Klamko-manetki Deore LX rocznik 97

Data: 2009-12-07 21:10:26
Autor: Kit
Klamko-manetki Deore LX rocznik 97
witam
próbuję dobrać jakie¶ hamulce do klamko-manetek deore lx, model z 1997 roku. próbowałem z kilkoma v-brake'ami ale hamulec jest strasznie miękki, wciskam klamki do końca, ale wrażenie jest takie jakby skok dĽwigni był inny niż zakres pracy ramion hamulca. czy to jest klamka tylko do cantilever'ów, czy można dobrać do nich jakiego¶ v-brake'a?

Data: 2009-12-07 21:28:47
Autor: MadMan
Dnia Mon, 07 Dec 2009 21:10:26 +0100, Kit napisał(a):

[...]

Z tego co opisujesz masz klamki do canti. Albo zamontujesz cantilevery,
albo musisz bawić się czym¶ takim:
http://www.jensonusa.com/store/product/BR409Z01-Problem+Solvers+Travel+Agent.aspx

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-12-07 21:49:07
Autor: Rafał VFR
Klamko-manetki Deore LX rocznik 97
Witam
A jakie masz klocki i jaki pancerz ?
Pytam, bo mój rower ma klamkomanetki pod canti z 95 roku - Alivio.
Do tego założyłem kiedy¶ tam zamiast canti pierwsze V brake LX`a.
W sumie poza innym wyci±ganiem linki nie było Ľle, hamulec nie był miękki i działał w miarę poprawnie.
Klocki jednak nie chciały poprawnie działać z felga (przy zbyt długim hamowaniu wydawały dzwięki jakby tarł metal o metal) w końcu kupiłem klocki Author jakie¶ tam.
Efekt jest taki, że klamki działaj± poprawnie z felg± ale hamulce zrobił się miekki jak galareta..
Nie wiem czy sam klocek jest zbyt miękki czy jak ale duż± uwagę trzeba też na wszystkie zmiany typu pancerz - fajka - pancerz końcówka pancerza i gięcia samego już pancerza.
U mnie zawsze tył był bardziej "miekkawy" niż przód :-)

RafalVFR
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/

Użytkownik "Kit" <none@no.com> napisał w wiadomo¶ci news:hfjnkm$ibi$1atlantis.news.neostrada.pl...

Data: 2009-12-08 07:12:32
Autor: PeJot
Kit pisze:
[...]

Wielce prawdopodobne. W tym roczniku były zdaje się do wyboru klamki do v-ek i opcjonalnie do canti, które posiadasz.

> czy można dobrać do nich jakiego¶ v-brake'a?

Nie. Jeste¶ raczej skazany na canti.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2009-12-08 10:50:09
Autor: speedygo
[...]

Nie jestem pewien, ale chyba dobre będ± mini-v-brake , takie jak
tutaj :
http://www.amazon.com/Tektro-926A-Mini-V-Brake-Black/dp/B002F91TP4

Pozdrawiam

Data: 2009-12-09 12:00:26
Autor: Kit
speedygo pisze:
Nie jestem pewien, ale chyba dobre będ± mini-v-brake , takie jak
tutaj :
http://www.amazon.com/Tektro-926A-Mini-V-Brake-Black/dp/B002F91TP4

Pozdrawiam
Hamulce do BMX, może by się nadawały ale gdzie ja znajdę sklep gdzie będ± mógł je przetestować. A czy kto¶ produkuje jeszcze canti, dobrej jako¶ci?

Data: 2009-12-09 12:03:58
Autor: Kit
Klamko-manetki Deore LX rocznik 97
czy to jest canti, ten model niżej, 992AG?
http://www.tektro.com/02products/11qb.php

Data: 2009-12-09 12:48:00
Autor: Rafał VFR
Klamko-manetki Deore LX rocznik 97
To jest chyba canti te górne też (ale konstrukcyjnie wcze¶niejsze od tych na dole)
Ale przecież co jaki¶ czas na allegro kto¶ wystawia takie hmaulce ...
No allegro były ostatnio XT co prawa troche wiekowe i zapuszczone - jednak to nie problem - większy roablem dla mnie to te nieszczęsne linki - A,B, C lub D.
Z ich dokupieniem możb być większa przeprawa.
Ja mam jeszcze swoje Alivio w raczej dobrej kondycji, zreszt± chyba cały komlet - potrzebujesz odezwij się spróbuje je odszukać.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Użytkownik "Kit" <none@no.com> napisał w wiadomo¶ci news:hfo0ru$au9$1nemesis.news.neostrada.pl...

Data: 2009-12-09 12:49:55
Autor: Rafał VFR
Klamko-manetki Deore LX rocznik 97
Data: 2009-12-09 14:57:26
Autor: Kit
Klamko-manetki Deore LX rocznik 97
Rafał VFR pisze:
O proszę: http://www.allegro.pl/item842070403_stary_piekny_lx.html

Pzdr
RK
Już obserwuję to aukcję.

Data: 2009-12-09 16:16:51
Autor: Rzaq
Klamko-manetki Deore LX rocznik 97

Użytkownik "Kit" napisał w wiadomo¶ci

czy to jest canti,

W Krk w CycloCentrum mieli STX ze starych zapasów.

--
Rzaq

Data: 2009-12-09 12:54:56
Autor: Tomasz Minkiewicz
Klamko-manetki Deore LX rocznik 97
On Wed, 09 Dec 2009 12:00:26 +0100
Kit <none@no.com> wrote:

speedygo pisze:
> Nie jestem pewien, ale chyba dobre będą mini-v-brake , takie jak
> tutaj :
> http://www.amazon.com/Tektro-926A-Mini-V-Brake-Black/dp/B002F91TP4
Hamulce do BMX, może by się nadawały ale gdzie ja znajdę sklep gdzie będą mógł je przetestować.

Chodzi o U-brake? One mają pivot w innym miejscu, nie będą pasowały.

A czy ktoś produkuje jeszcze canti, dobrej jakości?

Wszyscy. W przełajówkach nadal rządzą cantilevery.

Tylko jak będziesz kupował, bierz wyłącznie takie, które mają klocki
mocowane jak w vałkach. Stary system z niegwintowanymi bolcami klocków
jest cholernie upierdliwy przy regulacji.

I jakie masz stery? Bo jeszcze tu spodziewałbym się pewnej trudności –
nigdy nie widziałem wieszaczków do cantich dla sterów a-head. Wprawdzie
właśnie poguglałem z ciekawości i okazuje się, że są takie, ale obawiam
siÄ™, ĹĽe jak o nie w polskich sklepach zapytasz, to tylko obejrzysz
karpia w wykonaniu sprzedawcy.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-12-09 14:59:55
Autor: Kit
Tomasz Minkiewicz pisze:

[...]

Mam dostęp do warsztatu mechanicznego więc koledzy coś mi na pewno dorobią.

Data: 2009-12-08 16:51:36
Autor: Tomasz Minkiewicz
Klamko-manetki Deore LX rocznik 97
On Mon, 07 Dec 2009 21:10:26 +0100
Kit <none@no.com> wrote:

witam
próbuję dobrać jakieś hamulce do klamko-manetek deore lx, model z 1997 roku. próbowałem z kilkoma v-brake'ami ale hamulec jest strasznie miękki, wciskam klamki do końca, ale wrażenie jest takie jakby skok dźwigni był inny niż zakres pracy ramion hamulca. czy to jest klamka tylko do cantilever'ów, czy można dobrać do nich jakiegoś v-brake'a?

A jaki to rower i jakie opony? Jeśli MTB, to nie mam nic do
zaproponowania, ale jeśli wąskie, to istnieją hamulce mini-v właśnie do
klamek cantiowych. Robi je Tektro, są tanie i łatwodostępne (DiaCompe
teĹĽ takie robi, ale te sÄ… dla odmiany drogie i trudne do kupienia).
Działają dobrze – osakwiony rower są w stanie w razie potrzeby postawić
na przednim kole.