Kindle w Amazon za 49 euro - warto?

Data: 2013-09-05 09:56:19
Autor: Zegis
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Nie wiem czy to dobra grupa aby pytać ale spróbuję.
Na amazonie znalazłem wyprzedaż kindla
http://www.amazon.de/kindle-ereader-ebook-reader/dp/B007HCCOD0
Czy warto brać?
To będzie niemiecki, angielski czytnik czy książki z polskimi fontami będą czytane bez problemu? A obsługa?

Data: 2013-09-05 10:13:33
Autor: Chris
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Zegis nabazgrał(a):

Nie wiem czy to dobra grupa aby pytać ale spróbuję.
Na amazonie znalazłem wyprzedaż kindla
http://www.amazon.de/kindle-ereader-ebook-reader/dp/B007HCCOD0
Czy warto brać?

Wyprzedaż starego modelu po wejściu paperwhite ale jak nie zależy ci na podświetlaniu w nocy to ten starczy a cena dobra.

To będzie niemiecki, angielski czytnik czy książki z polskimi fontami
będą  czytane bez problemu? A obsługa?

Kundle są miedzynarodowe, nie będzie problemu.

Data: 2013-09-05 10:42:25
Autor: Zegis
[...]

Dzięki za odpowiedz. Mam jeszcze pytania:
- bez podswietlenia ciezko bedzie czytac na tym starym?
- czy amazon gwarancje i ew. fakture
- czy mozna ew. zwrocic w ciagu 10 dni (tak jak jest to w Polsce)
- a moze lepiej dolozyc troche i kupic nowszy model?

Data: 2013-09-05 09:07:49
Autor: januszek
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Zegis napisa?(a):

- bez podswietlenia ciezko bedzie czytac na tym starym?

Czyta się tak jak na klasycznym papierze :)

- czy amazon gwarancje i ew. fakture
- czy mozna ew. zwrocic w ciagu 10 dni (tak jak jest to w Polsce)

Te pytania kieruj do sprzedawcy.

- a moze lepiej dolozyc troche i kupic nowszy model?
  To prawie zawsze lepiej i zawsze drozej. Musisz zdecydowac sam ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-09-05 11:39:15
Autor: Chris
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
januszek nabazgrał(a):

Zegis napisa?(a):
- bez podswietlenia ciezko bedzie czytac na tym starym?
Czyta się tak jak na klasycznym papierze :)

Dokładnie czy li w nocy nic nie widzisz :) ja właśnie miesiąc temu brałem dla szwagierki paperwhite tak żeby można było czytać jak dziecko zasypia i chce się chwilę z nim posiedzieć.

- czy amazon gwarancje i ew. fakture
- czy mozna ew. zwrocic w ciagu 10 dni (tak jak jest to w Polsce)
Te pytania kieruj do sprzedawcy.

Poczytaj regulamin amazona.

- a moze lepiej dolozyc troche i kupic nowszy model?
To prawie zawsze lepiej i zawsze drozej. Musisz zdecydowac sam ;)

Nowe jest lepsze ale 2x droĹźej .. decyduj sam.

Data: 2013-09-09 09:57:43
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 5 Sep 2013 09:07:49 +0000 (UTC), januszek napisał(a):
- a moze lepiej dolozyc troche i kupic nowszy model?
To prawie zawsze lepiej i zawsze drozej. Musisz zdecydowac sam ;)

Nie zawsze. Paperwhite niby fajny jest, ale jakiś "geniusz" wymyślił żeby
podświetlenia NIE DAŁO się wyłączyć! Tzn. możesz w ogóle wyłączyć kindle'a,
ale jak chcesz czytać - to możesz conajwyżej zmniejszyć podświetlenie do
minimum.
Skutek - fatalne czasy działania bez podładowywania :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2013-09-09 17:44:48
Autor: gawfron
W dniu 2013-09-09 11:57, Jacek Osiecki pisze:
[...]

Hmm, oświetlenie zazwyczaj trzymam w okolicach 12, i spokojnie bateria starcza na dwa, trzy tygodnie - a w zasadzie na kilka tysięcy stron, bo tak to się powinno liczyć.

Data: 2013-09-05 11:54:47
Autor: Skylla
W dniu 2013-09-05 09:56, Zegis pisze:
[...]
A czy Amazon.de wysyła Kindla do Polski?

Data: 2013-09-05 12:36:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-05, o godz. 09:56:19
"Zegis" <Analdyn@wp.pl> napisał(a):

Nie wiem czy to dobra grupa aby pytać ale spróbuję.
Na amazonie znalazłem wyprzedaż kindla
http://www.amazon.de/kindle-ereader-ebook-reader/dp/B007HCCOD0
Czy warto brać?

Zwróć uwagę że 49 ojro to cena na rynek niemiecki. Na polski adres nie
zamówisz w tej cenie. Poza tym Amazon rzeczy zakupione w amazon.de
traktuje inaczej niż w amazon.com - np. w przypadku gwarancji nie
obejmuje ich globalnie tylko odsyła do kontaktu z nimieckim serwisem.

Zdrówko

Data: 2013-09-05 14:07:57
Autor: Zegis
[...]

czyli nici z zakupu?
odradzacie?

Data: 2013-09-05 14:12:50
Autor: gawfron
W dniu 2013-09-05 14:07, Zegis pisze:
[...]

2 wersja Paperwhite będzie w sprzedaży międzynarodowej za miesiąc, dwa.
Do Polski wysyłkowo kupuje się legalnie z US. Chociaż ja mam z UK, tylko że kupione na miejscu w ichnim Tesco - i rejestrowane już do konta amazon us.
Dla mnie oświetlenie (nie podświetlenie, to ważne) jest kluczowe, często czytam po ciemku. Poza tym, soft też nowszy i ma trochę więcej możliwości.
Moim zdaniem, jeśli czytasz dużo, poczekaj chwilę i bierz nowego paperwhite 2.

Data: 2013-09-05 14:21:31
Autor: Chris
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
gawfron nabazgrał(a):

[...]

Ja brałem 3 tyg temu normalnie w PL z FA:

      CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE (bez reklam)     565,80 zł brutto

[...]

A czym się różni od tego co jest teraz ?

Data: 2013-09-05 14:37:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-05, o godz. 14:21:31
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

Ja brałem 3 tyg temu normalnie w PL z FA:

      CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE (bez reklam)     565,80 zł
brutto

U oficjalnego dystrybutora czy z Alledrogo? I gdzie realizowana
gwarancja?
Bo na Alledrogo sporo jest cwaniaków którzy jak dostana zamówienie to
kupują w sklepie w USA, jedzie to do nich w 48h a potem z narzutem
wysyłają naiwnemu. Stąd takie kwiatki w warunkach dostawy: "Towar
dostarczany zwykle w ciągu ok. 5-10 dni roboczych od momentu
zakupu/zaksięgowania wpłaty" ;-)
Poza tym wszystkie Kindle w międzynarodowym kanale dostawy nei mają
reklam. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-09-05 14:42:32
Autor: Santana

Użytkownik "MaciekBabciaDobosz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20130905143714.786ba868@babcia-workstation...

[...]

Hmm, a gdzie Ty tu widzisz jakieś cwaniactwo? To po prostu handel. Pewnie uznałbyś że taki sprzedawca to spoko gość gdyby zrobił wszystko to co powyżej z wyłączeniem narzutu :)

Data: 2013-09-05 15:14:45
Autor: Chris
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Duży dystrybutor na A... S.A. :)

[...]

Od ręki.

Poza tym wszystkie Kindle w międzynarodowym kanale dostawy nei mają
reklam. ;-)

Dziwne bo są dwie ??

CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE Z REKLAMAMI
CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE (bez reklam)

25zł różnicy między obiema.

Data: 2013-09-05 15:48:44
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-05, o godz. 15:14:45
> [...]

Dziwne bo są dwie ??

CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE Z REKLAMAMI
CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE (bez reklam)

Amazon zmienił politykę? Bo jak wprowadzali wersje z reklamami to miały
być tylko US only. Chyba że dystrybutor nie jest świadomy że tak miało
być. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-09-05 17:35:12
Autor: Ghost
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20130905154844.1e936c61babcia-workstation...
Dnia 2013-09-05, o godz. 15:14:45
> [...]

Amazon zmienił politykę? Bo jak wprowadzali wersje z reklamami to miały
być tylko US only. Chyba że dystrybutor nie jest świadomy że tak miało

O ile nie jest to "dystrybutor".

Data: 2013-09-06 08:51:13
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-05, o godz. 17:35:12
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Amazon zmienił politykę? Bo jak wprowadzali wersje z reklamami to
> miały być tylko US only. Chyba że dystrybutor nie jest świadomy że

Całkiem możliwe. Polecam przeczytać to:
http://swiatczytnikow.pl/dlaczego-kupowac-w-amazonie-a-nie-u-posrednika/
vobis oferował Kindle a Amazon oficjalnie stwierdził że nei jest żadnym
jego dystrybutorem. Gwarancja Vobisu nie obejmowała uszkodzeń
mechanicznych np. uszkodzenia ekranu. Amazon wymiania takie czytniki na
gwarancji. Zdarzyło mi się też trafić na ofertę czytników refurbrished
sprzedawanych na Allegro jako nowe - takowy kupiła moja znajoma. Była
inaczej zapakowany i miał na pudełku takie oznaczenie.

Ogólnie Kindle-a akurat warto kupować bezpośrednio u dystrybutora. Po
pierwsze - gwaranacja. Po drugie - w razie awarii po gwarancji po
kontakcie z supportem dostaje się ofertę na połowę ceny czytnika jeśli
jest nadal w ofercie Amazonu. Jeśli nie ma w ofercie to rabat dostaje
się na zakup nowszego modelu  - jest to obecnie kwota około 30 ojro.

Zdrówko

Data: 2013-09-06 09:43:47
Autor: Chris
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

Ogólnie Kindle-a akurat warto kupować bezpośrednio u dystrybutora. Po
pierwsze - gwaranacja. Po drugie - w razie awarii po gwarancji po

Sprawdziłem i kundel jest od jakigoś pośrednika i żaden z niego dystrybutor .... ważne że działa, był od ręki i do tego cena dobra a w razie czego z gwarancją to sobię poradzę.

Data: 2013-09-06 10:03:31
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-06, o godz. 09:43:47
> [...]

dystrybutor ... ważne że działa, był od ręki i do tego cena dobra a w
razie czego z gwarancją to sobię poradzę.

Ale jakbyś ekran uszkodził śpiąc na nim to Amazon wymieni na nowy w
ramach gwarancji. Pośrednik raczej nie. ;-)

Moja siostra która dostał mój tak właśnie zrobiła - już po gwarancji.
Zaproponowali jej za 60$ kolejny model. Nie skorzystała bo ja za 30$
znalazłem w Azji ekran z przesyłką. Po tygodniu doszedł a wymiana jest
prościutka dla kogoś kto kiedykolwiek rozbierał elektroniką z obudową
na zaczepy.

Zdrówko

Data: 2013-09-09 05:47:31
Autor: astro
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
[...]

PCLAB chwali sie nawet takim poradnikiem na glownej:
http://pclab.pl/tip/Jak.wymieni%C4%87.ekran.w.Kindleu.Poradnik.dla.tych.kt%C3%B3rym.p%C4%99k%C5%82.wy%C5%9Bwietlacz,53437
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-09-05 14:28:21
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-05, o godz. 14:07:57
> [...]

> amazon.de traktuje inaczej niż w amazon.com - np. w przypadku
> gwarancji nie obejmuje ich globalnie tylko odsyła do kontaktu z

czyli nici z zakupu?

jak masz kogoś w DE to czemu nie? System i tak sobie spolszczysz jeśli
oryginalny język gryzie. Oficjalny kanał dystrybucyjny do PL to z USA -
przy czym są to ceny międzynarodowe a nie na rynek USA. Pod jaki sklep
go zarejestrujesz - czy zw DE czy w US - nie ma znaczenia. Ja swojego
pierwszego Kundla (tego z przyciskami) kupiłem w USA bo dostałem bon
podarunkowy który pokrył mi 2/3 zakupu. Miałem w domu w 48h od chwili
zamówienia.
odradzacie?

Zależy do czego. Ekran nie ma podświetlenia więc czytanie w łóżku przy
lampce. ;-) A ogólnie to jest bardzo fajny czytnik książek pracujący
długo na baterii. Aż i tylko czytnik. Nie oczekuj że zastąpi on poza
czytaniem e-booków np. tablet. Ja zrezygnowałem bo jednym z głównych
formatów jakim się posługuje są PDF-y. A obsługa tego formatu (i brak
koloru) jest w Kundlu kulawa. Poza tym fajnie sprawdza się do czytania
książek czy prasy. W sytuacji gdy szybko trzeba otworzyć i przejrzeć
więcej niż jeden dokument to powolność interfejsu powoduje u mnie chęć
walnięcia nim o ziemię. ;-) WWW od biedy wyświetli - ale z
zastrzeżeniem że od bied.

Czyli jeśli potrzebujesz głółnie czytnika e-booków (z całym sklepem
Amazona plus sklepami w PL z e-bookami w ich formacie) to tak. Jeśli
oczekujesz więcej funkcjonalności - nie.

Zdrówko

Data: 2013-09-08 07:39:30
Autor: astro
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Maciek BabciaDobosz wrote in
Ja zrezygnowałem bo jednym z głównych
formatów jakim się posługuje są PDF-y. A obsługa tego formatu (i brak
koloru) jest w Kundlu kulawa

PDFy czyta sie dobrze dopiero po przekonwertowaniu na format MOBI. Moze do
tego posluzyc strona www.zamzar.com badz program Calibre.
www.calibre-ebook.com

Oprocz Kindla rozwazyc mozna zakup produktu firmy Barnes & Noble, np Nook
Simple Touch.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nook_Simple_Touch
Urzadzenie oparte jest na Androidzie.
www.nbcnews.com/technology/kindle-vs-nook-99-e-ink-touch-readers-face-119062
http://starsky.github.io/ebook/2012/07/03/ebook_nook_rooting.html
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-09-08 16:34:02
Autor: piotrmolski
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
IMHO warto sprawdzic jeszcze Onyxa. Porownywalem Kindla 4 kumpeli z moim Onyxem X61s.
Idealnego czytnika nie ma. Kindle ma super gwarancje, jest swietnie i elegancko zrobiony - takie Apple wsrod czytnikow. Fizyczne uzytkowanie Kindla jest bardzo przyjemne - ergonomia, waga, wykonanie. Dodatkowe uslugi od Amazona, gazety w wersji na Kindla. Wady to paskudna organizacja plikow - cos w stylu bibliotek (jak w itunes), kiepska zmiana wielkosci czcionki (mniej wygodna i brak wielkosci, ktora mi odpowiada). Mam wrazenie, ze wyglad tekstu, sposob jego ulozenia (przelamania) jest zdecydowanie gorszy niz w Onyxie. Linie sa nierowne, pojawiaja sie dziwne odstepy akapitowe. To ostatnie zdecydowanie powstrzymalo mnie przed zakupem. Brak reflow pdf-ow mozna pominac, chyba ze ktos ich nagminnie uzywa. Onyx x61s(stosunkowo stary model) jest topornym, ciezkim klocem z kiepska bateria. Klawisze przewijania stron sa wymyslem szatana. Za to bardzo ladnie uklada tekst, genialnie zmienia wielkosc liter (dosc czesto korzystam z tej funkcji) i ma przejrzysta strukture plikow. Jak chcesz poczytac wiecej o czytnikach wygooglaj forum - jest tam sporo wiedzy.  pozdr
Piotr

Data: 2013-09-09 11:19:20
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-08, o godz. 07:39:30
astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał(a):

> [...]
> brak koloru) jest w Kundlu kulawa

PDFy czyta sie dobrze dopiero po przekonwertowaniu na format MOBI.

Po konwersji pojawią się kolory? ;-)
Poza tym czytnik ma ciut za mały ekran by komfortowo mieściła się na nim
strona A4 dokumentacji.
Wiesz - ja ciut się na tym znam. Pierwsze e-booki to chyba były u mnie
w okolicach Palm III Potem na TRG Pro bo miał slot do kart CF a nadal
na bateriach działał kilka tygodni.

Oprocz Kindla rozwazyc mozna zakup produktu firmy Barnes & Noble, np
Nook Simple Touch.

Nadal jest to tylko czytnik e-booków. Bezwładność ekranu dyskwalifikuje
go do innych zastosowań.

Zdrówko

Data: 2013-09-09 13:15:47
Autor: marek
On 09.09.2013 11:19, Maciek Babcia Dobosz wrote:
[...]

To jaki polecałbyś do czytania dokumentacji A4 (jeśli w ogóle taki godny polecenia istnieje..)

Data: 2013-09-09 12:20:13
Autor: rs
On 9/9/2013 7:15 AM, marek wrote:
[...]

kindle DX mi sie sprawowal wlasnie do tego, bardzo dobrze. wykresy, schematy, trzykolumnowy text smigalo. potem sie okazalo, ze zaczelo mi brakowac kolorow w wykresach, bo prawie wszystkie linie wygladaly tak samo. do czegos takiego tylko tablet, chyba ze znajdziesz gdzies jakies egzotyczne urzadzenie, na kolorowym e-inku. DX to jednak stara generacja. troche ciezki, troche toporny, ale chyba nie wiele ciezszy niz wiele tabletow. jak czytasz duzo dokumenatacji, to moze ci sie oplaci uzywany kupic. <rs>

Data: 2013-09-10 08:55:10
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-09, o godz. 12:20:13
rs <no.address@no.spam.info> napisał(a):

[...]

I jak wszystkie Kindle zabija powolność interfejsu w sytuacji gdy
musisz szybko przejrzeć dokument czy jednocześnie skorzystać z więcej
niż jednego dokumentu. W PDF-ach na DX nie można korzystać ze
spisu treści czy osadzonych linków. Można kombinować z wgrywaniem softu
od Kindle3 ale nie zawsze to chce działać. Niestety - po testach
pożyczonego zrezygnowałem z zakupu.

Zdrówko

Data: 2013-09-10 09:55:27
Autor: Chris
[...]

Przy okazji czy m robisz konwersję z PDF na format kindla bo w sobotę miałem PDF-a z takim fontem że przy pomocy lupy dało się tylko czytać :)

Data: 2013-09-10 11:13:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-10, o godz. 09:55:27
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

Przy okazji czy m robisz konwersję z PDF na format kindla bo w sobotę
miałem PDF-a z takim fontem że przy pomocy lupy dało się tylko
czytać :)

Nie robię. A właściwie to nie robiłem. W przypadku kilkunastu setek
plików z dokumentacją to IMHO bezsensowne. Poza tym konwertować da się
zasadniczo tylko PDF-y zawierające tekst. Jeśli to jest skan to
jakakolwiek konwersja odpada. Jeśli już to używałem Calibre.

Zdrówko

Data: 2013-09-09 14:22:32
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
Dnia 2013-09-09, o godz. 13:15:47
marek <marek@> napisał(a):

To jaki polecałbyś do czytania dokumentacji A4 (jeśli w ogóle taki
godny polecenia istnieje..)

Ja po wielu próbach od półtora roku używam na co dzień iPada2. Miałem 2
Kindle, 2 inne na e-ink (nazw nie pomnę w tej chwili), 2 7-calowe
tablety Samsunga (w tym pierwszego Galaxy Taba), pierwszego Galaxy
Note. I iPad pozostał. Na 10 calach bardzo dobrze jest czytelna strona
A4. W miarę szybkie przełączanie między dokumentami. Dorzucanie nowych
PDF-ów przez box.net czy Dropboxa albo Leawo Transfer - omija iTunes i
przywiązanie do jednego komputera. Na box.net trzymam ponad 30 GB
plików w PDF-ach - jeśli czegoś potrzebuję to sobie dociągam. Tylko jak
pisałem - moje wymagania są takie że ja mam bardzo dużo dokumentacji
(urządzenia i aplikacje) w PDF-ach i to jest dla mnie podstawowe
zastosowanie czytnika e-booków. Książek czytam dużo
- aletu już na iPad-zie w rozpędu choć często też na Galaxy Tabbie 2 bo
mniejszy i lżejszy. Aplikacja Kindle działa OK. Co dla mnie ważne - oba
maja dobre podświetlenie. Częstotliwość ładowania jest dla mnie przy
takim użytkowaniu akceptowalna. Zdrówko

Kindle w Amazon za 49 euro - warto?