Kindle od mBanku - lista obecności

Data: 2012-06-19 19:41:53
Autor:
Kindle od mBanku - lista obecności
Proponuję utworzyć listę tych, do których dotarły już kundelki od mBanku. Do
mnie trafił dziś wieczorem. Kurier się nie zapowiedział, a że nie spodziewałem
się nikogo, to gdy zapukał do drzwi, byłbym nie otworzył ;-)

Widzę, że nie da się zacząć używać kundelka bez rejestracji na Amazonie -
trzeba więc poczekać z używaniem do jutra, do wizyty w okolicach jakiegoś
darmowego hotspota... A może da się to ominąć? I jeszcze jedno - czy da się na
kundelka załadować książki _nie_ zakupione w Amazonie - np. swoją własną,
skompilowaną do pdfa?

Dziękujemy ci, mBanku! -)

Data: 2012-06-19 20:14:55
Autor: Wemif
OT Re: Kindle od mBanku - lista obecności
  <assembea@nospam.gazeta.pl> wrote:
I jeszcze jedno - czy da się na
kundelka załadować książki _nie_ zakupione w Amazonie - np. swoją własną,
skompilowaną do pdfa?

Podłączasz przez usb do komputera, widać jako dysk zewnętrzny, można wgrywać
pdf. Też dzisiaj dostałem. Jak wyłączyć screensaver z reklamą (tzn. aby zostawało na stałe to co było na ekranie) ?

a.

Data: 2012-06-19 22:20:24
Autor: neoniusz
W dniu 19.06.2012 22:14, Wemif pisze:
[...]

Hahahha, nie mow, ze rozeslali wersje z reklamami? Juz im bylo szkoda tek kilka $$$. To jest tzw. special offer kindle. Ja jeszcze swojego nie widzialem, bo jestem na wyjezdzie.

Data: 2012-06-19 22:23:59
Autor: neoniusz
W dniu 19.06.2012 22:20, neoniusz pisze:
[...]

A tak swoja droga to mozna reklamy wylaczyc za oplata. Roznica miedzy kindlem z reklamami i bez to $30.

"You can unsubscribe from Special Offers at Manage Your Kindle.

Amazon is able to offer Kindle models at a subsidized price by delivering Special Offers and Sponsored Screensavers.

By unsubscribing, you will be charged for the price difference between your Kindle model and the corresponding Kindle with Special Offers model if your device was originally purchased at a subsidized price.

Locate your Kindle device in the Manage Your Devices section and click the plus icon to display more information. In the “Special Offers” column, click "Edit” and follow the instructions to unsubscribe from Special Offers. Turn wireless on, and the next time you connect your Kindle device wirelessly, it will complete the process of unsubscribing your device from Special Offers.

You'll receive an e-mail notification that will confirm your payment for unsubscribing from Special Offers."

Ciekawe kogo obciazy ;)

Data: 2012-06-19 23:25:29
Autor: gral
neoniusz napisał(a):

You'll receive an e-mail notification that will confirm your payment for unsubscribing from Special Offers."

Ciekawe kogo obciazy ;)

zapewne kartę, którą trzeba podać przy rejestracji.

Data: 2012-06-19 23:36:20
Autor: neoniusz
W dniu 19.06.2012 23:25, gral pisze:
You'll receive an e-mail notification that will confirm your payment
for unsubscribing from Special Offers."

Ciekawe kogo obciazy ;)

zapewne kartę, którą trzeba podać przy rejestracji.

Konto na amazonie mam od dawna i Ĺźadnej karty dodanej nie mam.

Data: 2012-06-19 21:46:57
Autor: xbartx
Dnia Tue, 19 Jun 2012 23:36:20 +0200, neoniusz napisał(a):

Konto na amazonie mam od dawna i Ĺźadnej karty dodanej nie mam.

Czytnik będziesz musiał dodać do jakiegoś konta w Amazon aby móc mu zrobić upgrade aby pozbyć się reklam. W końcu dojdzie do formy płatności za ten upgrade i albo podasz dane karty albo nie.

--
xbartx

Data: 2012-06-20 00:04:55
Autor: gral
neoniusz napisał(a):
[...]

ja nie miałem i dziś przy rejestracji kindla musiałem podać.
oczywiście podałem jakiegoś pustego prepaida.
nie, żebym nie ufał amazonowi, ale tak dla zasady :)

Data: 2012-06-20 08:13:03
Autor: Wemif
neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:

A tak swoja droga to mozna reklamy wylaczyc za oplata. Roznica miedzy kindlem z reklamami i bez to $30.

Czy jeśli zapłacę te 30$, to w momencie gdy kindle uśnie, będzie na ekranie
to co było przed zaśnięciem (czyli np. ostanio otwarty pdf - na tym mi
zależy), czy będzie jakaś pusta lub wgrana przeze mnie grafika, ktoś wie?

a.

Data: 2012-06-20 10:26:35
Autor: Michal Jankowski
wemif@amsnet.pl (Wemif) writes:

[...]

Będzie systemowy screensaver (losowany z kilku obrazków).

  MJ

Data: 2012-06-20 09:47:36
Autor: Wemif
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

zależy), czy będzie jakaś pusta lub wgrana przeze mnie grafika, ktoś wie?

Będzie systemowy screensaver (losowany z kilku obrazków).

Dzięki za informację. Ciekawe czy jakoś można zrobić by pozostawała
ostatnia oglądana strona.

a.

Data: 2012-06-20 12:56:27
Autor: Michal Jankowski
[...]

Są hacki na wgranie własnych obrazków. Czy jest jakiś na pozostawienie
tego, co było na ekranie - nie wiem. Poszukaj.

  MJ

Data: 2012-06-20 19:52:53
Autor: Wemif
OT Re: Kindle od mBanku - lista obecności
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

Są hacki na wgranie własnych obrazków. Czy jest jakiś na pozostawienie
tego, co było na ekranie - nie wiem. Poszukaj.

http://joshua14.homelinux.org/blog/?p=958

nacisnąć home, keyboard i wpisać:
;debugOn (press enter)
~disableScreensaver (press enter)
;debugOff (press enter)

Chyba działa, bo od 20 minut nie ma wygaszacza :-)

a.

Data: 2012-06-21 11:52:53
[...]

Dobrze, tylko co to znaczy "press enter"? Na mBankowym kundelku nie widzę
żadnego entera!

Data: 2012-06-20 13:35:40
Autor: xbartx
Dnia Wed, 20 Jun 2012 09:47:36 +0000, Wemif napisał(a):

Dzięki za informację. Ciekawe czy jakoś można zrobić by pozostawała
ostatnia oglądana strona.

Nie wiem czy tam jest jakiś czas, który włącza wygaszacz czy tam tapetę jakąś ale jeżeli można go wyłączyć to wtedy osiągniesz swój cel.

--
xbartx

Data: 2012-06-19 22:29:24
Autor: Kamil Jońca
neoniusz <neon@joemonster.org> writes:

[...]

Ja tam żadnej reklamy w tych screensaverach nie widzę, ale fakt,
budżetowa nagroda :)

KJ
Quack!
Quack!! Quack!!

Data: 2012-06-19 23:31:30
Autor: osa
W dniu 2012-06-19 22:20, neoniusz pisze:

Hahahha, nie mow, ze rozeslali wersje z reklamami? Juz im bylo szkoda
tek kilka $$$. To jest tzw. special offer kindle.

No to pojechali po bandzie :) żeby się jeszcze nie okazało, że to wersja czasowa kindla i w 30. dniu od pierwszego uruchomienia nastąpi samozapłon i zniszczenie urządzenia ;)

Data: 2012-06-19 21:43:43
Autor: xbartx
OT Re: Kindle od mBanku - lista obecności
Dnia Tue, 19 Jun 2012 23:24:22 +0200, Ralf napisał(a):

Wyłącz wifi?

Czytnik ściąga ileś reklam i je wyświetla. Czy to przeszkadza? Z tego co widziałem to raczej nie. --
xbartx

Data: 2012-06-19 23:59:28
Autor: neoniusz
W dniu 19.06.2012 23:43, xbartx pisze:
Wyłącz wifi?

Czytnik ściąga ileś reklam i je wyświetla. Czy to przeszkadza? Z tego co
widziałem to raczej nie.

Przeszkadzac nie przeszkadza, ale wydaje mi sie, ze nagroda w konkursie powinna byc jednak pelnowartosciowa.

Data: 2012-06-20 00:05:15
Autor: gral
neoniusz napisał(a):
[...]

to prawda. niby darowanemu kuniowi nie zagląda się tu i tam, ale jednak lekka żenada.

Data: 2012-06-20 08:07:55
Autor: RobertS
[...]

lekka Ĺźenada.

mnie to się kojarzy z sytuacją jak ktoś wygrywa super furę, a na miejscu okazuje się, że faktycznie jest to TO auto, ale oklejone reklamami salonu masażu, których nie można zdjąć (lub za opłatą), ale czego się można po BRE spodziewać...jaki bank taka nagroda

ps
te reklamy faktycznie przeszkadzają czy nie?

RobertS

Data: 2012-06-20 08:21:12
Autor: neoniusz
W dniu 20.06.2012 08:07, RobertS pisze:
ps
te reklamy faktycznie przeszkadzają czy nie?

Nie przeszkadzaja. Masz reklame na lock screenie (taki wygaszacz ekranu jak zablokujesz urzadzenie). Oczywiscie kindle zuzywa prad tylko przy "przewracaniu" stron, wiec taka wyswietlajaca sie reklama nie zuzywa baterii.

http://assets.gearlive.com/blogimages/gallery/amazon-kindle-2011/amazon-kindle-2011-001_medium.jpg

I dodatkowo jeszcze pasek przy wybieraniu ksiazek:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/00/00/14/15/96/66/1415966630.jpg

Data: 2012-06-20 08:24:30
Autor: neoniusz
W dniu 20.06.2012 08:21, neoniusz pisze:
[...]

A jakby juz komus bardzo przeszkadzaly to kilka minut (sekund) roboty ;)

http://lifehacking.pl/2011/12/03/jak-pozbyc-sie-reklam-z-kindle-4-with-special-offers/

Data: 2012-06-20 08:50:24
Autor: Kamil Jońca
[...]

To, że je można zdjąć to jedno, a to, że m*banki się wygłupiły to drugie
;)

KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Without freedom of choice there is no creativity.

Data: 2012-06-20 13:37:45
Autor: xbartx
Dnia Wed, 20 Jun 2012 08:50:24 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

To, że je można zdjąć to jedno, a to, że m*banki się wygłupiły to drugie
;)

Ja wiem. Darowanemu koniowi ... poza tym te reklamy są stricte w US kierowane z tego co widziałem, więc u nas niektóre spokojnie mogą robić jako wygaszacze ;)

--
xbartx

Data: 2012-06-20 16:13:15
Autor: neoniusz
W dniu 20.06.2012 15:37, xbartx pisze:
[...]

To jest jakies dziwne. Karta gwarancyjna jest od Kompranetu. Sprzedają oni Kindle, ale nie z reklamami.

A co do przesyłki to moja była zapakowana dość ciekawie.

Najpierw tekturka oryginalna, później koperta bąbelkowa, na której była przyklejona karteczka post-it z moim adresem. Adres byl jeszcze raz napisany ręcznie na tej kopercie i to wszystko było jeszcze w foliowej kopercie kuriera ;) Aha, mój list przewodni nie był pognieciony.

Data: 2012-06-20 16:35:24
Autor: neoniusz
W dniu 20.06.2012 16:13, neoniusz pisze:
[...]

Mam pytanie do ludzi, ktorzy juz sie troche pobawili. W opcjach jest mozliwosc wylaczenia odswiezania ekranu po kazdej stronie (wtedy miedzy stronami ekran nie powinien sie robic na chwile czarny). Normalnie ekran odswiezalby sie co 6 stron. Niby na forum amazona duzo ludzi pisze, ze jak jest goraco to u nich ekran odswieza sie po kazdej stronie, niezaleznie od ustawien. Jak jest u was? Ja juz tego doswiadczylem - po kazdej stronie wali mi czarnym po oczach.

Data: 2012-06-20 18:45:04
Autor: pI
OT Re: Kindle od mBanku - lista obecności
Wed, 20 Jun 2012 16:35:24 +0200, na pl.biznes.banki, neoniusz
napisał(a):

[...]

Też tak mam niezależnie od ustawienia tej opcji. --
pI

Data: 2012-06-20 19:45:50
Autor: neoniusz
W dniu 20.06.2012 18:45, pI pisze:
[...]

Wsiadlem w auto z klima, bylo chlodniej i znow zaczelo dzialac dobrze ;) Widac kindel jest zimnolubny.

Data: 2012-06-20 21:25:06
Autor: RobertS
OT Re: Kindle od mBanku - lista obecności
ok, a teraz skąd można wziąć jakieś ebooki? na chomiku szukac?

RobertS

Data: 2012-06-20 20:04:26
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 20 Jun 2012 21:25:06 +0200, RobertS wrote:
 ok, a teraz skąd można wziąć jakieś ebooki? na chomiku szukac?

Virtualo, Nexto, Woblink, Publio i pewnie jeszcze w wielu innych.
No i od Amazona.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-06-20 21:38:46
Autor: Marcin Mokrzycki
OT Re: Kindle od mBanku - lista obecności
On Wed, 20 Jun 2012 21:25:06 +0200, RobertS wrote:

ok, a teraz skąd można wziąć jakieś ebooki? na chomiku szukac?

Kupić.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-20 22:08:11
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:jrt82l$fsn$1news.icpnet.pl...
ok, a teraz skąd można wziąć jakieś ebooki? na chomiku szukac?

Polecam wklepać w google hasła: calibre, darmowe e-booki i tym podobne. Ten pierwszy przerabia np. pdf-y na format kindla. Poza tym wbrez pozorom na amazonie można ściągnąć wiele darmowych e-booków lub też kupić coś ciekawego w cenie 0,99$.

Data: 2012-06-20 22:34:04
Autor: RobertS
[...]

oki, zakup to nie problem, mam nadzieję, że znajdę interesujące mnie tytuły...

ps
mam nadzieję, że będzie taniej niż papierowe książki

RobertS

Data: 2012-06-21 00:36:08
Autor: krzysztofsf

http://ebooki.swiatczytnikow.pl/

https://wolneebooki.pl/

Warto tez sprawdzac ebooki w http://www.empik.com/ebooki

Data: 2012-06-25 03:14:45
Autor: krzysztofsf
On 21 Cze, 09:36, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

> ps
> mam nadzieję, że będzie taniej niż papierowe książki

Bardzo przyjemna promocja - skorzystalem.

http://www.publio.pl/fabryka-slow,w383.html?utm_source=swiatczytnikow.pl&utm_medium=link_spec&utm_campaign=promo

Data: 2012-06-23 23:08:57
Autor: xbartx
Dnia Wed, 20 Jun 2012 22:34:04 +0200, RobertS napisał(a):

[...]

Dobrze jest też mieć konto na Amazon i podpiąć tam czytnik. Można sobie później wysyłać różne rzeczy na maila jeżeli chcemy aby pojawiły się one na czytniku. Oczywiście jak zgubimy czytnik to wszystko mamy na koncie w Amazon, więc po podłączeniu nowego czytnika szast-prast i wszystko znowu jest.

http://swiatczytnikow.pl
http://wolnelektury.pl

--
xbartx

Data: 2012-06-19 21:53:07
Autor: neoniusz
W dniu 19.06.2012 21:41, assembea@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
Proponuję utworzyć listę tych, do których dotarły już kundelki od mBanku. Do
mnie trafił dziś wieczorem. Kurier się nie zapowiedział, a że nie spodziewałem
się nikogo, to gdy zapukał do drzwi, byłbym nie otworzył ;-)

Bylo. Musialy dotrzec do wszystkich, bo wczoraj wszystkie wyslali.

Data: 2012-06-19 21:53:47
Autor: neoniusz
[...]

Da sie, ale NTG. Use google.

Data: 2012-06-19 22:16:34
Autor: Kamil Jońca
" " <assembea@NOSPAM.gazeta.pl> writes:

darmowego hotspota... A może da się to ominąć? I jeszcze jedno - czy da się na
kundelka załadować książki _nie_ zakupione w Amazonie - np. swoją własną,
skompilowaną do pdfa?

1.Da się
2. PDF na tym czytniku to kiepski pomysł.STFW

KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
In America, any boy may become president and I suppose that's just one

Data: 2012-06-20 05:31:13
Autor:
> [...]
> skompilowaną do pdfa?

1.Da się
2. PDF na tym czytniku to kiepski pomysł.STFW

Otóż nie podłączyłem tego ustrojstwa do wi-fi i nie mam żadnych reklam - po
prostu czytam pdfy załadowane przez kabelek. Czy jeśli _nigdy_ nie podłączę go
do wi-fi, nie będę mieć reklam? Jeśli tak, to to chyba cenna informacja dla
przyszłych odbiorców mBankowych kundelków... Ad. 2. Sęk w tym, że interesujące mnie lektury są wyłącznie w pdfach, a
ponieważ w dużej mierze zawierają znaki niebędące literami, ciężko je
przekonwertować do czegoś bardziej rozsądnego.

Data: 2012-06-20 07:38:20
Autor: neoniusz
W dniu 20.06.2012 07:31, assembea.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Skoro nie podlaczyles wifi to po prostu nie zarejestrowales czytnika. Fizycznie one sie niczym nie roznia, tylko SO sciaga reklamy podczas polaczenia. Ale jak juz pisalismy - nie przeszkadzaja one na tyle (lock screen i pasek przy wyborze ksiazek), zeby rezygnowac z innych funkcji (chociazby ustawiania daty i godziny ;)).

Data: 2012-06-20 08:47:12
Autor: Kamil Jońca
[...]

No tak, to wiele tłumaczy - też nie podłaczałem WiFi. ALe jeśli jest
prawdą, że to wersja z reklamami to faktycznie jakiś niesmak zostaje :)

KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Using words to describe magic is like using a screwdriver to cut roast beef.

Data: 2012-06-21 09:56:23
Autor: Sebastian
Kindle od mBanku - lista obecności
Nie trzeba rejestrować się w Amazonie ale warto tym bardziej, że do
rejestracji nie trzeba podawać numeru karty kredytowej. Warto moim
zdaniem podać prawdziwe dane bo może się przydać po wejściu Amazona do
Polski.

Mnóstwo informacji o Kindle- sztuczki i chwyty, porady itp. oraz info o
promocjach na polskie i angielskie ebooki - zniżki i wersje free na
http://swiatczytnikow.pl/

Jest już kilka dużych księgarni sprzedających ebooki, duże obniżki na
"promocje dnia" to w zasadzie standard, czyli miesięcznie jest pewnie do
kupienie ze 100 książek za kilka, kilkanaście zeta.

Sprzęt jest bardzo specyficzny, porady i artykuły ze Świata Czytników
mogą znacznie poprawić komfort użytkowania np. info, że warto kupić
choćby najtańszą okładkę bo ekran jest dużo bardziej delikatny niż w
tabletach a unikać naklejanych foli, które mogą pogorszyć mocno
ergonomie i zepsuć urządzenie przy próbie odklejania itp.

Sebastian

Kindle od mBanku - lista obecności