Kinex - czy warto?

Data: 2009-11-09 02:53:51
Autor: Titus Atomicus
Kinex - czy warto?
Witam,
Czy warto kupic wklad Kinexa (ok. 50zl) czy raczej jakies Shimano Deore w podobnej cenie?
No i czy moze sa gdzie te Kinexy w Warszawie w nizszej cenie?
TA

Data: 2009-11-09 07:47:44
Autor: Krees
Kinex - czy warto?
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
[...]

Ale jakiego Kinexa? Bo są różne, jak sam ostatnio się rozwodziłeś w wątku o
sprzedawcach ;).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-11-09 16:20:11
Autor: Szewcowski
Kinex - czy warto?
Witam,
Czy warto kupic wklad Kinexa (ok. 50zl) czy raczej jakies Shimano Deore w podobnej cenie?
No i czy moze sa gdzie te Kinexy w Warszawie w nizszej cenie?

No, swego czasu reklama Kinexa głosiła, że gdyby Armstrong nie miał sponsora wybrałby Kinexa.

pozdr.
Szewc

Data: 2009-11-09 08:57:01
Autor: Rowerex
Kinex - czy warto?
On 9 Lis, 16:20, Szewcowski <rock...@poczta.onet.pl> wrote:
Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world pisze:

> [...]
> No i czy moze sa gdzie te Kinexy w Warszawie w nizszej cenie?

No, swego czasu reklama Kinexa głosiła, że gdyby Armstrong nie miał

Nawet Chuck Norris używa Kinexa, a Turbodymomen się zawstydza ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-11-11 10:16:53
Autor: Jan Cytawa
Kinex - czy warto?
Rowerex napisał:

Nawet Chuck Norris używa Kinexa, a Turbodymomen się zawstydza ;-)

Osobiscie mam o Kinexach bardzo dobre zdanie. Zwlaszcza o tych czarnych
tanszych. Te drozsze moze sa i lepsze ale dla mnie plusem sa plastykowe
miski.

Jan Cytawa

Data: 2009-11-10 02:13:30
Autor: Rowerex
Kinex - czy warto?
On 11 Lis, 10:16, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Rowerex napisał:

> [...]

Osobiscie mam o Kinexach bardzo dobre zdanie. Zwlaszcza o tych czarnych
tanszych. Te drozsze moze sa i lepsze ale dla mnie plusem sa plastykowe

Ja używam BLALa z aluminiowymi miskami, mniej więcej od marca. Miski
wkręcałem na smarze, mam nadzieję, że się nie zapieką w stalowej
ramie.

Co do jakości cóż, korba kreci się jak szalona bez oporów, jakiś czas
temu wyczułem leciutki luzik, ale nie powiększa się i nie mam też
pewności, czy nie wystarczy lekko dokręcić miski.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-11-09 19:53:43
Autor: Michał Krawczyk
Kinex - czy warto?

Witam,
Czy warto kupic wklad Kinexa (ok. 50zl) czy raczej jakies Shimano Deore
w podobnej cenie?

Ja bym bez zastanowienia wybrał Kinexa. Właśnie zajeździłem swojego. Najtańszy model na kwadrat z plastikowymi miskami. Służył dzielnie przez ok 25 tyś km w każdych warunkach (miasto, zimowa plucha, górskie błoto po osie). Jedyna wada to taka, że po takim przebiegu wykręcenie go było niemożliwe. Nawet usunięcie zewnętrznej części miski nie pomogło. Skończyło się na rozwaleniu tulei suportu w drobny mak. Całe szczęście gwinty ramy ocalały.

Chętnie wybrał kupił bym drugiego kinexa, niestety nie udało mi się go znaleźć w Krakowie.

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-11-11 10:19:23
Autor: Jan Cytawa
Kinex - czy warto?
Michał Krawczyk napisał:

[...]

I to jest ten wielki plus tych kinexow. Gdyby miski byly metalowe, to by
sie tak zapiekly, ze byly by problemy z usunieciem.

Jan Cytawa

Data: 2009-11-10 12:00:40
Autor: PeJot
Kinex - czy warto?
Jan Cytawa pisze:

I to jest ten wielki plus tych kinexow. Gdyby miski byly metalowe, to by
sie tak zapiekly, ze byly by problemy z usunieciem.

A jest jakiś problem  ? Nawet w fabrycznych rowerach, w których suportów ( złożonych na sucho ) nie dotykano przez lata, nie ma jakichś specjalnych  kłopotów z wykręceniem adapterów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-10 21:17:31
Autor: Michał Krawczyk
Kinex - czy warto?
PeJot wrote:

Jan Cytawa pisze:

[...]

Po tym co widziałem w swojej ramie śmiem w to wątpić. Wszystko było totalnie zapaćkane błotem, solą i kamieniem z zaschniętej wody. Tak jak pisałem rozwaliłem tuleje suportu o grubość ścianki ok 1,5-2 mm w drobny mak, a z miski wyjść nie chciała. Udało mi się wybić oś miażdżąc kulki łożysk. Jak jesteś zainteresowany podeśle zdjęcia ile zostało ze starego suportu.

Michał

Data: 2009-11-10 20:20:40
Autor: Jan Srzednicki
Kinex - czy warto?
On 2009-11-10, Michał Krawczyk wrote:
PeJot wrote:

A jest jakiś problem  ? Nawet w fabrycznych rowerach, w ktĂłrych suportĂłw
( złożonych na sucho ) nie dotykano przez lata, nie ma jakichś
specjalnych  kłopotĂłw z wykręceniem adapterĂłw.

[...]

To ten suport, co Ci niedawno zdechł? :)

Data: 2009-11-10 21:26:35
Autor: Michał Krawczyk
Kinex - czy warto?
Jan Srzednicki wrote:

To ten suport, co Ci niedawno zdechł? :)

Dokładnie ten sam. W sumie przejechałem na nim jeszcze dobre kilkaset kilometrów i luz się nie powiększał. Wymieniłem dla świętego spokoju, bo znając życie padł by całkiem w najmniej odpowiednim momencie ;)

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-11-12 08:00:00
Autor: PeJot
Kinex - czy warto?
Michał Krawczyk pisze:

Tak jak pisałem rozwaliłem tuleje suportu o grubość ścianki ok 1,5-2 mm w drobny mak, a z miski wyjść nie chciała. Udało mi się wybić oś miażdżąc kulki łożysk.

W tej sytuacji oś można wyjąć w cywilizowany sposób. Trzeba usunąć koszyki i zgrupować kulki z obydwu stron po jednej stronie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-13 10:44:43
Autor: Jan Cytawa
Kinex - czy warto?
PeJot napisał:

A jest jakiś problem  ? Nawet w fabrycznych rowerach, w których suportów ( złożonych na sucho ) nie dotykano przez lata, nie ma jakichś specjalnych  kłopotów z wykręceniem adapterów.

To chyba nie widziles rowerow uzywanych calosezonowo przez kilka lat.
Moim rekoredem byla 2godzinna walka, z uzyciem palnika gazowego
wlacznie. Najgorzej jest wtedy, gdy rower ma jakies otwory przez ktore
moze sie do suportu dostac woda z blotem. Jakies niezaslepione otwory na
koszyk, albo otworek przy suporcie na elektryke. Albo jak ktos jezdzi
bez blotnika i woda sie leje przez sztyce siodlowa.

W sytuacji plastykowych misek sprawa jest banalna. Wybijesz mlotkiem
wklad a pozostalosci po miskach bez problemu wydlubiesz.

Jan Cytawa

Data: 2009-11-12 13:36:05
Autor: PeJot
Kinex - czy warto?
Jan Cytawa pisze:

To chyba nie widziles rowerow uzywanych calosezonowo przez kilka lat.

Nie miałem takich kłopotów co nie znaczy że nie potrafię sobie ich wyobrazić.

W sytuacji plastykowych misek sprawa jest banalna. Wybijesz mlotkiem
wklad a pozostalosci po miskach bez problemu wydlubiesz.

To jest jakieś proste tworzywo termoplastyczne, powinno samo wypłynąć po umiejętnym podgrzaniu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-12 14:21:21
Autor: Titus Atomicus
Kinex - czy warto?
In article <hdgvfl$5kq$1@inews.gazeta.pl>, PeJot <PeJot@02.pl> wrote:

Jan Cytawa pisze:

> [...]

To jest jakieś proste tworzywo termoplastyczne, powinno samo wypłynąć po umiejętnym podgrzaniu.

No dobra. A sa jakies wyrazne minusy tych plastikowych?
Bo w opisie wyraznie napisali ze to wersja niskobudzetowa. I czy jakis inny producent robi cos takiego?
No i czy te miski mi sie w lecie nie termouplastycznia?

TA

Data: 2009-11-13 06:15:39
Autor: Tomasz Konik
Kinex - czy warto?
No dobra. A sa jakies wyrazne minusy tych plastikowych?

Wiotkie są - miski pracują (odkształcają się). I nie nadają się z tego powodu
gdy masz mufę włoską. Nie ma kleju (poza distalem;-)), który by zapobiegał
odkręcaniu prawej miski. Przy angliku nie ma problemu. Aaaa..., kluczyk musisz
mieć zewnętrzny do zakręcenia.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-11-13 07:16:37
Autor: PeJot
Kinex - czy warto?

No i czy te miski mi sie w lecie nie termouplastycznia?

Jak się uplastycznią, to znaczy że dojechałeś do piekła :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-12 14:45:55
Autor: Ryszard Mikke
Kinex - czy warto?
Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a): Datę sobie ustaw, z przyszłości piszesz.

rmikke

Data: 2009-11-12 19:24:14
Autor: Michał Krawczyk
Kinex - czy warto?
Jan Cytawa wrote:
W sytuacji plastykowych misek sprawa jest banalna. Wybijesz mlotkiem
wklad a pozostalosci po miskach bez problemu wydlubiesz.

Chciałbym żeby to było tak proste ...

Michał

Data: 2009-11-27 19:45:17
Autor: Titus Atomicus
Kinex - czy warto?
Witam,
No dobra - przekonaliscie mnie do tego plastikowego Kinexa. Nawet namierzylem go w Plusie. Ale jak juz sie po kilku dni do nich wybralem, to juz byl sprzedany, a wiecej nie maja.
Krosie tez nie bylo. W Cyklopie tez nie. Bikeman Kinexa nie sprzedaje.
Kto jeszcze moze miec Kinexa w rozsadnej odleglosci od centrum Warszawy?
TA

Data: 2009-11-28 22:46:39
Autor: Titus Atomicus
Kinex - czy warto?
In article <Titus_Atomicus-165DD3.19451727112009@news.onet.pl>,

[...]

No i kupilem w Cyklopie. Ale alu. Ile mozna jezdzic po sklepach.
:-(
 Cena 50zl.

TA

Data: 2009-12-01 18:05:49
Autor: Krees
Kinex - czy warto?
[...]

Przepłaciłeś. http://tinyurl.com/yz5mvsj

Bierz paragon, jedź na Nowowiejską i zwracaj towar. Potem na Obozową i już
jesteś do przodu o złocisza.

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-11-29 12:26:58
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Kinex - czy warto?
Dnia 13.11.2009 10:44 użytkownik Jan Cytawa napisał :
[...]

Ja uważam inaczej. Rama nigdy nie będzie hermetyczna i zawsze coś się będzie wlewać, dlatego najlepiej gdy jest otworek w mufie suportu, przez który syf może się wylać. Najważniejsze to osłonić od błota, woda zawsze się wyleje, a błoto już nie tak łatwo, przez co będziesz miał pakiet pięknie oklejony mokrą breją.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-29 10:33:53
Autor: szaman
Kinex - czy warto?
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Czy warto kupic wklad Kinexa (ok. 50zl) czy raczej jakies Shimano Deore w podobnej cenie?

U mnie z kolei kinexy tanie wytrzymywały po 3-5 Mm, co no cóż... lekko niezadowalającym było...

A może to po prostu ja jestem Support-killer? :)

sz

Kinex - czy warto?