Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Kłamstwo wg judaizmu...

Kłamstwo wg judaizmu...

Data: 2009-07-10 08:55:41
Autor: Tzva Adonai
Kłamstwo wg judaizmu...
Kłamanie jest zabronione wówczas, gdy umożliwia odniesienie
jakiejkolwiek korzyści cudzym kosztem, lub służy przedstawianiu siebie
samego w lepszym, niż prawdziwe, świetle. Zakazanymi są więc na
przykład kłamstwa, mówione przez ludzi, którzy kłamią:

# Aby kogoś oszukać, odnosząc w ten sposób materialną korzyść..
# Aby zyskać czyjeś zaufanie i móc tym kimś manipulować.
# Aby pozbawić kogoś korzyści, którą by ktoś odniósł, gdyby nie
kłamstwo.
# Aby zaspokoić swój instynkt mówienia kłamstw.
# Aby zwieść kogoś obietnicami korzyści, bez intencji dotrzymania
obietnic.
# Aby przedstawić się w lepszym świetle, przypisując sobie dobre
uczynki, których nie wykonali i zalety charakteru, których nie
posiadają.

(kategorii tych jest więcej, to tylko wybrane przykłady z Szarei
Teszuwa 3:178-186)

Natomiast jest dozwolone, a nawet nakazane:

# Kłamanie aby ocalić pokój, nie zranić czyichś uczuć, kogoś pocieszyć
w nieszczęściu lub osamotnieniu.
# Kłamanie w sytuacji, w której prawda mogłaby kosztować kogoś życie
lub powodować krzywdę fizyczną (nasz przykład z pytaniem zadanym przez
ścigających z zamiarem popełnienia morderstwa).
# Kłamanie przez skromność, aby nie obrażać innych ludzi prawdą, która
wyda się im arogancją i pychą (np. znakomity uczony zapytany, czy jest
znakomitym uczonym, może skłamać, zaniżając we własnej ocenie swoje
kwalifikacje).
# Kłamanie w celu zachowania przyzwoitości (kłamstwa dotyczące sfery
intymnej).
# Kłamanie, aby ochronić czyjąś własność przed złodziejami (np. ktoś,
o kim wiemy, że jest zdolny do złodziejstwa, pyta o to, czy w domu
naszego znajomego znajdują się cenne przedmioty).

Jak widać z powyższych przykładów, prawo żydowskie nie traktuje prawdy
w kategoriach absolutu, ale w kategoriach absolutu traktuje dobro i
zło. A więc także dobro i zło, jakie mówienie prawdy lub kłamstwa może
spowodować.

http://fzp.net.pl/614.html

Data: 2009-07-10 16:39:54
Autor: Marek
Kłamstwo wg judaizmu...
On 10 Lip, 17:55, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
Kłamanie jest zabronione wówczas, gdy umożliwia odniesienie
jakiejkolwiek korzyści cudzym kosztem, lub służy przedstawianiu siebie
samego w lepszym, niż prawdziwe, świetle. Zakazanymi są więc na
przykład kłamstwa, mówione przez ludzi, którzy kłamią:

# Aby kogoś oszukać, odnosząc w ten sposób materialną korzyść.
# Aby zyskać czyjeś zaufanie i móc tym kimś manipulować.
# Aby pozbawić kogoś korzyści, którą by ktoś odniósł, gdyby nie
kłamstwo.
# Aby zaspokoić swój instynkt mówienia kłamstw.
# Aby zwieść kogoś obietnicami korzyści, bez intencji dotrzymania
obietnic.
# Aby przedstawić się w lepszym świetle, przypisując sobie dobre
uczynki, których nie wykonali i zalety charakteru, których nie
posiadają.

(kategorii tych jest więcej, to tylko wybrane przykłady z Szarei
Teszuwa 3:178-186)

Natomiast jest dozwolone, a nawet nakazane:

# Kłamanie aby ocalić pokój, nie zranić czyichś uczuć, kogoś pocieszyć
w nieszczęściu lub osamotnieniu.
# Kłamanie w sytuacji, w której prawda mogłaby kosztować kogoś życie
lub powodować krzywdę fizyczną (nasz przykład z pytaniem zadanym przez
ścigających z zamiarem popełnienia morderstwa).
# Kłamanie przez skromność, aby nie obrażać innych ludzi prawdą, która
wyda się im arogancją i pychą (np. znakomity uczony zapytany, czy jest
znakomitym uczonym, może skłamać, zaniżając we własnej ocenie swoje
kwalifikacje).
# Kłamanie w celu zachowania przyzwoitości (kłamstwa dotyczące sfery
intymnej).
# Kłamanie, aby ochronić czyjąś własność przed złodziejami (np. ktoś,
o kim wiemy, że jest zdolny do złodziejstwa, pyta o to, czy w domu
naszego znajomego znajdują się cenne przedmioty).

Jak widać z powyższych przykładów, prawo żydowskie nie traktuje prawdy
w kategoriach absolutu, ale w kategoriach absolutu traktuje dobro i
zło. A więc także dobro i zło, jakie mówienie prawdy lub kłamstwa może
spowodować.

http://fzp.net.pl/614.html

Haaaaahaaaaaahiiiiiii.....
Dooobreeee....!!!

Data: 2009-07-11 09:51:40
Autor: mkarwan
Kłamstwo wg judaizmu...

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:b3cbb636-6714-40c5-97fa-8843b58c822ey19g2000yqy.googlegroups.com...

Nadal wspierasz tego antypolskiego śmiecia i spamera reagując na jego listy?

Data: 2009-07-11 07:49:59
Autor: konserwator
Kłamstwo wg judaizmu...

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:6ec1bd62-4580-4f48-982a-e2c9e1e146abh2g2000yqg.googlegroups.com...
Kłamanie jest zabronione wówczas, gdy umożliwia odniesienie
jakiejkolwiek korzyści cudzym kosztem, lub służy przedstawianiu siebie
samego w lepszym, niż prawdziwe, świetle. Zakazanymi są więc na
przykład kłamstwa, mówione przez ludzi, którzy kłamią:

# Aby kogoś oszukać, odnosząc w ten sposób materialną korzyść.
# Aby zyskać czyjeś zaufanie i móc tym kimś manipulować.
# Aby pozbawić kogoś korzyści, którą by ktoś odniósł, gdyby nie
kłamstwo.
# Aby zaspokoić swój instynkt mówienia kłamstw.
# Aby zwieść kogoś obietnicami korzyści, bez intencji dotrzymania
obietnic.
# Aby przedstawić się w lepszym świetle, przypisując sobie dobre
uczynki, których nie wykonali i zalety charakteru, których nie
posiadają.

ale goim mozna oklamywac bez problemu....

Data: 2009-07-12 19:50:02
Autor: cytryna
Kłamstwo wg judaizmu...

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:6ec1bd62-4580-4f48-982a-e2c9e1e146abh2g2000yqg.googlegroups.com...
Kłamanie jest zabronione wówczas, gdy umożliwia odniesienie
jakiejkolwiek korzyści cudzym kosztem, lub służy przedstawianiu siebie
samego w lepszym, niż prawdziwe, świetle. Zakazanymi są więc na
przykład kłamstwa, mówione przez ludzi, którzy kłamią:

# Aby kogoś oszukać, odnosząc w ten sposób materialną korzyść.
# Aby zyskać czyjeś zaufanie i móc tym kimś manipulować.
# Aby pozbawić kogoś korzyści, którą by ktoś odniósł, gdyby nie
kłamstwo.
# Aby zaspokoić swój instynkt mówienia kłamstw.
# Aby zwieść kogoś obietnicami korzyści, bez intencji dotrzymania
obietnic.
# Aby przedstawić się w lepszym świetle, przypisując sobie dobre
uczynki, których nie wykonali i zalety charakteru, których nie
posiadają.

ale goim mozna oklamywac bez problemu....
**************************************************************************

Czytam i oniemiałem, przeciaz to ideowy program Partii Oszustów i jej Furera - Donia Cudotwórcy. Kto im ta ideologię podsunął?

--


Data: 2009-07-12 18:41:06
Autor: Jakub A. Krzewicki
Kłamstwo wg judaizmu...
piątek, 10 lipca 2009 17:55. carbon entity 'Tzva Adonai'
<tzva.adonai1@lycos.com> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:


Kłamanie jest zabronione wówczas, gdy umożliwia odniesienie
jakiejkolwiek korzyści cudzym kosztem, lub służy przedstawianiu siebie
samego w lepszym, niż prawdziwe, świetle. Zakazanymi są więc na
przykład kłamstwa, mówione przez ludzi, którzy kłamią:

# Aby kogoś oszukać, odnosząc w ten sposób materialną korzyść.
# Aby zyskać czyjeś zaufanie i móc tym kimś manipulować.
# Aby pozbawić kogoś korzyści, którą by ktoś odniósł, gdyby nie
kłamstwo.
# Aby zaspokoić swój instynkt mówienia kłamstw.
# Aby zwieść kogoś obietnicami korzyści, bez intencji dotrzymania
obietnic.
# Aby przedstawić się w lepszym świetle, przypisując sobie dobre
uczynki, których nie wykonali i zalety charakteru, których nie
posiadają.

(kategorii tych jest więcej, to tylko wybrane przykłady z Szarei
Teszuwa 3:178-186)

Natomiast jest dozwolone, a nawet nakazane:

# Kłamanie aby ocalić pokój, nie zranić czyichś uczuć, kogoś pocieszyć
w nieszczęściu lub osamotnieniu.
# Kłamanie w sytuacji, w której prawda mogłaby kosztować kogoś życie
lub powodować krzywdę fizyczną (nasz przykład z pytaniem zadanym przez
ścigających z zamiarem popełnienia morderstwa).
# Kłamanie przez skromność, aby nie obrażać innych ludzi prawdą, która
wyda się im arogancją i pychą (np. znakomity uczony zapytany, czy jest
znakomitym uczonym, może skłamać, zaniżając we własnej ocenie swoje
kwalifikacje).
# Kłamanie w celu zachowania przyzwoitości (kłamstwa dotyczące sfery
intymnej).
# Kłamanie, aby ochronić czyjąś własność przed złodziejami (np. ktoś,
o kim wiemy, że jest zdolny do złodziejstwa, pyta o to, czy w domu
naszego znajomego znajdują się cenne przedmioty).

Jak widać z powyższych przykładów, prawo żydowskie nie traktuje prawdy
w kategoriach absolutu, ale w kategoriach absolutu traktuje dobro i
zło. A więc także dobro i zło, jakie mówienie prawdy lub kłamstwa może
spowodować.

http://fzp.net.pl/614.html

10/10

Ale dlaczego się do tego stosujesz tak ekstremalnie wybiórczo? Czemu zbyt
często zdarza się ci kłamać wtedy, kiedy nie potrzeba, najczęściej dla
samego kłamania jęzorem?

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Kłamstwo wg judaizmu...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona