Kinkiety z czujnikeim ruchu nad schody

Data: 2010-02-08 13:18:39
Autor: shat
Kinkiety z czujnikeim ruchu nad schody
Poszukuję kinkietów nad schody na piętro z czujnikiem ruchu skierowanym w dół. Coś takiego:

http://www.lampyogrodowe.pl/sklep,601,,,03,,pl-pln,701765,0.html

Tutaj czujnik jest skierowany poziomo, więc chodząc po salonie światło nad schodami będzie się często włączało.

Czy znacie jakieś alternatywy ?

--
Marek

Data: 2010-02-08 21:30:18
Autor: wolim
Kinkiety z czujnikeim ruchu nad schody
Daj sobie spokój. To nie działa tak, jakbyś chciał. Będzie Ci się non stop włączać, albo włączy się na półpiętrze.

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-02-08 21:30:56
Autor: Andrzej
[...]

Ja używam do kontaktowych firmy GE razem z czujnikiem oświetlenia. Sprawują się rewelacyjnie dokładnie jak oczekuję i to już od 5 lat ale są na małe lampki 5W i niestety na 110V więc to inne rozwiązanie. Czujnik ruchu w postaci niewielkiej kulki zaskoczył mnie czułością i niemal brakiem martwych stref. Świetnie sie sprawdza również w łazience.

Czułość w określonym kierunku możesz ograniczyć zamalowując pewna strefę lub osłabić jej czułość przez przyklejenie kilku warstw przezroczystej taśmy klejącej.

Bardzo wysoka ocena dawana przez użytkowników na Amazon.com potwierdza użyteczność takiego rozwiązania. Może nie jest to dla ciebie ze względu na napięcie ale może ktoś produkuje cos podobnego na nasz rynek ja kupowałem takie światła na wyprzedaży chyba za niecałe 2$ bo to ten stary model obok tego nowego z tego linku:

http://tnij.org/fs7d

Data: 2010-02-09 11:12:54
Autor: shat
"Andrzej" <aibplwyłączone@gazeta.pl> wrote in message news:hkqktd$b8b$1inews.gazeta.pl...

[...]

W moim przypadku odpada, spójrz na zdjęcie które dołączyłem w poście niżej.

--
Marek

Data: 2010-02-10 08:08:32
Autor: Art
Kinkiety z czujnikeim ruchu nad schody

zobacz na lampy serii RS
http://www.farol.pl/steinel-m-10.html

ja np. bardzo poważnie rozważam zakup na schody i korytarze takie lampy:
http://www.farol.pl/lampa-sufitowa-steinel-p-449.html

filmik reklamowy:
http://www.youtube.com/watch?v=aVjMMQP8Yn8

Zwracam uwagę na zastosowane tutaj rozwiązanie - RADAROWY CZUJNIK RUCHU, oraz jego umieszczenie pod kloszem co znacznie poprawia estetykę. Cena nie jest rewelacyjna bo podobne plafoniery ze standardowym czujnikiem można kupić za 80-90 zł, ale jak znam życie to zwykłe czujki ruchu stwarzają sporo problemów z regulacją.

Data: 2010-02-10 13:21:08
Autor: Józek

Dzięki serdeczne. Podoba mi się http://www.farol.pl/lampa-nascienna-steinel-p-75.html lub http://www.farol.pl/lampa-nascienna-steinel-p-74.html ale cena dość wysoka. Czy w Krakowie można zobaczyć te lampy? Są na tyle drogie, że zakup w ciemno bez sprawdzenia działania czujnika no i oczywiście wyglądu realnego nie jest rozsądne. Martwi mnie juz minimalny zasięg czujki 5m, ja potrzebuję max 1-2 m, żeby dopiero stając na schodku oświetlenie się zapaliło.

--

Marek

Data: 2010-02-09 09:44:24
Autor: Qwinto
"shat" <asas@ssss.pl> wrote in message news:hkovf0$d84$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oddzielny czujnik ruchu, sterujący kinkietami. Czujnik należny umieścić tak, żeby włączał się dopiero jak ktoś wchodzi na schody (z obu stron).

Qwinto

Data: 2010-02-09 09:56:08
Autor: Mikolaj Rydzewski
Qwinto wrote:
Oddzielny czujnik ruchu, sterujący kinkietami. Czujnik należny umieścić tak, żeby włączał się dopiero jak ktoś wchodzi na schody (z obu stron).

U mnie na schodach jest najprostrzy kinkiet ze świetlówką energooszczędną 7W . Włączana wczesnyn popołudniem, wyłączana przed północą. I działa już tak parę lat. Żadnych czujników i innych (psujących się) bajerów.

Data: 2010-02-09 11:07:05
Autor: Qwinto
"Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> wrote in message news:hkr7v9$1o77$1news2.ipartners.pl...
Qwinto wrote:
[...]

Nie bój, świetlówka też Ci się kiedyś popsuje :)

Qwinto

Data: 2010-02-09 13:53:38
Autor: Mikolaj Rydzewski
Qwinto wrote:
Nie bój, świetlówka też Ci się kiedyś popsuje :)

Wszystko się psuje. Jednak stosunek złożoności do jakości w moim przypadku jest najkorzystniejszy :-)

Data: 2010-02-09 13:57:45
Autor: Prawusek

Qwinto wrote:
> Nie bój, świetlówka też Ci się kiedyś popsuje :)

Wszystko się psuje. Jednak stosunek złożoności do jakości w moim
przypadku jest najkorzystniejszy :-)

Raczej moja propozycja.

Data: 2010-02-09 10:17:55
Autor: Prawusek
[...]

Jasne - stałe i niezależne od wyłacznika oświetlenie żarówkami led - moc
pobierana około 3W:
http://www.allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=%C5%BCar%C3%B3wka+led
lub z akumulatorami wbudowanymi:
http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=%C5%BCar%C3%B3wka+led+akumulatorowa&from_showcat=1&category=0
Ta zapewnia oświetlenie także w przypadku czasowej przerwy w dostawie
energii elektrycznej przez około 12 godzin.

Data: 2010-02-09 11:10:18
Autor: shat
Kinkiety z czujnikeim ruchu nad schody - zdjęcie
Link do zdjęcia:

http://yfrog.com/72img6816dj

Czujnik w kinkiecie na górze i na dole powinien być skierowany w dół, kable wiszą na samym początku i końcu schodów.

--
Marek

Data: 2010-02-11 09:36:11
Autor: Rylen

Użytkownik "shat" <asas@ssss.pl> napisał w wiadomości news:hkrcac$f2i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Kupiłem w ........ czujnik z oprawką (około 19zł) założyłem energooszczędną
15W i przez tydzień chodziłem zadowolony...Do czasu aż pomierzyłem ile to pobiera
w "standby" i tu się okazało że około 7W! Nie chciało mi się wierzyć więc od kolegi
pożyczyłem inny miernik (innej firmy) i też coś około 7 W.Zresztą cała oprawka w "standby"
była dość ciepła.
ps: mierniki były takie z Allegro. Ale próbowałem też równolegle podpiąc żarówke 100W
wiedząc o tym że przy małych mocach one przekłamują. Ale wynik był podobny .
Ostatecznie sprezentowałem  to koledze. Ale mam wyrzuty sumienia...
Rylen

Kinkiety z czujnikeim ruchu nad schody