[CROSS POST] Kino 3D

Data: 2010-08-11 10:47:59
Autor: Big Jack
[CROSS POST] Kino 3D
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/i3sh6r$8t1$1@inews.gazeta.pl
*Koziołek* napisał(-a):

Przepraszam za cross-posta, ale chciałem się przy okazji spytać, czy
oglądanie filmów w trójwymiarze może być szkodliwe dla zdrowia.

Wybrałem się ostatnio do kina na film 3d. Ponieważ była to dla mnie
pierwsza tego typu produkcja, byłem pod dużym wrażeniem - różne latające
przed oczami ptaszki, pływające rybki, rakiety, wybuchy i podobne bajery.
Gwoździem programu był dla mnie przelot nad powierzchnią morza - czułem
się prawie jak zawieszony w przestworzach, jak na jakiejś lotni, czy
innym skrzydlatym gównie.
I skoro jestem przy tematyce lotniczej: czy mogę domagać się od kina
odszkodowania za brak torebek, takich jak w samolotach pasażerskich?
Niestety mój błędnik nie wytrzymał tempa i zwymiotowałem na siedzącą
przede mną parę, a teraz ci ludzie chcą mnie skarżyć i domagają się
pieniędzy.

Oglądanie świata (w 3D rzecz jasna) też przyprawia Cię o torsje? Fakt, to może się zdarzyć, ale z przyczyn zgoła innych. Też chciałbyś od kogoś wyrwać odszkodowanie, że z tego powodu nie utrzymałeś treści żołądka? BTW, błędnik to takie ustrojstwo co reaguje na ruch, a nie na bodźce wzrokowe.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-11 19:36:01
Autor: mvoicem
[CROSS POST] Kino 3D
(11.08.2010 10:47), Big Jack wrote:
[...]

Pomijając trollizm wątkotwórcy, to sytuacja kiedy dane z błędnika nie
zgadzają się z danymi z oczu także może spowodować że się komuś
"podniesie".

p. m.

Data: 2010-08-11 20:20:31
Autor: Big Jack
[CROSS POST] Kino 3D
W wiadomości
*mvoicem* napisał(-a):

Pomijając trollizm wątkotwórcy, to sytuacja kiedy dane z błędnika nie
zgadzają się z danymi z oczu także może spowodować że się komuś
"podniesie".

W to byłby skłonny uwierzyć w sytuacji kiedy to błędnik byłby rozchwiany
z jednoczesnym obserwacją statycznego obrazu albo i bez obserwacji. Ale
tutaj mieliśmy sytuację odwrotną, błędnik w spoczynku i szaleństwo
wizualne. Może to dla słabszych jednostek rzeczywiście za dużo
szczęścia... Miałem kiedyś kolegę, którego bez problemu dało się
werbalnie sprowokować do wywracania żołądka na lewą stronę  :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-12 07:27:52
Autor: Massai
[CROSS POST] Kino 3D

a.pl *mvoicem* napisał(-a):

> [...]

obserwacji. Ale tutaj mieliśmy sytuację odwrotną, błędnik w spoczynku
i szaleństwo wizualne. Może to dla słabszych jednostek rzeczywiście

W pociągu dłuższe wpatrywanie się w przelatujący krajobraz u niektórych
owszem - wywołuje nudności.

Choć to może kwestia standardu naszych kolei ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-12 11:58:28
Autor: Big Jack
[CROSS POST] Kino 3D
W wiadomości
*Massai* napisał(-a):

W pociągu dłuższe wpatrywanie się w przelatujący krajobraz u niektórych
owszem - wywołuje nudności.

Choć to może kwestia standardu naszych kolei ;-)

No tak, tylko że w pociągu błędnik nie jest w bezruchu, co oczywiście ma związek ze standardem naszych kolei

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-12 09:47:47
Autor: Henry(k)
[CROSS POST] Kino 3D
Dnia Wed, 11 Aug 2010 20:20:31 +0200, Big Jack napisał(a):

 Ale
tutaj mieli¶my sytuację odwrotn±, błędnik w spoczynku i szaleństwo
wizualne. Może to dla słabszych jednostek rzeczywi¶cie za dużo
szczę¶cia...

Mnie się robi niedobrze jak za długo gram w Unreal'a. Jeszcze gorszy był
Duke Nukem w dawnych czasach - podobno na dużo osób tak działał...
Mózg robi dziwne rzeczy i to że błędnik jest w spoczynku niewiele znaczy.

Pozdrawiam,
                 Henry

Data: 2010-08-12 09:57:36
Autor: mvoicem
[CROSS POST] Kino 3D
(12.08.2010 09:47), Henry(k) wrote:
[...]

Już nie mówi±c o dłuższej sesji w Descent3d.

p. m.

Data: 2010-08-12 13:22:07
Autor: Massai
[CROSS POST] Kino 3D
Henry(k) wrote:

> [...]

był Duke Nukem w dawnych czasach - podobno na dużo osób tak działał...
Mózg robi dziwne rzeczy i to że błędnik jest w spoczynku niewiele

Half-life. Ten "view-bob" czy jak to się zwało (skacz±cy ekran podczas
ruchu) spowodował że nigdy w to nie zagrałem ;-)

--
Pozdro
Massai

[CROSS POST] Kino 3D