Klamki z servo wave - trwałość

Data: 2010-09-11 15:37:41
Autor: PeJot
Klamki z servo wave - trwałość
Czołem.

Zanabyłem sobie klamki XT, model BL-M770. Pierwszy raz mam do czynienia z mechanizmem Servo Wave. Poprzednio używałem zwykłych LX, z prostą 3 stopniową regulacją charakterystyki. Idea servo wave podoba mi się, ale nie podoba mi się wykonanie - stalowy (?) sworzeń przesuwa się ( a może jednak toczy ) pod znacznym naciskiem po aluminium. Obawiam się o trwałość tak wykonanego mechanizmu - ma ktoś podobne uwagi ? Wolałbym jednak poużywać tej opcji.

Ciekawostka: współczesne klamki XT BL-M770 pasują idealnie kształtem do 12 lat starszych manetek XT SL-M740.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-11 20:08:01
Autor: kosik
W dniu 2010-09-11 15:37, PeJot pisze:
[...]

Jeśli chcesz używać Servowave to zrób to od razu. Moje klamki kupiłem używane i widać że jeździły bez servowave przez co w aluminium zrobiło się delikatne wyżłobienie. Na chwile wyjąłem blokadę i sworzeń nie pracuje płynnie tylko blokuje się na samym początku żeby pod większym naciskiem przeskoczyć. Hamulec zrobił się lekko nieprzewidywalny. Ale na codzień jeżdżę z założoną blokadą i nie potrzebuje do szczęścia servowave.

Ciekawostka: współczesne klamki XT BL-M770 pasują idealnie kształtem do
12 lat starszych manetek XT SL-M740.

Bo są praktycznie kopią BL-M730, wiem bo mam oba modele :)

kosik

Data: 2010-09-12 19:49:51
Autor: PeJot
PeJot pisze:
Idea servo wave podoba mi się, ale
nie podoba mi się wykonanie - stalowy (?) sworzeń przesuwa się ( a może jednak toczy )

Z całą pewnością ten swożeń się toczy, widać to dopiero "pod obciążeniem" . Tam musi być upchane jakieś małe łożysko toczne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Klamki z servo wave - trwałość