[CROSS POST] Kino 3D

Data: 2010-08-10 23:41:13
Autor: Koziołek
[CROSS POST] Kino 3D
Przepraszam za cross-posta, ale chciałem się przy okazji spytać, czy
oglądanie filmów w trójwymiarze może być szkodliwe dla zdrowia.

Wybrałem się ostatnio do kina na film 3d. Ponieważ była to dla mnie pierwsza
tego typu produkcja, byłem pod dużym wrażeniem - różne latające przed oczami
ptaszki, pływające rybki, rakiety, wybuchy i podobne bajery. Gwoździem
programu był dla mnie przelot nad powierzchnią morza - czułem się prawie jak
zawieszony w przestworzach, jak na jakiejś lotni, czy innym skrzydlatym
gównie.
I skoro jestem przy tematyce lotniczej: czy mogę domagać się od kina
odszkodowania za brak torebek, takich jak w samolotach pasażerskich?
Niestety mój błędnik nie wytrzymał tempa i zwymiotowałem na siedzącą przede
mną parę, a teraz ci ludzie chcą mnie skarżyć i domagają się pieniędzy.

Z harcerskim pozdrowieniem,

Koziołek

Data: 2010-08-10 23:35:50
Autor: pmlb
[CROSS POST] Kino 3D

[...]

Przypomniales mi... Ja pierwszy film 3D pelnometrazowy widzialem w kinie Moskwa (nieistniejace juz) w Warszawie.
Byla to jakas stara basn rosyjska - film oczywiscie produkcji ZSRR;)
Z latajacymi strzalami konnymi szarzami itp.
A pierwsze obrazy 3D to znacznie wczesniej byly takie obrazki w roznych miesiecznikach jak "swiat nauki" czy cos w tym stylu, byly do tego dolaczone okularny czerwono-niebieskie;) Pamietam, ze te obrazki to glownie figury jak stozki, kule, piramidy - to bylo przezycie:) i pomyslec, ze to bylo przed SW...;)

Ale to bylo dawno i nie prawda.

Data: 2010-08-11 01:48:18
Autor: Animka
[CROSS POST] Kino 3D
W dniu 2010-08-11 00:35, pmlb pisze:

Przypomniales mi... Ja pierwszy film 3D pelnometrazowy widzialem w kinie
Moskwa (nieistniejace juz) w Warszawie.

Oj, nie w kinie Moskwa (nie było przystosowane) tylko pewnie w kinie OKA blisko PL. Bankowego.

--
animka

Data: 2010-08-11 13:10:12
Autor: pmlb
[CROSS POST] Kino 3D

"Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> wrote in message news:i3sp84$20t$1node1.news.atman.pl...
[...]

Masz mnie! Oczywiscie, ze w OKA:)))
Dzieki za przypomnienie:)

Data: 2010-08-12 04:30:12
Autor: Szymon von Ulezalka
Kino 3D
On Aug 10, 11:35 pm, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:
> [...]

stozki, kule, piramidy - to bylo przezycie:) i pomyslec, ze to bylo przed

kurde, nigdy nic nie widzialem (tj. nic 3d) przez te okulary. i zawsze
mnie glowa bolala :/
dzieki bogu za to, ze technika sie do przodu przesunela :P

Data: 2010-08-12 14:23:13
Autor: mvoicem
Kino 3D
(12.08.2010 13:30), Szymon von Ulezalka wrote:
[...]
[...]

Może odwrotnie zakładałe¶ okulary, albo przekręcałe¶ głowę. Ja byłem tam
gdzie¶ w roku 85/86 i 3d widziałem.

p. m.

Data: 2010-08-12 16:39:51
Autor: Animka
Kino 3D
W dniu 2010-08-12 14:23, mvoicem pisze:
[...]

Ja kiedy¶ ogl±dałam w telewizji niemiecki programik Tuti Frutti na RLL-u, bo był trójwymiarowy. Nie pamiętam, czy był parę razy w tygodniu czy raz na tydzień.

--
animka

Data: 2010-08-12 17:30:24
Autor: Big Jack
Kino 3D
W wiadomo¶ci
*Animka* napisał(-a):

Ja kiedy¶ ogl±dałam w telewizji niemiecki programik Tuti Frutti na
RLL-u, bo był trójwymiarowy. Nie pamiętam, czy był parę razy w tygodniu
czy raz na tydzień.

To był RTL jesli chodzi o ¶cisło¶ć. Pamiętam go. Ta trójwymiarowo¶ć to było takie same qui pro quo jak w swoim czasie pokazywano w naszej tv, czyli _ruchomy_ (ważne) obraz ogladany przez dwubarwne okulary. W swoim czasie w kinach z wykorzystaniem tej "technologii" wy¶wietlano któr±¶ czę¶ć Koszmaru z ulicy Wi±zów. W okularach, czy bez, obraz był równie płaski. IMAX jest chyba tutaj póki co niedo¶cigniony.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-12 17:36:31
Autor: mvoicem
Kino 3D
*Animka* napisał(-a):

[...]

E, no bez przesady. KzuW był w okularach całkiem trójwymiarowy, tylko
bez kolorów oczywi¶cie.

p. m.

Data: 2010-08-12 18:16:18
Autor: Big Jack
Kino 3D
W wiadomo¶ci
*mvoicem* napisał(-a):

E, no bez przesady. KzuW był w okularach całkiem trójwymiarowy, tylko
bez kolorów oczywi¶cie.

To my mamy chyba inne wymagania, wyobrażenia i do¶wiadczenia dotycz±ce 3D. A Freddy to tylko kawałek był w tym 3D. Sygnał do założenia ekularów padał z ekranu w sposób bardzo czytelny. Kto o tym nie wiedział (tak jak ja) to niepotrzebnie siedział w nich cały film.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-12 19:08:14
Autor: mvoicem
Kino 3D
*mvoicem* napisał(-a):

E, no bez przesady. KzuW był w okularach całkiem trójwymiarowy, tylko
bez kolorów oczywi¶cie.

To my mamy chyba inne wymagania, wyobrażenia i do¶wiadczenia dotycz±ce
3D.

No nie wiem co ty chcesz od 3d oprócz tego żeby było trójwymiarowe.

A Freddy to tylko kawałek był w tym 3D. Sygnał do założenia ekularów
padał z ekranu w sposób bardzo czytelny. Kto o tym nie wiedział (tak jak
ja) to niepotrzebnie siedział w nich cały film.

Serio siedziałe¶ w tych okularach cały film zanim zaczęła się końcówka
3d? Nie zauważyłe¶ że jeszcze nie ma żadnego 3d?

Jedna babcia się kiedy¶ skarżyła że nie wie co w tej telewizji ludzie
widz±, tam nic ciekawego. A akurat leciał sygnał kontrolny, bo jeszcze
nie zaczęli nadawać programu.

Tak mi się jako¶ skojarzyłe¶ ;)

p. m.

Data: 2010-08-12 19:58:48
Autor: Big Jack
Kino 3D
W wiadomo¶ci
*mvoicem* napisał(-a):

No nie wiem co ty chcesz od 3d oprócz tego żeby było trójwymiarowe.

Ano tego, że obecne 3D, nawet to Dolby 3D Digital Cinema jest o niebo lepsze od tego co był  m.in wła¶nie Freddy

Serio siedziałe¶ w tych okularach cały film zanim zaczęła się końcówka
3d? Nie zauważyłe¶ że jeszcze nie ma żadnego 3d?

Prawie cały. Gdzie¶ w drugiej połowie zdj±łem i założyłem na sygnał. A póĽniej jak już było to 3D to sobie podgladałem bez okularów. Wiekszej różnicy nie widziałem. Zreszt±, gdyby to było takie dobre rozwi±zanie, to pewnie istniałoby do dzisiaj. Nie kręcono by filmów gdzie każdy kadr jest podwójny, dla lewego i prawego oka. Nie konstruowano by do nich monstrualnych projektorów.

Jedna babcia się kiedy¶ skarżyła że nie wie co w tej telewizji ludzie
widz±, tam nic ciekawego. A akurat leciał sygnał kontrolny, bo jeszcze
nie zaczęli nadawać programu.

A mój znajomy ma znajomego, który dla odmiany nie widzi już nic ciekawego w internecie, bo już cały przeczytał (autentyczne) :D To takie skojarzenie a propos tej babci

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-12 18:36:52
Autor: Animka
Kino 3D
W dniu 2010-08-12 17:30, Big Jack pisze:

To był RTL jesli chodzi o ¶cisło¶ć.

Sorry, nie zuważyłam, ze popelniłam literówkę.

[...]

Mam blisko domu ten IMAX, ale filmy jakie¶ chałowe, nikt nie chce i¶ć tam, więc dawno już na filmie trójwymiarowym nie byłam. Może z wnuczkiem kiedy¶, za parę lat pójdę.

--
animka

Data: 2010-08-12 20:49:14
Autor: Big Jack
Kino 3D
W wiadomo¶ci
*Animka* napisał(-a):

Mam blisko domu ten IMAX, ale filmy jakie¶ chałowe, nikt nie chce i¶ć
tam, więc dawno już na filmie trójwymiarowym nie byłam. Może z wnuczkiem
kiedy¶, za parę lat pójdę.

Repertuar w IMAX-ach jest co raz lepszy. Jak do niedawna były prawie wył±cznie filmy popolurnonaukowe, nie zawsze ciekawe, tak teraz s± już fabularne i to pełnometrażowe, najczę¶ciej bajki. Frekwencja mała, bo rotacja filmów jest jeszcze za mała, a bilety drogie. Plusem jest to, że nawet przy jednym widzu seans się odbywa :)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-11 00:23:38
Autor: Plumke
[CROSS POST] Kino 3D

Użytkownik "Koziołek" <dareczki@xxxxinteria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3sh6r$8t1$1@inews.gazeta.pl...
[...]

nie wierze...serio piszesz ???

plumke

Data: 2010-08-11 07:46:11
Autor: Massai
[CROSS POST] Kino 3D
Plumke wrote:

> nie wierze...serio piszesz ???

Nigdy nie widziałeś postów Koziołka???

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-11 10:16:10
Autor: Andrzej Lawa
[CROSS POST] Kino 3D
Massai pisze:
Nigdy nie widziałeś postów Koziołka???

Oryginalny matołek? ;->

Data: 2010-08-11 09:17:51
Autor: Massai
[CROSS POST] Kino 3D
Andrzej Lawa wrote:

Massai pisze:
> Nigdy nie widziałeś postów Koziołka???
> Oryginalny matołek? ;->

Nie jest taki zły, ja jego posty traktuję jako rozrywkę.
Nawet składnie pisze, czasem mu się uda coś celnie zobaczyć, ale
niestety czasem takie bzdury na siłę wypuszcza.
Przyjmuję to z prawniczym "dobrodziejstwem inwentarza", tzn. jak mu
zbytnio poziom spadnie to KF działa ;-)

Swoją drogą - zabawne jak taki termin ma potoczne znaczenie przeciwne
do prawniczego.
Większość ludzi używa go w sensie "jak się coś wybrało, to trzeba się
ze złymi konsekwencjami/elementami pogodzić"...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-11 06:38:09
Autor: SQLwiel
[CROSS POST] Kino 3D
W dniu 2010-08-10 23:41, Koziołek pisze:
Przepraszam za cross-posta, ale chciałem się przy okazji spytać, czy
oglądanie filmów w trójwymiarze może być szkodliwe dla zdrowia.

Z harcerskim pozdrowieniem,

Koziołek

Coś mi tu trollem zaleciało...

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-08-11 08:16:49
Autor: Andrzej Lawa
[CROSS POST] Kino 3D
Koziołek pisze:
Przepraszam za cross-posta, ale chciałem się przy okazji spytać, czy
oglądanie filmów w trójwymiarze może być szkodliwe dla zdrowia.

Tak. Psychicznego. Ale tylko twojego, więc nie ma różnicy.

Data: 2010-08-11 09:24:12
Autor: Koziołek
[CROSS POST] Kino 3D
Andrzej Lawa napisał:
Koziołek pisze:
Przepraszam za cross-posta, ale chciałem się przy okazji spytać, czy
oglądanie filmów w trójwymiarze może być szkodliwe dla zdrowia.

Tak. Psychicznego. Ale tylko twojego, więc nie ma różnicy.

Powiadasz Andrzejku? To już po pierwszym razie tak kopie w mózgownicę? A Ty ile razy byłeś w kinie na takim filmie?

http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

Data: 2010-08-11 09:50:57
Autor: Andrzej Lawa
[CROSS POST] Kino 3D
Koziołek pisze:
Andrzej Lawa napisał:
Koziołek pisze:
[...]

Ja? Ani razu. Ale ciebie tak skopało, że nawet czytać już niezbyt
umiesz. Wyraźnie napisałem, że szkodzi tylko tobie. Ale tobie nawet
oddychanie szkodzi, więc przestań.

Data: 2010-08-11 09:59:07
Autor: Koziołek
[CROSS POST] Kino 3D
Andrzej Lawa napisał: >>> Tak. Psychicznego. Ale tylko twojego, więc nie ma różnicy.

[...]

Fe. Ale jesteś niewychowany. "Ty" piszesz z małej litery. Nieładnie, mamusia nie była by z Ciebie dumna ;)
A gdzie napisałem, że masz kuku? Zapytałem tylko, ile razy byłeś na takim seansie, ale skoro zero... Czyli ta piana to tylko wścieklizna? ;)

Pozdr.,

Koziołek

Data: 2010-08-11 10:20:21
Autor: Koziołek
[CROSS POST] Kino 3D
Andrzej Lawa napisał:
(ciach!)

Z racji tego, że nie pierwszy raz gryziesz mnie po pośladach, postaram się coś Ci wytłumaczyć. Otóż nie wszystkie moje posty powstają dla zwykłej radości jątrzenia i trollowania. Owszem, są takie, ale część jest owocem pewnych przemyśleń i dyskusji w gronie znajomych. Np. wczoraj rozmawialiśmy z kolegą na temat Avatara 3D, na seansie którego jego żona przez pierwsze pół godziny walczyła z nudnościami, wchodzącej telewizji trójwymiarowej i ewentualnych zdrowotnych problemach wynikających z tej technologii.
Zaciekawiony problemem wyguglalem taki artykuł:
http://tech.wp.pl/kat,1009789,title,Jak-bardzo-niebezpieczna-jest-telewizja-3D,wid,12209432,wiadomosc.html?ticaid=1aaf2
Ponieważ wiadomo, że media kłamią a dziennikarze szukają sensacji, zadałem pytanie zaadresowane na pl.sci.medycyna.
Drugie pytanie - pod adresem prawników - to hipotetyczna sytuacja odpowiedzialności kina. W końcu nie robią Ci badań ani nie wymagają zaświadczenia od lekarza że możesz chodzić na filmy w trójwymiarze. A że pytam w taki, a nie inny sposób? Cóż, od tego jestem Koziołkiem ;)
Jeżeli nie odpowiada Ci forma - nie czytaj. Wrzuć do kaefa. Nie zmieniam tożsamości, nie obrażę się.

Pozdr.,

Koziołek

Data: 2010-08-11 10:00:23
Autor: Rowerex
Kino 3D
On 10 Sie, 22:41, Koziołek <darec...@xxxxinteria.pl> wrote:

Wybrałem się ostatnio do kina na film 3d.

Najlepiej ogl±da się 3D będ±c nawalonym w 4D

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-08-11 10:47:59
Autor: Big Jack
[CROSS POST] Kino 3D
W wiadomości
*Koziołek* napisał(-a):

[...]

Oglądanie świata (w 3D rzecz jasna) też przyprawia Cię o torsje? Fakt, to może się zdarzyć, ale z przyczyn zgoła innych. Też chciałbyś od kogoś wyrwać odszkodowanie, że z tego powodu nie utrzymałeś treści żołądka? BTW, błędnik to takie ustrojstwo co reaguje na ruch, a nie na bodźce wzrokowe.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-11 19:36:01
Autor: mvoicem
[CROSS POST] Kino 3D
(11.08.2010 10:47), Big Jack wrote:
[...]

Pomijając trollizm wątkotwórcy, to sytuacja kiedy dane z błędnika nie
zgadzają się z danymi z oczu także może spowodować że się komuś
"podniesie".

p. m.

Data: 2010-08-11 20:20:31
Autor: Big Jack
[CROSS POST] Kino 3D
W wiadomości
*mvoicem* napisał(-a):

Pomijając trollizm wątkotwórcy, to sytuacja kiedy dane z błędnika nie
zgadzają się z danymi z oczu także może spowodować że się komuś
"podniesie".

W to byłby skłonny uwierzyć w sytuacji kiedy to błędnik byłby rozchwiany
z jednoczesnym obserwacją statycznego obrazu albo i bez obserwacji. Ale
tutaj mieliśmy sytuację odwrotną, błędnik w spoczynku i szaleństwo
wizualne. Może to dla słabszych jednostek rzeczywiście za dużo
szczęścia... Miałem kiedyś kolegę, którego bez problemu dało się
werbalnie sprowokować do wywracania żołądka na lewą stronę  :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-12 07:27:52
Autor: Massai
[CROSS POST] Kino 3D

a.pl *mvoicem* napisał(-a):

> [...]

obserwacji. Ale tutaj mieliśmy sytuację odwrotną, błędnik w spoczynku
i szaleństwo wizualne. Może to dla słabszych jednostek rzeczywiście

W pociągu dłuższe wpatrywanie się w przelatujący krajobraz u niektórych
owszem - wywołuje nudności.

Choć to może kwestia standardu naszych kolei ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-12 11:58:28
Autor: Big Jack
[CROSS POST] Kino 3D
W wiadomości
*Massai* napisał(-a):

W pociągu dłuższe wpatrywanie się w przelatujący krajobraz u niektórych
owszem - wywołuje nudności.

Choć to może kwestia standardu naszych kolei ;-)

No tak, tylko że w pociągu błędnik nie jest w bezruchu, co oczywiście ma związek ze standardem naszych kolei

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-12 09:47:47
Autor: Henry(k)
[CROSS POST] Kino 3D
Dnia Wed, 11 Aug 2010 20:20:31 +0200, Big Jack napisał(a):

 Ale
tutaj mieli¶my sytuację odwrotn±, błędnik w spoczynku i szaleństwo
wizualne. Może to dla słabszych jednostek rzeczywi¶cie za dużo
szczę¶cia...

Mnie się robi niedobrze jak za długo gram w Unreal'a. Jeszcze gorszy był
Duke Nukem w dawnych czasach - podobno na dużo osób tak działał...
Mózg robi dziwne rzeczy i to że błędnik jest w spoczynku niewiele znaczy.

Pozdrawiam,
                 Henry

Data: 2010-08-12 09:57:36
Autor: mvoicem
[CROSS POST] Kino 3D
(12.08.2010 09:47), Henry(k) wrote:
[...]

Już nie mówi±c o dłuższej sesji w Descent3d.

p. m.

Data: 2010-08-12 13:22:07
Autor: Massai
[CROSS POST] Kino 3D
Henry(k) wrote:

> [...]

był Duke Nukem w dawnych czasach - podobno na dużo osób tak działał...
Mózg robi dziwne rzeczy i to że błędnik jest w spoczynku niewiele

Half-life. Ten "view-bob" czy jak to się zwało (skacz±cy ekran podczas
ruchu) spowodował że nigdy w to nie zagrałem ;-)

--
Pozdro
Massai

[CROSS POST] Kino 3D