Klamkomanetki szosowe Tiagra + korba trekingowa (48T), jaka przerzutka przednia??

Data: 2011-06-07 10:57:06
Autor: ms.joda
Klamkomanetki szosowe Tiagra + korba trekingowa (48T), jaka przerzutka przednia??
Chciałem pożenić klamkomanetki Tiagra z napędem trekingowym - Deore z
blatem 48T. Póki co mam zwykł± przerzutkę przedni± trekingow± (seria
Alivio lub Acera). Niestety nie mogę wyregulować tej przerzutki.
Prawdopodobnie jest to spodowodowane innym skokiem linki w szosie vs
MTB/Treking. Czy zmiana na przerzutkę FD 773 co¶ pomoże?

Data: 2011-06-07 10:59:55
Autor: ms.joda
Klamkomanetki szosowe Tiagra + korba trekingowa (48T), jaka przerzutka przednia??
Dodam jeszcze, że musi być górny ci±g ze względu na konstrukcje ramy
(takto w sumie nie byłoby problemu, bo załozyłbym przerzutkę np.
Ultegra Triple)

Data: 2011-06-07 20:11:21
Autor: Fabian
W dniu 07.06.2011 19:57, ms.joda pisze:
[...]

Z tego co się orientuję uci±g linki w napędach 7-8-9 z przodu jak i z
tylu w wypadku Shimano jest taki sam.

Wcze¶niej używałe¶ też blatu 48T tylko z innymi manetkami?

Fabian.

Data: 2011-06-07 11:14:54
Autor: ms.joda
Klamkomanetki szosowe Tiagra + korba trekingowa (48T), jaka przerzutka przednia??
Tak wcze¶niej miałem typowe low-endowe manetki MTB/Treking na prost±
kierownicę.

Data: 2011-06-07 20:21:50
Autor: Fabian
W dniu 07.06.2011 20:14, ms.joda pisze:
Tak wcze¶niej miałem typowe low-endowe manetki MTB/Treking na prost±
kierownicę.

Pamiętam, że miałem problem z wymian± korby 3-rzędow±. Klamkomanetka
niby była 2/3, a przerzutka na 2. Więc wymieniłem przerzutkę, ale
zamiast na 9 biegów, to na 10 (nie wiem czy to ma duże znaczenie) i
koniec końców zostałem z korb± 2-rzędow±, bo nie potrafiłem tego ustawić
tak aby działało. Przerzutka chyba miała za mały zakres, nawet bez
linki, popychana palcem, nie potrafiła obsłużyć wszystkich tarcz. Na
szczę¶cie miałem korbę kompaktow± 50-34 i jak sobie policzyłem zakres
przy kasecie 12-25 to stwierdziłem, że 3 tarcze nie s± mi potrzebne :P

Fabian.

Data: 2011-06-08 06:38:49
Autor: Ryszard Mikke
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

szczę¶cie miałem korbę kompaktow± 50-34 i jak sobie policzyłem zakres
przy kasecie 12-25 to stwierdziłem, że 3 tarcze nie s± mi potrzebne :P

Przeca bylo niedawno, ze 10-rzedowe sa niekompatybilne z niczym.
Zostalem uswiadomiony...

rmikke

Data: 2011-06-08 13:58:55
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-08, Ryszard Mikke wrote:
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
W dniu 07.06.2011 20:14, ms.joda pisze:
> Tak wcześniej miałem typowe low-endowe manetki MTB/Treking na prostą
> kierownicÄ™.

Pamiętam, że miałem problem z wymianą korby 3-rzędową. Klamkomanetka
niby była 2/3, a przerzutka na 2. Więc wymieniłem przerzutkę, ale
zamiast na 9 biegĂłw, to na 10 (nie wiem czy to ma duĹĽe znaczenie) i
koniec końców zostałem z korbą 2-rzędową, bo nie potrafiłem tego ustawić
tak aby działało. Przerzutka chyba miała za mały zakres, nawet bez
linki, popychana palcem, nie potrafiła obsłużyć wszystkich tarcz. Na
szczęście miałem korbę kompaktową 50-34 i jak sobie policzyłem zakres
przy kasecie 12-25 to stwierdziłem, że 3 tarcze nie są mi potrzebne :P

Przeca bylo niedawno, ze 10-rzedowe sa niekompatybilne z niczym.

10-rzędowe _MTB_ Shimano.

Oraz ogólnie 10-rzędowy SRAM.

Zostalem uswiadomiony...

Data: 2011-06-09 07:29:09
Autor: Ryszard Mikke
On 2011-06-08, Ryszard Mikke wrote:
> Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisaĹ&#65533;(a): >
>
> Przeca bylo niedawno, ze 10-rzedowe sa niekompatybilne z niczym.

10-rzÄ&#65533;dowe _MTB_ Shimano.

Oraz ogĂłlnie 10-rzÄ&#65533;dowy SRAM.

Zostalem uswiadomiony ponownie :D

rmikke

--

Klamkomanetki szosowe Tiagra + korba trekingowa (48T), jaka przerzutka przednia??