Klamki przełajowe o długim cią gu

Data: 2009-04-07 16:13:51
Autor: Tomasz Minkiewicz
Klamki przełajowe o długim cią gu
Składam sobie właśnie rowerek, który będzie miał hamulce tarczowe
(mechaniczne) i kierownicÄ™ baranek.

Żeby to pogodzić musiałem wybrać między tarczówkami „szosowymi”
w połączeniu z dowolnymi klamkami, albo zwykłymi tarczówkami MTB
z klamkami szosowymi o długim ciągu.
Po namyśle stwierdziłem, że rozwiązanie z hamulcami MTB jest chyba
bardziej przyszłościowe i elastyczne, więc zdecydowałem się na
Avidy BB7 MTB oraz klamki Tektro RL520 i takie nabyłem.
Czyli poszedłem w długi ciąg. ;)

I byłoby po sprawie, gdybym nie wykombinował (wszystko przez to, że
wczoraj jechałem pociągiem i przez godzinę się nudziłem), że fajnie
byłoby mieć na tym rowerku jeszcze klamki przełajowe na górną część
baranka, takie jak na załączonym obrazku:
http://www.sheldonbrown.com/images/interrupter-levers.jpg

I tu zaczyna się ponury dramat: po długim i bolesnym googlingu
ustaliłem, że istnieje wprawdzie przynajmniej jeden model takich
klamek (Tektro RL740), ale nabycie ich graniczy z niemożliwością.
SÄ… wymienione na stronie Tektro, wspominajÄ… o nich ludzie na forach,
ale w cennikach praktycznie nie występują, a już na pewno nie po
tej lepszej stronie Atlantyku.

Stąd pytanie: nie wiecie może, czy w naszym pięknym kraju istnieje
byłoby wiadomo, że ich produkty ściąga na zamówienie? Względnie –
czy nie znacie jakichś innych takich klamek, które byłyby mniej
wirtualne i można by je rzeczywiście kupić?

TIA

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-04-07 07:55:44
Autor: Quapcio
Klamki przełajowe o długim ci±gu
On 7 Kwi, 16:13, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Składam sobie wła¶nie rowerek, który będzie miał hamulce tarczowe
(mechaniczne) i kierownicę baranek.

Żeby to pogodzić musiałem wybrać między tarczówkami "szosowymi"
w poł±czeniu z dowolnymi klamkami, albo zwykłymi tarczówkami MTB
z klamkami szosowymi o długim ci±gu.
Po namy¶le stwierdziłem, że rozwi±zanie z hamulcami MTB jest chyba
bardziej przyszło¶ciowe i elastyczne, więc zdecydowałem się na
Avidy BB7 MTB oraz klamki Tektro RL520 i takie nabyłem.
Czyli poszedłem w długi ci±g. ;)

Nie będzie to odpowiedĽ dla Ciebie, ale dla osób, które będ±
przeszukiwać precla w przyszło¶ci...
Tym długim ci±giem ;) trochę przedobrzyłe¶...
W Twojej kwestii niestety nic nie pomogę, natomiast dla osób, które
chc± mieć baranka i hamulce o mocy porównywalnej z MTB: Nie idĽcie w
długi ci±g;)
"Pro¶ciej" jest założyć hamulce "mini v-brake" albo tarczowe
przystosowane do szosowych klamek, np.: Shimano BR-R505, Avid BB7/BB5
Road - wtedy ładnie to działa a i typowe dodatkowe klamki przełajowe
¶wietnie sobie radz±.
Paweł

Data: 2009-04-07 09:26:58
Autor: Michał Wolff
[...]

No ale wła¶nie sam sobie odpowiedziałe¶, że nie jest bardziej
przyszło¶ciowe ani tym bardziej elastyczne. Jak kupujesz tarcze do
baranka - to kupowanie hamulców MTB nie Road - to szukanie tylko
kłopotów. Niby jak± ma przewagę układ z hamulcami MTB? Bo dla mnie
żadnych, a minusów od cholery - przede wszystkim nie można stosować
klamkomanetek, także i tych klamek po¶rodku baranka.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-08 10:48:26
Autor: Tomasz Minkiewicz
Klamki przełajowe o długim c iągu
On Tue, 7 Apr 2009 09:26:58 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

> bardziej przyszłościowe i elastyczne, więc zdecydowałem się na
> Avidy BB7 MTB oraz klamki Tektro RL520 i takie nabyłem.

No ale właśnie sam sobie odpowiedziałeś, że nie jest bardziej
przyszłościowe ani tym bardziej elastyczne. Jak kupujesz tarcze do
baranka - to kupowanie hamulcĂłw MTB nie Road - to szukanie tylko
kłopotów. Niby jaką ma przewagę układ z hamulcami MTB?

Rama jest formalnie MTB, nie wykluczam, że kiedyś będę chciał ją ubrać
w bardziej typowy osprzęt i planując zakupy brałem to pod uwagę.

Bo dla mnie
żadnych, a minusów od cholery - przede wszystkim nie można stosować
klamkomanetek, także i tych klamek pośrodku baranka.

No właśnie z klamkomanetkami jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.
Klamkomanetek szosowych nie planuję używać, natomiast klamkomanetki MTB
być może kiedyś w tym rowerku będą i to one były mocnym argumentem za
długim ciągiem – nie istnieje taka ich odmiana, która by
współpracowała z hamulcami szosowymi, więc bezpieczniej było
zdecydować się na hamulce górskie.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-04-08 02:20:20
Autor: Kuba Abuk
Klamki przełajowe o długim ci±gu
On Apr 8, 10:48 am, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

No wła¶nie z klamkomanetkami jest dokładnie odwrotnie niż piszesz..
Klamkomanetek szosowych nie planuję używać, natomiast klamkomanetki MTB
być może kiedy¶ w tym rowerku będ± i to one były mocnym argumentem za
długim ci±giem - nie istnieje taka ich odmiana, która by
współpracowała z hamulcami szosowymi, więc bezpieczniej było
zdecydować się na hamulce górskie.

Istnieje jak najbardziej taka odmiana. Poszukaj na alledrogo XTRów ST-
M900 i starych XT do cantileverów. Zależy jeszcze ile chcesz mieć
przełożeń, ale zakładam, że 8. Dlaczego chcesz używać tego wraz z
barankiem szosowym?

Składam co¶ podobnego - rama Author Airline; nominalnie trekingowa,
ale z widelcem przełajowym geo wygl±da rozs±dnie + baranek, k-manetki
szosowe, przerzutki szosowe+odwracacz ci±gu przedniej przerzutki, mini-
V i dodatkowe klamki przełajowe.
Kwestia korby jest jeszcze otwarta - lewa k-mentetka jast na 3.
Tak z ciekawo¶ci: szosowa przerzutka na 3 tarcze pogryzie się z
44-32-22t?

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-08 12:08:32
Autor: Kacper Perschke
Klamki przełajowe o długim ciągu
Dnia 08.04.2009 Kuba Abuk <J.Gruchota@gmail.com> napisał:
Składam coś podobnego - rama Author Airline; nominalnie trekingowa,
[...]
odwracacz ciÄ…gu przedniej przerzutki,

Gdzie udaje się go kupić?

KAcper

Data: 2009-04-08 03:19:49
Autor: Kuba Abuk
On Apr 8, 12:08 pm, Kacper Perschke <zbp.yv...@rxupferc.ercpnx> wrote:

> odwracacz ci±gu przedniej przerzutki,

Gdzie udaje się go kupić?

W necie - dzięki pomocy dobrego człowieka, który zbierał zmówienia na
zakupy w CRC.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=21878

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-08 12:38:30
Autor: fabian
Kuba Abuk wrote:
[...]

A nie możesz zastosować odpowiedniej - górskiej czy trekingowej? Uci±g linki jest ten sam. Ostatnio mam problem z kupieniem szosowej przerzutki na obejmę 34,9 i na 3 tarcze :/

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-08 04:24:26
Autor: Kuba Abuk
On Apr 8, 12:38 pm, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

A nie możesz zastosować odpowiedniej - górskiej czy trekingowej? Uci±g
linki jest ten sam. Ostatnio mam problem z kupieniem szosowej przerzutki
na obejmę 34,9 i na 3 tarcze :/

Nie mogę, bo uci±g nie jest ten sam:-)
Na trzy tarcze bywaj± na allegrogo z mocowaniem na hak, albo low-endy
na obejmę.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-08 13:52:10
Autor: Tomasz Minkiewicz
Klamki przełajowe o długim c iągu
On Wed, 8 Apr 2009 02:20:20 -0700 (PDT)
Kuba Abuk <J.Gruchota@gmail.com> wrote:

> [...]

> długim ciągiem - nie istnieje taka ich odmiana, która by
> współpracowała z hamulcami szosowymi, więc bezpieczniej było

Istnieje jak najbardziej taka odmiana. Poszukaj na alledrogo XTRĂłw ST-
M900 i starych XT do cantileverów. Zależy jeszcze ile chcesz mieć
przełożeń, ale zakładam, że 8. Dlaczego chcesz używać tego wraz z
barankiem szosowym?

9 biegów. I nie chcę tego używać z barankiem. Chodziło o to, że jeśli
kiedyś będę chciał założyć prostą kierownicę, to klamkomanetek
do hampli MTB będzie zdecydowanie większy wybór niż do szosowych.
W zasadzie to nie sądziłem, że w ogóle takie istnieją, bo o tych
XTRach nie wiedziałem. Zaraz sobie z ciekawości obejrzę.

Składam coś podobnego - rama Author Airline; nominalnie trekingowa,
ale z widelcem przełajowym geo wygląda rozsądnie + baranek, k-manetki
szosowe, przerzutki szosowe+odwracacz ciÄ…gu przedniej przerzutki, mini-
V i dodatkowe klamki przełajowe.
Kwestia korby jest jeszcze otwarta - lewa k-mentetka jast na 3.
Tak z ciekawości: szosowa przerzutka na 3 tarcze pogryzie się z
44-32-22t?

A czemu szosowa? Przednie przerzutki są chyba kompatybilne we wszystkie
strony.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-04-08 05:50:18
Autor: Kuba Abuk
Klamki przełajowe o długim ci±gu
On Apr 8, 1:52 pm, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

9 biegów. I nie chcę tego używać z barankiem. Chodziło o to, że je¶li
kiedy¶ będę chciał założyć prost± kierownicę, to klamkomanetek
do hampli MTB będzie zdecydowanie większy wybór niż do szosowych.

Nie rozumieć:-)

A czemu szosowa? Przednie przerzutki s± chyba kompatybilne we wszystkie
strony.

Nie s±. MTB to MTB, a szosa to szosa. Na trzy pełne kliknięcia k-
manetk± szosow± (do trzech tarcz) przerzutka przednia górska zmienia
mniej więcej jedno przełożenie.

Istniej± natomiast  przerzutki "szosowe" (do tarcz 52t) o symbolu
trzycyfrowym (np. FD-R700) do rowerów z prost± kierownic±; tzw.
fitness, które s± kompatybilne z manetkami górskimi. Taka przerzutka
idealnie współgra z lewa manetka do "płaskokierownicowej szosy" - SL-
R440. Ta ma z kolei tzw. "półbiegi", ale z powodzeniem znajomi
użytkuj± j± w góralach.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-08 08:11:18
Autor: Michał Wolff
On 8 Kwi, 14:50, Kuba Abuk <J.Gruch...@gmail.com> wrote:

Nie s±. MTB to MTB, a szosa to szosa. Na trzy pełne kliknięcia k-
manetk± szosow± (do trzech tarcz) przerzutka przednia górska zmienia
mniej więcej jedno przełożenie.

Na pewno nie tak. Kiedy¶ krótko jeĽdziłem z takim zestawem, zanim
kupiłem przerzutkę szosow± - i dało się ustawić tak że wszystkie biegi
działały
--
http://www.wypawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-08 15:32:54
Autor: Tomasz Minkiewicz
Klamki przełajowe o długim c iągu
On Wed, 8 Apr 2009 05:50:18 -0700 (PDT)
> [...]

> kiedyś będę chciał założyć prostą kierownicę, to klamkomanetek
> do hampli MTB będzie zdecydowanie większy wybór niż do szosowych.

Zaczynam podejrzewać, że ja też czegoś nie rozumiem. :)
Chodziło mi o to, że sądziłem iż nie istnieją takie klamkomanetki
przeznaczone na prostą kierownicę, które by miały krótki ciąg hamulców.
Więc gdybym chciał kiedyś do roweru założyć prostą kierownicę MTB, a na
niej k-manetki, to miałbym problem gdybym zastosował BB7 Road. Chciałem
tego uniknąć.

Zresztą te ST-M900 też nie rozwiązałyby problemu w całości, nawet jeśli
majÄ… krĂłtki ciÄ…g, bo mam wraĹĽenie, ĹĽe one juĹĽ nie sÄ… produkowane
(w każdym razie na europejskiej stronie Shimano się do nich nie przyznaje),
a nie chcę się uzależniać na przyszłość od rozwiązań, które może,
ale nie na pewno uda się trafić gdzieś po aukcjach.
No a poza tym XTRy sÄ… ivil, bo strasznie drogie. ;)

> A czemu szosowa? Przednie przerzutki są chyba kompatybilne we wszystkie
> strony.

Nie są. MTB to MTB, a szosa to szosa. Na trzy pełne kliknięcia k-
manetkÄ… szosowÄ… (do trzech tarcz) przerzutka przednia gĂłrska zmienia
mniej więcej jedno przełożenie.

Nie miałem pojęcia.
Hehe… dobrze, że w ogóle nie planuję w rowerku przerzutki przedniej,
bo pewnie byłbym kupił górską i właśnie bluźnił, że mi nie chce działać
z szosową manetką. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-04-07 18:50:39
Autor: fabian
Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]

Podepnę się pod pytanie, firma i model takich tylko dla uciągu typowo szosowego? Będę wdzięczny za wskazówki, chcę sobie takie sprawić w przyszłości.

Fabian.

Data: 2009-04-07 10:16:14
Autor: Quapcio
Klamki przełajowe o długim ci±gu
On 7 Kwi, 18:50, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:
Podepnę się pod pytanie, firma i model takich tylko dla uci±gu typowo
szosowego? Będę wdzięczny za wskazówki, chcę sobie takie sprawić w
przyszło¶ci.

Fabian.

Te tarczowe, które ja wymieniłem - Shimano BR-R505 oraz Avid BB5 Road
i Avid BB7 Road s± przystosowane do klamek/klamkomanetek szosowych.
Je¶li chodzi o hamulce v to trzeba szukać takich, które nazywaj± się
"mini-v"

Data: 2009-04-07 11:21:41
Autor: Kuba Abuk
On Apr 7, 7:16 pm, Quapcio <quap...@gmail.com> wrote:

Je¶li chodzi o hamulce v to trzeba szukać takich, które nazywaj± się
"mini-v"

Np. Miche Performance:
 http://www.sklep.olsh.pl/product_info.php?cPath=90&products_id=421
+ dodatkowe klamki:
http://www.sklep.olsh.pl/product_info.php?cPath=90&products_id=413
lub Tektro Mini-V na alledrogo, które wygl±daj±, poza kolorem,
bliĽniaczo.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-08 08:24:33
Autor: fabian
Kuba Abuk wrote:
+ dodatkowe klamki:
http://www.sklep.olsh.pl/product_info.php?cPath=90&products_id=413

o to mi chodziło, dzięki!

Fabian.

Data: 2009-04-08 14:56:08
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-07, Kuba Abuk <J.Gruchota@gmail.com> wrote:
[...]

Trochę OT - czy w.w. sklep jest godny zaufania? Chodzi mnie o to, czy
można im bez stresu wysyłać przelew? :)

Data: 2009-04-09 21:25:33
Autor: PeJot ( home)
Tomasz Minkiewicz pisze:
Składam sobie właśnie rowerek, który będzie miał hamulce tarczowe
(mechaniczne) i kierownicÄ™ baranek.
/.../

Na marginesie dyskusji: dawno temu, gdy pojawiĹ‚y siÄ™ v-brake, pojawiĹ‚y siÄ™ takĹĽe różne maszynki mimoĹ›rodowe, montowane przy hamulcach, majÄ…ce na celu sztuczne wydĹ‚uĹĽenie uciÄ…gu starych klamek canti i szosowych. Kilka razy widziaĹ‚em to w necie, ale  gĹ‚Ăłwnie "za wielkÄ… kaĹ‚uĹĽÄ…", KtoĹ› wie, czy to jest jeszcze do dostania ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-09 12:54:59
Autor: Michał Wolff
Klamki przełajowe o długim ci±gu
On 9 Kwi, 21:25, "PeJot ( home)" <Pe...@o2.pl> wrote:

Na marginesie dyskusji: dawno temu, gdy pojawiły się v-brake, pojawiły
się także różne maszynki mimo¶rodowe, montowane przy hamulcach, maj±ce
na celu sztuczne wydłużenie uci±gu starych klamek canti i szosowych..
Kilka razy widziałem to w necie, ale  głównie "za wielk± kałuż±", Kto¶
wie, czy to jest jeszcze do dostania ?

Jest ale raczej nie w Polsce. Ja kupowałem tutaj:
http://tinyurl.com/5b575f

Działa to całkiem nieĽle, modulacja przyzwoita, wła¶ciwie taka jak w
typowych V, tylko ustawianie hamulców upierdliwe, często trzeba je
regulować
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-09 22:04:57
Autor: PeJot ( home)
Michał Wolff pisze:
[...]

Ototo.

Działa to całkiem nieĽle, modulacja przyzwoita, wła¶ciwie taka jak w
typowych V, tylko ustawianie hamulców upierdliwe, często trzeba je
regulować

Ale to szczęki czy *ta maszynka* łapie luzy ? Pytam z ciekawo¶ci; lata temu nie mog±c tego kupić, chciałem to skonstruować na podstawie paru fotek. Mocno się wtedy zastanawiałem nad łożyskowaniem aluminiowej rolki na małym łożysku tocznym.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2009-04-09 13:10:36
Autor: Michał Wolff
On 9 Kwi, 22:04, "PeJot ( home)" <Pe...@o2.pl> wrote:

[...]

Nie sama maszynka luzów nie łapie, a łożyska nie ma żadnego, po prostu
¶ruba w ¶rodku. Natomiast wymaga to trochę precyzyjniejszego
ustawienia niż zwykłe V, nieco bliżej obręczy, dlatego trzeba to
często regulować, szczególnie je¶li koła nie s± w idealnym stanie.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-09 22:17:39
Autor: PeJot ( home)
Michał Wolff pisze:
[...]

Czyli ta maszynka nie całkowicie rozwi±zuje problem; takie objawy dawały klamki o zbyt krótkim uci±gu.