Kim jest Stefan Niesio³owski

Data: 2016-03-16 10:03:25
Autor: mkarwan
Kim jest Stefan Niesio³owski
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/posel.xsp?id=273&type=A
(...)Stefan Niesio³owski od pocz±tku ¶ledztwa zaczyna sypaæ.
Teraz oczywi¶cie krzyczy, ¿e to nieprawda.
A oto protoko³y z przes³uchañ dzia³aczy z konspiracyjnego "Ruchu",
znajduj±ce siê w Instytucie Pamiêci Narodowej (nr sprawy II 3 Ds. 25/70, tom
VI).
Przes³uchuj±cym by³ por. Dariusz Borowczyk z KW MO w £odzi:

1. Na s. 11-12 wspomnianego zbioru protoko³ów dowiadujemy siê, pod dat± 20
czerwca 1970 r. o godz. 15.10, i¿ "Stefan Myszkiewicz - Niesio³owski
przyznaje siê do tego, ¿e istnia³ 'Ruch', ¿e by³ organizacj± konspiracyjn±.
Twierdzi, ¿e nie by³o przywódców".

2. W tym samym VI tomie zbioru protoko³ów przes³uchañ, na s. 11-20, pod dat±
21 czerwca 1970 r. czytamy zeznanie Niesio³owskiego, otwarcie informuj±ce:
"Przyznajê siê do winy w przedmiocie przedstawionego mi zarzutu i wyja¶niam,
co nastêpuje..." - i tu padaj± nazwiska najbli¿szych i przyjació³, w tym
brata S. Niesio³owskiego - Marka, Andrzeja i Benedykta Czumów, Andrzeja
Wo¼nickiego.

3. Pod dat± 25 czerwca 1970 r. Niesio³owski ods³ania przes³uchuj±cemu go
oficerowi rozszyfrowane przez niego pseudonimy dzia³aczy "Ruchu": "Emila"
(Emila Morgiewicza),"Jurka" (Benedykta Czumê) i innych.
Równocze¶nie Niesio³owski stara³ siê wyra¼nie maksymalnie pomniejszyæ swoj±
rolê w "Ruchu", zaprzecza³ swojej przynale¿no¶ci do "Ruchu" i
wspó³redagowania tajnego "Biuletynu" (por. A. Echolette: "Niesio³owski sypie
'Ruch'", "Nasza Polska" z 5 grudnia 2006 r.).
http://www.rodaknet.com/rr_lustracja_niesiolowski1.htm

4. 28 czerwca 1970 r. nastêpuje totalne za³amanie siê S. Niesio³owskiego w
czasie przes³uchania, prowadzonego przez kpt. mgr. Leonarda Rybackiego z
Biura ¦ledczego MSW w Warszawie (por. tom VI wspominanego zbioru protoko³ów,
s. 11-76).
Niesio³owski przyznaje:
"Wyja¶nienia, jakie wówczas [przed 28 czerwca 1970 r. - przyp. aut.]
sk³ada³em, odno¶nie mojej przynale¿no¶ci i dzia³alno¶ci w nielegalnym
zwi±zku, czê¶ciowo by³y nieprawdziwe...
Pragnê dzi¶ wyja¶niæ mój udzia³ w nielegalnej organizacji w sposób szczery i
zgodny z prawd±...".

5. 29 czerwca 1970 r., w czasie zeznania z³o¿onego przes³uchuj±cemu go kpt.
mgr. Leonardowi Rybackiemu, Niesio³owski sypie w³asn± narzeczon± El¿bietê
Nagrodzk±, podaj±c m.in. jak¿e ciê¿ki w ówczesnej sytuacji dowód przeciw
niej - informacjê, ¿e Nagrodzka mia³a - wg planu dzia³añ "Ruchu" -
uczestniczyæ w akcji podpalenia Muzeum Lenina w Poroninie.
Odpowiedni fragment zeznania S. Niesio³owskiego brzmi: "(...)
Pragnê jeszcze wyja¶niæ, ¿e pozyska³em, wiosn± 1969 roku, jako cz³onka
naszej nielegalnej organizacji, równie¿ El¿bietê Nagrodzk±, zam. w £odzi
przy ul. Bydgoskiej 30 m. 39.
Nagrodzk± zorientowa³em, kto jest cz³onkiem organizacji na terenie £odzi
oraz pozna³em z Andrzejem Czum± z Warszawy.
Wiadomym mi jest, ¿e Nagrodzka mia³a wzi±æ udzia³ w akcji podpalenia Muzeum
Lenina w Poroninie".

6. Pod dat± 8 lipca 1970 r. czytamy w zbiorze protoko³ów, ¿e Niesio³owski
wymienia z nazwiska Andrzeja Czumê, ujawniaj±c, i¿: "Andrzej Czuma by³
bardzo aktywnym cz³onkiem naszego 'Ruchu' i inicjatorem ró¿nych akcji
(...)".

7. Szczególnie wymowny jest tekst zeznañ S. Niesio³owskiego, zaprotoko³owany
pod dat± 11 lipca 1970 r. (s. 11-24 zbioru protoko³ów):
"Pragnê uzupe³niæ oraz sprostowaæ pewne wyja¶nienia, jakie z³o¿y³em do
protoko³ów w czasie poprzednich przes³uchañ, na temat podjêtej przez nasz
'Ruch' akcji spalenia Muzeum Lenina w Poroninie.
Celowo zataja³em pewne fakty, a¿eby uchroniæ niektóre osoby od
odpowiedzialno¶ci karnej.
Dzi¶ ca³kowicie zrozumia³em swoje niew³a¶ciwe stanowisko w tej kwestii i
dlatego pragnê, tak jak i w innych sprawach, mówiæ tylko szczer± prawdê...".

Sprzedana narzeczona

O poziomie moralnym dzisiejszego autorytetu ¶wiadczy fakt, ze pogr±¿y³ w
¶ledztwie swoj± narzeczona, ¶lepo w nim zakochan± El¿bietê
Królikowsk±-Nagrodzk± Avis.
W li¶cie do "Oznonu" zdradzona kobieta tak opisuje ca³a sprawê:

"Stefan Niesio³owski zbudowa³ swoj± pozycjê polityka oraz image nieugiêtego
herosa na k³amstwie.
Za³ama³ siê ju¿ pierwszego dnia ¶ledztwa i sypa³ nas, swojego brata Marka,
przyjació³ Andrzeja i Benedykta Czumów, i mnie, swoj± narzeczon± od
pierwszego przes³uchania!
Podczas gdy ja, kobieta i szeregowy cz³onek organizacji, przez wiele dni
¶ledztwa twierdzi³am, ¿e 'nic nie wiem o Ruchu' (...)
Stefan Niesio³owski nie wprowadza³ mnie do ¿adnej organizacji, (...) zna³am
Czumów wy³±cznie towarzysko (patrz protokó³ z przes³uchania 30.VI.1970 r.),
on - mê¿czyzna i jeden z przywódców, sypa³ nas od pierwszego przes³uchania
(20.VI.), nie szczêdz±c detali. (...)
Kiedy po wielu dniach przes³uchañ (30.VI.) kolejny raz zaprzeczy³am, ¿e
istnieje 'Ruch', ¶ledczy pokaza³ mi protokó³ z 20.VI., podpisany rêk±
Niesio³owskiego, w którym podaje szczegó³y mojej dzia³alno¶ci.
Dosta³am wtedy parê innych protoko³ów z zeznañ kolegów, z których wynika³o,
¿e Wojciech Mantaj zacz±³ zeznawaæ ju¿ 22.VI., Marek Niesio³owski - 25.VI.,
a Benedykt Czuma - 28.VI.
Dla pikanterii dodam, ¿e na podobn± okoliczno¶æ 'Ruch' zaleca³ bezwarunkowe
milczenie i ja mia³am odwagê siê do tego zalecenia zastosowaæ.
Za³amanie Stefana i paru innych kolegów prze¿y³am bole¶nie.
Wyobra¿a³am sobie idealistycznie, a mo¿e naiwnie, ¿e je¶li wszyscy bêd±
milczeli, SB bêdzie musia³a nas wypu¶ciæ.
Przecie¿ jeszcze wtedy nie wiedzia³am, ¿e mia³a wtyczki i sporo informacji o
grupie.
W tym samym czasie otrzymywa³am od Stefana listy z propozycj± '¶lubu w
wiêziennej kaplicy'.
Co za hipokryzja.
W furii napisa³am list, w którym nazwa³am Niesio³owskiego i tych, którzy
sypali, tchórzami i zdrajcami".

El¿bieta Królikowska-Nagrodzka Avis tak opisuje dalsze losy naszego
bohatera:

"W miêdzyczasie Niesio³owski robi³ karierê polityka i kreowa³ swój wizerunek
herosa, który nie ugi±³ siê w ¶ledztwie.
Jego przyjaciele nie oponowali, mieszka³am ju¿ za granic± (...).
Wiem tylko, ¿e przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi i prezydenckimi,
kiedy PiS reprezentuj±cy drogie mu niby warto¶ci narodowo-chrze¶cijañskie
odmówi³ mu miejsca na swojej li¶cie wyborczej, zameldowa³ siê do jego
konkurencji - Platformy Obywatelskiej!
I nastêpnie, wyp³acaj±c siê PO, zaakceptowa³ rolê pierwszego pa³karza
Platformy, w jednym szeregu z 'Gazet± Wyborcz±' i innymi liberalnymi
mediami, TVN, Polsatem, Tok FM czy Radiem Zet.
Zaiste, d³uga droga - od najemnika do wojownika! (...)
Mam nadziejê, ¿e po kolejnych przeprosinach i op³aceniu kolejnej nawi±zki,
drogi moje i tego by³ego wojownika, a dzi¶ najemnika, nigdy ju¿ siê nie
spotkaj±".
https://www.youtube.com/watch?v=4JWNy6GKkSA

£ajdacy szczególnie nienawidz± tych, których skrzywdzili.
W 1992 roku Niesio³owski zarzuci³ narzeczonej, któr± zakapowa³ w ¶ledztwie
nielojalno¶æ.
Mieszkaj±ca wówczas w Anglii kobieta za¿±da³a przeprosin za pomówienie,
które k³amca boj±c siê procesu skwapliwie z³o¿y³.

Dzisiaj Niesio³owski atakuje z furi± wszystkich dooko³a, dostaje piany na
ustach gdy widzi ludzi uczciwych.
To normalna reakcja kogo¶ kogo gryzie nieczyste sumienie.
Dlatego nie powinno siê przejmowaæ inwektywami kogo¶ kogo by³a narzeczona
okre¶li³a jako tchórza i zdrajcê.

¼ród³o http://adamkuz.blogspot.com/p/kim-jest-stefan-niesioowski.html

Kim jest Stefan Niesio³owski