Kim byl płk Kuklinski i jak do oszkalowala GW Michnika !

Data: 2009-12-11 12:11:27
Autor: cytryna
Kim byl płk Kuklinski i jak do oszkalowala GW Michnika !

Gdy w 1940 r. gen. de Gaulle łamiąc wojskową przysięgę ratował honor Francji
pułkownik Ryszard Kukliński był 10 – letnim chłopcem. W czasie wojny
stracił
ojca, który jako żołnierz konspiracyjnej organizacji „Miecz i
Pług” został
aresztowany i wysłany do obozu koncentracyjnego Sachsenhausen, w którym
zginął. Jak całemu pokoleniu jego rówieśników przyszło pułkownikowi
Kulińskiemu po wojnie żyć w kraju, który nie był suwerenny. I jak miliony
jego
rówieśników żył w nim i pracował tak jak potrafił najlepiej. Całe swoje życie
związał z wojskiem, wstępując do niego jako 17 – letni chłopak. Był
zdolny,
awansował, zyskiwał zaufanie swoich mocodawców. Jednocześnie wchodził w
posiadanie coraz ważniejszych dokumentów, które uświadamiały mu coraz
bardziej
czym jest PRL i jaka jest jego rola w zbrodniczym komunistycznym systemie.
Zamierzał zawiązać w wojsku spisek przeciwko Związkowi Sowieckiemu. Szukając
sojuszników nawiązał kontakt z Amerykanami. Ci odradzili mu ten zamiar
uznając
że jest on z góry skazany na niepowodzenie. Wówczas zdecydował się
współpracować z USA w celu osłabienia komunistycznego reżimu. W latach 1971
–
1981 przekazał Amerykanom ponad 40 tys. stron tajnych dokumentów na temat
planów militarnych Związku Sowieckiego i Układu Warszawskiego. Dotyczyły one
między innymi planów użycia przez Sowietów broni nuklearnej, rozmieszczeń
jednostek sowieckich, danych technicznych najnowszej wówczas sowieckiej broni
(m.in. czołgu T–72 i rakiety Strzała–2), a także planów
wprowadzenia w Polsce
stanu wojennego.

Właśnie tuż przed wprowadzeniem w Polsce stanu wojennego z obawy przed
dekonspiracją płk Kukliński został wraz ze swoja rodziną ewakuowany przez CIA
do USA. W liście do prezydenta Ronalda Reagana ówczesny dyrektor CIA William
Casey stwierdził: „Nikt na świecie w ciągu ostatnich 40 lat nie
zaszkodził
komunizmowi tak jak ten Polak”.Płk Ryszard Kuklińskiego zmarł 11
lutego 2004
r. Jego śmierć, podobnie jak życie nie mogła nie być dramatyczna. Tak opisuje
ją przyjaciel płk Ryszarda Kuklińskiego, ostatni więzień polityczny PRL, dr
Józef Szaniawski: „Mało kto wie, jak umarł Pułkownik. Otóż, wziął do
ręki
„Gazetę Wyborczą” i przeczytał artykuł. Był to kolejny paszkwil
na Pułkownika.
Korespondent Wyborczej w USA, Bartosz Węglarczyk, zamieścił bowiem recenzję z
najnowszej książki Benjamina Weisera, poświęconej Pułkownikowi, a którą to
książkę Weiser pisał od niepamiętnych już czasów. Recenzja została tak
skonstruowana i zmanipulowana, iż wynikało z niej, że Kukliński potwierdza
motywy wprowadzenia stanu wojennego, o których mówi generał Jaruzelski. Było
to wierutne kłamstwo, bo nic takiego w tej książce nie pada. W czwartek, 5
lutego, pułkownik pisał kolejną wersję odpowiedzi, gdyż nie godził się z
oszczerstwami Wyborczej. Wiem o tym, gdyż dzwonił do mnie w tej sprawie
wielokrotnie. Dało się odczuć, że był bardzo zdenerwowany. W następstwie tego
dostał wylewu krwi do mózgu. W śpiączce, po sześciu dniach, umarł.”

Mimo iż serce płk Ryszarda Kuklińskiego zgasło kilka lata temu to spory wokół
jego osoby nie gasną. Nikt nie kwestionuje bohaterstwa spisku podchorążych
pod
dowództwem podporucznika Piotra Wysockiego. Spiskowcy wystąpili wówczas
przeciwko swojemu dowódcy, wodzowi naczelnemu wojsk Królestwa Polskiego
Wielkiemu Księciu Konstantemu i Królowi Polski, a jednocześnie Carowi Rosji
Mikołajowi I, wobec którego składali wojskową przysięgę. Dali w ten sposób
początek Powstaniu Listopadowemu. Gdy po 26 latach zesłania na Syberię (był
skazany na karę śmierci przez powieszenie, co zamienione zostało przez Cara
na
20 lat zesłania) kapitan (takiego stopnia dosłużył się w czasie powstania)
Piotr Wysocki wrócił z katorgi, polskie społeczeństwo witało go jako
bohatera.

http://tinyurl.com/ygk2jw8

Bartosz Węglarczyk – nowy partner Rusin w „Dzień Dobry TVN”!  Różne kandydatury przychodziły nam do głowy w związku z wolnym miejscem u boku Rusin. Ale ta nas bardzo zaskoczyła. Może dlatego, że Węglarczyk kojarzy nam się raczej z innym rodzajem dziennikarstwa. Z tego co nam wiadomo jest on bowiem specem od polityki międzynarodowej, a nie od gwiazd i gwiazdeczek oraz znanym publicystą "Gazety Wyborczej", a do tego jej byłym korespondentem w Moskwie, Brukseli i Waszyngtonie. Życzymy mu powodzenia i mamy nadzieję, że z Kingą Rusin stworzy zgodny, błyskotliwy, zaskakujący widzów duet! A Wy co na to?
Tez tak myślimy, Rusin ma wyjątkowe szczęście do ludzi pokroju Węglarczyka.
A to się red. Skunks czy Lis ucieszy, nie będzie ostatnim w klasie.

Data: 2009-12-11 11:28:01
Autor: Karol
cytryna <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał(a):
> [...]
> 20 lat zesłania) kapitan (takiego stopnia dosłużył się w czasie powstania)

Bartosz Węglarczyk &#8211; nowy partner Rusin w &#8222;Dzień Dobry TVN&#8221;!  Różne kandydatury przychodziły nam do głowy w związku z wolnym miejscem u boku

Tez tak myślimy, Rusin ma wyjątkowe szczęście do ludzi pokroju Węglarczyka.
A to się red. Skunks czy Lis ucieszy, nie będzie ostatnim w klasie.

oooo....tak ,to wlasnie Weglarczyk z GW, wysmazyl ten paszkwil o plk.R.Kuklinskim, ktory tak go zdenerwowal, ze dostal wylewu i ZMARL.

Teraz Lis i jeszcze 18 dziennikarzy GW-na otrzymalo za swoja *harowke nad
polskimi intelektami i mozgami*, NAGRODE.

* a na grupie Kuklinskiego, oczerniaja Panslaw,cyc i pietrzykowski.

--

Kim byl płk Kuklinski i jak do oszkalowala GW Michnika !