Kim by? drogi Bronis?aw

Data: 2011-02-23 20:38:41
Autor: boukun
Kim by? drogi Bronis?aw
Bronisław Geremek był w latach 60. zarejestrowany jako tajny współpracownik służb specjalnych PRL -- wynika z dokumentu, do którego dotarł portal Fronda.pl.

W informacji o Bronisławie Geremku z komputerowego zbioru danych byłej Służby Bezpieczeństwa (ZSKO), która powstała w 1988 roku, znalazł się zapis mówiący o zarejestrowaniu byłego szefa MSZ jako tajnego współpracownika. Jest to na razie jedyny znany materiał świadczący o możliwej współpracy byłego szefa MSZ ze służbami PRL. Zgodnie z dokumentem, do którego dotarła redakcja serwisu Fronda.pl, Geremek został zdjęty z ewidencji 5 lutego 1969 roku. Materiały na jego temat zostały wtedy przekazane do archiwum w Biurze "C" Wydziału II MSW. Sygnatura sprawy -- 7715/1 -- świadczy o tym, że materiały dotyczą tajnego współpracownika służb specjalnych PRL. Zostały one zmikrofilmowane. Z dokumentu, do którego dotarła Fronda.pl, wynika również, że służby interesowały się Geremkiem przynajmniej od 1961 roku. Świadczy o tym zapis, mówiący, że kontaktował się on wtedy z radcą francuskiej ambasady.

Na dzień dzisiejszy w archiwach IPNu nie odnaleziono żadnych materiałów dotyczących rodzaju ewentualnej współpracy Geremka ze służbami specjalnymi komunistycznej Polski. Nie ma wzmianki o dacie oraz okolicznościach jego zarejestrowania, ani o przebiegu ewentualnej współpracy. Jak tłumaczy portalowi Fronda.pl jeden z historyków znających akta SB, w IPN nie zachowały się prawie żadne wzmianki dotyczące Bronisława Geremka, które zostałyby wytworzone przed rokiem 1968. - To wygląda tak jakby ktoś metodycznie, profesjonalnie wykasował wszystko na jego temat -- mówi anonimowo.

Jedną z ostatnich nadziei w tej sprawie historycy pokładają w odtajnieniu akt rezydentury Departamentu I MSW w Paryżu (aktualnie w zbiorze zastrzeżonym IPN), w której powinny być wymienione wszystkie osobowe źródła informacji będące w dyspozycji wywiadu. Skoro Geremek został zarejestrowany jako TW w latach 60. to ślady jego współpracy powinny zostać odnotowane przez wywiad z uwagi na pobyt późniejszego profesora historii w stacji badawczej PAN w Paryżu właśnie w latach 60. Materiały te dotarły do Instytutu Pamięci Narodowej dopiero w ostatnich latach. Historycy zaczynają dopiero prace nad materiałami dotyczącymi rezydentury Departamentu I MSZ w Paryżu. Zanosi się na to, że znajdują się tam materiały, których ujawnienie wywoła niemałą burzę w Polsce. Niewykluczone, że wśród materiałów znajdą się informacje, które potwierdzą zapis z ZSKO na temat Geremka. Jak dowiaduje się nieoficjalnie portal Fronda.pl, przed majem 1992 roku w danych dotyczących byłego szefa MSZ znalezione zostały bowiem dokumenty świadczące o jego współpracy ze służbami PRL. Wszystkie miały zostać zniszczone podczas tzw. nocy teczek.

boukun

Data: 2011-02-23 20:40:38
Autor: u2
Kim by? drogi Bronis?aw
W dniu 2011-02-23 20:38, boukun pisze:
Bronisław Geremek był w latach 60. zarejestrowany jako tajny
współpracownik służb specjalnych PRL -- wynika z dokumentu, do którego
dotarł portal Fronda.pl.

Dziwne, że dopiero teraz opublikowali :)

Data: 2011-02-23 20:51:58
Autor: boukun
Kim by? drogi Bronis?aw

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d6562bc$0$2501$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dziwne, że dopiero po wyborach ujawnili, że Komorowska jest córką ważnych Żydów z MBP...

boukun

Data: 2011-02-23 21:14:27
Autor: u2
Kim by? drogi Bronis?aw
W dniu 2011-02-23 20:51, boukun pisze:
Dziwne, że dopiero teraz opublikowali :)

Dziwne, że dopiero po wyborach ujawnili, że Komorowska jest córką
ważnych Żydów z MBP...

To prawda, ale jeśli byś się uważniej przyjrzał jej fotce, to byś wykrył
jej pochodzenie :) Ta jej beznadziejna otyłość i uleganie pokusom jadła :)

Data: 2011-02-24 08:48:31
Autor: jadrys
Kim by? drogi Bronis?aw
[...]

Czyli sytuację mamy już jasną.. Gdy w następnych wyborach p. Komorowska będzie kandydowała to ma mój głos. Na pewno była wychowywana na patriotkę, i nigdy Polski nie sprzeda.

Data: 2011-02-24 16:21:17
Autor: boukun
Kim by? drogi Bronis?aw

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ik52vl$is8$3news.onet.pl...
[...]

Tylko dlaczego ukrywa swoją tożsamość narodowościową? Dlaczego Polacy o takich ważnych sprawach dowiadują się z drugiego obiegu i najczęściej po wyborach...

boukun

Data: 2011-02-25 18:06:58
Autor: jadrys
Kim by? drogi Bronis?aw
W dniu 2011-02-24 16:21, boukun pisze:

[...]

Nic mi nie wiadomo o ukrywaniu czegoś przez nią. Cały czas mam ja za Polkę, narodowość nie ma żadnego znaczenia.. Popatrz na USA - każdy prezydent musi być rodowitym obywatelem tego kraju i co z tego? Ilu było Prezydentów USA z którego obywatele mogą być dumni?. A pani Komorowska na dodatek wychowywaną w patriotycznej rodzinie.

Data: 2011-02-25 18:33:26
Autor: boukun
Kim by? drogi Bronis?aw

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ik8nqj$278$2news.onet.pl...
[...]

I nie mamy o czym rozmawiać, sam sobie odpowiedziałeś, dlaczego Polacy są niewolnikami we własnym kraju, bo dla nich narodowość nie ma znaczenia..., ale dla narodu dobranego ma szczególne znaczenie...

Komorowska tak jak Kaczyńscy, wychowana w patriotycznej rodzinie, patriotów żydowskich... Ty tego nigdy nie zrozumiesz i nie dostrzegniesz..., boś urodzony niewolnik...

USA to żaden przykład, nie ma czegoś takiego, jak rodowity Amerykanin, co to za narodowość Amerykanin?

boukun

Data: 2011-02-26 10:40:11
Autor: jadrys
Kim by? drogi Bronis?aw
W dniu 2011-02-25 18:33, boukun pisze:

[...]

To tylko twoje fobie boukun. Tak naprawdę to nigdzie na świecie, w żadnym kraju nie było i nie ma czegoś takiego jak żydowski spisek.

Komorowska tak jak Kaczyńscy, wychowana w patriotycznej rodzinie, patriotów żydowskich... Ty tego nigdy nie zrozumiesz i nie dostrzegniesz..., boś urodzony niewolnik...

No, jak na razie nie dopuściłem w swoim dorosłym życiu do tego żebym komuś podlegał, wykonywał czyjeś polecenia.

USA to żaden przykład, nie ma czegoś takiego, jak rodowity Amerykanin, co to za narodowość Amerykanin?

boukun

Amerykaninem zwykło się nazywać obywatela USA. I od około 200stu lat tak ich świat nazywa.

Data: 2011-02-26 11:17:30
Autor: Panslavista
Kim by? drogi Bronis?aw
"jadrys" <Che@yahoo.com> wrote in message news:ikaht6$76r$2news.onet.pl...

Amerykaninem zwykło się nazywać obywatela USA.

To taki amerykański człowiek radziecki - stąd daleko postępująca bolszewizacja USA.

Data: 2011-02-26 15:05:26
Autor: boukun
Kim by? drogi Bronis?aw

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikaht6$76r$2news.onet.pl...
[...]

Dlatego będziesz zawsze niewolnikiem w swoim kraju, bo nie wiesz kto tobą rządzi, a Kaczyńscy zabronili ujawniać danych wrażliwych osób pełniących funkcej publiczne, takich jak narodowość. Są rzeczy w Polsce znane, jest to już tylko tajemnica poliszynela, że Żydzi dominują w Polsce w polityce i gospodarce. Gdyby ujawniono te dane wrażliwe, za głowę byś się złapał, jak to jest mozliwe, że mała grupa etniczna ma taką nadreprezentację w życiu publicznym kraju. I spisek miałbyś jak na dłoni. Ale ty wolisz powtarzać jak ta małpa za telewizją, że nie ma żadnego spisku i przyjmować to za wiarę...
I dlategoś biedny, boś głupi... Ktoś, kto tobą rządzi, tylko się z takiej postawy cieszy...
Ustawa o ujawnieniu pochodzenia narodowiościowego osób pełniących funkcje publiczne by wszystko rozwiązała...

[...]

Robisz to, a nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy, przykład chociażby wyżej.

[...]

Zwykło... i nic poza tym. Ot, mtakie misz, masz, a kto zostanie Amerykaninem, to juz ichnia grupa kolesi decyduje...

boukun

Data: 2011-02-24 17:07:50
Autor: u2
Kim by? drogi Bronis?aw
W dniu 2011-02-24 08:48, jadrys pisze:
Czyli sytuację mamy już jasną.. Gdy w następnych wyborach p. Komorowska
będzie kandydowała to ma mój głos. Na pewno była wychowywana na
patriotkę, i nigdy Polski nie sprzeda.

Nie sprzeda, bo już jest sprzedana.

Data: 2011-02-25 18:06:32
Autor: jadrys
Kim by? drogi Bronis?aw
W dniu 2011-02-24 17:07, u2 pisze:
[...]

No fakt, ale zastały jeszcze barwy narodowe i mocno tracący na znaczeniu Hymn..

Data: 2011-02-24 01:41:32
Autor: Hans Kloss
Kim by? drogi Bronis?aw
On 23 Lut, 20:38, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Bronis aw Geremek by w latach 60. zarejestrowany jako tajny wsp pracownik
s u b specjalnych PRL -- wynika z dokumentu, do kt rego dotar portal Fronda.pl.

Fronda.pl. dotarł... przestań mnie rozśmieszać. Geremek figurował już
na "liscie Macierewicz" jako kandydat na TW, jednak został z niej
zdjęty w ostatniej chwili z powodu braku niepodważalnych dowodów.
Podobnie było z Mazowieckim I Merklem, ich akta zostały bowiem
zniszczone zanim komisja Macierewicza rozpoczęła swoją pracę.
Każdy interesujący się polityka człowiek wie o agenturalnej
przeszłości Geremka od drobnych 20 lat, a ty teraz wyjeżdżasz z
brednią o tym ze jakaś "Fronda dotarła"....LOL
J-23

Data: 2011-02-24 16:22:31
Autor: boukun
Kim by? drogi Bronis?aw

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:6f4767b6-c328-407f-9ef3-ff290d177bddo14g2000prb.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --
Macierewicz swoich zawsze wykreślał, w końcu obowiązuje ich plemienna tajemnica spisku...

boukun

Data: 2011-02-24 07:48:27
Autor: Hans Kloss
Kim by? drogi Bronis?aw
On 24 Lut, 16:22, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Macierewicz swoich zawsze wykre la , w ko cu obowi zuje ich plemienna tajemnica
spisku...
 Taaa.. głupi gnoju. A nie przyszło do pustego łba że wobec
zniszczenia dowodów przez boukunów z SB po prostu nie chciał wyjść na
idiotę? Tak jak wyszła ta zasrana fronda która do dupy dotarła a nie
do dowodów i w związku z tym teraz będzie się kajać i przepraszać a
lewactwo już się cieszy że zyskało jeszcze jeden pretekst do uwalenia
IPN.
J-23

Data: 2011-02-24 16:54:02
Autor: boukun
Kim by? drogi Bronis?aw

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:103bb221-e2d3-4386-97a1-7b0b6e5103fat8g2000vbd.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -
Szmato, Polacy nigdy nie mieli dostępu do akt SB. A takie żydowskie KORniki jak Macierewicz i Michnik zawsze i zawsze czyścili i współpracowali z Kiszczakiem...

Jedyne co chciał talmudysta Macierewicz, to uchodzić za chcącego, za opozycjionistę, role zostały podzielone...

Okazji od 1989 roku mieli tysiące, żeby cokolwiek wiarygodnego upublicznić...

boukun

Data: 2011-02-24 08:02:37
Autor: Hans Kloss
Kim by? drogi Bronis?aw
On 24 Lut, 16:54, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Polacy nigdy nie mieli dost pu do akt SB.

Bredzisz chamie zbuntowany. Gdyby nie ludzie tacy jak np. pan Antoni
którzy ów dostęp właśnie  uzyskali i ujawnili co mogli  to gówno byś
wiedział bolkach, koskach i innych esbeckich donosicielach
podszywających się pod antykomunistów tak jak ty podszywasz się pod
Polaka.
J-23

Data: 2011-02-24 17:13:00
Autor: boukun
Kim by? drogi Bronis?aw

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:055bb68b-b069-44f2-aa26-3a3e8029ace9p11g2000vbq.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
I gówno wiemy talmudysto. Żyd Macierewicz kopie tylko pod Polakami, swoich nie ma prawa ruszyć...

boukun

Data: 2011-02-24 17:14:35
Autor: Hans Kloss
Kim by? drogi Bronis?aw

[...]

http://www.wiocha.pl/2175

HansKoss

Data: 2011-02-24 17:08:23
Autor: the_foe
Kim by? drogi Bronis?aw
W dniu 2011-02-24 16:54, boukun pisze:
Szmato, Polacy nigdy nie mieli dostępu do akt SB. A takie żydowskie
KORniki jak Macierewicz i Michnik zawsze i zawsze czyścili i
współpracowali z Kiszczakiem...

Zapomniales o Kaczynskich i Walsesie

--
the_foe

Data: 2011-02-24 17:14:06
Autor: Hans Kloss
Kim by? drogi Bronis?aw

[...]

To ty Piotrusiu?

http://www.wiocha.pl/2207

HansKoss

Data: 2011-02-24 17:06:57
Autor: the_foe
Kim by? drogi Bronis?aw
W dniu 2011-02-24 10:41, Hans Kloss pisze:
Podobnie było z Mazowieckim I Merklem, ich akta zostały bowiem
zniszczone zanim komisja Macierewicza rozpoczęła swoją pracę.

a zdajesz sobei sprawe ze teczki kTW byly obligatoryjnie usuwane z rejestru jesli kandydat odmowil  wspolpracy, lub eSBecja nie byla w stanie rozpracowac czlowieka?
I wytlumacz mi czemu Geremka, jeli byl TW, miano by w ten sposob chronic?

--
the_foe

Data: 2011-02-24 08:28:35
Autor: Hans Kloss
Kim by? drogi Bronis?aw
On 24 Lut, 17:06, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:

a zdajesz sobei sprawe ze teczki kTW byly obligatoryjnie usuwane z
rejestru jesli kandydat odmowil  wspolpracy, lub eSBecja nie byla w
stanie rozpracowac czlowieka?
 Tu nie chodziło o teczki kandydatów, Zniszczona została ponoć niemal
CAŁA DOKUMENTACJA SB dotycząca tych panów. A była ona zapewne, jak
przystało na teczki ważnych osobistości solidurnościowej opozycji,
bardzo obszerna.Poza tym ich teczki nie zostały zniszczone
"obligatoryjnie : ale w ramach wielkiego czyszczenia esbeckich
archiwów w 1990 roku za ministrowania Kiszczaka w rzekomo
"solidurnosciowym" rządzie.

I wytlumacz mi czemu Geremka, jeli byl TW, miano by w ten sposob chronic?
 Nie tylko jego w ten sposób  chronili ale wszystkich swoich ludzi w
ścisłym kierownictwie solidurnosci. I nie sądzę żeby on był zwykłym
TW, był na to w latach 80tych zbyt ważną osobą.
J-23

Data: 2011-02-24 19:58:14
Autor: boukun
Kim by? drogi Bronis?aw

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:e98bfeec-8580-40e1-8fd5-92c43318fb34e8g2000vbz.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Solidarnościowa opozycja baranie została zlikwidowana w noc stanu wojennego i przez pierwsze lata po stanie, przez Geremka, Kaczyńskich & Co... Kiszczak dobrał sobie do stołu tylko zaufanych Żydów, wcześniej z inspiracji Geremka wprowadzono stan wojenny i wytrzebiono Polaków z opozycji. Od 1981 roku njie ma już polskiej opozycji. Do takiej kontrolowanej Solidarności po stanie wojennym Kiszczak wsadził w 1984 roku Lecha Kaczyńskiego... Dzisiaj mamy właśnie pokłasie stanu wojennego łajzo pierdolona...

boukun

Data: 2011-02-25 15:59:42
Autor: matusm
Kim by? drogi Bronis?aw

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ik3o6l$736$1mx1.internetia.pl...
[...]

-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a takze na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane. Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje, kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak, luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -- -- -- -- -- -- -
pozdrowienia
matusm

Kim by? drogi Bronis?aw