Klakson tylko w kierownicy?

Data: 2009-08-31 08:27:36
Autor: Sawa
Klakson tylko w kierownicy?
Witam!
Mam sobie rosyjskie auto 4x4 ;-) Autko jest cudowne tylko ma jedną wadę, jest nią instalacja elektryczna, po kawałku wyrywam starą i zamieniam na proste włączniki zamontowane na jednym panelu aluminiowym. Do zwalczenia pozostał mi klakson, problem polega na tym że ten w kierownicy jest nie do uruchomienia (dwa dni mu poświęciłem...) i chciałbym zamocować go na panelu z resztą włączników tu pojawia się pytanie: Czy wedle przepisów (za dwa tygodnie przegląd) sygnał dźwiękowy musi być dostępny bez odrywania ręki od kierownicy (ten by nie był) czy raczej jest w tym temacie dowolność?

Pozdrawiam
Sawa

Data: 2009-08-31 01:21:37
Autor: choczsz
Klakson tylko w kierownicy?
On 31 Sie, 08:27, "Sawa" <f...@miku.pl> wrote:
[...]

Nie znam przepisu, ktory by nakazywal umieszczanie wlacznika klaksonu
w zasiegu reki spoczywajacej na kierownicy, zatem zgaduje, ze panuje
tu dowolnosc, wazne aby klakson byl i dzialal.
Zapewne wiesz ze 99% aut francuskich, ale takze inne (na przyklad S.
Favorit) ma wlacznik klaksonu umieszczony poza kolem kierownicy, we
wlaczniku kierunkowskazow.
Spotkalem sie takze z wlacznikami klaksonu umieszcoznymi na podlodze i
wlaczanymi stopa (autobusy).
Ciagniki Ursus, przynajmniej dawniej, mialy wlacznik na "kokpicie"
zupelnie poza zasiegiem dloni spoczywajacej na kierownicy.
Przed epoka powszechnych airbagow wlaczniki klaksonu czesto byly w
postaci kolka o malej srednicy, umieszczonego na srodku kola
kierownicy i niewatpliwie wymagaly oderwania jedenj reki od
zewnetrzengo okregu kierownicy.
Jesli w twojej Ladzie nie musi byc na tym panelu, to sprobuj zrobic na
modle francuska, to sie prawdza. Jakos tak bylo ze przez ostatnie lata
jezdzilem glownie francuzami i przywyklem do tego rozwiazania.
Obecnie, w aucie wloskim, klakson w kole kierownicy mnie drazni.
Czasami kiedy krece kierownica na parkingu jedna reka to zawadzam
przedramieniem i trabie jak glupi. Tak samo mialem prowadzac Opla tzn
zawadzalem krecac jedna reka.

Data: 2009-09-01 22:10:37
Autor: Jacek
Klakson tylko w kierownicy?
Użytkownik "choczsz" <zovyoyhr@jadamspam.pl> napisał w wiadomości news:2eb5709b-37c0-4fee-bec4-37f4afbbac18d4g2000vbm.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
napewno kwestia przyzwyczajenia.
Służbowo jeździłem Berlingo, i w sytuacji kolizyjnej gdy obce auto ewidentnie leciało na mnie, na zakręcie, to zanim zatrąbiłem zdąrzyłem niechcący właczyc światła długie, prawie kierunkowskaz i z mijania przełaczyc na pozycyjne. Ta sekunda zadecydowała o byciu i niebyciu tego auta. Moim zdaniem klakson powinien być zawsze pod kciukiem, nieważne w jakim położeniu jest kierownica.
--
Stoout
prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900

Data: 2009-09-01 13:35:48
Autor: slaweks
Klakson tylko w kierownicy?
On 1 Wrz, 22:10, "Jacek" <sto...@wp.pl> wrote:
[...]

A co by było, gdyby klakson nic nie zdziałał?

Data: 2009-09-01 22:50:29
Autor: Jacek
Klakson tylko w kierownicy?
Użytkownik "slaweks" <slaweks@seznam.cz> napisał w wiadomości news:244d3e5e-93f9-4eaf-8c68-ccea5e0d6934m20g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

byłbym spokojniejszy ze zrobiłem wszystko aby uniknąć takiej sytuacji.
Mruganie światłami nijak nie ostrzeże kierowcy auta które jedzie równolegle do mnie.

Data: 2009-09-01 21:43:37
Autor: masti
Klakson tylko w kierownicy?
Dnia pięknego Tue, 01 Sep 2009 22:10:37 +0200, osobnik zwany Jacek
wystukał:

UÂżytkownik "choczsz" <zovyoyhr@jadamspam.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
[...]

S³u¿bowo jeŒdzi³em Berlingo, i w sytuacji kolizyjnej

czyli nie byłeś przyzwyczajony --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-08-31 09:39:50
Autor: Dysiek
Klakson tylko w kierownicy?
Czy wedle przepisów (za dwa tygodnie przegląd) sygnał dźwiękowy musi być dostępny bez odrywania ręki od kierownicy (ten by nie był) czy raczej jest w tym temacie dowolność?

Nie wiem jak to jest w przepisach, ale Trabant 1.1 mial klakson w dzwigni kierunkowskazow i raczej musiales oderwac reke od kiery zeby go nacisnac. Oczy od drogi tez musiales oderwac bo mial wymiary 1 cm kwadratowego :)

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-08-31 09:56:58
Autor: szymo
Klakson tylko w kierownicy?

[...]

Co gorsza używanie powyższego klaksonu powodowało nie tylko oderwanie oczu od drogi ale także samego klaksonu z tym że rzadziej :P ale za to skutecznie :) ale to tak na marginesie.

Pozdrawiam
Szymo.

Data: 2009-08-31 10:16:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Klakson tylko w kierownicy?
Dysiek pisze:
[...]

Większość francuskich wozideł ma klakson w dźwigni kierunków. Często jako zdublowany z tym w samej kierownicy, jak np. u mnie w Lagunie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-31 12:27:52
Autor: Nex@pl
Klakson tylko w kierownicy?
Sawa pisze:
[...]

Niech Ci podadzą podstawę dlaczego nie przeszedł, gdyby nie przeszedł :) Są takie wynalazki w różnych autach, a co się stało, że nie da rady uruchomić tego w kireownicy?

Data: 2009-08-31 12:36:47
Autor: ToMasz
Klakson tylko w kierownicy?
Sawa pisze:
[...]
ja na twoim miejscu bym sie nie poddawał. co jest nie tak? no chyba ze
po nim był airbag który wystrzelił...

ToMasz

Data: 2009-08-31 14:10:54
Autor: Sawa
Klakson tylko w kierownicy?
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7g93v$jg3$1inews.gazeta.pl...
uruchomienia (dwa dni mu poświęciłem...)
ja na twoim miejscu bym sie nie poddawał. co jest nie tak? no chyba ze
po nim był airbag który wystrzelił...

Kierownica od golfa, wyszyta skórą, poprzedni właściciel wyciął środek i wstawił ale to za bardzo nie pasuje, trąbi losowo przeważnie jak docisnę całą kierownicę no ale wtedy zapalają się długie ;-D heh tak to jest z elektryka Zdjełaną w CCCP ;-) Oryginalna kierownica to plastik o średnicy 1 cm hmmm nieciekawe ;-)
Walne na pulpicie i zobaczę co będzie, nigdy nikt na przeglądzie mi nie sprawdzał klaksonu tyle że zawsze byłem autem max 6 letnim.

Sawa

Data: 2009-08-31 14:25:00
Autor: szymo
Klakson tylko w kierownicy?
Sawa pisze:
[...]

A może zrobisz taką stylową zakręconą w połowie długości chromowaną trąbkę doczepianą z boku drzwi obok lusterka taką jak miały Fordy T
W końcu to też klakson i to jaki old_shoolowy przez przegląd przejedzie   co będziesz się mścił na kierownicy  :)

Szymo.

Data: 2009-08-31 14:13:52
Autor: Marx
Klakson tylko w kierownicy?
ToMasz pisze:
Sawa pisze:
[...]

rosyjski airbag? to cos jak prezerwatywa z siatki metalowej?
:)
Marx

Data: 2009-08-31 14:38:52
Autor: WIHEDCNF
Klakson tylko w kierownicy?

Użytkownik "Marx"

rosyjski airbag? to cos jak prezerwatywa z siatki metalowej?
:)

Czy wszystko co ruskie musi być od razu złe? weź choćby takiego Kałasznikowa 60 lat w produkcji i wciąż nie ma sobie równych ;-)

Data: 2009-08-31 17:26:26
Autor: Dysiek
Klakson tylko w kierownicy?
Czy wszystko co ruskie musi być od razu złe? weź choćby takiego Kałasznikowa 60 lat w produkcji i wciąż nie ma sobie równych ;-)

Aparat Zenit tez byl nieczego sobie :-) Do dzisiaj mam taka lustrzanke i foty niezle robi.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-08-31 11:57:51
Autor: hamberg
Klakson tylko w kierownicy?
On 31 Sie, 17:26, "Dysiek" <b...@brak.pl> wrote:
> [...]
> Kałasznikowa 60 lat w produkcji i wciąż nie ma sobie równych ;-)

Aparat Zenit tez byl nieczego sobie :-) Do dzisiaj mam taka lustrzanke i

bedzie chwalil owce kto nie zaznal kobiety - jakosc obiektywow losowa,
pole krycia wizjera raptem 60%, ciemny wizjer, migawka do dupy... w
tym aparacie nic dobrego nie bylo.

z Kalachem to fakt.

Data: 2009-08-31 17:33:51
Autor: J.F.
Klakson tylko w kierownicy?
Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:h7gq36$uu$1inews.gazeta.pl...
[...]

A moj zaczal drzec filmy. No i wymagal regulacji na galce zmiany czasow, a caly ten mechanizm z plastyku zreszta.

Jak to kumpel mawial: przesiadka na Praktike i koniec wozenia zestawu srubokretow :-)

J.

Data: 2009-08-31 22:57:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Klakson tylko w kierownicy?
J.F. pisze:
[...]

Analogi są dla tych, którzy mają zdecydowany nadmiar wolnego czasu. Pozwalają się im skutecznie tego nadmiaru pozbyć. Jak nie wierzysz - spytaj Adama. :P

Data: 2009-09-01 21:19:27
Autor: Adam Płaszczyca
Klakson tylko w kierownicy?
Dnia Mon, 31 Aug 2009 22:57:42 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Analogi są dla tych, którzy mają zdecydowany nadmiar wolnego czasu. Pozwalają się im skutecznie tego nadmiaru pozbyć. Jak nie wierzysz - spytaj Adama. :P

Aqrat. Oni maja wiele czasu, to ja go nie mam ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2009-08-31 19:25:07
Autor: Mumin
Klakson tylko w kierownicy?
WIHEDCNF pisze:

[...]

Musi. :)

Taki joke mi się przypomina:

Co to jest - nie wchodzi do dupy i nie dzwoni?

Ruska maszynka do dzwonienia w dupie.
:D

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-08-31 23:12:45
Autor: Pa_blo
Klakson tylko w kierownicy?

Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:h7gg8n$6c5$1mx1.internetia.pl...

Kałasznikowa 60 lat w produkcji i wciąż nie ma sobie równych ;-)

Mir tez dal rade kilka lat dluzej niz zakladano :)

Picasso

Klakson tylko w kierownicy?