Klamkomanetki Campy i hamulce Tektro

Data: 2013-09-25 07:48:07
Autor: piecia aka dracorp
Klamkomanetki Campy i hamulce Tektro
Witam ponownie, wczorajszego postu chyba nie wysłałem.

Chciałem się tylko upewnić, żeby znów nie zrobić złego zakupu.
Mam klamkomanetki Campagnolo z 2005r (najniższa grupa)*. Czy z tymi klamkami będą współpracowały:
* hamulce Tektro RX6: http://tinyurl.com/tektro-rx6
* klamka przełajowa Tektro RL720: http://tinyurl.com/tektro-rl720
Klamka przełajowa jest optymalna, kwestia tego czy się zmieści obok lemondki. Ale hamulce muszę kupić bo stare szosowe Miche nie pasują do nowego widelca.

*) W przyszłości może zmienię na klamki szosowe Shimano ale to nie jest pewne.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-25 12:55:20
Autor: bkr
On 25/09/13 08:48, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Mialem podobna konfiguracje z klamkami shimano 5600 (105) dzialalo w
miare. Najwiekszt bol byl wlasnie jak dolozylem klamki RL721. Przedni
hamulec byl ok a tylny niestety zawsze dosc powoli "odbijal"
Powinno wg mnie dzialac z campy tak samo. Ja bym sia staral jednak jak
najmniejsze ramiona kupowac np Tektro 926AL maja 80mm. Koledze cos
takiego na shimanowskich ustawialem. Fakt ze dziala ale kolo musi byc
idealnie wycentrowane.

--
bkr

Data: 2013-09-25 12:08:21
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 25 Sep 2013 12:55:20 +0100, bkr napisał(a):

[...]
A dlaczego jak najkrótsze ramiona? Jest inny jeszcze model RX5 ale to 5mm różnicy.
ps. mi chodzi o mini-v.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-25 13:28:54
Autor: bkr

http://www.tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=90&sortname=Brake&sort=1&fid=2

--
bkr

Data: 2013-09-25 12:31:03
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 25 Sep 2013 13:28:54 +0100, bkr napisał(a):

http://www.tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?
pid=90&sortname=Brake&sort=1&fid=2

A to nie ma większego znaczenia że jest to w dziale BMX? Wcześniej szukałem zazwyczaj w przełajowych.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-25 13:36:51
Autor: bkr
On 25/09/13 13:31, piecia aka dracorp wrote:
[...]

nie wydaje mi sie ze to jakis problem jest. v-brake to vbrake wg mnie

--
bkr

Data: 2013-09-25 12:33:09
Autor: piecia aka dracorp
Klamkomanetki Campy i hamulce Tektro
Dnia Wed, 25 Sep 2013 13:30:11 +0100, bkr napisał(a):

i tutaj watek
http://forums.roadbikereview.com/cyclocross/my-mini-v-setup-146309.html
Dzięki.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-25 13:41:49
Autor: bkr
On 25/09/13 13:33, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 25 Sep 2013 13:30:11 +0100, bkr napisał(a):

i tutaj watek
http://forums.roadbikereview.com/cyclocross/my-mini-v-setup-146309.html
Dzięki.

jeszcze ze jakiegos sklepy Q&A znalazlem trzy odpowiedzi kazda inna ;-)

Will these mini-V's work with Shimano road STI levers? (are they short
pull?)

answered by: anonymous I installed them on my bianchi axis cx bike (2005
model) with 105 sti's and they work fantastic. I have 700x25's on and
use it like a road bike. I have much more confidence now than with the
shimano canti's, and I'm using the same pads as before...koolstop
salmon. I ordered the adjustable noodle though, it makes a big
difference getting the cable off and on.

answered by: anonymous They're shorter than the TRP CX8.4 and 9.0, so
they will work with STI levers and SRAM/Campy.

answered by: awilson Nope, these are long pull, like the description
says.

JA w swoim mialem 80mm jakies XLC czy jak im tam (dalej mam) i dzialalo
wszystko jak pierwszy koles z tego watku odpowiedzial.
Poszukaj na jakis forach amerykanskich o cyclocrossie tam zajebiscie
popularne sa zapasy z szosowka w blocie. ;-)

--
bkr

Data: 2013-09-25 12:50:20
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 25 Sep 2013 13:41:49 +0100, bkr napisał(a):

… JA w swoim mialem 80mm jakies XLC czy jak im tam (dalej mam) i dzialalo
wszystko jak pierwszy koles z tego watku odpowiedzial.
Hmm, jak zwykle za późno się obudziłem. Spróbuję RX6 bo 926AL nie znalazłem. Dodatkowo w sklepie mają też klamki RL720. Najwyżej będę sprzedawał z powrotem. Tak czy siak będę musiał dużo poczytać.

Poszukaj na jakis forach amerykanskich o cyclocrossie tam zajebiscie
popularne sa zapasy z szosowka w blocie. ;-)
Mi się coraz bardziej podobają przełajówki ale nie ma takich jak ja chcę.
Wychodzi że to najlepsza alternatywa dla mnie na rower na prawie każdy teren.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-25 14:03:19
Autor: bkr
On 25/09/13 13:50, piecia aka dracorp wrote:
[...]

jak znajde to ci podesle taka zajebista przelajowke z alfine 8sp i
tarczowkami (niestety mechanicznymi, adapter do hydro to jakis kosmos
cenowy). to jest to czego potrzebujesz ;-). oczywiscie jak ci zdrowia
starczy, obojczykow nie polamiesz i zebow nie wybijesz.
Jest pare spraw z przelajowkami na ktore trzeba zwracac uwage.
np czy masz gwinty na koszyki do bidonow. jesli bedziesz chcial gdzies
sie wybrac na takim czyms, to czy mozna przykrecic blotniki/bagaznik itp.
Moj koles kupil kinesisa przelajowke na przecenie. rewelacyjna okazja,
wszystko zajebiscie, ale ani jednej ani drugiej rzeczy w niej nie ma.
Teraz sie drapie w glowe bo fajnie np by bylo gdzies na weekend
wyskoczyc a tutaj nawet glupi bagaznik (nie wspominajac o bidonach) to
trzeba jakimis obejmami by bylo przykrecac.
Przyszedlem looknalem i co sie okazuje? Nawet tego nie da rady zrobic bo
tylby widelec carbonowy jego mac ;-). no i ma teraz wysoko
wyspecjalizowany rower do jazdy w blocie i noszenia na ramieniu na
wyscigi trwajace okolo 1h. ;->

--
bkr

Data: 2013-09-26 06:49:33
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 25 Sep 2013 14:03:19 +0100, bkr napisał(a):
[...]
To znaczy na początku myślałem nad Avid BB7 Road ale jednak zdecydowałem się na mini-v. Przez jakiś czas pojeżdżę jeszcze na starych kołach z oponami 25mm Schwalbe Marathon. Z czasem może dokupię inne koła na szersze ciut opony.
Gwinty na koszyki niepotrzebne: http://tinyurl.com/npchmxl
Ale brak otworów na inne akcesoria boli. Na szczęście są obejmy: http://tinyurl.com/p4dgakw

[...]
No ja właśnie chciałem szosówkę turystyczną, coś ala przełajówka ale z możliwością montowania bidonów, bagażnika. Nic ciekawego jak dla mnie nie znalazłem więc zacząłem przerabiać starą szosówkę.
Wcześniej miałem robić wszystko na ramie Accent Nordkapp ale po zamontowaniu nowego widelca w szosie zrezygnowałem z tego. Czas pokaże na ile taka modyfikacja jest dobra. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-02 14:33:14
Autor: bkr
On 25/09/13 14:03, bkr wrote:
jak znajde to ci podesle taka zajebista przelajowke z alfine 8sp

tutaj looknij
http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/cross/day-one/day-one-alfine-8
ciezko znalezc bardziej uniwersalny rower moim zdaniem

--
bkr

Data: 2013-09-25 13:49:58
Autor: bkr
On 25/09/13 13:41, bkr wrote:
JA w swoim mialem 80mm jakies XLC czy jak im tam

o takie dokladnie mam. pisza ze te sa 85mm

http://www.xlc-parts.com/produkte_detail_en,1221,1437.html

--
bkr

Data: 2013-09-25 13:35:46
Autor: bkr
On 25/09/13 13:30, bkr wrote:
On 25/09/13 13:28, bkr wrote:
[...]

generalnie chodzi o to ze klamki szosowe nie maja opcji "podciagniecia"
hamulca. zakrecasz imbus na ramieniu i sprawdzasz czy jest ok. wszystko
w porzadku sie da ustawic w ten sposob ale... nie podciagniesz hamulcow
"odrobine" jesli sie klocki zuzyja, dwa jest czasami problem z
rozlaczeniem hamulca np zeby zdjac kolo. Mialem jakis czas rower
cyclocrossowy na ktorym katowalem w zime ale nie dosc ze mi kregoslup
wysiadal to na dodatek wkurwialo mnie niemilosiernie ustawianie tych
klamek na kierze. generalnie ogarnialem temat przedniego hamulca ale
tylny zawsze jakies problemy robil

--
bkr

Data: 2013-09-25 10:18:19
Autor: Kuba Abuk
Klamkomanetki Campy i hamulce Tektro
W dniu ¶roda, 25 wrze¶nia 2013 14:35:46 UTC+2 u¿ytkownik bkr napisa³:

[...]

O ile tylko wystêpuje wersja pod hamulce, to mo¿na wsadziæ dodatkowy regulator.
Tutaj regulator pod linki przerzutkowe: http://allegro.pl/jagwire-pokretlo-regulacji-czarne-2szt-przerzutki-i3575774976.html

Zdravim,
Kuba

Data: 2013-09-25 11:45:10
Autor: Kuba Abuk
Klamkomanetki Campy i hamulce Tektro
W dniu ¶roda, 25 wrze¶nia 2013 19:18:19 UTC+2 u¿ytkownik Kuba Abuk napisa³:

O ile tylko wystêpuje wersja pod hamulce, to mo¿na wsadziæ dodatkowy regulator.

No i jednak wystêpuj±:
Shimano SM-CB90 - "luzator" i dodatkowo regulator naci±gu linki dla hamulca Dura Ace BR-9010, który nie posiada mimo¶rodu i¶ruby bary³kowej.
Jest w ofercie jednego ze sklepów internetowych za ca³e 56z³.

Shimano ma w ofercie równie¿ sam regulator linki SM-CB70.

Zdravim,
Kuba

Data: 2013-09-26 07:45:30
Autor: Wojtek Paszkowski

"Kuba Abuk" <j.gruchota@gmail.com> wrote in message news:ebe908ce-9c30-4d66-bada-4d1a365cbcf2googlegroups.com...
[...]

w przypadku zamontowania klamek "prze³ajowych" nie bêdzie to potrzebne - maj± w³asn± bary³kê.

pozdr

Data: 2013-09-26 08:57:32
Autor: bkr
On 26/09/13 06:45, Wojtek Paszkowski wrote:

w przypadku zamontowania klamek "prze³ajowych" nie bêdzie to potrzebne -
maj± w³asn± bary³kê.

czlowiek napisal ze ma szosowe klamki campy i ze planuje w przyszlosci
zmienic. SM-CB90 hmm drogie to troche niestety, ale robi faktycznie to
czego potrzebuje "piecia"

--
bkr

Data: 2013-09-26 06:35:46
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 25 Sep 2013 10:18:19 -0700, Kuba Abuk napisał(a):

http://allegro.pl/jagwire-pokretlo-regulacji-czarne-2szt-przerzutki-
i3575774976.html
Za kawałek śrubki 53zł :) Jak dobrze pamiętam to chyba mam śrubkę do naciągu ale możliwe że jest ona od przerzutki.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-27 09:54:59
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 26 Sep 2013 06:35:46 +0000, piecia aka dracorp napisał(a):

Za kawałek śrubki 53zł :) Jak dobrze pamiętam to chyba
mam śrubkę do naciągu ale możliwe że jest ona od przerzutki.
I niestety nie mam. Jest taka tylko przy lince do przerzutki. Pytania czy taka od przerzutki też może być? Zawsze mogę poszukać w sklepie ze śrubkami.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-30 12:30:22
Autor: piecia aka dracorp
Klamkomanetki Campy i hamulce Tektro

O ile tylko występuje wersja pod hamulce, to można wsadzić dodatkowy
Jest coÅ› podobnego: http://tinyurl.com/oyeu44b

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-25 12:21:39
Autor: piecia aka dracorp
Klamkomanetki Campy i hamulce Tektro
A dlaczego jak najkrótsze ramiona?
Chodzi o lepszą współpracę z klamkomanetkami szosowymi czy fakt rozpychania widelca?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-25 13:27:46
Autor: bkr
On 25/09/13 13:21, piecia aka dracorp wrote:
A dlaczego jak najkrótsze ramiona?
Chodzi o lepszą współpracę z klamkomanetkami szosowymi czy fakt rozpychania widelca?

chodzi o lepsza wspolprace. tzn chodzi o to ze kolo nie musi byc takie
idealne. Uciag jednak jest troche dluzszy (tak mi sie wydaje) dla mini-v
niz dla szosowych

--
bkr

Klamkomanetki Campy i hamulce Tektro