Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Klamkomanetki ST-EF29

Klamkomanetki ST-EF29

Data: 2014-03-06 17:16:03
Autor: TheGhost
Klamkomanetki ST-EF29
Witam,

Otóż chodziłoby mi o możliwość montażu śruby regulacyjnej (baryłkowej, takiej jak w lewej, przedniej) w tylnej (prawej) klamkomanetce ST-EF29 (Alivio lub Acera, cuś takiego - http://www.pasaz.v10.pl/shimano-st-ef29-l-st-ef29,p10956971.html). Teoretycznie otworek ze specjalnym gwintem tam niby jest, ale nijak nie można poprowadzić linki żeby to pasowało (przy wejściu do otworka "z gwintem" linka jest ekstremalnie wygięta). W praktyce to coś takiego - http://img11.tablica.pl/images_tablicapl/122111973_3_644x461_klamkomanetka-shimano-st-ef29-7-bydgoszcz-rowery.jpg. Normalnie linka powinna iść przez ten górny otworek (bez oporów), ale w takim razie po kiego ciorta ten drugi (środkowy, z gwintem na śrubę baryłkową). Można go jakoś wykorzystać?

Pozdrawiam, M. -- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-03-06 09:56:36
Autor: Ignac
Klamkomanetki ST-EF29
W dniu czwartek, 6 marca 2014 17:16:03 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:
 
Otóż chodziłoby mi o możliwość montażu śruby regulacyjnej (baryłkowej, takiej jak w lewej, przedniej) w tylnej (prawej) klamkomanetce ST-EF29

Chcesz mieć możliwość regulacji długośći pancerza/przerzutki tylnej
podczas jazdy? Bo taka regulacja jest zwykle przy przerzutce.
Pomysł mi się podoba,chociaż nigdy nie miałem takiej potrzeby.
A takie klamki widziałem dawno dawno temu,ale nie przyglądnąłem się
dokładnie,po co środkowe wejście.

Data: 2014-03-06 19:20:17
Autor: TheGhost
Klamkomanetki ST-EF29
Chcesz mieć możliwość regulacji długośći pancerza/przerzutki tylnej
podczas jazdy?

Dokładnie. No, al może sformuuje swoje pytanie troszeczkę inaczej. Po co to środkowe "wejście" z gwintem na baryłkę?

Bo taka regulacja jest zwykle przy przerzutce.

Teoretycznie tak, natomiast czasem się musisz zatrzymać, a jak przerzutka jest ściorana to i się usyfisz. Natomiast tak można by było doregulować przerzutkę podczas jazdy. Natomiast chodzi mi raczej o to, po co ten drugi otwór regulacyjny jest. To jakiś alternatywny system montażu linki, czy jakiś "ozdobnik". No bo przecież do czegoś to musi służyć :-)

Pozdrawiam, M. -- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-03-06 11:44:28
Autor: Ignac
Klamkomanetki ST-EF29
W dniu czwartek, 6 marca 2014 19:20:17 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:
 
Teoretycznie tak, natomiast czasem się musisz zatrzymać, a jak przerzutka jest ściorana to i się usyfisz. Natomiast tak można by było doregulować przerzutkę podczas jazdy.

Jeżeli da się wykręcić ten "prowadnik" pancerza to po problemie,nie
grzebałem przy tym,przyznaje.
Jeżeli chodzi o doregulowywanie przerzutki podczas jazdy to tylko
baryłką.Natomiast,jeżeli łańcuch nie schodzi po koronkach w dół
zadawalająco,to przyczyną jest albo nierównomierne zużycie zębów
między poszczególnymi koronkami,i/lub za słaba jest sprężyna wózka
przerzutki,i/lub nadmierne opory linki w pancerzu.Ponadto na tych
koronkach które mają mniej zużyte zęby napęd jest zdecydowanie głośny. Najprościej,jest zadbać o równe zużycie zębów między poszczególnymi
koronkami od nowości kasety,wtedy łańcuch chodzi jak w bajce,czyli
jest cichy i nie zacina się do końca swojego żywota.
Kolega qrt przytoczył foto,tam się podłącza liki do mechanicznych
wskaźników przełożeń.

Data: 2014-03-07 09:58:36
Autor: qrt
Klamkomanetki ST-EF29
Dnia Thu, 6 Mar 2014 11:44:28 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

W dniu czwartek, 6 marca 2014 19:20:17 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:
 
Teoretycznie tak, natomiast czasem się musisz zatrzymać, a jak przerzutka jest ściorana to i się usyfisz. Natomiast tak można by było doregulować przerzutkę podczas jazdy.

Jeżeli da się wykręcić ten "prowadnik" pancerza to po problemie,nie
grzebałem przy tym,przyznaje.

to nie do tego służy - tam sie wsadza linki które mają za zadanie
obsługiwać dodatkowe wskaźniki przełożeń które sie montuje na kierownicy.

Data: 2014-03-10 00:01:20
Autor: TheGhost
Klamkomanetki ST-EF29
W takim razie proponuje konkurs. Kto znajdzie najbardziej efektywne i ciekawe zastosowanie dla tegoż mechanizmu. Ja pomyślałem o regulacji śrubą bębenkową przerzutki. może ktoś miałby inne, nieco bardziej abstrakcyjne pomysły :-)

Pozdrawiam, M. -- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-03-06 20:07:44
Autor: qrt
Klamkomanetki ST-EF29
Dnia Thu, 6 Mar 2014 19:20:17 +0100, TheGhost napisał(a):

Chcesz mieć możliwość regulacji długośći pancerza/przerzutki tylnej
podczas jazdy?

Dokładnie. No, al może sformuuje swoje pytanie troszeczkę inaczej. Po co to środkowe "wejście" z gwintem na baryłkę?


zasadniczo po to

http://galleryplus.ebayimg.com/ws/web/111020490141_1_0_1/1000x1000.jpg

tego typu sprzętów był wiecej rodzaji.

Klamkomanetki ST-EF29

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona