfiguruję telefonicznie (czyli mówię misiowi co ma zrobić) przez 2 minuty. Nawet jak ma konto na wp.pl :-P

Akurat na wp.pl to siÄ™ da bez niczego, bo mx trafia w ssl a on jest
jednoznaczny dla pop3 i submission. A i tak magikiem w autokonfiguracji
poczty jest thunderbird3 ale to taki off-topic.

Data: 2010-12-13 01:16:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:41:31 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał(a):

Waldek, cały czas patrzysz na rynek urz±dzeń mobilnych swoimi oczami. Nie raz Ci tłumaczyłem, że takich jak TY, ja i podobnych jest może 5% w populacji. Wszyscy inni chc± mieć działaj±ce urz±dzenie. KOniec.Kropka.

A ja cały czas zadaję pytanie - czy takiego gejfona w rękach osoby która przesiadła się z Nokii series40 na gejfona i która używa tego gejfona tak samo jak nokię, wci±ż należy traktować jako smartfona? Technicznie tak, ale już choćby rynkowo - nie bardzo.
A znam nawet osobi¶cie osoby ktore np. ksi±żkę telefoniczn± przeniosły sobie na simie. I w zasadzie maj± j± tak±, jaka się mie¶ciła na simie.

[...]

a ja znam misiów którzy nawet konta google czy yahoo nie skonfiguruj± na podstawie telefonicznej instrukcji. I powiem ci, że jest ich sporo.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-12-14 20:35:48
Autor: Jan Strybyszewski
napisał(a):

[...]

Nie oszmiej sie Wladus bo 90% uzytkownikow Nokii ze zdziwienie zauwaza w dniu smierci iz mialo smartphona

Data: 2010-12-12 20:26:48
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-12 19:11, Waldek Godel pisze:
[...]

Projekt iphonow jest swietny, co ciekawe trwalosc tez.
Zaklejenie pierwszego ipoda to czystej wody daje poczucie solidnosci

Zobacz klapke od Galaxy S, odpad z fabryki pistoletow na wode

[...]

Oczywiscie..... brnij dalej

[...]

No coz, wiemy ze kupujesz w biedronce przetrminowane produkty

Data: 2010-12-12 22:52:44
Autor: Grzegorz Brycki
[...]

Często to idzie w parze.

GB

Data: 2010-12-12 18:33:30
Autor: Kotlet
Kilka uwag odnosnie iPhone 4
a jak tam wideorozmowy przez 3G ?

Data: 2010-12-12 18:36:54
Autor: atm
On 2010-12-12 18:33, Kotlet wrote:
a jak tam wideorozmowy przez 3G ?

Nie mam pojecia, podobnie nie wiem jak to wyglada w Nokii 5800, ktora posiadam.

Data: 2010-12-12 23:04:14
Autor: Kotlet
On 2010-12-12 18:33, Kotlet wrote:
a jak tam wideorozmowy przez 3G ?

Nie mam pojecia, podobnie nie wiem jak to wyglada w Nokii 5800, ktora
posiadam.

otoz ja CI powiem bo w niedawnym watku si edowiedzialem, te widorozmowy to oszustwo bo odbywaja sie tylko przez wifi jak przez skype, iphone nie obsluguje widoerozmow, to wrecz gowno jezeli jest reklamowanie jako cos z 3Gs i wideorozmowami.

http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl/
http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-12-12 23:06:15
Autor: atm
On 2010-12-12 18:33, Kotlet wrote:
[...]

Masz na mysli Facetime? Drogi Panie przecie to niesamowity ficzer,
pewnie na wiosne iPad 2 tez dostanie kamere i Facetime.

Data: 2010-12-12 22:08:14
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:06:15 +0100, atm napisał(a):

Masz na mysli Facetime? Drogi Panie przecie to niesamowity ficzer,
pewnie na wiosne iPad 2 tez dostanie kamere i Facetime.

To zmieni wszystko. Znowu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2010-12-12 23:16:07
Autor: atm
On 2010-12-12 23:08, Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:06:15 +0100, atm napisał(a):

Masz na mysli Facetime? Drogi Panie przecie to niesamowity ficzer,
pewnie na wiosne iPad 2 tez dostanie kamere i Facetime.

To zmieni wszystko. Znowu.

Czego by nie mowic Stefan jest czarodziejem marketingowym.
Wydawac by sie moglo, ze w obecnych czasach gdy kazda luka na rynku jest maksymalnie zapchana i wyekspoloatowana, Stefan wykreowal nowy wizerunek odtwarzacza mp3, stworzyl (chyba?) najwiekszy sklep w sieci z muzyka, storzyl nowy palmofon, ktory teoretycznie nic nowego nie wniosl a jednak pozostali producenci zgapiali i nadal zgapiaja.
Microsoft jest niesamowity - tak daleko poszedl ze sciaganiem, ze odkurzyl pierwsze wersje iOS ze swoim nowym systemem.

Data: 2010-12-12 19:12:59
Autor: J.F.
On Sun, 12 Dec 2010 18:14:52 +0100,  atm wrote:
1. Jest designerem i ta minimalistyczna maniera bardzo mu sie podoba,

No ale jest chyba cala masa minimalistycznych telefonow :-)

zresza drugi grafik, ktorego znam miedzy innymi z tego powodu przesiadl sie na MacOS z Windowsa (korzysta glownie z pakietu Adobe)

No coz, dawniej Mac dla grafika to byl dobry wybor. A teraz juz chyba bez znaczenia.

2. iP4 oferuje wyzsza rozdzielczosc niz konkurencja i znajomy mowi, ze faktycznie nie widac pikseli. Obraz jest ostry i czytelny

Kwestia raczej dopasowania rozdzielczosci do wielkosci.
Pikseloza z reguly nie przeszkadza, chyba ze ktor grubo przesadzil.
Zbyt duza rozdzielczosc to wada - w jednych programach widac tak samo,
a kosztuje drozej, inne trzeba poprawiac :-)

[...]

Kwestia zarobkow i cen - inni by mogli narzekac ze nie moga sobie
wlasnej kolekcji plyt wgrac.

9. Swietnie rozwiazana instalacja programow, mozliwosc ich ladowania zarowno z poziomu komputera jak i iP.

Jakos nie bardzo dowierzam - przy pomysle na iTunes i filozofii
ogolnej Apple ?? Da sie sciagnac program na telefon, skopiowac sobie
plik na peceta, wyczyscic telefon, wgrac z komputera ?
[...]

Niektorych owszem. Inni klna pewne aspekty filozofii :-)

To tak na szybko zebrane zalety iP4. Wad celowo nie podaje, mam wrazenie ze w wielu miejscach ludzie przescigaja sie w ich wyliczaniu.

Wady sa wazniejsze niz zalety :-)
Wspolczesne urzadzenia zasadniczo spelniaja swoja role, wazne sa wady
:-)

[...]

No widzisz, tez cie nie przekonalo dostapienie czegos niezwyklego :-)

MacOSa rowniez nie uzywam, ostatnim razem gdy mialem kontkakt z tym systemem to na dwoch MacPro postawilem Winde, zamienilem w maszyny renderujace i wstawilem za smietnik.

No, znalem czlowieka ktory robil odwrotnie, ale to bylo 15 lat temu i
bylo nawet uzasadnione.

J.

Data: 2010-12-13 10:21:03
Autor: osiek
J.F. pisze:

[...]

Jeśli masz na myśli że ściągniesz program ze strony jakiejśtamabracadabra.com to nie. Jeśli ściągasz programy z iTunes Store wszystkie programy masz na koncie czyli: logując się na dowolnym komputerze autoryzując go masz dostęp do wszystkich programów jakie kupiłęś/ściągnąłeś w iTunes i możesz zainstalować je na dowolnym urządzeniu podpiętego do Twojego konta. Takich autoryzowanych komputerów możesz mieć jednocześnie pięć. Ma to swoje wady i zalety ae to już zależy od preferencji i nastawienia użyszkodnika ;)

Data: 2010-12-12 19:28:32
Autor: ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)
W dniu 2010-12-12 18:14, atm pisze:
[...]

Z poziomu telefonu jest search.
Z poziomu kompa - polecam appbrain:
<http://www.appbrain.com/>

ALex

Data: 2010-12-12 19:47:49
Autor: atm
Kilka uwag odnosnie iPhone 4

Z poziomu telefonu jest search.
Z poziomu kompa - polecam appbrain:
<http://www.appbrain.com/>

ALex

Tak wiem o tym, mialem na mysli wlasnie PC. Appbrain jest wlasnie taka proteza maskujaca niedorobke Googla.
Wiesz dziwne jest to dla mnie podejscie. Mam na biurku dwa ekrany 24"
szybki internet, wygodna klawiature, myche, slowem wszystko co jest potrzebne do wygodnej obslugi; ale nie to byloby zbyt prosto.
Nokia i Google chce zebym koniecznie instalowal aplikacje z poziomu komorki, bo tak bedzie szybciej? przyjemniej?
Dlatego podoba mi sie rozwiazanie iTunesowe - szukam, czytam opis ogladam screeny wygodnie, na duzym komputerze i instaluje appsy
z poziomu PC. Ten dodatkowy ficzer z ukladaniem ikonek tez jest wygodnym patentem, z ktorego oczywiscie nie trzeba korzystac ale fajne, ze jest.

Data: 2010-12-12 20:10:12
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Sun, 12 Dec 2010 19:47:49 +0100, atm napisał(a):

[...]

JakÄ… niedorĂłbkÄ™? W markecie jest wyszukiwanie.

[...]

Można przecież i tak zainstalować, nikt ci nie broni. Tylko wątpię czy
będzie to szybsze i przyjemniejsze niż użycie Marketu.

Dlatego podoba mi sie rozwiazanie iTunesowe - szukam, czytam opis ogladam screeny wygodnie, na duzym komputerze i instaluje appsy
z poziomu PC.

Zapomniałeś dodać, że sięgasz po kabelek i podłączasz telefon.

Data: 2010-12-12 20:30:40
Autor: atm
On 2010-12-12 20:10, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

Masz na mysli dostep z telefonu prawda?

[...]

Podlaczenie pewnie 1s. komunikacja ze 3-5s.
Nadal wolalbym miec rownorzedny dostep.
Pozdrawiam

Data: 2010-12-12 20:46:41
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:30:40 +0100, atm napisał(a):

On 2010-12-12 20:10, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

Oczywiście. Po co mi dostęp do marketu z PC?

Zapomniałeś dodać, że sięgasz po kabelek i podłączasz telefon.

Podlaczenie pewnie 1s. komunikacja ze 3-5s.

Znalezienie kabla + włączenie komputera też warto doliczyć. Tudzież czasem
dojechanie do miejsca, gdzie komputer z ktĂłrym sychronizujesz iPhone siÄ™
znajduje.

Nadal wolalbym miec rownorzedny dostep.

Pewnie też bym wolał, ale sensu to wielkiego mimo wszystko nie ma.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

Data: 2010-12-12 19:49:24
Autor: Waldek Godel
Kilka uwag odnosnie iPhone 4
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:46:41 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Znalezienie kabla + wł±czenie komputera też warto doliczyć. Tudzież czasem
dojechanie do miejsca, gdzie komputer z którym sychronizujesz iPhone się
znajduje.

A tu już bł±d logiczny. Kabel do podpięcia iPhone jest tym samym którym się
go ładuje - każdy użytkownik używa go nawet kilka razy dziennie, więc nie
musi szukać...

Data: 2010-12-12 20:50:39
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Sun, 12 Dec 2010 19:49:24 +0000, Waldek Godel napisał(a):

[...]

A tu już błąd logiczny. Kabel do podpięcia iPhone jest tym samym którym się
go ładuje - każdy użytkownik używa go nawet kilka razy dziennie, więc nie
musi szukać...

Punkt dla ciebie, zostaje odłączanie od gniazdka i podłączanie do
komputera, który warto włączyć do tego celu.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

Data: 2010-12-13 10:23:00
Autor: osiek
Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Trzymając się złośliwości Waldka po co odłączać od gniazdka skoro można ładować z USB :P

Data: 2010-12-13 11:06:00
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-12-13 10:23, osiek pisze:
Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

ktĂłrym siÄ™
[...]

Bo ładowarka z reguły ładuje prądem 1A a komputer maksimum 500mA, więc na krócej fon zamienia się w przewodowy :P

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-12-12 21:14:26
Autor: Waldek Godel
Kilka uwag odnosnie iPhone 4
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:30:40 +0100, atm napisał(a):

Podlaczenie pewnie 1s. komunikacja ze 3-5s.
Nadal wolalbym miec rownorzedny dostep.

Przypomnę, że zacz±łe¶ od tekstu: "Nie wiem co Google tutaj wymodzilo nie dajac opcji search w Android Market. Pewnie to bedzie przelomowy ficzer niebawem, ucza sie marketingu od Stefana"

Po pierwsze - Androidowe telefony s± projektowane do używania BEZ komputera. Nie podoba mi się, to, ale tak jest. Dlatego oprogramowanie instaluje się tam z telefonu. Praca w chmurze i takie tam nowoczesne zabobony.

Ale chcesz koniecznie zarz±dzać telefonem z peceta. No dobrze. A możesz zrobić takie co¶?
http://www.youtube.com/watch?v=U6wGSRysm9E
Bo dlaczego ograniczać się tylko do instalacji? Skoro można robić wszystko.
Możesz to zrobić BEZ KABELKA? Np po bluetooth? Jak telefon stoi na półce, podpięty do ładowarki? Możesz? --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla uzytkownika "normalnego" jest bez celowe"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-12-12 23:10:44
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 12/12/2010 10:14 PM, Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:30:40 +0100, atm napisał(a):

Po pierwsze - Androidowe telefony sÄ… projektowane do uĹĽywania BEZ
komputera. Nie podoba mi siÄ™, to, ale tak jest. Dlatego oprogramowanie
instaluje siÄ™ tam z telefonu. Praca w chmurze i takie tam nowoczesne
zabobony.

Ech, z appbrain/Fast Web Installer się świetnie instaluje z poziomu peceta. Tak, jak najbardziej bez kabla :>

M.

Data: 2010-12-12 23:10:54
Autor: atm
On 2010-12-12 22:14, Waldek Godel wrote:
[...]

Testowalem kiedys podobne rozwiazanie pod WM, tyle ze z ta platforma juz dosc dawno sie rozstalem i nie planuje powrotu. Licze na to ze Android bedzie dosc dobrym miksem PalmOS i WM z domieszka iOS.... no ale moze sie rozczaruje. Desire przyjedzie pojutrze :]

Data: 2010-12-12 20:22:10
Autor: Pan Piskorz
Kilka uwag odnosnie iPhone 4
W dniu 2010-12-12 18:14, atm pisze:
Wad celowo nie podaje

Ja podam:
1. Nic nie uzasadnia jego ceny. Na pewno to technicznie niezłe urządzenie, choć nie szczyt techniki. Funkcjonalnie to podobne do telefonów za 500 zł. lub tzw. podróbkom, ale one akurat technologicznie nie różnią się od oryginału, różnica to jedynie soft, pewnie wyprodukowano je w tych samych fabrykach.
2. Nie wiem jaki mechanizm nakręca popyt na ten badziew.

P.

Data: 2010-12-12 21:02:02
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-12 20:22, Pan Piskorz pisze:
[...]

Buhahaha kolejny gimnazjalista robi z siebie durnia.
Czekam wiec na wymienienie telefonów ze szklana obudowa przodu i tyłu.

Czekam tez na link z alibaby do telefonu z Retina Display.

I nie rob z siebie blazna wiecej.

Data: 2010-12-12 21:03:17
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Sun, 12 Dec 2010 21:02:02 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

[...]

Nie masz na co czekać, iStefan nie wymienia z tak błachego powodu :P

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest."

Data: 2010-12-12 20:05:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Dec 2010 21:03:17 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Dnia Sun, 12 Dec 2010 21:02:02 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Ja cię proszę, nie wyci±gaj innym TEGO z KF...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

Data: 2010-12-12 21:05:48
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:05:40 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Dnia Sun, 12 Dec 2010 21:03:17 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Dnia Sun, 12 Dec 2010 21:02:02 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Ja ciÄ™ proszÄ™, nie wyciÄ…gaj innym TEGO z KF...

Przepraszam, czasem nie mogę się powstrzymać :)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The beer was good and there was even a free lunch. The demons

Data: 2010-12-14 20:32:31
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-12 21:05, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 12 Dec 2010 21:03:17 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Dnia Sun, 12 Dec 2010 21:02:02 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Ja cię proszę, nie wyci±gaj innym TEGO z KF...

Ty zajmij sie juz pogrzebem babci a nie nekrofilia ciagle

Data: 2010-12-12 21:10:18
Autor: atm
Kilka uwag odnosnie iPhone 4

Buhahaha kolejny gimnazjalista robi z siebie durnia.
Czekam wiec na wymienienie telefonów ze szklana obudowa przodu i tyłu.

Z tym szklem to ostroznie;] pekniety tylny panel wydaje sie dosc czesty,
wolalbym chyba miec tam blache lub plastik.

Data: 2010-12-13 05:58:38
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2010-12-12 21:02, Jan Strybyszewski pisze:
Czekam wiec na wymienienie telefonów ze szklana obudowa przodu i tyłu

Po co komu obudowa od starej papierośnicy.
P.

Data: 2010-12-12 20:24:24
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Jonathan Ive, ale jak sie przyjrzysz to stylistyka jedzie Boshem z lat 70dzisiatych ba Stefan jak u niego bylem  mial pralke Bosha w domu za to magiczne koleczko z ipodow to radio Bosha z lat 60dzisiatych stylistycznie bo nie dzialaniem

2. iP4 oferuje wyzsza rozdzielczosc niz konkurencja i znajomy mowi, ze
faktycznie nie widac pikseli. Obraz jest ostry i czytelny

Retina jest najlepszym wyswietlaczem na dzis.

[...]

Bo jest zwyklym userem a nie jakims nekrofilem nerdem

[...]

Bo to bzdura.... blad skalowania slupkow.

[...]

A AM jest search juz nie przesadzaj. Poza tym Market wlasnie sie zmienia i znow na wzor appstore

[...]

Microsoft idzie ta sama droga wlasnie. Biedne trole od nekrofilii z WM6.5 sa przerazeni.

Kilka uwag odnosnie iPhone 4