Kinkiet do lustra

Data: 2011-01-03 21:15:14
Autor: Maxi
Kinkiet do lustra
Poszukuję kinkietu do lustra łazienkowego o wymiarze HxL = 80x90. Czy lampka na neonówkę 13 W, na środku lustra (L= 60 cm) będzie wystarczająca jeśli chodzi o oświetlenie samego lustra? pozdr!

Data: 2011-01-03 21:36:43
Autor: Ikselka
Kinkiet do lustra
Dnia Mon, 03 Jan 2011 21:15:14 +0100, Maxi napisał(a):

Poszukuję kinkietu do lustra łazienkowego o wymiarze HxL = 80x90. Czy lampka na neonówkę 13 W, na środku lustra (L= 60 cm) będzie wystarczająca jeśli chodzi o oświetlenie samego lustra? pozdr!

A po co oświetlać lustro? Oświetlać trzeba raczej osobę stojącą przed nim.

Data: 2011-01-03 21:53:29
Autor: Maxi
Kinkiet do lustra
(...)
A po co oświetlać lustro? Oświetlać trzeba raczej osobę stojącą przed nim.

Hmmmm, a od lustra też światło się odbija i oświetla twarz...
ale OK, chodzi o rzucenie światła na osobę, np. żeby dało się ogolić, bo halogeny sufitowe nie są wystarczające, a z pewnych powodów nie możemy dać bocznych kinkietów, Znalazłem coś takiego:
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40158545
13 W dla neonówki wystarczy?

Data: 2011-01-04 00:01:06
Autor: Krzysztof 45
Kinkiet do lustra
Maxi napisał(a):
Znalazłem coś takiego:
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40158545
13 W dla neonówki wystarczy?
Mam, i nie używam. To jest do świecenia, ale nie do oświetlenia twarzy przy goleniu.
Tylko boczne kinkiety dają porządne światło.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-04 11:21:01
Autor: KJ Siła Słów
Kinkiet do lustra
W dniu 2011-01-04 00:01, Krzysztof 45 pisze:
Maxi napisał(a):
[...]

Mam inną długą lampę, też 13W fabrycznie, włożyłem tam parę Wat więcej ale do golenia brzytwą będzie IMO za mało.

Za to w drugiej łazience mam nad lustrem lampke na 2 male "zarowki" ze stykiem G-costam, nie pamietam ile maja Wat, coś miedzy 30 a 40 kazda i swieca jak jasny piorun. :-)

KJ

Data: 2011-01-04 14:16:41
Autor: Maxi
Kinkiet do lustra

> [...]

Za to w drugiej łazience mam nad lustrem lampke na 2 male "zarowki" ze

stykiem G-costam, nie pamietam ile maja Wat, coś miedzy 30 a 40 kazda i

Czyli rozumiem, że jest możliwe, żeby taki jeden kinkiet większej mocy oświetlił porządnie twarz np. przy goleniu.... Dzięki

Data: 2011-01-04 15:29:42
Autor: Panslavista
Kinkiet do lustra

"Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:2de1.000003d6.4d231db9newsgate.onet.pl...

> [...]

Czyli rozumiem, że jest możliwe, żeby taki jeden kinkiet większej mocy oświetlił
porządnie twarz np. przy goleniu.... Dzięki

Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na lustra w toaletach wagonowych. Niektóre mają oświetlenie pod lustrem, szkło lustra w miejscu bez warstwy lustrzanej jest zmatowione, aby oświetlenie twarzy było lekko rozproszone. Takie lustro wymaga zamówienia u szklarza, do tego warto umieścić tam małe żarówki halogenowe. Dobrze jest też zaprojektować ruchome skrzydła boczne, które dadzą lepszy widok z boku. Tylko, że wtedy takie lustro zostanie zaanektowane przez samki domowe...

Data: 2011-01-04 21:01:26
Autor: Krzysztof 45
Kinkiet do lustra
Maxi napisał(a):
Czyli rozumiem, że jest możliwe, żeby taki jeden kinkiet większej mocy oświetlił porządnie twarz np. przy goleniu.... Dzięki
Porządnie to oświetli czubek głowy :)
Mnie zależy na dobrym oświetleniu podbródka i szyi. Samo górne światło rzuca cień na tych częściach ciała, dla tego preferuje oświetlenie boczne, przy którym znika ten problem.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-06 14:56:19
Autor: Maxi
Kinkiet do lustra
(...)

[...]

Hmmm, też zaczynam tak myśleć. Poradzicie więc, jak to przerobić? Kabel podpięty jest na środku nad lustrem? Nie ma bardzo miejsca z boku lustra, które jest przyklejone, płytki położone... Wygląda, że potrzebuję 2 kinkiety, które będą mieć główną poprzeczkę zawieszenia i zasilanie 2 cm nad lustrem, a potem zejdą w dół, by tak na środku lustra po obydwu stronach świeciły 2 bańki.
Szkic sytuacyjny:
http://img210.imageshack.us/img210/205/lustro1.jpg
Znacie jakieś rozwiązanie, żeby już nie wiercić w lustrze? Pomóżcie -z góry dziękuję!

Data: 2011-01-06 15:58:11
Autor: Krzysztof 45
Kinkiet do lustra
Maxi napisał(a)
Poradzicie więc, jak to przerobić? Kabel podpięty jest na środku nad lustrem? Nie ma bardzo miejsca z boku lustra, które jest przyklejone, płytki położone...
Kiepska sprawa, z tego co widzę, to tylko wymiana lustra wchodzi w grę.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-06 16:43:26
Autor: Olo
Kinkiet do lustra
W dniu 2011-01-06 14:56, Maxi pisze:

Szkic sytuacyjny:
http://img210.imageshack.us/img210/205/lustro1.jpg
Znacie jakieś rozwiązanie, żeby już nie wiercić w lustrze? Pomóżcie -z góry
dziękuję!

A nie możesz powiesić czegoś takiego
  http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80088678
to przykład, chodzi tylko o idee.

Olo
MĂłj adres zakodowany ROT13.

Data: 2011-01-06 17:01:33
Autor: Maxi
Kinkiet do lustra
(...)
A nie możesz powiesić czegoś takiego
  http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80088678
to przykład, chodzi tylko o idee.

Pozdrawiam
Olo

No tak też myślałem, ale zostałem przez speców skorygowany, że górne nie będą odpowiednie, gdyż oświetlenie twarzy to przede wszystkim światło przy twarzy... Obecnie idę w kierunku 2 takich kinkietów:
http://www.sklep-oswietleniowy.pl/p/54/2417/kinkiet-marco-mb4801-1a-kinkiety-
lazienkowe.html

tylko nie wiem czy zdołam to wszystko przerobić :(

Data: 2011-01-06 22:13:09
Autor: Olo
Kinkiet do lustra
W dniu 2011-01-06 17:01, Maxi pisze:

[...]

Przesadzają, wszystko zaleĹźy od mocy ĹźarĂłwek, Ja mam dwa pojedyncze kinkiety kule  (świecą we wszystkie strony) z ĹźarĂłwkami 40 W i jest super nawet nie muszę zapalać oświetlenia głównego a jak czasami ktĂłraś padnie (spali się ĹźarĂłwka) to i przy jednej się spokojnie ogolisz. Jak chcesz zrobię zdjęcia i prześle.
Moim zdaniem wszystko zależy od tego jak wielkie jest to lustro i jak daleko od niego będziesz stał no i od mocy żarówek.