Klamkomanetki STX

Data: 2012-10-16 20:06:01
Autor: Publius
Klamkomanetki STX
Koledzy, te klamkomanetki: http://pokazywarka.pl/wv09i8/ są do V brake czy do Cantilever? Jeśli do Cantilever to opłaca się je kupić za 80 + wysyłka? :)

ZnajdÄ™ coĹ› do Canti i na 3x7 jeszcze w ogĂłle?

Pozdrower

Data: 2012-10-16 20:24:56
Autor: Andrzej Ozieblo
Klamkomanetki STX
Publius pisze:

Koledzy, te klamkomanetki: http://pokazywarka.pl/wv09i8/ są do V brake czy do Cantilever? Jeśli do Cantilever to opłaca się je kupić za 80 + wysyłka? :)

Canti. Podobne sa u zony. Nie wiem czy 80 zl to dobra cena, chyba ciut drogo. Za hamulce (canti) dalem kilka lat temu w sklepie 30-40 zl. O ile dobrze pamietam.

Data: 2012-10-16 20:28:15
Autor: Publius
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-16 20:24, Andrzej Ozieblo pisze:

Canti. Podobne sa u zony. Nie wiem czy 80 zl to dobra cena, chyba ciut
drogo. Za hamulce (canti) dalem kilka lat temu w sklepie 30-40 zl. O ile
dobrze pamietam.

Dzięki.
Za same klamki czy za klamkomanetki 40? Pytam bo w rowerze - pacjencie klękły manetki, a że są tam wiekowe klamkomanetki do canti to niestety jedno pociąga wymianę drugiego...

PS: Przepraszam, chyba wysłałem Ci przez przypadek odpowiedź na priv.

Data: 2012-10-16 20:49:16
Autor: Wojciech Waga
Klamkomanetki STX
On 10/16/2012 08:28 PM, Publius wrote:> Dzięki.
> Za same klamki czy za klamkomanetki 40? Pytam bo w rowerze - pacjencie
> klękły manetki, a że są tam wiekowe klamkomanetki do canti to niestety
> jedno pociÄ…ga wymianÄ™ drugiego...

A nie chcesz wymienić hamulca na V-brake? Dołożysz niewiele a różnica jest kolosalna.

pozdr.
w.

Data: 2012-10-16 21:02:21
Autor: Publius
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-16 20:49, Wojciech Waga pisze:
A nie chcesz wymienić hamulca na V-brake? Dołożysz niewiele a różnica
jest kolosalna.

Jest to jakaĹ› opcja, ale niestety to nie jest mĂłj rower :)

Data: 2012-10-17 00:04:44
Autor: rmikke
Klamkomanetki STX
W dniu wtorek, 16 paĽdziernika 2012 21:02:31 UTC+2 użytkownik Publius napisał:
W dniu 2012-10-16 20:49, Wojciech Waga pisze:

> A nie chcesz wymienić hamulca na V-brake? Dołożysz niewiele a różnica

> jest kolosalna.

Jest to jaka¶ opcja, ale niestety to nie jest mój rower :)

Spróbuj namówić na wymianę na klamki+manetki, a wymianę hamulców na V
przedstaw jako korzy¶ć z takiej wymiany...

Data: 2012-10-17 09:23:32
Autor: Andrzej Ozieblo
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-17 09:04, rmikke pisze:
[...]

Jak wyzej pisalem, wymienilem hamulce w trzech rodzinnych rowerach (moj stary, zony i syna). Wszystkie mialy stare canti DX (takie sobie), mocno juz wyluzowane, klamkomanetki 7x Shimano XT, a jeden - STX. Swietne klamki i manetki, zal bylo wyrzucac. Kupilem wiec niedrogo 3 sztuki hamulcow STX i pozakladalem. Takie z twardymi klockami Shimano. I powiem, ze nie jest zle. Sila hamowania dobra, brak piskow i wycia, stosunkowo latwa regulacja. Canti nie sa zle o ile sie je dobrze ustawi. A klocki i tak zjezdza z obreczy w miare zuzycia w taki sam sposob jak w vbrejkach.

Data: 2012-10-17 00:47:39
Autor: rmikke
Klamkomanetki STX
W dniu ¶roda, 17 paĽdziernika 2012 09:23:32 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:

> [...]

Jak wyzej pisalem, wymienilem hamulce w trzech rodzinnych rowerach (moj stary, zony i syna). Wszystkie mialy stare canti DX (takie sobie), mocno juz wyluzowane, klamkomanetki 7x Shimano XT, a jeden - STX. Swietne klamki i manetki, zal bylo wyrzucac. Kupilem wiec niedrogo 3 sztuki hamulcow STX i pozakladalem. Takie z twardymi klockami Shimano. I powiem, ze nie jest zle. Sila hamowania dobra, brak piskow i wycia, stosunkowo latwa regulacja. Canti nie sa zle o ile sie je dobrze ustawi. A klocki i tak zjezdza z obreczy w miare zuzycia w taki sam sposob jak w vbrejkach.

Ale ja w drug± stronę kombinuję, czyli je¶li łatwiej wymienić na V,
niż dobrać klamkomanetkę do canti, to jak na to namówic wła¶ciciela.
Zobacz, na którego posta odpowiadałem...

Gorzej mieć nie będzie, V s± jednak zasadniczo mocniejsze od canti,
a klamki+manetki zamiast klamkomanetek ułatwiaj± serwis i ewentualne
ulepszenia roweru - większa swoboda jest. W swoim rowerze zmieniłem
i się cieszę.

Data: 2012-10-17 09:59:17
Autor: PeJot
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-17 09:23, Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Canti nie s± złe, tyle że dzisiaj praktycznie nie można już do nich dostać sensownych klocków.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2012-10-17 14:35:22
Autor: cytawa
Klamkomanetki STX
PeJot pisze:

Canti nie s± złe, tyle że dzisiaj praktycznie nie można już do nich
dostać sensownych klocków.

Tez jestem tego zdania. Dobrze ustawione canti hamuja tak samo dobrze jak V-br. Faktem jest, ze nie zawsze jest to proste. Trzeba dobrze wiedziec o co chodzi a nie kazdy to wie.
Zbyt mocne hamulce to tez nie dobrze. Czasem bywa to niebezpieczne. latwo o OTB.

Ja do swoich canti kupilem zapas swietnych klockow M-System i na razie nie narzekam.

Jest jeden przypadek, w ktorych wole zalozyc hamulce canti ale dla odmiany z klamkami do V. Wtedy da sie wszystko sensownie wyregulowac. Jesli piwoty sa w zlym miejscu (za wysoko) i klocki poruszaja sie po okregach o malym promieniu.

Jan Cytawa

Data: 2012-10-17 16:29:39
Autor: Zachu
Klamkomanetki STX
W dniu 17.10.12 14:35, cytawa pisze:
PeJot pisze:

[...]

Kiedy¶ do Trialu kupowało się Magury.
Na canti można było to samo osi±gn±c tylko kosztem większego u¶cisku. Tak jak i OTB.

Ja do swoich canti kupilem zapas swietnych klockow M-System i na razie
nie narzekam.

¦wietne to nie s±. Zdzieraj± obręcze jak szlifierka k±towa. To powinno inaczej działać.

--
Zachu

Data: 2012-10-18 07:00:21
Autor: PeJot
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-17 14:35, cytawa pisze:

Ja do swoich canti kupilem zapas swietnych klockow M-System

Zaraz tam ¶wietnych. M-system = Marny System :)

BTW: kiedy¶ miałem pomysł wykonania adapterów umożliwiaj±cych montaż klocków od v-brake w cantileverach, co¶ w rodzaju k±townika montowanego na ramieniu canti.

Data: 2012-10-17 10:03:26
Autor: Zachu
Klamkomanetki STX
W dniu 17.10.12 9:04, rmikke pisze:
[...]

Za cenę nowego roweru. Wszystko to by na mie¶cie zwolnić na ¶wiatłach.

--
Zachu

Data: 2012-10-17 01:58:22
Autor: rmikke
Klamkomanetki STX
W dniu ¶roda, 17 paĽdziernika 2012 10:08:08 UTC+2 użytkownik Zachu napisał:

> Spróbuj namówić na wymianę na klamki+manetki, a wymianę hamulców na V
> przedstaw jako korzy¶ć z takiej wymiany...

Za cenę nowego roweru. Wszystko to by na mie¶cie zwolnić na ¶wiatłach.

Z t± cen± nowego roweru to trochę chyba przesadziłe¶.

Owszem, ja wolałem wydać i wymienić koła 27" (630) na 28" (622),
zamiast pieprzyć się z prostowaniem obręczy 630 i szukaniem opon do niej,
czyli wolałem wydać, niz się naszukać, żeby zrobić po tanio¶ci.

Ale i tak, mimo wymiany całych kół, było to z pewno¶ci± taniej, niż
nowy rower. I tu też nie będzie, mówimy o tanich klamkach i tanich manetkach...

Data: 2012-10-16 23:02:52
Autor: Andrzej Ozieblo
Klamkomanetki STX
Publius pisze:

Za same klamki czy za klamkomanetki 40? Pytam bo w rowerze - pacjencie klękły manetki, a że są tam wiekowe klamkomanetki do canti to niestety jedno pociąga wymianę drugiego...

Za same hamulce, czyli szczeki. STX. Nawiasem mowiac hamulce sprawuja sie calkiem dobrze, to byly najlepsze canti z jakimi mialem do czynienia. Rowniez klamki i manetki sa OK. Niezniszczalne.

Niestety, w trzech rodzinnych rowerach ma to samo. Canti i klamkomanetki i nie da sie tego zmienic czesciowo. Klamki canti do vbrejkow to proszenie sie o klopoty.

Data: 2012-10-16 23:49:26
Autor: ToMasz
Klamkomanetki STX
W dniu 16.10.2012 20:28, Publius pisze:
[...]

co klęknęło, jaki objaw?
ToMasz

Data: 2012-10-17 10:33:34
Autor: Publius
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-16 23:49, ToMasz pisze:

co klęknęło, jaki objaw?
ToMasz

Wyrobiły się dźwignie, nie ciągną linki tylko latają luzem. Efektem nie można wrzucić biegu na wyższy z przodu i na niższy z tyłu. Czasami jeszcze załapywały ale ostatnio już poddały się na dobre.

Data: 2012-10-17 14:09:24
Autor: sklep
Klamkomanetki STX
W dniu 17.10.2012 10:33, Publius pisze:
[...]

odmontować, wrzucić na noc do nafty, oleju, odrdzewiacza itp. tam jest taki "ząbek-zapadka" która przestaje się ruszać. ze starości się przyzwyczaja do jednego położenia.
Jak to nie zadziała - wtedy się będziesz martwił.
Klamki do hamucków "V" możesz założyć, będziesz miał krótki skok klamki - mocny skok klocków.

ToMasz

Data: 2012-10-17 10:37:46
Autor: PeJot
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-16 20:28, Publius pisze:

Pytam bo w rowerze - pacjencie
klękły manetki, a że są tam wiekowe klamkomanetki do canti to niestety
jedno pociÄ…ga wymianÄ™ drugiego...

Być może udało by się podmienić sam mechanizm manetek, Shimano w różnych grupach ( STX, Alivio, LX )stosowało przez lata te same "flaki".

Jeszcze jedna opcja z gatunku tanich: napęd 3 x 7 da się tanio wysterować manetkami z pojedynczą dźwignią. Do tego współczesne klamki od v-ek, one powinny dać się znośnie zestroić z cantileverami. Wyjdzie na pewno taniej niż 80+przesyłka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-17 10:43:47
Autor: Publius
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-17 10:37, PeJot pisze:

[...]

To prawda, mogłyby być nawet nieindeksowane, bo rower jeździ tylko po mieście bez szaleństw w terenie. Natomiast klamki od V z hamulcami canti to eksperyment który już kiedyś mi się nie udał. Nawet po ustawieniu szczęk na podkładki od śrubek hamowało to mizernie...

Data: 2012-10-17 10:59:14
Autor: PeJot
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-17 10:43, Publius pisze:

[...]

Myślałem że indeksowane nie do kupienia ale się myliłem. Indeksowane niewiele droższe, i sporo tego leży po SRach w cenie kilkunastu zł.

Natomiast klamki od V z hamulcami canti
to eksperyment który już kiedyś mi się nie udał. Nawet po ustawieniu
szczęk na podkładki od śrubek hamowało to mizernie...

Tu trzeba by pokombinować z linką łączącą ramiona - w takim przypadku MZ powinna być ona jak najkrótsza.

Albo, co znacznie skuteczniejsze - skrócić uciąg linki. Sporo klamek miało kiedyś podwójne otwory pod które było nitowane strzemię linki - jedne pod V-ki ( większy uciąg ), drugie, pod canti, otwór kilka mm bliżej osi obrotu. Trochę dłubaniny ( wiercenie, nitowanie ), ale efekt bardziej przewidywalny.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-17 12:57:45
Autor: Andrzej Ozieblo
Klamkomanetki STX
[...]

Kup to: http://allegro.pl/klamkomanetki-deore-xt-st-m095-3x7-retro-mtb-i2716263761.html

Takie mam w starej Skocinie. Nie do zdarcia, choc jedna sprezynka kiedys padla.

Data: 2012-10-17 16:58:06
Autor: Publius
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-17 12:57, Andrzej Ozieblo pisze:> Kup to:
> http://allegro.pl/klamkomanetki-deore-xt-st-m095-3x7-retro-mtb-i2716263761.html >
>
> Takie mam w starej Skocinie. Nie do zdarcia, choc jedna sprezynka kiedys
> padla.

Dzięki za link, spróbuję się policytować. One na pewno są do Canti? Jak to rozpoznać ze zdjęcia?

Data: 2012-10-17 17:30:54
Autor: Andrzej Ozieblo
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-17 16:58, Publius pisze:

Dzięki za link, spróbuję się policytować. One na pewno są do Canti? Jak
to rozpoznać ze zdjęcia?

Na 100%. Mam takie same w dwoch rowerach. Klamki posiadaja tzw. servo, czyli wspomaganie - nieliniowo ciagna linke: na poczatku wiecej wybieraja, na koncu mniej, ale mocniej ciagna.

Data: 2012-10-16 21:01:01
Autor: PeJot
Klamkomanetki STX
W dniu 2012-10-16 20:06, Publius pisze:
Koledzy, te klamkomanetki: http://pokazywarka.pl/wv09i8/ s± do V brake
czy do Cantilever?

Cantilever.

Je¶li do Cantilever to opłaca się je kupić za 80 +
wysyłka? :)

Nie.

Znajdę co¶ do Canti i na 3x7 jeszcze w ogóle?

3x7 = 3x(8-1). Można użyć manetek z systemu 8 rzędowego. Klamki od v-ek dało by się łatwo przystosować do cantileverów, ale to nie ma żadnego sensu, v-ki bij± canti na łeb, st±d lepiej zastosować v-ki.