Kim był Marian Palikot ?

Data: 2010-07-16 18:15:55
Autor: u2
Kim był Marian Palikot ?
... ze strony :

http://www.obnie.info/

"Od dłuższego już czasu krążą takie informacje, zarówno przekazywane
ustnie jak i publikowane w internecie. Trudno stwierdzić, nie
zagłębiwszy się uprzednio w stosowne dokumenty i długie dyskusje ze
świadkami okupacyjnych czasów z biłgorajskich okolic.

Nie jestem historykiem i sam nie jestem w stanie, jak choćby naukowcy z
IPN zbadać to i naświetlić, dlatego trudno mi jednoznacznie ocenić
podane w sieci wiadomości i sensacje dotyczące przodka Janusza Palikota.
Gdyby ta informacja o „szmalcowaniu” ojca posła Palikota okazała się
prawdziwa, byłby to swoisty chichot losu z uwagi na wyjątkowo
„demokratyczno-europejskie” poglądy posła oraz deklarowaną prawomyślność
i uczciwość do trzeciego pokolenia wstecz. Oczywiście było by to też
znakomite uzupełnienie „dziadka z Wehrmachtu” Premiera Tuska.

Tu chcę zaznaczyć, że nie mam zamiaru oceniać – domniemanej lub
prawdziwej historii Mariana Palikota. JeĹĽeli doniesienia by siÄ™
potwierdziły, rzuciły by tylko nowe światło na rodzinną przeszłość posła
i ujawniły genezę jego poglądów oraz sposób-metodę dochodzenia do
wielkich pieniędzy.

W ten sam sposób stara się dziś insynuować alkoholizm, choroby umysłowe
i inne Bóg wie jeszcze jakie przypadłości Prezydentowi Polski Lechowi
Kaczyńskiemu. Janusz Palikot nie ma zahamowań nawet przed pomówieniami i
sponsorowaniem „lewcych” dowodów na przynależności do KPP dziadka
Prezydenta . Dlaczego więc nie rzucić okiem na ojca „kryształowego”
posła PO?

Pan Marian Palikot, w czasach gdy biedna zamojszczyzna wylizywała się z
biedy i ran po hitlerowskiej okupacji, należał do zamożniejszych
obywateli miasta Biłgoraja. Był właścicielem sklepu wędliniarskiego.
Skąd wziął się majątek w czasach gdy zamojska ludność nie ocaliła nic z
dawnego dobytku a i komuniści nie dawali się dorobić „na własnym”? Dużo
światła na sprawę rzucają znalezione w internecie informacje dotyczące
samego Biłgoraja i żydowskiej społeczności pochodzącej z tych terenów.

Wiadomo, że w Biłgoraju w latach 1940-1943 hitlerowcy utworzyli getto.
Spędzano do niego okolicznych Żydów. W okresie szczytowym przetrzymywano
w nim 25000 Żydów. Wielu z nich z obozu uciekło. Ukrywali się oni w
okolicznych gospodarstwach oraz lasach. Niestety, wielu teĹĽ na skutek
denuncjacji zostało przez hitlerowców złapanych i zamordowanych. Części
udało się przeżyć dzięki pomocy aktywnie działającej w tym okręgu AK i BCh.

Ukrywający się Żydzi kosztownościami płacili za życie i milczenie tym,
którzy na ich nieszczęściu postanowili zbudować własną fortuną. Do dziś
opowiada się o grupie młodych chłopaków z Biłgoraja, którzy za złote
monety i inne dobra nosili do lasu chleb i mąkę. Zdarzało się też, że
ich „klienci” po kilku dniach byli namierzani przez hitlerowców. Ale to
tylko opowieści. Faktem jest, że Marian Palikot po wojnie zapisał się do
PZPR i otworzył sklep wędliniarski. Na tle reszty biłgorajskiej biedoty,
można powiedzieć, że był człowiekiem zamożnym.

Zdaję sobie sprawę, że zapewne historycy potrafią znaleźć w przepastnych
archiwach jakieś informacje na powyższy temat i podanie właściwych
faktów i rzeczywistych losów wojennych ojca posła Palikota nie będzie
zbyt trudne.

Mając jednak na uwadze koneksje głównego „fundatora PO” i „dobroczyńcy
finansowego” obecnej władzy liczę na bezinteresowność i patriotyczne
postawy historykĂłw-wolontariuszy w powyĹĽszej sprawie (niestety nie
jestem Palikotem i nie zapłacę 10 000 zł za sfabrykowanie dowodów J)
Zachęcam zatem i aby rozwiać wszelkie wątpliwości w sprawie, ogłaszam iż
historykowi/badaczowi, który przedstawi przekonujące materiały (zeznania
ocalałych obywateli żydowskich, polskich świadków) obiecam dozgonną
wdzięczność i wielkie uznanie.

Oczywiście wszystkie te materiały zostaną opublikowane bez wyjątku z
podziękowaniami dla zacnego dobroczyńcy.
Może się zdarzyć, że będzie co czytać! O swoim ojcu Janusz Palikot
pisał: „Ojciec Marian: patriota, człowiek z zasadami, wierny tradycyjnym
wartościom. - Mieliśmy trudny kontakt. Nie obyło się bez konfliktów.
Dziś wiem, że musiało dojść między nami do konfrontacji, żebym mógł stać
się sobą. Umarł w 1992 roku... Nie przeprowadziliśmy ze sobą tej
najważniejszej rozmowy.”
Właśnie, czego nie powiedział Januszowi Palikotowi ojciec? O czym mogła
traktować najważniejsza rozmowa? Może nadesłane dokumenty coś wyjaśnią?
Pożyjemy – zobaczymy."

Data: 2010-07-16 13:23:12
Autor: Antenka
Kim był Marian Palikot ?
On 16 Lip, 18:15, u2 <u...@o2.pl> wrote:
.. ze strony :

http://www.obnie.info/

"Od dłuższego już czasu kr±ż± takie informacje, zarówno przekazywane
[...]

IPN zbadać to i na¶wietlić, dlatego trudno mi jednoznacznie ocenić
podane w sieci wiadomo¶ci i sensacje dotycz±ce przodka Janusza Palikota.
Gdyby ta informacja o "szmalcowaniu" ojca posła Palikota okazała się
prawdziwa, byłby to swoisty chichot losu z uwagi na wyj±tkowo
"demokratyczno-europejskie" pogl±dy posła oraz deklarowan± prawomy¶lno¶ć
i uczciwo¶ć do trzeciego pokolenia wstecz. Oczywi¶cie było by to też
znakomite uzupełnienie "dziadka z Wehrmachtu" Premiera Tuska.

Tu chcę zaznaczyć, że nie mam zamiaru oceniać - domniemanej lub
prawdziwej historii Mariana Palikota. Jeżeli doniesienia by się
potwierdziły, rzuciły by tylko nowe ¶wiatło na rodzinn± przeszło¶ć posła
i ujawniły genezę jego pogl±dów oraz sposób-metodę dochodzenia do
wielkich pieniędzy.

W ten sam sposób stara się dzi¶ insynuować alkoholizm, choroby umysłowe
i inne Bóg wie jeszcze jakie przypadło¶ci Prezydentowi Polski Lechowi
Kaczyńskiemu. Janusz Palikot nie ma zahamowań nawet przed pomówieniami i
sponsorowaniem "lewcych" dowodów na przynależno¶ci do KPP dziadka
[...]

obywateli miasta Biłgoraja. Był wła¶cicielem sklepu wędliniarskiego.
Sk±d wzi±ł się maj±tek w czasach gdy zamojska ludno¶ć nie ocaliła nic z
dawnego dobytku a i komuni¶ci nie dawali się dorobić "na własnym"? Dużo
¶wiatła na sprawę rzucaj± znalezione w internecie informacje dotycz±ce
samego Biłgoraja i żydowskiej społeczno¶ci pochodz±cej z tych terenów.

Wiadomo, że w Biłgoraju w latach 1940-1943 hitlerowcy utworzyli getto..
Spędzano do niego okolicznych Żydów. W okresie szczytowym przetrzymywano
w nim 25000 Żydów. Wielu z nich z obozu uciekło. Ukrywali się oni w
okolicznych gospodarstwach oraz lasach. Niestety, wielu też na skutek
denuncjacji zostało przez hitlerowców złapanych i zamordowanych. Czę¶ci
udało się przeżyć dzięki pomocy aktywnie działaj±cej w tym okręgu AK i BCh.

Ukrywaj±cy się Żydzi kosztowno¶ciami płacili za życie i milczenie tym,
którzy na ich nieszczę¶ciu postanowili zbudować własn± fortun±. Do dzi¶
opowiada się o grupie młodych chłopaków z Biłgoraja, którzy za złote
monety i inne dobra nosili do lasu chleb i m±kę. Zdarzało się też, że
ich "klienci" po kilku dniach byli namierzani przez hitlerowców. Ale to
tylko opowie¶ci. Faktem jest, że Marian Palikot po wojnie zapisał się do
PZPR i otworzył sklep wędliniarski. Na tle reszty biłgorajskiej biedoty,
można powiedzieć, że był człowiekiem zamożnym.

Zdaję sobie sprawę, że zapewne historycy potrafi± znaleĽć w przepastnych
archiwach jakie¶ informacje na powyższy temat i podanie wła¶ciwych
faktów i rzeczywistych losów wojennych ojca posła Palikota nie będzie
zbyt trudne.

Maj±c jednak na uwadze koneksje głównego "fundatora PO" i "dobroczyńcy
finansowego" obecnej władzy liczę na bezinteresowno¶ć i patriotyczne
postawy historyków-wolontariuszy w powyższej sprawie (niestety nie
jestem Palikotem i nie zapłacę 10 000 zł za sfabrykowanie dowodów J)
Zachęcam zatem i aby rozwiać wszelkie w±tpliwo¶ci w sprawie, ogłaszam iż
historykowi/badaczowi, który przedstawi przekonuj±ce materiały (zeznania
ocalałych obywateli żydowskich, polskich ¶wiadków) obiecam dozgonn±
wdzięczno¶ć i wielkie uznanie.

Oczywi¶cie wszystkie te materiały zostan± opublikowane bez wyj±tku z
podziękowaniami dla zacnego dobroczyńcy.
Może się zdarzyć, że będzie co czytać! O swoim ojcu Janusz Palikot
pisał: "Ojciec Marian: patriota, człowiek z zasadami, wierny tradycyjnym
warto¶ciom. - Mieli¶my trudny kontakt. Nie obyło się bez konfliktów.
Dzi¶ wiem, że musiało doj¶ć między nami do konfrontacji, żebym mógł stać
się sob±. Umarł w 1992 roku... Nie przeprowadzili¶my ze sob± tej
najważniejszej rozmowy."
Wła¶nie, czego nie powiedział Januszowi Palikotowi ojciec? O czym mogła
traktować najważniejsza rozmowa? Może nadesłane dokumenty co¶ wyja¶ni±?
Pożyjemy - zobaczymy."

Szmalcownikiem? Bleee

Antenka

Data: 2010-07-16 18:55:55
Autor: Lorn
Kim był Marian Palikot ?
W dniu 2010-07-16 18:15, u2 pisze:
.. ze strony :

http://www.obnie.info/

"czepianie się przodków osób, które z jakich¶ przyczyn stanowi± problem Ľle mi się kojarzy, przed¶miertne poPISki IV Rp ? rzeczywi¶cie gówno wylało" --   keynell

Data: 2010-07-16 18:57:58
Autor: u2
Kim był Marian Palikot ?
W dniu 2010-07-16 18:55, Lorn pisze:
"czepianie się przodków osób, które z jakich¶ przyczyn stanowi± problem
Ľle mi się kojarzy, przed¶miertne poPISki IV Rp ? rzeczywi¶cie gówno
wylało" --   keynell

Skoro palikociarnia jest tak zaciekła w dopiekaniu zmarłym to powinna
zacz±ć od siebie :)

Data: 2010-07-16 19:05:32
Autor: Lorn
Kim był Marian Palikot ?
W dniu 2010-07-16 18:57, u2 pisze:
[...]

Co od siebie? PiS`iowe chłystki maj± w zwyczaju ci±gać dziadka, pradziadka itd. Zapomniałe¶? :>
Cóż... Każdy s±dzi po sobie.

Data: 2010-07-16 11:50:10
Autor: Pistacjusz
Kim był Marian Palikot ?
On 16 Lip, 19:05, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:

> [...]
> zacz±ć od siebie :)

Co od siebie? PiS`iowe chłystki maj± w zwyczaju ci±gać dziadka,

To po prostu pokazuje obłudę Palikota i Tuska.
Powinni przeprosić wszystkich Polaków oraz Żydów za działania
swojej rodziny. Szczególnie gor±co powinni przepraszać ofiary
swoich ojców i dziadków i ich rodzine.
Nie powinni też nikogo oceniać bo nie maj± do tego prawa skoro sami
nie rozliczyli się z własn± przeszło¶ci±.

Data: 2010-07-16 20:54:28
Autor: Lorn
Kim był Marian Palikot ?
W dniu 2010-07-16 20:50, Pistacjusz pisze:
[...]

To pokazuje obłudę i zupełny brak kultury PiS`u... Jak nie maj± nic na Tuska to się przypierdol± do dziadka... Ot wasza natura. :> Idzcie może na zbiorow± terapie. Czytać już nie mogę ciebie i tobie podobnych :) Oczy bol± od tych bredni :)

Data: 2010-07-17 07:19:45
Autor: !' he®sk
Kim był Marian Palikot ?
On Fri, 16 Jul 2010 11:50:10 -0700 (PDT), Pistacjusz
<pistacjusz@gmail.com> wrote:

To po prostu pokazuje obłudę Palikota i Tuska.

 oredzie do przyjaciol rosjan, nie postkomuna, a lewica,  nie organizacja przestepcza, a patrioci z czasow e.gierka,
 wykorzystywanie katastrofy smilenskiej - to jest OBLUDA!

Powinni przeprosić wszystkich Polaków oraz Żydów za działania
swojej rodziny. Szczególnie gor±co powinni przepraszać ofiary
swoich ojców i dziadków i ich rodzine.

 o czym ty bredzisz ?

Nie powinni też nikogo oceniać bo nie maj± do tego prawa skoro sami
nie rozliczyli się z własn± przeszło¶ci±.

 jasne. powinni wyjasnic dlaczego uzywali ksywki hetman i straszyli
 w windzie atrapa pistoletu. o dzialalnosci opozycyjnej nie moga
 powiedziec nic bo kiszczak nawet ich nie zauwazal.  a moze byli/sa agentami ub/sb ? to wersja prawdopodobna.

--

 HeSk

Kim był Marian Palikot ?