Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne

Data: 2009-05-15 23:40:10
Autor: Ikselka
Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne
Dnia Fri, 15 May 2009 23:01:16 +0200, Marek napisał(a):

Mam w domu kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne pomalowane farbą olejną
nia biało. Czy próbował ktoś z grupowiczów wypalarką wypalić warstwy farby z
drzwi aby dotrzeć do drewna żeby je zabejcować i wylakierować. A jeśli ta
czynność jest niewykonalna albo zbyt żmudna

Myśle, że warto się postarać. Na pewno pod warstwami farby jest piękne
drewno.
Są specjalne preparaty do usuwania farb olejnych, ale konkretnych nazw nie
znam.

Data: 2009-05-17 23:43:33
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 15 May 2009 23:40:10 +0200, Ikselka napisał(a):

Myśle, że warto się postarać. Na pewno pod warstwami farby jest piękne
drewno.
Są specjalne preparaty do usuwania farb olejnych, ale konkretnych nazw nie
znam.

 Te preparaty są OKDR (lub przynajmniej ten, który kupiłem). Mazałem tym
stalową framugę i po kilku godzinach się wściekłem i zacząłem to wszystko
zdzierać mechanicznie (opalarka nie wchodziła w grę). Jedyny efekt tej
chemii to lekkie rozmazanie wierzchu półmilimetrowej warstwy farby, a na
butelce aż pomarańczowo od ostrzeżeń.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-05-18 07:28:28
Autor: Marek Dyjor
Borys Pogoreło wrote:
[...]

jest taki fajny zmywacz mapei ale zmywanie nim to też super robota :/

można by spróbowac piaskowania.

Data: 2009-05-18 08:10:25
Autor: Panslavista
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Borys Pogoreło wrote:

> [...]
> warstwy farby, a na butelce aż pomarańczowo od ostrzeżeń.

jest taki fajny zmywacz mapei ale zmywanie nim to też super robota :/

http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/preparaty-do-usuwania-powlok-lakierowych-remosol-remosol-300-2k-- 300-5-- 300-- warszawa_2077115.html

Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne