Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne

Data: 2009-05-15 23:01:16
Autor: Marek
Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne
Mam w domu kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne pomalowane farbą olejną
nia biało. Czy próbował ktoś z grupowiczów wypalarką wypalić warstwy farby z
drzwi aby dotrzeć do drewna żeby je zabejcować i wylakierować. A jeśli ta
czynność jest niewykonalna albo zbyt żmudna (bo warstw tej farby jest co
najmniej kilkanaście), to czy można te drzwi przemalować na kolor brązowy, a
jesli tak to jakie czynności należy wykonać przed malowaniem, bo ta biała
olejna farba jest dosyć śliska. Jeszcze jedno te drzwi mają zamki i klamkę
umieszczoną w skrzynce na zewnątrz drzwi, czy ktoś z grupowiczów umieścił
mechanizm zamka i klamki w drzwiach, a jeśli tak, to czy ta czynność wymaga
jakiś specjalnych narzędzi czy umiejętności ?

Marek

Data: 2009-05-15 23:40:10
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 15 May 2009 23:01:16 +0200, Marek napisał(a):

[...]

Myśle, że warto się postarać. Na pewno pod warstwami farby jest piękne
drewno.
Są specjalne preparaty do usuwania farb olejnych, ale konkretnych nazw nie
znam.

Data: 2009-05-17 23:43:33
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 15 May 2009 23:40:10 +0200, Ikselka napisał(a):

Myśle, że warto się postarać. Na pewno pod warstwami farby jest piękne
drewno.
Są specjalne preparaty do usuwania farb olejnych, ale konkretnych nazw nie
znam.

 Te preparaty są OKDR (lub przynajmniej ten, który kupiłem). Mazałem tym
stalową framugę i po kilku godzinach się wściekłem i zacząłem to wszystko
zdzierać mechanicznie (opalarka nie wchodziła w grę). Jedyny efekt tej
chemii to lekkie rozmazanie wierzchu półmilimetrowej warstwy farby, a na
butelce aż pomarańczowo od ostrzeżeń.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-05-18 07:28:28
Autor: Marek Dyjor
Borys Pogoreło wrote:
[...]

jest taki fajny zmywacz mapei ale zmywanie nim to też super robota :/

można by spróbowac piaskowania.

Data: 2009-05-18 08:10:25
Autor: Panslavista

http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/preparaty-do-usuwania-powlok-lakierowych-remosol-remosol-300-2k-- 300-5-- 300-- warszawa_2077115.html

Data: 2009-05-16 07:39:40
Autor: jarek d.

Użytkownik "Marek" <echyt@interia.pl> napisał w wiadomości news:guklmv$f2v$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Warto. Opalarka eletryczna w jedną dłoń, skrobak w drugą i heja.

jarek d.

Data: 2009-05-16 07:54:24
Autor: Panslavista
Użytkownik "jarek d." <dumanski@-tnito-o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jakiś specjalnych narzędzi czy umiejętności ?

Warto. Opalarka eletryczna w jedną dłoń, skrobak w drugą i heja.

Na dworze. I warto mieć maskę chemiczną bądź wojskową.

Data: 2009-05-16 08:32:49
Autor: jarek d.

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gull04>>
Warto. Opalarka eletryczna w jedną dłoń, skrobak w drugą i heja.

jarek d.

Na dworze. I warto mieć maskę chemiczną bądź wojskową.

Tak byłoby najlepiej. Choć przy otwartym na oścież oknie też wystarczy.

jarek d.

Data: 2009-05-16 13:26:26
Autor: Koteczek
Marek wrote:
Mam w domu kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne pomalowane farbą
olejną nia biało. Czy próbował ktoś z grupowiczów wypalarką wypalić
warstwy farby z drzwi aby dotrzeć do drewna żeby je zabejcować i

wszystko sie da z dosc dobrym efektem ale tak piekne jak nowe to drzwi nie beda nigdy. Warto robic jak masz kamienice albo dom po niemcach przykladowo - wielkie, duze i wygodne drzwi. Teraz takich masowo nie robi sie wiec nie zmienisz prosto na nowe. Trzeba by zamowic wykonanie = $$$.

U mnie w domu jakis **** pomalowal na przyklad sosnowe podlogi brazowa farba olejna a na to dywanik rodem z PRLu. Fajnie prawda? Ale podloga to inna bajka, wlaczasz cykliniarke i samo znika. Drzwi to rowki, zakrety, kanty itd.

Data: 2009-05-16 13:43:00
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 16 May 2009 13:26:26 +0200, Koteczek napisał(a):

(...)Drzwi to rowki, zakrety, kanty itd.

Można zawieźć do wypiaskowania.

Data: 2009-05-16 13:47:27
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 16 May 2009 13:43:00 +0200, Ikselka napisał(a):

Dnia Sat, 16 May 2009 13:26:26 +0200, Koteczek napisał(a):

(...)Drzwi to rowki, zakrety, kanty itd.

Można zawieźć do wypiaskowania.

Żeby nie być posądzoną o kryptoreklamę - oto zbiorcze wyniki z Google:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22piaskowanie+drewna%22&btnG=Szukaj&lr=

Data: 2009-05-18 01:11:17
Autor: Marek
Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne

> Można zawieźć do wypiaskowania.

Żeby nie być posądzoną o kryptoreklamę - oto zbiorcze wyniki z Google:

> [...]

To piaskowanie wygląda zachęcająco mało pracy a efekt taki jaki się
założyło, ale niestety w bliskiej okolicy od mojego zamieszkania nie ma
takiego urządzenia

Data: 2009-05-16 17:17:19
Autor: Andrzej
[...]

Wszystko fajnie bo to temat tabu w Polsce ale co z ołowiem?  Wiem, że o tym się nie mówi bo to temat niewygodny (ale nie znaczy że nie istnieje) ale wśród poniższych postów nikt na to nie zwraca uwagi w wyraźny sposób. W niektórych krajach od 30 lat jest zakaz stosowania dodatków ołowiu do farb, nie znane są mi takie dane z Polski a nie chodzi tu o farbę przeciwrdzewną minia tylko o typowe olejne, które a w szczególności białe zawierały  duże ilości tego toksycznego składnika. Nikomu nawet by nie przyszło do głowy usuwać takimi sposobami farby jakie tu padły bo raczej w innych krajach jest powszechna wiedza o tym. Po zakupie domu dostaje się informacje o możliwych zagrożeniach i sposobie radzenia z nimi od gminy, w sklepach budowlanych, jest to powszechna wiedza ale nie u nas. Nie łudźcie się, że nasze państwo dbało o obywateli za komuny czy później nie jest znana mi data całkowitego zakazu używania ołowiu czy jakaś większa akcja uświadamiająca, więc wiele ścian, podłóg, okien jest nim nafaszerowanych i zwykłe maseczki nic nie pomogą w czasie ich usuwania. Szczególnie trzeba uważać w przypadku dzieci gdzie wyrządza on największy szkody w układzie nerwowym.

http://www.epa.gov/lead/pubs/leadsafetybk.pdf

Pozdrowienia A

Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne