Klamkomanetki Altus A20 - proszę o poradę.

Data: 2015-08-04 02:07:44
Autor: Jurek Brania
Klamkomanetki Altus A20 - proszę o poradę.
Alo.

Jak w temacie: padły mi - ze starości i braku serwisu - klamkomanetki, a dokładniej - sprężyny w manetkach. Cały osprzęt w rowerze to Altus A20 (rower dość stary, ale b. mało jeżdżony), hamulce cantilever. Serwis wymienił mi klamkomanetki na Shimano EF51, które są kompatybilne również z canti, ale działają czemuś o wiele gorzej - do zahamowania potrzeba znacznej siły. Manetki banglają super, a z klamkami coś nie teges.

I teraz pytania:

- czy to możliwe, że serwis - ponoć b. dobry - źle założył linkę i dlatego hamowanie jest słabe? W klamce są 2 mocowania linki: dla v-brake i canti. Jak to sprawdzić?
- czy można do klamek Altus A20 domontować manetki z EF51?
- czy można naprawić manetki Altus A20, jeśli padły w nich sprężyny?
- a może ktoś ma do sprzedania A20?

thx. JB.

Data: 2015-08-04 11:26:38
Autor: ToMasz
[...]

zostaw klamkomanetki wymień canti na V.

JEśli owe EF 51 mają dwie dziurki w klamce, to ta bliższa osi obrotu jest do canti, dalsza, większy promień do V

ToMasz

Data: 2015-08-04 03:42:41
Autor: Jurek Brania
Klamkomanetki Altus A20 - proszę o poradę.
Chciałem wymienić hamulce na V, ale serwis twierdzi, że nie da się, bo są "inne kąty" - chodzi o ramę; to jest Specialized z 1996 (chyba) roku . Czy trzeba rozkręcać jakoś klamkę, żeby zobaczyć to mocowanie?

JB.

Data: 2015-08-04 12:18:23
Autor: Yeti
On Tuesday, August 4, 2015 at 3:42:42 AM UTC-7, Jurek Brania wrote:
Chciałem wymienić hamulce na V, ale serwis twierdzi, że nie da się, bo są "inne kąty" - chodzi o ramę; to jest Specialized z 1996 (chyba) roku . Czy trzeba rozkręcać jakoś klamkę, żeby zobaczyć to mocowanie?

http://si.shimano.com/php/download.php?file=pdf/dm/DM-ST0001-03-ENG.pdf

Na stronie z numerem 3 jest to pokazane obrazkowo

Yeti

Data: 2015-08-04 20:17:51
Autor: M@tej
Klamkomanetki Altus A20 - proszę o poradę.
Dnia Tue, 4 Aug 2015 03:42:41 -0700 (PDT), Jurek Brania
<jurek.brania@gmail.com> napisal(a):

Chciałem wymienić hamulce na V, ale serwis twierdzi, że nie da się, bo są "inne kąty" - chodzi o ramę; to jest Specialized z 1996 (chyba) roku . Czy trzeba rozkręcać jakoś klamkę, żeby zobaczyć to mocowanie?

Użytkuję ramę Tange, na której był oryginalnie założony osprzęt Altus A20.
I z założeniem V-ek nie było żadlnego problemu, nawet chyba jakiś czas
jeździłem jeszcze na klamkomanetach A20 i było dobrze. W piwnicy chyba
cały komplet gdzies leży, a przednia przerzutka nadal na rowerze założona
i jakoś zupełnie nie chce luzów złapać :P

Maciej

-- -

Data: 2015-08-05 09:05:07
Autor: PeJot
W dniu 2015-08-04 o 12:42, Jurek Brania pisze:
Chciałem wymienić hamulce na V, ale serwis twierdzi, że nie da się, bo są "inne kąty" - chodzi o ramę; to jest Specialized z 1996 (chyba) roku

Wydaje to mocno naciągane. Instalowałem v-ki w wielu starszych ramach choćby Marina i nie było najmniejszych problemów z ich ustawieniem. Tym niemniej po tylu latach eksploatacji obręcze kół mogą już nie zdzierżyć sił generowanych przez v-ki.

--
P.Jankisz

Data: 2015-08-05 09:24:24
Autor: Maciek
Klamkomanetki Altus A20 - proszę o poradę.
Wydaje to mocno naciągane.

Mnie również coś tutaj śmierdzi, nie mniej jednak nigdy nie mów nigdy ;-)

Instalowałem v-ki w wielu starszych ramach
choćby Marina i nie było najmniejszych problemów z ich ustawieniem.

Również instalwałem w rowerach w podobnych rocznikach np. w starym Authorze czy full stalowym ala "marketowcu" z wolnobiegiem.
Bangla ;-)

Tym
niemniej po tylu latach eksploatacji obręcze kół mogą już nie zdzierżyć
sił generowanych przez v-ki.

....lub jeżeli są ok ale stalowe to mogą działać nieprzewidywalnie przy większej prędkości np. gdy chcemy szybko wyhamować (czyli używamy większej siły). Gnie się dziadostwo od ścisku v-ek ;-)

Data: 2015-08-05 12:29:15
Autor: cytawa
Jurek Brania pisze:

Chciałem wymienić hamulce na V, ale serwis twierdzi, że nie da się,
bo są "inne kąty" - chodzi o ramę; to jest Specialized z 1996 (chyba)
roku .

Katy ramy nie maja znaczenia. Raczej chodzi o przelotke na ostatni odcinek pancerza. V-braki maja inne rozwiazania. Ale zawsze sie da cos wymyslec i zamontowac nowe hamulce.

Jest sposob by stare canti tez pracowaly efektywnie przy nowych klamkach od V-brakow. Trzeba stropik zamontowac tak, by kat ciagnacy byl mocno rozwarty.  CZasami to bardzo dobre rozwiazanie a przy zle zrobionych ramach, bym powiedzial, ze jedyne dobre.

Jan Cytawa

Data: 2015-08-05 06:52:06
Autor: Jurek Brania
W dniu środa, 5 sierpnia 2015 12:29:14 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Jurek Brania pisze:

> [...]

Jest sposob by stare canti tez pracowaly efektywnie przy nowych klamkach od V-brakow. Trzeba stropik zamontowac tak, by kat ciagnacy byl mocno rozwarty.  CZasami to bardzo dobre rozwiazanie a przy zle zrobionych ramach, bym powiedzial, ze jedyne dobre.

A Pan to już jest, czy jeszcze nie? Można się jakoś umówić we warsztacie?
JB.

Data: 2015-08-05 06:53:35
Autor: Jurek Brania
Jurek Brania pisze:

> [...]

Jest sposob by stare canti tez pracowaly efektywnie przy nowych klamkach od V-brakow. Trzeba stropik zamontowac tak, by kat ciagnacy byl mocno rozwarty.  CZasami to bardzo dobre rozwiazanie a przy zle zrobionych ramach, bym powiedzial, ze jedyne dobre.

Panie Janie, Pan już po urlopie czy jeszcze nie? Można się jakoś umówić z Panem we warsztacie?
JB.

Data: 2015-08-05 06:57:33
Autor: Jurek Brania
Klamkomanetki Altus A20 - proszę o poradę.
Dzięki za podpowiedzi.

Faktycznie linki są źle założone, czyli pod V-brake. Jestem w lekkim szoku, bo serwis był polecany na forach jako bardzo dobry.

A jeśli ktoś (np. M@tej) ma sprawne manetki A20 to reflektuję na zakup.

JB.

Data: 2015-08-06 00:11:46
Autor: M@tej
Klamkomanetki Altus A20 - proszę o poradę.
Dnia Wed, 5 Aug 2015 06:57:33 -0700 (PDT), Jurek Brania
[...]

Nie ma problemu, mogę Tobie wysłać te klamkomanetki i do tego hamulce na
oba koła za sam koszt przesylki. Dla mnie nie ma to już żadnej wartości i
prędzej czy później wylądowałoby to na złomie. Odezwę się jutro na maila.

Maciej

-- -

Klamkomanetki Altus A20 - proszę o poradę.